Poslední aktualizace: 1.3.2024 , svátek má

Horská chata Švarná Hanka (860 m) v Beskydech

Švarná Hanka, horská chata na Gruni

24.5.2009 | Otakar Brandos

Beskydská turistická chata Švarná Hanka byla nějakou dobu mimo provoz a procházela generální rekonstrukcí. Turisté tak mohli využívat pouze služeb bufetu u chaty. Situace se však naštěstí změnila a Švarná Hanka je opět v provozu a poskytuje turistické ubytování.

Švarná Hanka, Gruň

Turistickou chatu Švarná Hanka nalezneme v blízkosti chaty Bačovská Chyža na Starých Hamrech v části Gruň (kam se dostaneme po kvalitní silnici přes obec Jamník) při turistické trase Gruň - Bílý Kříž v nadmořské výšce asi 861 metrů. Dalšími sousedkami Švarné Hanky jsou chaty Dům svatého Josefa a Chata Charbulák.

Švarná Hanka poskytuje ubytování na převážně 4lůžkových pokojích, sociální zařízení společné na patře. Ubytovaní mají k dispozici společenskou místnost. Možnost stravování formou polopenze a nebo plné penze.

Chata Švarná Hanka je vynikajícím základnou pro pěší túry a cyklotúry v této části Beskyd, v zimě u chaty funguje malý lyžařský vlek, oblast je rovněž vyhledávaná příznivci bílé stopy. Od Švarné Hanky se otevírají fantastické rozhledy na Beskydy, Vsetínské vrchy či vzdálenější Malou Fatru. K chatě je možný příjezd autem, parkování u chaty.

• Turistická chata Švarná Hanka, 739 15 Staré Hamry 69, Gruň
  • Mobil: +420 774 415 361
  • E-mail: svarna@alvit.cz
  • Web: www.svarna-hanka.cz
  • Kapacita 44 l ve 4 l pokojích
  • Cena ubytování od 550 Kč podle délky pobytu
  • Otevřeno denně o prázdninách, zbytek roku od čtvrtka do neděle

Chata Švarná Hanka, turistická mapa

Fantastické pohledy na Malou Fatru Treking.cz - diskuze

Matoucí nadpis článku (Roman, 05.03.2022, 05:20 )
Drahá střední třído, žijící ve své sociální (a informační) bublině. Holý nocleh, bez jídla, za 550 Kč (s polopenzí za 800) je cena ze které mě jímá závrať a podlamují se kolena. Žádné úsměvy personálu by to nezachránily a musel bych jít dál, byť v dešti, noci nebo zimě...

+ Chata Kozubová, Beskydy
+ Chata Kamenitý, horské chaty v Beskydech
+ Turistická chata Javorový, Beskydy
+ Horská chata Bílá, Beskydy
+ Chata Barborka, Horní Bečva
+ Na Kotaři, turistická chata v Beskydech
+ Horská chata na Prašivé
+ Horská chata Doroťanka, Beskydy
Apogeum Barborka Sněžka Jeseníky, ubytování Rozhledny Téryho chata Říp Šumava, ubytování Praděd Propast Macocha Skalnaté pleso Čičmany Lysá hora Měsíc Mars Černé jezero Pluto Kvarky Astronomický soumrak Hukvaldy Lomnický štít Štrbské pleso Chopok
1. Karpattreky Trek z Malé Fatry do pohoří Žiar, Fatransko-turčanský Karpattrek (2)
3. Ukrajinské Karpaty Dvoudenní trek na Černou horu a Stoh dolinou Černého Čeremoše na pomezí Ukrajiny a Rumunska