Poslední aktualizace: 14.5.2020 , svátek má

Chata (hotel) Ztracenka, ubytko v Hrubém Jeseníku

Chata Ztracenka, ubytování v Jeseníkách

10.9.2008 | Otakar Brandos

Horskou chatu Ztracenka naleznete kousek pod sedlem Skřítek v Jeseníkách při silnici I. třídy vedoucí do Šumperku v poslední prudké serpentině během sjezdu ze sedla. Určitě jste ji při svých cestách do těchto končin přejeli pohledem, ale s největší pravděpodobností nezaregistrovali. Podobně jako já. Přes Skřítek jsem jel určitě stokrát, ale teprve letos jsem zjistil, že chata Ztracenka neposkytuje pouze vynikající kuchyni za velmi příznivé ceny, ale také solidní ubytování za rovněž velice slušné ceny.

Ztracenka, Jeseníky

Chata je tak doslova ztracena, byť je přímo na očích. Prostě Ztracenka aneb pod svícnem je největší tma… Pokud nemáte v úmyslu platit za nocleh přemrštěné ceny, jak je tomu v našich horách stále více zvykem a chtěli byste v nitru krásných Jeseníků prožít dovolenou a nebo prodloužený víkend, může být chata Ztracenka užitečným tipem.

Vedle restaurace s barem naleznete na chatě dvě společenské místnosti, ohniště s venkovním posezením, TV, kulečník, ping pong aj. Z chaty je to asi 200 metrů k lyžařským vlekům ski areálu Klepáčov (sjezdovky 150 - 500 m). Příjezd k chatě automobilem, parkování u chaty.

Hned vedle chaty je i autobusová zastávka. To pro ty, co se do těchto končin vydají vlakem. Vlakové nádraží je v Šumperku, Sobotíně a v Rýmařově, odkud jezdí autobus přímo k chatě Ztracenka. Od chaty lze podniknout řadu túr. Například na Rabštejn, na hlavní hřeben Jeseníků, na Ovčárnu a Praděd. Na výlet lze vyrazit do nedalekých Velkých Losin s krásným zámkem a nebo starou papírnou…

• Chata Ztracenka, Klepáčov 11, 788 16 Sobotín
  • Kapacita 75 l ve 2 - 4 l pokojích
  • Otevřeno celoročně

Chata Ztracenka na turistické mapě

Také nikdy více!!!! (Jana, 22.01.2012, 21:17 )
Byli jsme zde dvě noci s polopenzí. |Chování personálu příąerné, neuctivé, do očí nám tvrdili ľe jsem si objednali něco, co jsem si neobjednali, nepřiznají chybu. Navíc příąerný smrad v pokoji, z kuchyxně a přepáleného tuku. Neuklizeno!!!! Doporučuji jiné zařízení, sem uľ nikdy více, ani do hospody ani na ubytování!

+ Chata Barborka, horská chata; Jeseníky a ubytování
+ Horská chata Švýcárna, Hrubý Jeseník
+ Chata Šerák, Jiřího chata na Šeráku
+ Útulna Jelení studánka, Jeseníky
+ Horská chata Rabštejn, Jeseníky
+ Podzimní přechod hřebene Jeseníků
+ Vřesová studánka, Jeseníky
+ Červená hora, Jeseníky
1. Karpattreky Trek z Malé Fatry do pohoří Žiar, Fatransko-turčanský Karpattrek (2)
3. Ukrajinské Karpaty Dvoudenní trek na Černou horu a Stoh dolinou Černého Čeremoše na pomezí Ukrajiny a Rumunska