Poslední aktualizace: 22.6.2023 , svátek má

26metrová rozhledna Feistův kopec stojí v Olešnici

Parádní vyhlídka Feistův kopec v Orlických horách

22.6.2022 | Otakar Brandos

Rozhlednu Feistův kopec nalezneme na stejnojmenném kopci (707 m) u Olešnice v Orlických horách. Rozhledna na Feistově kopci je z centra obce vzdálena jen asi kilometr, přivede nás k ní turistická značka. Rozhledna byla postavena v rámci projektu euroregionu Glacensis, stejně jako rozhledny na Vrchmezí a Velké Deštné, přestože Správa CHKO Orlické hory nechtěla stavbu zprvu povolit.

Rozhledna Feistův kopec

Výšky rozhledny Feistův kopec je 26 metrů, vyhlídková plošina je ve výšce 25 metrů. Kolem centrálního ocelového pilíře se jako šroubovice vine točité schodiště se 140 schody z kovových roštů. Část rozhledny, která byla veřejnosti dána do užívání teprve 20. července 2020, má dřevěné opláštění, resp. zábradlí.

Rozhledna na Feistově kopci je otevřena sezónně, od dubna do října od 7.00 do 20.00. Bezplatný vstup přes turniket, který slouží jen ke sčítání návštěvníku. Otevírací doba je ale tak trošku, patrně, orientační, neboť během červnové návštěvy bylo před 18.00 zavřeno, turniket nefungoval s tím, že je "obsazeno". No jo, když již jsem tady v "otevírací dobu", zdolávám nízké oplocení mimo turniket… Jasně, i technika může selhat…

Z rozhledny Feistův kopec se otevírají parádní kruhové výhledy, které jsou však východním směrem poněkud omezeny blízkým hřebenem Orlických hor s dominující horou Vrchmezí (rovněž s rozhlednou). Skvěle jsou ale vidět Jestřebí hory v Broumovské vrchovině, Krkonoše se Sněžkou, Studniční horou a Černou horou. Vidět je i vodní nádrž Rozkoš u Náchoda.

Rozhledna Feistův kopec Rozhledna Feistův kopec Rozhledna Feistův kopec Rozhledna Feistův kopec Rozhledna Feistův kopec Výhledy z Feistova kopce Výhledy z Feistova kopce Treking.cz - diskuze

Výlety v Orlických horách, může vás zajímat

20.6.2022 / Otakar Brandos
Příroda · Budníček menší (Phylloscopus collybita), drobný pěvec z čeledi budníčkovití (Phylloscopidae)

Budníček menší (Phylloscopus collybita), je drobný pěvec z čeledi budníčkovití (Phylloscopidae). A přestože je budníček menší drobnější než třeba vrabec, v lese jej rozhodně nepřeslechneme. Jeho monotónní …

Rozhledny · Rozhledna na Vrchmezí v Orlických horách. Wieża Widokowa na Orlici, Duszniki-Zdrój

Na hraniční hoře Vrchmezí (1 084 m), která je v Polsku nazývána Orlica, byla v prosinci 2020 veřejnosti zpřístupněna nová rozhledna. Rozhledna Vrchmezí však není první takovouto stavbou na tomto vrcholu. První …

19.6.2022 / Otakar Brandos
Rozhledny · Rozhledna Velká Deštná, Orlické hory. Hezká vyhlídka na nejvyšší hoře pohoří

Na Velké Deštné (1 116 m), nejvyšší hoře Orlických hor, vyrostla v roce 2019 nová rozhledna. Ta nahradila starší dřevěnou rozhlednu, která spíše připomínala myslivecký posed. Rozhledna Velká Deštná …

16.6.2022 / Otakar Brandos
Trek · Přechod Rychlebských hor přes Karpień. Vícedenní trek přes Góry Złote a Masyw Śnieżnika na pomezí Kladska a Slezska (5) | Fotogalerie k článku

Během noci se zatáhlo. Budíme se do pošmourného rána, kdy se sluneční paprsky jen nesměle prodírají skrze mraky a mlhu. Balíme a vyrážíme vstříc poslednímu úseku našeho treku, hřebeni Rychlebských hor …

