Poslední aktualizace: 18.11.2019 , svátek má
Treking > Chaty, ubytování > Horská chata Ondřejník (710 m) na Ondřejníku

Horská chata Ondřejník (710 m) na Ondřejníku (Solárce)

Podbeskydská pahorkatina, Chata Ondřejník na Solárce

18.11.2008 | Otakar Brandos

Pozn.: Turistická chata Solárka (dříve Ondřejník) je v současné době uzavřena z důvodu rekonstrukce.

Turistická chata Andřejník (710 m) se nachází na východním úbočí masívu Ondřejník s vrcholem Ondřejník (889 m) ve Štramberské vrchovině. Ta je součástí Podbeskydské pahorkatiny sousedící s celkem Moravskoslezských Beskydech.

Turistická chata Ondřejník

Od Beskyd je masív Ondřejníku výrazně oddělen hlubokou Frenštátskou brázdou. Nejvyšším vrcholem celého Ondřejnického hřebene je ale Skalka (964 m), která je často nazývána rovněž Ondřejnická Skalka. Na její vrchol vede modrá turistická značka z Kunčic pod Ondřejníkem, resp. z Frýdlantu nad Ostravicí.

K Turistické chatě Solárka (Ondřejník), která se nachází ve výšce 710 m, se dostaneme z více směrů. Nejsnadnější přístup k ní vede po již zmíněné modře značené stezce z Frýdlantu nad Ostravicí. K chatě vede významová asfaltová komunikace, po které je možné sem vyjet i autem. Parkování je možné přímo u chaty (pro hosty a ubytované). Živo tak tady bývá prakticky pořád.

Mourek

Turistická chata Solárka (Ondřejník) byla postavena Klubem českých turistů v letech 1906 - 1907, tedy ještě v době Rakousko - Uherska. Slavnostního otevření se chata Ondřejník dočkala 30.5.1907. Chata byla rozšířena roku 1930. V roce 1933 byla v jejím sousedství postavena stylová chata Solárka, která však roku 2002 vyhořela.

V bezprostřední blízkosti chaty se nachází kaple svatého Antonína Paduánského, u které se v den svátku tohoto světce koná každoročně pouť. Chata ondřejník je podezděná třípodlažní budova. V přízemí je restaurace s kapacitou okolo 80 míst, na patře jsou pak turistické pokoje se společným sociálním zařízením na patře. U chaty je letní terasa, pískoviště a dětský kolotoč.

• Turistická chata Ondřejník, Ondřejník 509, 739 11 Frýdlant nad Ostravicí
  • Zavřeno, chata v rekonstrukci
  • GPS: 49° 34' 51.816" N, 18° 19' 7.393" E

