Poslední aktualizace: 2.12.2022 , svátek má

Vyhlídka: Rozhledna Kraví hora u Bořetic

S kočárem na rozhlednu u Bořetic a Němčiček

16.4.2009 | Otakar Brandos

Jméno Kraví hora nese řada vrcholů v České republice. Asi nejznámější Kraví horou bude ta brněnská hostící na svém plochém temeni brněnskou hvězdárnu. Ani u dnes popisované Kraví hory (277 m) nebudeme muset od Brna putovat příliš daleko.

Rozhledna Kraví hora

"Bořetická" Kraví hora (277 m) kterou turistické rozcestníky označují jako Olbramy se nachází na Břeclavsku mezi obcemi Bořetice a Němčičky, v kraji, ve kterém se daří dobrému vínu. Nejen díky vhodnému klimatu a úrodné půdě, ale také díky pracovitým rukám zdejších vinařských rodů. Rozhlednu na Kraví hoře tak můžeme klidně nazvat vinařskou rozhlednou. Vždyť leží uprostřed vinohradů.

Asi patnáct metrů vysoká rozhledna stojící v nadmořské výšce 272 metrů byla postavena v roce 2006 a turistické veřejnosti byla do užívání předána 11.6.2006. Ke stavbě bylo možno přistoupit po té, co Bořetice získaly titul "Obec roku 2005" a s tím spojenou finanční odměnu, která byla využita právě pro stavbu rozhledny.

Na vyhlídkovou plošinu čtyřpatrové rozhledny nacházející se ve výšce 12 metrů nad zemí vede celkem 65 schodů. Ze zastřešeného ochozu rozhledny se otevírají neobvyklé pohledy na Novomlýnské nádrže, Pavlovské vrchy, na mírně zvlněné hřebeny Kyjovské pahorkatiny či roviny Dolnomoravského úvalu.

Rozhledna uprostřed vinohradů Pohled z rozhledny západním směrem Pohled k severu Cestou k rozhledně

Rozhledna je nejsnáze dostupná z obce Bořetice (značeno směrovými tabulkami) po úzké asfaltové silničce vinoucí se mezi vinicemi s možným dojezdem osobním automobilem a nebo po žluté a zelené turistické značce od hotelu Kraví hora v Němčičkách. Turisté ale určitě rádi absolvují okružní trasu z Bořetic (2 km) kolem dvou pěkných rybníků na Kraví horu a přes Němčičky zpět do Bořetic pěšky.

Trasu lze absolvovat i s kočárem, respektive dětským kočárem a nebo i na kole. Kolem rozhledny na Kraví hoře prochází cyklostezka Modré hory (www.modrehory.cz).

Rozhledna Kraví hora na turistické mapě

Ale říkal ? (-OB-, 17.04.2009, 08:32 )
Ahoj Ivane. Pavlíkovi jsem o rozhledně říkal, to kdyľ jsme se potkali v soutěsce a následně v Klentnici na Pálavě. Ale Pavlík byl asi zmoľen nápoji nepivního a nevinného původu, takľe asi nedoąlo k uloľení informace na harddisk. Do Němčiček jsme nestíhali, přijeli jsme od Janova hradu před osmou večer a Pavlíkův mobil byl jiľ v té době nedostupný ?

+ Rozhledna Křížová hora
+ Nejvyšší jesenická sopka má zbrusu novou rozhlednu!
+ Za rozhlednami Slezska
+ Rozhledna na Borůvkové hoře, Rychlebské hory
+ Rozhledna na Velké homoli
+ Lužní lesy v okolí Břeclavi, tip na výlet
Aktuální počasí Zverovka Sněžka Krkonoše, ubytování Soumrak Karlštejn Kamenná chata Roháče, ubytování Macocha Hranická propast Letní obloha Zámek Hluboká Elbrus, Kavkaz Kráľova studňa Javorníky Porubský bludný balvan Beskydy, ubytování Spacáky Gran Paradiso