Poslední aktualizace: 6.3.2019 , svátek má
Treking > Chaty, ubytování > Bouda pod sedlem Hadlanka v pohoří Starohorské vrchy

Bouda pod sedlem Hadlanka v pohoří Starohorské vrchy

Tip na skutečně nouzový bivak ve Starohorských vrších

30.1.2019 | Otakar Brandos

Kousek pod sedlem Hadlanka (1 160 m) na severozápadním úbočí hory Kozí chrbát (1 330 m) se při žluté turistické trase traverzující úbočí nejvyšší hory Starohorských vrchů směrem do Hiadeľského sedla nachází skromná bouda. Pozornosti většiny návštěvníků této výspy pohoří bouda unikne, v případě krajní nouze by ji ale bylo možné využít k bivaku.

Bouda pod sedlem Hadlanka

A proč píši krajní nouze? To proto, že zhruba půlhodiny chůze odsud, pod horou Kečka se nachází obhospodařovaná útulna, kde lze pěkně v teple přespat za pár grošů. A na opačné světové straně se nachází, byť nepříliš útulná, útulna v Hiadeľském sedle, která patří k oficiálním bivakům při přechodu hřebene Nízkých Tater.

Bouda pod sedlem Hadlanka je pokryta vlnitou krytinou. Interiér je opravdu skromný. Krom jednoho malého stolíku se tady nenachází nic. Ale podlaha je z prken a je zde, zdá se, sucho. Dveře hezky doléhají, takže i v čase velké nepohody se tady dá skrýt v relativním pohodlí. V blízkém okolí jsem zdroj vody nenašel, dva prameny se ale nacházejí cestou do sedla oddělujícího Starohorské vrchy a Nízké Tatry.

Bouda pod sedlem Hadlanka, turistická mapa

Další útulny v širším okolí, může vás zajímat

SALAŠ NA KRÁME KOLIBA NA OHNIŠTI

Detail ubytování …
Ďurková Chabenec
hlavní hřeben

Malý Roudný Úplňky Chata Horalka Strečno Jeseníky, ubytování Soumrak Luční bouda Malá Fatra, ubytování Choustník Helfenburk Venušiny misky Hukvaldy Ararat Afélium Zverovka Chalupská slať Krkonoše, ubytování Spacáky Mont Blanc Pluto Vosecká bouda Vysoký vodopád Cvilín Karlštejn Chata Šerlich Bouda Jelenka Pluto Jarní prázdniny Liška Matterhorn Hrad Lichnice Sirotčí hrádek Higgsův boson Opruzeniny Nimbostratus Pohorky

14.1.2019 / Dorek Čermák
Trek · První zimní přechod pohoří Rila: Tenkrát na Balkáně

Je druhý Vánoční svátek 26.12.1974 já s krosnou na zádech, která má 32 kg před nádražím v Brně a prší. Mám se připojit ke skupině dalších deseti lidí a dnes se přemístit do Prahy. To jsou veškeré mé informace …

13.1.2019 / Mirka Beňovská
Trek · Trek v Himálaji - Sagarmatha NP (1), itinerář dvoutýdenního treku

Nejdelší a nejdůležitější částí naší podzimní cesty po Nepálu byl dvoutýdenní trek v Himálaji. Vydali jsme se nejen na frekventovanou cestu do Everest Base Camp, ale také do východního údolí až k hoře Island …