Chata Ondřejník na turistické mapě

Údiv (Janík, 19.12.2014, 21:28 )
Přidám názor - vypadá to, že chata Ondřejník se tváří, že je v rekonstrukci. Zatím to spíše vypadá, že se čeká, až spadne...soudě dle jejího současného vzhledu. Vedle vyrůstá malá dřevěnice - zřejmě bistro. Všude se mluví o zázemí pro rozvoj cestovního ruchu. Stará chata je ovšem spíše opačný příklad.
zklamání (Vladimíra, 23.02.2014, 11:44 )
souhlasím s názorem Tomáše, vyšli jsme nahoru, chata zavřená, jeden malý stánek s občerstvením, jeden zamčený záchod. My jsme dospělí, ale šli nahoru rodiny s dětmi, a nahoře zklamání, takže zase rychle dolů.
Jak si kdo cení hostů (Tomáš, 01.01.2014, 20:04 )
Chata je z důvodu rekonstrukce mimo provoz. Přitom na webu chaty o tom není ani zmínka. Což je u turistické chaty, kam se valná část hostů vydá pěšky, dost zásadní nedostatek. Docela názorný obrázek přístupu provozovatele k hostům.
Turistická chata Ondřejník (Nevyspaný návštěvník, 09.07.2012, 12:24 )
PŘÍŠERNÉ! Neuklizené prostory, vytrhané kabely čnějící do vzduchu, rozbité zrcadlo na pokoji, světla bez krytů, nefunkční dveře na toaletách, nefunkční prosakující sprchové hubice ve sprchách, neuklizené sprchy, nevytřené podlahy na toaletách, absence toaletního papíru, celkový dojem polorozbořené stavby, personál ochotný a vstřícný, ale neukázněný, velmi hlasitý dlouho do časných ranních hodin, nemožnost spánku, v noci bordel na chodbách, dusot a řev, grilování pod oknem = kouř do pokoje, ráno po bujarých oslavách personálu nepoužitelné dozvracené a dosrané záchody (uklizeno obratem, ale přece), nádherný rozhled i okolní příroda, celková nespokojenost, sic za rozumné peníze ale velmi málo muziky, zatím nejhorší ubytování, co jsem zažil (především kvůli hluku - člověk si jede do přírody odpočinout, netouží poslouchat napitý personál s přizvanými kamarády pod okny)
jiný pohled (Vyspaný, 15.07.2012, 22:01 )
Myslím si že pokud někmu něco vadilo mohl se ozvat. Dopělýse nevyspal a 4 děti ano.Přitom sdíleli stejný prostor. Tady to nebude o odpočinku ale rozmazlenosti. Odsuzujete opilý personal ale pokud vím po pracovní době si každý může dělat co chce...nebo snad vy po práci nic neděláte?Ztravil jsem tam několik víkendu i za přítomnosti těch opilých kamarádu jak jste nazval a jde vidět že na horách VY nemáte co dělat. zabava a pobavení k tomu patři. Jestli jste si chtěli odpočinout tak vam poradim Františkovy Lázně. A nebo příště možna stačí upozornit že jste rušení.
vyspany 2 (Vyspany 2, 15.07.2012, 22:17 )
Souhlasim s komentařem od ,,Vyspany,, pokud nekomu vadi ze mu jde do oken dym s grilu tak podle meho nazoru a logickeho uvazeni si to okno zavru kdyz uz to bylo tak nesnesitelne. Co se tyce dusotu a hluku na chodbach kdyz uz to tak opravdu vadilo vasemu nocnimu klidu tak stacilo neco rict a ne si tady stezovat po valce kazdy general jak se rika a nebo pokud vam muzu poradit tak zkuste jet priste teba na pionyrsky tabor a v 9 hodin mate zarucenou vecerku pokud se vam tento navrh libi mam znameho vedouciho tohoto typu zajezdu staci se ozvat
svatojanská noc (Jan B., 15.07.2012, 22:27 )
Prožili jsme noc na této chatě při příležitosti Sv, Jana. i v tu dobu se tam nacházela partička mladých lidi,kteři grilovali a popíjeli. Přijemnější mladé lidi jsme neopznali. Hlavně přátelské zaspívali s námi. Co se týče klidu.....opravdu vyhledávejte pobyty typu Lázně. Nicméně kvuli vaši jedné špatné noci špiníte jinak dobré jmeno chaty.za špatný technický stav personál ani jiní hosti nemůžou.
Přestaňte, prosím, spamovat (-OB-, 15.07.2012, 23:00 )
tuto diskusi. Vzhledem k tomu, že tento příspěvek, stejně jako ten s podpisem "vyspaný" odešel ze stejného počítače s IP 188.175.55.246, jde o jednu a tutéž osobu. Pravděpodobně osobu stiženou kritikou. Objeví-li se ze stejné IP adresy další podobný příspěvek s x-tým podpisem, budou tyto komentáře smazány. Děkuji.
