Poslední aktualizace: 18.10.2019 , svátek má
Treking > Vodopády > Chrastenský vodopád v Ralské pahorkatině

Chrastenský vodopád v Ralské pahorkatině

Chrastenský vodopád na Hamerské strouze nedaleko městečka Osečná

Malebný Chrastenský vodopád má výšku dva metry, sklon asi 45° a připomíná mohutnou kaskádu. Výhodou tohoto vodopádu je stálý a dostatečný průtok vody po celý rok. Záhadou Chrastenského vodopádu je skutečnost, že se dodnes nepodařilo s určitostí zjistit, zda se jedná o vodopád přirozený či umělý.

Chrastenský vodopád

Vodní tok zde přepadá přes obnažené, vodorovně uložené pískovcové vrstvy, které mají díky železitému tmelu vyšší tvrdost než okolní pískovce. Nad vodním tokem pod vodopádem se nachází výrazně červeně zabarvená obnažená pískovcová stěnka.

Čtěte také: Vodopády Bílé Opavy, jeden z nejvyšších vodopádů Hrubého Jeseníku

Přístup k vodopádu je ideální od Chrastenského rybníka, kde se nachází parkoviště, malý autokemp s restaurací a rekreační chaty. Přes hladinu Chrastenského rybníka jsou Chrastenský vodopád velmi pěkné pohledy na Ještěd (1 012 m n. m.). Od rybníka půjdeme nad pravým břehem Hamerské strouhy pěkně po proudu a lesní cesta, která je značena červenou turistickou značkou, nás spolehlivě dovede až k vodopádu.

Chrastenský vodopád, turistická mapa

Chrastenský rybník Treking.cz - diskuze
Hory Bruntálské sopky a údolí Moravice: Třídenní předjarní trek Nízkým Jeseníkem (2)
Hory Výstup na Großer Buchstein, vysokohorská turistika v rakouském národním parku Gesäuse
Merkur Venušiny misky Rýchorská bouda Hrad Sovinec Sopky Ramža Šerlich Macocha Pluto Černá díra Motýli Gran Paradiso Burkvíz Zvířetník Karlštejn Měsíc Bouzov Červen, počasí Karimatky Foton Termoprádlo Hora Říp
1. Hrady Štramberská Trúba neboli Štramberský hrad, Štramberk
2. Přírodní zajímavosti Soos, rezervace a rašeliniště u Františkových Lázní
3. Naše vrcholy Praděd, nejvyšší hora Hrubého Jeseníku a pátá nejvyšší hora v ČR
4. Rozhledny Toulovcova rozhledna: Rozhledna na Jarošovském kopci, Toulovcovy maštale
5. Vesmír Neutronová hvězda: Miniaturní hvězda a nebo extrémní atomové jádro?