Poslední aktualizace: 20.2.2024 , svátek má
Treking > Chaty, ubytování > Ubytování, chata Homôlka (765 m n.m.) v Strážovských vrších

Ubytování, chata Homôlka (765 m n.m.) v Strážovských vrších

Chata Homôlka, ubytování na dohled hory Vápeč

18.8.2007 | Otakar Brandos

Chata Homôlka se nachází v těsném sousedství silnice spojující města Iľava a Prievidza přes stejnojmenné sedlo Homôlka v centru letní i zimní turistiky v nitru Strážovských vrchů.

Chata Homôlka

Z chaty je poměrně blízko do rázovité obce Valaská Belá či na Vršatecká bradla v Bílých Karpatech. Za zmínku stojí asi 40 km vzdálené Bojnice, termální koupaliště v Rajci a další.

Chata sice nabízí celoroční ubytování, avšak je zaměřena spíše na školní zájezdy a hromadné pobyty, individuální turistice příliš nepřeje. Alespoň podle našich zkušeností, kdy se nám za dobu, co jezdíme do Strážovských vrchů, podařilo na chatě přespat jen jednou!

Pokud máte jinou zkušenost, budeme rádi, když nám ji sdělíte níže v k článku připojené diskusi. Možnost stravování v místní restauraci, velká společenská místnost.

• Chata Homôlka, 972 28 Valaská Belá
  • Tel.: +421 46 545 81 21
  • E-mail: homolka@centrum.sk
  • Web: www.homolka.sk
  • Kapacita 123 lůžek + 34 přistýlek
  • Otevřeno celoročně, teoreticky
  • Cena ubytování 19 EUR s plnou penzí

Chata Homôlka, turistická mapa

Chata Homôlka bývá bohužel velice často zavřená. V takovémto případě by se vám mohl hodit následující na bivak v těsné blízkosti, který nám poslal Tomáš Frís.

Bufet Partizán (765 m n. m.)

Bufet Partizán je vlastně jakýmsi motorestem a v zimní sezóně i zázemím lyžařského areálu u chaty Homôlka. V samotné chatě jsou přes letní prázdniny dětské tábory a ve druhé polovině srpna, kdy jsme tam dorazili, byla už zavřená.

Na druhé straně silnice stojící Bufet Partizán navazuje bezprostředně na dolní stanici lyžařského vleku, vepředu je velké parkoviště a jeho celá zadní část je provedena jako velké kryté posezení dokonce i s venkovním krbem. Teď, v létě, byly stoly a lavice uklizeny, a tak se místo přímo nabízelo k přenocování. K tomu si přece jen vyžádejte svolení personálu, ať nejsou komplikace. Bufet je však otevřený jen do půl sedmé, pokud dorazíte později, stejně se nebude koho dovolit…

Nabízejí tu kromě nápojů i jednodušší sortiment teplých jídel - párky, hamburgery, polévky (měli zrovna dršťkovou a kapustnicu) a guláš. Zkusili jsme polévky a guláš a bylo to výborné! Jo, a ráno otevírají v devět, kdybyste měli zrovna náhodou "odpočinkový den".

Žiarska chata Rozhledny Praděd Babia hora Macocha Žiarska chata Roháče, ubytování Pluto Macocha Hranická propast Jeskyně Koberštejn Frýdštejn Kráľova studňa Kvarky Vodopády Beskydy, ubytování Spacáky Gran Paradiso
1. Karpattreky Trek z Malé Fatry do pohoří Žiar, Fatransko-turčanský Karpattrek (2)
3. Ukrajinské Karpaty Dvoudenní trek na Černou horu a Stoh dolinou Černého Čeremoše na pomezí Ukrajiny a Rumunska