vyspaná (sluníčko, 15.07.2012, 22:45 )
jsem jedna z těch kteří v té době jako píšete vy byla také ubytovaná na chatě Ondřejník a co se týká vybavení chaty a jeho prostředí,tak musím souhlasit s ostatními uživateli co se přidali k této konverzaci..jelikož to že má chata nějaké nedostatky určitě není chyba personalu,nikoli majitele...a pokud chce člověk luxusní spaní a prostředí,pak by měl vyhledavat 5* hotely nikoliv horské chaty..podle mě obsluha byla jak před akci,tak i po akci pořád stejná a hlavně pohodová...a co se týká kouře od grilu,hluku,tak je to dle mého uvážení trochu přehnané..ale každý jsme jiní a máme jiné nároky...
Omluva hostům (Iva Poláčková, 02.08.2012, 11:55 )
Vážení hosté, plně souhlasím s Vaši stížnosti na personál a hluk v uvedenou noc. Další den byla personálu udělena pokuta a už dál na chatě nepracují.Bohužel, vzhledem ke své zdravotní indispozici, jsem na chatě byla chvíli jen během dne. Tímto se Vám omlouvám a vím, že tato situace se už nebude opakovat. K této nepříjemnosti došlo poprvé,hosté si běžně velmi chválí jídlo i obsluhu a vůči ubytování, vzhledem k ceně, rovněž nemají námitek. Co se týká výhrad k interiéru, pak mohu jen dodat, že na vstupních dveřích visí cedule, kde se hostům omlouváme za případně nedostatky, spojené s momentální rekonstrukcí. Rekonstrukce probíhá postupně, vše nejde udělat najednou. Chatu nechci úplně zavřít, hosté by byli ještě víc naštvaní. Tímto se ještě jednou omlouvám. Iva Poláčková
ondřejník (Peta, 23.02.2011, 10:55 )
Lidičky prosím Vás kontakt na mobil je ąpatný volejte na pevnou děkuji
Ondřejník - běľky (pavel, 26.01.2009, 14:24 )
Ahoj. Nevíte někdo náhodou jak vypadá běľecká trasa okolo Ondřejníku, aktuální info? Já jsem byl přes víkend na Javorníkách, od Kasáren po Malý Javorník krásná stopa, projeta jen běľkaři, občas ąíleným skůtrem, za Malým Javorníkem zledovatělé, ale s trochou opatrností se dalo jet aľ na Kohůtku. Sněhu místy aľ, odhaduji 50 cm.
Pozůstalá "sestra" Solárky... (Ivan Zajíček, 19.11.2008, 08:21 )
Tato chata do vyhoření vedlejąí , rovněľ krásné dřevěné chaty Solárky , slouľila pouze jako rekreační středisko zaměstnanců ľDB (ľelezárny a drátovny Bohumín) a horalé chodili na pivo a jídlo do Solárky. Ta je bohuľel jiľ řadu let v troskách a vypadá to, ľe lepąí to jiľ nebude. Okolo chaty jsou známé dva lyľařské okruhy pro běľkaře -střed "osmičky" je v sedle Ondřejníku. Název chaty Solárka pochází od vrcholu Solárka, který je kolmo nad chatou, je tam triangulační bod a nevede přes něj turistická značka, i kdyľ se přes něj chodila tzv. Kozlovická dvacítka, kterou organizoval můj kamarád z Kozlovic Vojta Tabach. Kdyľ nechci nikoho potkat, chodím na Ondřejník z Metylovic a přes Solárku do sedla, pak na pivo , zpět do sedla a na Skalku (964 m). V tě chto místech se prý skrýval před léty legendární beskydský zbojník Ondráą, jiná pověst praví , ľe zde přebýval zlý rytíř Ondřej..Nejhorąí je moľnost volby! Tam na Skalce jiľ lidí bývá podstaně méně , neľ u chaty s parkoviątěm , kapličkou, bývalou lyľařskou sjezdovkou, daląím bufetem a kolotoči pro děti. Travers okolo hory je velmi vděčný - pokud jdeme z Kubalánek vidíme napřed Palkovické hůrky, pak Hukvaldy , Bílou horu, červený kámen, Velký Javorník, Radhoąť, Smrk a pak po obejití hory i Lysou. Je to klasický výhledový okruh. Zde pramení i řeka Ondřejnice, která pak protéká přes Hukvaldy a za Starou Vsí nad Ondřejnicí (krásný zámek!!) se vlévá do Odry. Zkrátka -Ondřejník je klasika Beskyd a proto tam jdu pozítří na pivo!

+ Masarykova chata v Beskydech
+ Horská chata Sněžná, Beskydy
+ Horský hotel Radegast, Beskydy
+ Horská chata Skalka, Beskydy
1. Karpattreky Trek z Malé Fatry do pohoří Žiar, Fatransko-turčanský Karpattrek (2)
3. Ukrajinské Karpaty Dvoudenní trek na Černou horu a Stoh dolinou Černého Čeremoše na pomezí Ukrajiny a Rumunska