Poslední aktualizace: 8.3.2019 , svátek má
Treking > Chaty, ubytování > Chata (schronisko PTTK) Strzecha Akademicka, Krkonoše

Chata (schronisko PTTK) Strzecha Akademicka, Krkonoše

Schronisko PTTK Strzecha Akademicka , polské turistické chaty

31.10.2011 | Otakar Brandos

Turistická chata Strzecha Akademicka patří k nejstarším chatám v polských Krkonoších. První pastýřská bouda se nad kotlem Maleho Stawu nacházela již v roce 1642. S rozvojem turistiky se původní koliba přestavěla na boudu zvanou Hampelbaude (asi od roku 1758). V Hampelbaude nocoval v roce 1790 J. W. Goethe…

Strzecha Akademicka, chata PTTK

V roce 1896 byl místo staré boudy postaven nový objekt, jenž však po 10 letech vyhořel. Avšak již v roce 1912 byla postavena nová chata v podobě známé dodnes. Podoba se změnila nepatrně, přestože v letech 2000 - 2003 prošla chata generální rekonstrukcí. Chata Strzecha Akademicka se nachází na staré cestě vedoucí na nejvyšší vrchol Krkonoš - Sněžku (1 603 m) a patří k nejpopulárnějším chatám v Krkonoších.

Schronisko PTTK Strzecha Akademicka stojí na travnatém hřbetu v nadmořské výšce 1 258 m. Kolem chaty prochází řada turistických tras. Objekt nabízí celoroční ubytování na 1 l až 4 l pokojích a nebo v hromadné noclehárně. Zdejší restaurace je vyhlášena dobrou domácí kuchyní. Pokoje jsou vybaveny standardně, pouze dva mají vlastní toalety a sprchový kout. Ostatní mají sociálky společné na patře.

• Schronisko PTTK Strzecha Akademicka, 58-540 Karpacz
  • Tel.: +48 757 535 275
  • Mobil: +48 601 572 220
  • Web: http://www.strzecha-akademicka.pl
  • Kapacita 140 l v 1 až 4 l pokojích + společná noclehárna
  • Cena ubytování 25 zl - 50 zl podle typu ubytování
  • Provoz celoroční

Strzecha Akademicka na turistické mapě

Nocleh na této chatě v pohodě (Markéta, 20.10.2015, 19:03 )
O tomto schronisku jsem do letošního léta neměla ani tušení a to mám Krkonoše prochozené křížem krážem. A přitom se nachází jen asi 1,5 km od předražené Luční Boudy, takže na nocleh se tam každý ještě dopaťchá... Hledala jsem při přechodu Krkonoš nějakou jinou možnost přespání než na Luční (už jsme tam jednak spali a jednak mám pocit, že rok od roku zdražují, až je to teda fakt neúnosný). Na Dom Slaski se mě nějak moc nechtělo, až jsem si všimla dvou chat na polské straně Krkonoš nedaleko Malého Stavu. V menším schronisku Samotnia, hned na břehu plesa, měli už v létě plno, ale v obří chatě se zajímavým názvem Strzecha Akademicka (neuměl by jej někdo prosím vysvětlit?) však měli volno. Od Luční boudy je to opravdu kousek po kostkované cestě - zajímavé, když se před námi zjevila chata, byla jsem velice překvapena. Jednak tím, že jsme v těchto místech nikdy nebyli, jednak úžasným výhledem, snad přes celý Polsko až k moři :-))) Přestože moji telefonickou rezervaci tam nějak neměli (a to jsem na sebe byla pyšná, že jsem zvládla v polštině zarezervovat pokoj!), volný pokoj měli. Ubytování je takový polský "schroniskový standard", tj. koupelna a WC na chodbě na patře, ale vše čisté, povlečení se platí zvlášť. Dveře nedoléhají, takže kdo má slabší spánek, špunty do uší s sebou. Potěšilo mě, že nám dali 50% slevu na děti, což ani nikde na webu neinzerovali a málokde na horách dávají. V chatě je bufet za standardní (vyšší) ceny, ale kdo si nechce jídlo kupovat a má zásoby s sebou, je hned vedle bufetu rozlehlá místnost, kde si lidi snídali ze svých zásob. Atmosféra chaty je úžasná, z okna výhled na hřeben Stříbrného návrší, Pielgrzymy, a když za oknem i koncem července fičel vichr a teplota klesala k nule, byli jsme rádi, že máme nocleh pod střechou.

+ Bouda Malá Úpa, Krkonoše
Hory Na mořském dně Broumovské vrchoviny podruhé, II. část
Hory Karpatská expedice, po hranicích I. ČSR na Zakarpatí, II. část
Hory Cesta Inkov, Salkantay trek a Machu Picchu
1. Karpattreky Trek z Malé Fatry do pohoří Žiar, Fatransko-turčanský Karpattrek (2)
3. Ukrajinské Karpaty Dvoudenní trek na Černou horu a Stoh dolinou Černého Čeremoše na pomezí Ukrajiny a Rumunska