Poslední aktualizace: 18.11.2019 , svátek má

Bouda pod Jankovou, bivak v pohoří Malá Fatra

Tip na bivak v Lúčanské Malé Fatře, bouda pod Jankovou

6.11.2018 | Otakar Brandos

Při úboční lesní cestě pod vrcholem Janková v Lúčanské Malé Fatře stojí sice již načnutá, avšak stále docela funkční dřevěná bouda, kterou ještě pár let (přestože již něco pamatuje) bude jistě možné využít k nouzovému bivaku. Bouda stojí mimo na jižním úbočí bezejmenné kóty v hřebeni mezi vrcholy Janková (1 163 m) a Skalky (1 190 m). Bouda s tojí v nadmořské výšce asi 950 metrů.

Bouda pod Jankovou

Objekt má obdélníkový půdorys asi 3 × 5 metrů, vnitřní prostor je menší - oddělen přepážkou. Střecha je kryta vlnitým eternitem, podlaha je z dřevěných prken. Uvnitř jsou malá kamna, která jsou podle viditelných stop občas využívána. Dveře do objektu jsou však vyvráceny, ale v případě nepohody či v zimě je jde "přiklopit".

Bouda pod Jankovou / Skalkami stojí mimo značených turistických tras. Narazíte na ni cestou z Jankové ve směru Dutá skala (1 054 m) a obec Vrícko. Kousek od boudy, za pravotočivou zákrutou severním směrem byl malý potůček, ze kterého je možné nabrat vodu. V suchém období roku se na něj ale spoléhat nelze. Bouda pod Jankovou / Skalkami stojí v poloze 49.0022631N, 18.7195344E, vidět je i na mapách.cz, pokud si přepnete do zobrazení na letecké snímky.

Bouda pod Jankovou, turistická mapa

Detail ubytování …
Útulna pod Kľakom Úbočí hory Kľak
Malá Fatra

Ještěd Úplňky Chata Arnika Strečno Beskydy, ubytování Soumrak Rýchorská bouda Malá Fatra, ubytování Choustník Helfenburk Venušiny misky Hukvaldy Elbrus, Kavkaz Afélium Zverovka Chalupská slať Šumava, ubytování Spacáky Mont Blanc Neptun Vosecká bouda Šútovský vodopád Cvilín Karlštejn Chata Šerlich Bouda Jelenka Ceres Jarní prázdniny Hmyz Matterhorn Hrad Lichnice Sirotčí hrádek Higgsův boson Spací pytle Cirrus Softshell

1.11.2018 / Peter Rybár
Tip na výlet · Čiernobiele priehrady, Protržená přehrada: Opakované povodne - dôvod k stavbe priehrad v Jizerských horách (1)

K výnimočným oblastiam, v minulosti trpiacimi častými záplavami, patria údolia horských …

31.10.2018 / Bohumír Bouška
Naše vrcholy · Šumava, hora Milec s vyhlídkou Liebeshöhe - tip na výlet v Železnorudské hornatině

Železnorudská hornatina nabízí mnoho zajímavých míst, ke kterým jistě patří i hora Milec …

31.10.2018 / Martin Jílek
Trek · Podzimní putování poloninou Svidovec, hřebenový přechod a cestování na Zakarpatské Ukrajině / Fotogalerie k článku

Neobvyklé babí léto přineslo do naší oblasti velmi teplé, stálé počasí, které by bylo škoda nevyužít …