Poslední aktualizace: 7.4.2020 , svátek má

Četnická stanice (Krčma), penzion v Koločavě

Ubytování Četnická stanice (Krčma), Zakarpatská Ukrajina

17.5.2012 | Otakar Brandos

Hospoda a turistická ubytovna v budově bývalé české četnické stanici je známá určitě všem českým turistům, kteří Koločavu navštívili. Tato velká podhorská obec (553 m n.m.) na hranicích Siněvirského národního parku je u nás známá především díky působení a tvorbě Ivana Olbrachta.

Tento vzrostlý strom před Krčmou již nespatříte…

Četnická stanice se nachází asi 500 m od pomyslného centra Koločavy, kde stojí autobus jezdící směr Mežhorje. Ubytovnu (penzion) vybudovali svépomocí manželé Natalie a Valerij Tumarec a dále objekt rozšiřují a zvelebují.

Vedle točeného piva, místní samohonky aj. tekutin se tady také můžete najíst, v nabídce jsou typicky česká jídla, ale také jídla zdejší. Z těch bych doporučil cmundu po koločavski (bamborák s masem, smažené s cibuli), smažený sýr s bramborem a třeba bograš (něco jako náš guláš). Třeba ale takový tokáň mne nijak nezaujal.

Průvodce

Krčma Četnická stanice nabízí zázemí nejen individuálním turistům a jednotlivcům, ale také větším skupinám a zájezdům. To díky poměrně velké kapacitě ubytovny (37 lůžek). Sprcha a tolaty jsou společné na patře. Příjezd možný autem, parkování na oploceném pozemku.

Zvláště bych chtěl upozornit na problémy s místní vodou. Pravděpodobně studna, ze které je voda odebírána, prosakuje a voda, byť je deklarována jako pitná, pitná není. Proto ji důsledně převařujte, pokud vám pivo či minerálky nebudou stačit. Vyhnete se tak střevním problémům a zbytečně pokažené dovolené.

• Četnická stanice, Ševčenka 50, 900 43 Koločava, Mižhirskij rajon, Zakarpatská oblast
  • Tel.: +380 677 132 047, +380 314 628 223
  • Cena ubytování 80 Hř
  • Kapacita 37 l

Krčma v Koločavě na mapě

Zobrazit místo Krčma v Koločavě, Zakarpatská Ukrajina na větší mapě Treking.cz - diskuze

Ale Aleši, tady tlumočíš (-OB-, 22.06.2012, 08:41 )
dva roky starý problém. Dnes je kuchyně nová a také hygiena se zlepšila (na evropský standard samozřejmě ještě zdaleka nemá). Na problém s vodou jsem upozorňoval již během našich značkařských táborů, kdy jsme budovali v okolí Koločavy turistické značení a kdy cirka polovina z kolegů měla zdravotní problémy. Pravděpodobně dochází k průsaku septiku do jedné studny, ze které se bere voda (přestože jsou od sebe více než 20 m…), voda z kohoutku je cítit… Vždy jsem říkal, že všechny nemoci (úplavice, průjmy, tyfus atd.) pocházejí z vody, z piva ani vodky je ještě nikdo nikdy nedostal :-))

+ Ubytování ve Stavném, penziony na Zakarpatí
+ Huculské Alpy aneb po hřebeni Rachovských hor
+ Ťapeš (1 324 m) aneb koločavská Lysá hora
+ Srdcem Horhan, hory Ukrajiny
Hory Bouřky. Existuje na horách a v přírodě spolehlivá ochrana před bouřkou?
Hory Poohří a Krušné hory aneb od hradů v Poohří vzhůru na Klínovec
Hory Přes Ploskou poloninu a údolím Černé Tisy do Jasině - dva dny sám v horách Zakarpatí
1. Slovenské hory Přechod hřebene Malé Fatry na sněžnicích
2. Slovenské hory Přechod hlavního hřebene Západních Tater - Roháčů, nejnáročnější hřebenovka Slovenska
3. České hory Dvoudenní přechod hřebene Krkonoš, hřebenovka nejvyšších českých hor
4. Divoký Balkán Což takhle hřebenovka přes Korab a Deshat?