Poslední aktualizace: 4.12.2023 , svátek má
Treking > Cestování > Státní svátky v Německu v roce 2023, letošní německé svátky

Státní svátky v Německu v roce 2023, letošní německé svátky

Svátky v Německu v roce 2023, německé státní svátky

11.11.2022 | Otakar Brandos

Německý kalendář státních svátků je o něco bohatší než kalendář náš. V Německu mají celkem 17 svátků a státních svátků. Některé z nich však platí jen v některých ze spolkových zemí. Velká část státních svátků v Německu připadá na stejné datum, jako je tomu v České republice (Nový rok, Velikonoce, Svátek práce). Velká část státních svátků se kryje se svátky církevními.

Některé ze státních svátků a svátků v Německu mohou turisty překvapit. Někdy nepříjemně, protože během svátků jsou v Německu nejen zavřené obchody, ale také veřejná doprava funguje pouze v omezeném režimu, zpravidla víkendovém.

Přehled státních svátků v Německu v roce 2023

1.5.2023 Pondělí Svátek práce Celé Německo
18.5.2023 Čtvrtek Nanebevstoupení Ježíše Krista Celé Německo
29.5.2023 Pondělí Svatodušní pondělí Celé Německo
8.6.2023 Čtvrtek Boží tělo Bádensko-Württembersko, Bavorsko, Hesensko, Severní Porýní-Vestfálsko, Porýní-Falcko, Sársko, Sasko a Duryňsko
15.8.2023 Úterý Nanebevzetí Panny Marie Bavorsko a Sasko
20.9.2023 Čtvrtek Světový den dětí Duryňsko
3.10.2023 Úterý Den sjednocení Celé Německo
31.10.2023 Úterý Den reformace Braniborsko, Sasko, Meklenbursko-Přední Pomořansko, Sasko-Anhaltsko, Duryňsko, Šlesvicko-Holštýnsko, Dolní Sasko, Hamburk a Brémy
1.11.2023 Středa Svátek všech svatých Bádensko-Württembersko, Bavorsko, Sársko, Severní Porýní-Vestfálsko, Porýní-Falcko
22.11.2023 Středa Den pokání a modliteb Sasko
25.12.2023 Pondělí 1. svátek vánoční Celé Německo
26.12.2023 Úterý 2. svátek vánoční Celé Německo

Pokud přemýšlíte, kde se na svých cestách ubytovat a chcete mít pro sebe, Chaty pro rodinu nebo své přátele dostatek soukromí, pak pro vás máme možnost pronájmů chat a chalup přímo od majitele. Na další stránce si vyberte preferovanou oblast a nebo konkrétní objekt, který vás zajímá.

Další související stránky, může vás zajímat

31.10.2022 / Otakar Brandos
Příroda · Je medvěd hnědý na Slovensku přemnožený? Tři různá sčítání dala tři velice rozdílné výsledky

Medvěd hnědý(Ursus arctos) je největší šelmou, která žije v našich lesích. Nebo spíše v lesích na sousedním Slovensku, neboť k nám medvěd hnědý spíše zabrousí jen dočasně při svých potulkách krajinou. Vždyť medvědi …

25.10.2022 / Otakar Brandos
Vesmír · Částečné zatmění Slunce z 25. října 2022. Měsíc zakryl asi 30 % slunečního disku

Dnes kolem poledne jsme měli možnost pozorovat nádherný a poměrně zřídkavý úkaz - zatmění Slunce. To dnešní zatmění Slunce bylo sice jen částečné, Měsíc překryl asi 30 % slunečního kotouče, přesto šlo o hezkou a za …

13.10.2022 / Otakar Brandos
Treking · Babia hora po via ferratě - Perć Akademików. Třídenní trek v Oravských Beskydech (2) | Fotogalerie k článku

Noc byla hodně teplá a již brzy ráno bylo parno. To bude pořádně horký den. Dnes máme v plánu opětovný výstup na Babí horu a návrat na Slanou vodu. Na vrchol Babí hory se chceme dostat po via ferratě, aneb cestě …

Velký Roudný Úplněk Chata Horalka Strečno Beskydy, ubytování Soumrak Luční bouda Malá Fatra, ubytování Choustník Helfenburk Venušiny misky Hukvaldy Elbrus Afélium Zverovka Chalupská slať Šumava, ubytování Spacáky Mont Blanc Pluto Vosecká bouda Vysoký vodopád Cvilín Karlštejn Chata Šerlich Bouda Jelenka Pluto Jarní prázdniny Liška Matterhorn Hrad Lichnice Sirotčí hrádek Higgsův boson Opruzeniny Cumulonimbus Pohorky