Poslední aktualizace: 22.2.2024 , svátek má

Ubytování, Chata Martinské hole na Malé Fatře

Chata Martinské hole, ubytování na Martinských holích

5.11.2009 | Otakar Brandos

Tato velká turistická chata s kapacitou 85 lůžek se nachází na severních svazích Martinských holí, zhruba půl hodiny chůze od nejvyššího vrcholu Lúčanské Malé Fatry - Veľké lúky (1 476 m).

Chata Martinské hole

Nachází se ve známém a poměrně oblíbeném lyžařském středisku Martinské hole, na konci významové komunikace přístupné (s časovým omezením) i osobním autem vedoucí sem z Vrútok (dobře označeno směrovými tabulemi). Příjezd je tudíž možný až k samotné chatě, parkování u chaty.

Cena ubytování je přijatelná v letním období, v zimním období je zhruba dvojnásobná a úrovní vybavení chaty příliš neodpovídá. Apartmány mají vlastní sociální zařízení, turistické pokoje (některé s poschoďovými postelemi) mají sociálky společné vždy na patře. Chata má vlastní restauraci i kavárnu s příjemným posezením. Chata se nachází v těsném sousedství malé turistické chaty Horec, kterou jsem popsal již dříve.

Chata Martinské hole na turistické mapě

...nespokojenost (Luděk Hořava, 18.09.2013, 20:59 )
Při našem noclehu v sousední chatě Horec jsme zašli na chatu M.H. na večeři a nějaké pivko. Nevím, jak to zde funguje v sezóně, ale restaurace zela téměř prázdnotou. Obsluhu za barovým pultem, nad kterým se skvěl výmluvný nápis !bez obsluhy",jsme očividně vyrušili z jejího klidu objednávkou jídla a pití pro osm lidí:-).Výběr z cca 5 jídel a nějaké polévky by ušel, nicméně nás iritoval otrávený přístup paní za barem.Seděli jsme u stolu vedle puštěné televize, kde jsme kromě jídla a konverzace na jedno ucho i poslouchali zprávy.Možná jsme paní seděli na jejím oblíbeném fleku, takže nám záhy sdělila, že v osm se zavírá (i když cedule na vstupních dveřích hlásala, že je otevřeno do 23.00). Aby nás ujistila, že to myslí vážně, pustila z velkých reprodutorů umístěných vedle sebe dost nahlas nějaké hrozné disko, takže jsme záhy neslyšeli zprávy v TV (i když jsme ji patřičně zesílili:-) a vzápětí tudíž ani sami sebe. Kolem osmé jsme se raději opravdu sami sbalili, protože by jsme stejně už nic nedostali a panínás štvala čím dál víc. Nutno ještě podotknout, že asi před třičtvrtě na osm došla nějaká tři mladá děvčata, no ty už měly totální smůlu, mohly být rády, že dostaly nějakou rychlovku k pití:-). Chtělo by se to zamyslet, aby zákazník nebo turista neměl pocit, že vlastně obtěžuje...

+ Chata pod Kľačianskou Magurou, Malá Fatra
Hory Země hor. Vyberte nejkrásnější horu Slovenska! Anketa
Hory Všetky cesty vedú na Lajošku, perlu rudohorských chát; Volovské vrchy
Hory Chata pod Kľačianskou Magurou, Malá Fatra - levné ubytování na horách
1. Karpattreky Trek z Malé Fatry do pohoří Žiar, Fatransko-turčanský Karpattrek (2)
3. Ukrajinské Karpaty Dvoudenní trek na Černou horu a Stoh dolinou Černého Čeremoše na pomezí Ukrajiny a Rumunska