Poslední aktualizace: 21.2.2024 , svátek má

Turistická chata Jeskyňka u Javoříčských jeskyní

Turistická chata Jeskyňka na Javoříčku

1.4.2011 | Otakar Brandos

Pěkná turistická chata Jeskyňka se nachází ani ne 100 metrů nad vstupem do turisty vyhledávaných Javoříčských jeskyní v blízkosti Javoříčka. To bylo na sklonku války vypáleno jednotkami SS z nedalekého hradu Bouzov a mužské obyvatelstvo povražděno. Řadě návštěvníků jeskyní zůstávala chata Jeskyňka doslova utajena, až s novým nájemcem chaty došlo k instalaci reklamních poutačů upozorňujících na existenci chaty.

Chata Jeskyňka

Dřevěná stavba chaty Jeskyňka (470 m n. m.) pamatuje zhruba půlstoletí. Přesný datum vzniku pravděpodobně již nikdo nezná, alespoň v tomto duchu se vyjádřil ochotný pan chatař. Po požáru a následné rekonstrukci přibylo k chatě další patro, takže dnes se jedná o celkem čtyřpodlažní budovu. Nás během návštěvy na konci března přivítala příjemně vytopená chata, čepované pivo i výborná fazolová polévka. A to jsme sem zavítali uprostřed pracovního týdne.

Chata Jeskyňka nabízí ubytování i stravování celoročně. Je otevřeno denně mimo od 8.00 do 22.00. Ubytování ve vícelůžkových pokojích se společnými sociálkami na patře. Stravování je možné v restauraci chaty se solidní nabídkou jídel. V restauraci jsou krbová kamna i TV, o kulturu je tedy postaráno.

Jeskyňku lze využít k túrám i cyklotúrám v této části Zábřežské vrchoviny, která díky vápencovému podloží nabízí řadu atraktivních vrcholů, jeskyní, skalních oken a dalších skvělých turistických cílů. K chatě Jeskyňka se nejsnadněji dostanete z Javoříčka (asi 3/4 km) a nebo z Vojtěchova (3 km), malé obce ležící na jižní straně vrcholu Špláz. Po dohodě je možný příjezd až k chatě po zpevněné lesní cestě.

• Chata Jeskyňka, Javoříčské jeskyně
  • Poloha: 49° 40' 13.521´´ N, 16° 54' 45.307´´ E

Chata Jeskyňka, turistická mapa

Interiér chaty Chata Jeskyňka Treking.cz - diskuze

Moľná jste akorát neměl (-OB-, 03.09.2011, 10:11 )
ątěstí. Já tam byl na jaře a vąe bylo O.K., obsluha i jídlo dobré. Během zimních měsíců tam určitě zavítám opět, takľe chatu Jeskyňka určitě znovu vyzkouąím a dám vědět.

+ Javoříčko a krasové okolí Javoříčka na kole
+ Moravské jeskyně, přehled zpřístupněných jeskyní
+ Hostinec U posledního mohykána
+ Hrad Bouzov, perla nejen Moravy
+ Hanácký Mont Blanc, hanácké Piešťany a Čechy na Moravě
Hory Túra na Kozí chrbát, Starohorské vrchy
Hory Glocknerrunde, přechod Vysokých Taur
Hory La Tresenta (3 609 m), Grajské Alpy, NP Gran Paradiso
1. Karpattreky Trek z Malé Fatry do pohoří Žiar, Fatransko-turčanský Karpattrek (2)
3. Ukrajinské Karpaty Dvoudenní trek na Černou horu a Stoh dolinou Černého Čeremoše na pomezí Ukrajiny a Rumunska