Poslední aktualizace: 4.11.2021 , svátek má
Treking > Tipy na výlet > Moravskoslezské Beskydy a tipy na výlety v pohoří

Moravskoslezské Beskydy a tipy na výlety v pohoří

Moravskoslezské Beskydy a výlety: rozhledny, dřevěné památky a další turistické zajímavosti

Rozhledna Velký Javorník

Na vrcholu hory Velký Javorník (918 m) v Moravskoslezských Beskydech, kterou si oblíbil Ivan Zajíček (a na nějž jsem při té příležitosti nemohl nevzpomenout) vyrostla nová rozhledna. Jedná se o nejmladší beskydskou rozhlednu, která byla slavnostně otevřena dne 15.8.2013. Nachází se v nejzápadnějším podcelku Beskyd zvaném Hodslavický Javorník nebo též (nesprávně) Veřovické vrchy.

V Moravskoslezských Beskydech a jejich okolí tak opět zhoustla síť rozhleden. Vždyť jen 7,3 km od rozhledny na Velkém Javorníku (samozřejmě že vzdušnou čarou) se nachází Jurkovičova rozhledna u Rožnova pod Radhoštěm, 7,9 km daleko zahlédneme nápadnou rozhlednu na Bílé hoře u Štramberka či známou Štramberskou trúbu. Jen 7 km daleko se nachází rozhledna Bezručova vyhlídka u Kopřivnice (kterou ale kvůli nepříliš vhodné poloze nezahlédneme) či poněkud vzdálenější rozhledna Okrouhlá u Staříče …více

Vodopády Satiny aneb Satinské vodopády

Satinské vodopády zvané také Vodopády Satiny patří k nejpůsobivějším, nejnavštěvovanějším a nejhezčím vodopádům v Beskydech. A to i přesto, že Satinské vodopády rozhodně nepatří k nejvyšším beskydským vodopádům.

Nejmohutnější ze Satinských vodopádů se nachází na říčce Satina, která pramení v tzv. Malenovickém kotli na severozápadním úbočí Lysé hory a pod Novou Vsí u Frýdlantu nad Ostravicí se vlévá do řeky Ostravice. Tento vodopád dosahuje výšky necelých dvou metrů (obvykle se uvádí 1,7 m) a průměrného průtoku asi 90 l/s …více

Mionší

Pokud se rozhodnete navštívit kousek neporušené přírody, jste z Moravskoslezkého kraje nebo se právě nacházíte v těchto končinách, tak mohu vřele doporučit prales (NPR) Mionší.

Mionší patří k nejznámějším rezervacím v Moravskoslezských Beskydech a svou rozlohou k největším pralesům v České republice.

Prales Mionší se nachází na hřebeni a přilehlých příkrých svazích vrcholů Úplaz (950 m) a Velká Polana (893 m) exponovaných k východu a západu, s lesními loukami, pramenisky a v jihovýchodní části i drobnými skalkami. Rozkládá se v nadmořské výšce 720 až 950 m …více

Dřevěná kaple na Radhošti

Kaple na vrcholu, postavena na hranici Trojanovic a Dolní Bečvy, pochází z konce 19. století. Je zasvěcena sv. Cyrilu a Metodějovi. Podle pověsti stál na tomto místě již v 9. století první kříž. Prokazatelný je však až dřevěný kříž z roku 1735, který se stal základem pro konání prvních poutí.

Nynější kamenný kříž před vchodem do kaple s nově pozlacenou sochou ukřižovaného Krista pochází z roku 1808. V roce 1862 u příležitosti blížícího se výročí příchodu Cyrila a Metoděje na Moravu uspořádaly radnice měst Rožnova a Frenštátu na vrcholu Radhoště velkou národní slavnost, které se účastnilo okolo 15 000 poutníků. Při ní byla vyhlášena sbírka na postavení soch Cyrila a Metoděje. Její výtěžek byl později doplněn dalšími sbírkami, a bylo nakonec rozhodnuto, že budou použity na stavbu kaple …více

Turistika a turistické trasy Tipy na výlet, zajímavosti

Beskydy, dřevěné památky a kostely

Beskydy - tipy na výlet

Turistické trasy a výlety podle pohoří

Vesnuše Závojový vodopád Vosecká bouda Cvilín Zámek Hluboká Chata Šerlich Chata Jelenka Macocha Ceres Velikonoce Motýli Matterhorn Hukvaldy Soumrak Konopiště Kvarky Cirrus Velhartice Bouřky Černá díra Batohy Praděd
1. Rozhledny Petřínská rozhledna: Rozhlednu na Petříně v Praze zná každý Čech
2. Jeskyně Jeskyně Na Pomezí: Otevírací doba a cena vstupného jeskyně Na Pomezí, Rychlebské hory
3. Naše vrcholy Luční hora: 2. nejvyšší hora Krkonoš a České republiky
4. Památky Kuželov, větrný mlýn - technické a stavební památky v Bílých Karpatec
6. Horské chaty Chata Svatobor: Ubytování na Svatoboru, Svatoborská vrchovina
7. České hrady Karlštejn. jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších českých hradů