Poslední aktualizace: 4.1.2022 , svátek má
Treking > Chaty, ubytování > Přístřešek Letanovský mlyn (513 m n. m.), Prielom Hornádu

Přístřešek Letanovský mlyn (513 m n. m.), Prielom Hornádu

Tip na bivak ve Slovenském ráji, přístřešek Letanovský mlyn

29.1.2019 | Otakar Brandos

Pod rozcestím Letanovský mlyn (513 m) ve Slovenském ráji stojí velký turistický přístřešek. Nachází se hned pod rozcestím na vysokém břehu nad řekou Hornád, která se tady prolamuje skrze vápencový masív pohoří v podobě turisticky atraktivního a vyhledávaného Prielomu Hornádu.

Přístřešek Letanovský mlyn

Turistický přístřešek bych ale k bivaku využil opravdu jen v krajním případě. Jednak jsme v národním parku a dosti na ráně, jednak stůl s lavicemi vyplňují prostor tak nešikovně (patrně záměrně), že o nějakém pohodlném ležení si lze nechat leda tak zdát. Lavice jsou příliš úzké, takže si na ně také nedá ulehnout.

Podlaha je z udusané hlíny, navíc mírně ze svahu, takže v případě deště sem určitě bude stékat voda z výše položené louky. Střecha je sice z půlkulatiny, dřevěného šindele. V případě šikmého deště by pak ještě ke všemu bylo potřeba použít celty a nebo tropika. Přístřešek na rozcestí Letanovský mlyn tak uvádím spíše pro úplnost… Jedinými pozitivy přístřešku jsou turistická mapa namontovaná na jediné plné bočnici, výhled na hezký kamenný most a blízkost bufetu, který je otevřen sezónně.

Přístřešek Letanovský mlyn, turistická mapa

Slovenský ráj, ubytování

GERAVY, horský hotel CHATA PIECKY
Geravy Planina Geravy
Slovenský ráj

Detail ubytování …
Chata Piecky Hrabušická Píla
053 15 Hrabušice

Malý Roudný Úplňky Chata Horalka Strečno Jeseníky, ubytování Soumrak Luční bouda Malá Fatra, ubytování Choustník Helfenburk Venušiny misky Hukvaldy Ararat Afélium Zverovka Chalupská slať Krkonoše, ubytování Spacáky Mont Blanc Pluto Vosecká bouda Vysoký vodopád Cvilín Karlštejn Chata Šerlich Bouda Jelenka Pluto Jarní prázdniny Liška Matterhorn Hrad Lichnice Sirotčí hrádek Higgsův boson Opruzeniny Nimbostratus Pohorky

14.1.2019 / Dorek Čermák
Trek · První zimní přechod pohoří Rila: Tenkrát na Balkáně

Je druhý Vánoční svátek 26.12.1974 já s krosnou na zádech, která má 32 kg před nádražím v Brně a prší. Mám se připojit ke skupině dalších deseti lidí a dnes se přemístit do Prahy. To jsou veškeré mé informace …

13.1.2019 / Mirka Beňovská
Trek · Trek v Himálaji - Sagarmatha NP (1), itinerář dvoutýdenního treku

Nejdelší a nejdůležitější částí naší podzimní cesty po Nepálu byl dvoutýdenní trek v Himálaji. Vydali jsme se nejen na frekventovanou cestu do Everest Base Camp, ale také do východního údolí až k hoře Island …