Poslední aktualizace: 3.1.2019 , svátek má
Treking > Cestování > Vodopády a jeskyně u Tauplitz v Totes Gebirge

Vodopády a jeskyně u Tauplitz v Totes Gebirge

Tipy na výlet v rakouských Alpách v Totes Gebirge, vodopády a jeskyně u Tauplitz

Pokud při pobytu v Alpách zatáhnou oblohu husté mraky a nedá se vyrazit na vysokohorskou túru, máme zde jeden typ, jak strávit pěkný den v přírodě u vodopádů a návštěvou jeskyně.

Vodopád na Mühlbachu

Jeskyně Lieglloch se nachází ve skalní stěně jen malý kousek od známého alpského střediska Tauplitz v pohoří Totes Gebirge a k její prohlídce je potřebná dobrá čelovka či jiná baterka. Výstup začíná v místní části Hollam (1 044 m) asi dva kilometry od centra Tauplitz. Zaparkovat vozidlo se dá také poblíž chaty Pfannerhütte, odkud se jde po značené cestě č. 15 k jeskyni a cesta trvá asi 30 minut.

Čtěte také: Ledová jeskyně Feuertal v Totes Gebirge, jeden z nejdelších…

Stoupá se hned od počátku poměrně strmě, a čím blíže jsme u jeskyně, tím je stoupání prudší. Závěrečný traverz strmého svahu těsně před jeskyní je zabezpečen lanem proti pádu za vlhka, ale nejedná se o žádnou jištěnou cestu. Jeskyně nás překvapí mohutným a vysokým vstupním portálem, ve kterém je stůl s lavičkami a denní světlo tudy proniká hluboko do jeskyně.

Lieglloch - ve vstupní hale Lieglloch - vstupní portál

Přední části jeskyně jsou tvořeny mohutnými prostory, které se postupně snižují, až nakonec jeskyně končí nízkou chodbou měnící se v plazivku. Krápníková výzdoba zde sice chybí, ale stěny mají různou barevnost a členitost povrchu.

Jeskyně byla prozkoumána paleontology a byly zde nalezeny kosti jeskynních medvědů, dále kostěná flétna z doby kamenné, rytiny a další doklady o pobytu člověka v době kamenné. Předpokládá se, že jeskyně mohla být využívána jako kultovní místo či lovecká stanice. Od jeskyně se vracíme zpět k Pfannerhütte stejnou cestou.

Lieglloch - jeskyně je opravdu prostorná Wasserfallboden - mohutný boční vodopád v údolí potoka Grimming

Wasserfallboden je nejužší místo potoka Grimming, kde se nacházejí dva velmi pěkné vodopády. Menší vodopád je na hlavním toku Grimmingu a má po celou část roku dostatek vody. Na bočním přítoku těsně pod tímto vodopádem je druhý vodopád, jenž je poměrně velký a vysoký, ale má v suchých obdobích roku o něco méně vody.

Na horní hraně tohoto vodopádu je pěkná vyhlídka se zábradlím a můžeme tak shlédnout vodopád z nadhledu, jak padá do hlubin. Místo s vodopády je vzdálené jen hodinu chůze od centra střediska Tauplitz a na směrovkách je uvedeno pouze Wasserfall.

Jdeme po silničce přes osady Greith a Hinter, kdy později v lese v jedné serpentině odbočíme ze silničky a klesneme hluboko do údolí potoka Grimming až k vodopádům. Silnička je do údolí Gnanitztal sjízdná i pro auta, a tak si cestu můžeme zkrátit a na příhodném místě auto zaparkovat. Z Tauplitz je možné si přes vodopády udělat také okružní trasu o délce asi 7 km.

Vodopád na potoce Mühlbach u obce Lessern se nachází asi 4 km od střediska Tauplitz. Auto se zaparkujeme na obecním parkovišti na okraji vesnice Lessern. V obci nás brzy uvítá směrovka s nápisem Wasserfall a jdeme za naším cílem. Za posledním domem obce podcházíme most železniční tratě, jdeme chvíli lesem a brzy před sebou spatříme úzkou soutěsku. Na začátku soutěsky je kasička pro dobrovolné vstupné.

Wasserfallboden - pohled na vodopády Vodopád na potoku Mühlbach u obce Lessern

Soutěska je pravý úzký krasový kaňon a velice připomíná rokliny Slovenského ráje. Tato soutěska je ale hodně krátká a za malou chvíli jsme u velkého a nádherného vodopádu, který padá kolmo ze skalní stěny. V době zvýšeného stavu vody při lijácích a jarním tání se k vodopádu rozhodně nedá dostat. Cesta z obce Lessern k vodopádu trvá 20 minut. Jelikož je soutěska slepá a dále neprůchodná, vracíme se zpět do obce k autu stejnou cestou.

Hory Jezerní hory Retezat: Túra na Virful Bucura za výhledy…

Retezat patří k nejkrásnějším pohořím v Jižních Karpatech. Hřeben Retezatu se táhne jako nepřekonatelná…

Hory Turistika v Krkonoších, túra na Výrovku a do Modrého dolu

V Krkonoších jsou turistické trasy notoricky známé, trasy známé poněkud méně a pak trasy téměř neznámé…

Hory Sopky na Slovensku, přehled pohoří vulkanického původu

Aktivní sopky na Slovensku, stejně jako v České republice dnes nenalezneme. Avšak na rozdíl od sopek v…

Hory Turistika na Šumavě: Křemelná, Sněžné jámy a bývalé Paště a…

Když se v souvislosti se Šumavou mluví o Křemelné, většině lidí se vybaví jedna ze zdejších…

Výběr tras a cílů podle pohoří
Beskydy Bukovské vrchy
Orlické hory Roháče, Z. Tatry
Rychlebské hory Velká Fatra
Šumava Vysoké Tatry
Zábřežská vrchov. Další pohoří…
Gorges du Todra Jeseníky, ubytování Furkotka Domica Bezděz Chata Barborka Slaměnka Lietava Hluboká Macocha Cvilín Apuseni Svaté pole Velryba Osoblažsko Bernina Karlštejn Blesk Kosodřevina Měsíc Spacáky Viklany
1. Naše vrcholy Venušina sopka, jedna z nejmladších sopek v ČR
2. České hrady Hukvaldy, největší a nedobytný hrad na severní Moravě
3. Tipy na výlet Dlouhé stráně, přečerpávací vodní elektrárna v CHKO Jeseníky
4. Naše vrcholy Praděd, nejvyšší hora Hrubého Jeseníků a pátá nejvyšší hora v ČR
5. Chaty Luční bouda, Krkonoše a ubytování na Luční boudě, ceny a společná noclehárna