10.6.2022 / Otakar Brandos
Testy · Pohorky Asolo Kongur EVO GV - doslova nezničitelné boty s celokoženým svrškem z Nubuku

Pohorky Kongur EVO GV od italské firmy Asolo používám něco přes dva roky. Nějakým nedopatřením došlo k tomu, že jsem recenzi na Kongury nezveřejnil po 200 až 300 kilometrech, jak obvykle činívám, ale dostá …

9.6.2022 / Dorek Čermák
Trek · Povedený přechod přes Železné hory. Projekt 13/8 - Pardubický kraj | Fotogalerie k článku

Každá výprava po krajích České republiky začíná nad mapou a později i jízdním řádem, kdy využívám na místo určení železnice i autobusů. Doprava je sice delší, ale o mnoho lacinější, než jezdit autem. Železné hory si v …

8.6.2022 / Otakar Brandos
Trek · Złoty Stok a rozhledna Borůvková hora. Vícedenní trek přes Góry Złote a Masyw Śnieżnika na pomezí Kladska a Slezska (4) | Fotogalerie k článku

V noci hezky svítil zprvu Měsíc, po jeho západu hvězdy. Výhled byl však omezen jen na malý výsek oblohy. To vše ale nakonec vynahradily fantastické svítání a parádní východ Slunce. Ta hra světel a stínů při …

7.6.2022 / Otakar Brandos
Testy · Pohorky Asolo Altai EVO GV, recenze. Pohodlné a lehké pohorky na horskou turistiku i treking

Pohorky Asolo Altai EVO GV jsou jedním z dlouhé řady modelů italské firmy Asolo, kterou jistě znají všichni příznivci horské i vysokohorské turistiky. Tentokráte se mně dostaly do rukou, respektive na nohy …

4.6.2022 / Martin Szwejda
Trek · Pokus o výstup na Vorder Grauspitz. Vysokohorská turistika v pohraničí Rakouska, Švýcarska a Lichtenštejnska (3)

K třem jezerům naštěstí vede zkratka od Flätcher Alpu - výstupem dlážděnou širší cestou až ke spodnímu jezeru Unterer See, kde se napojuji na červenou značku. Po příchodu k němu začínám na sobě znát úna …

3.6.2022 / Otakar Brandos
Příroda · Skřivan lesní (Lullula arborea), středně velký zástupce čeledi skřivanovití (Alaudidae)

Skřivan lesní (Lullula arborea) je středně velkým zástupcem našich skřivanovitých (Alaudidae). A protože patří do řádu pěvců (Passeriformes) asi nepřekvapí, že je dobrým pěvcem. To natolik, že je skřivan lesní …

27.5.2022 / Otakar Brandos
Trek · Lądek-Zdrój a rozhledna Jawornik Wielki. Vícedenní trek přes Góry Złote a Masyw Śnieżnika na pomezí Kladska a Slezska (3) | Fotogalerie k článku

Noc byla hodně teplá. Pořádný kontrast s předchozím dnem. Mohlo by to vydržet i nadále. Ráno vyrážíme opět brzy, přestože dnešní etapa je poměrně krátká. Cestou se ale chceme zdržet ve městě Lądek-Zdrój, pří …

25.5.2022 / Václav Vágenknecht
Turistika · Turistika v NP Duna-Ipoly v Maďarsku. Tři pohoří, která od sebe odděluje řeka Dunaj (2)

Opět putujeme terénem. Ze značky s červeným křížem (první pomoc nepotře- bujeme) přesedáme po pár kilometrech na červený trojúhelník, stoupáme. Téměř stále jdeme lesem a dostáváme se na kopec Prédi …

Velký Roudný Úplněk Chata Horalka Strečno Beskydy, ubytování Soumrak Luční bouda Malá Fatra, ubytování Choustník Helfenburk Venušiny misky Hukvaldy Elbrus Afélium Zverovka Chalupská slať Šumava, ubytování Spacáky Mont Blanc Pluto Vosecká bouda Vysoký vodopád Cvilín Karlštejn Chata Šerlich Bouda Jelenka Pluto Jarní prázdniny Liška Matterhorn Hrad Lichnice Sirotčí hrádek Higgsův boson Opruzeniny Cumulonimbus Pohorky