Poslední aktualizace: 11.9.2017 , svátek má
Treking > Časopis > Ivan Zajíček / profil autora Trekingu

Ivan Zajíček / profil autora Trekingu

Profil autora portálu Treking.cz (1946 - 2012)

20.12.2007 | RED

Po vystudování hutnické fakulty VŠB v Ostravě pracoval v letech 1969 – 2004 v ocelárně v Kunčicích, dříve NHKG, dnes Arcelormittal. Věnoval se výrobě oceli, odlévání a systému jakosti. Je autorem řady odborných článků v této oblasti. Dlouhodobě se věnuje horám a vysokohorské turistice, v Tatrách má za sebou i něco na laně (Ošarpance, Volia veža, Ihla, Ostrva).

Ivan Zajíček

Českou a Slovenskou republiku má prochozenou od Smrčin v Ašském výběžku na západě po Kremenec v Nízkých Beskydech na východě a od Jizerských hor na severu po pohoříčko Burda na jihu. Postupně navštívil také řadu pohoří v Polsku, Ukrajině, Maďarsku, Rumunsku, Bulharsku, bývalé Jugoslávii, Řecku, Krétě, Rakousku, Itálii, Švýcarsku, Německu, Norsku či v Andách v Chile.

Na svém horském kontě má čtyři čtyřtisícovky (Mönch, Breithorn, Allalinhorn ve švýcarských Alpách, Pintor v chilských Andách) a 15 třítisícovek (Wildspitze, Hohe Geige, Dachstein, Civetta, Pizboe a další) z rakouských a italských Alp (Dolomitů).

V osmdesátých letech se věnoval dálkovým pochodům a běhům na 50 km a 100 km po celé naší republice a na Slovensku, včetně dálkovým etapovým pochodům, nejlepší čas v běhu na 100 km dosažen na Bílovické stovce v roce 1981 – 8:36:50. Uběhl celkem 21 maratónů (Ostrava, Kroměříž, Otrokovice, Děčín, Praha, Trnava, Košice, Berlín), nejlepší čas 2:57:32 v roce 1979 v Ostravě. V mládí hrál závodně odbíjenou za TJ NHKG Ostrava.

Do Trekingu přispívá pravidelně od roku 2003, v osmdesátých letech napsal několik článků do tehdejšího časopisu Turisty. V roce 2007 mu vyšla kniha většinou vesele laděných příběhů z horského prostředí – O HORÁCH, LIDECH A PIVU ANEB ŠULEJKIN, DUB A DALŠÍ HUTNÍCI, která má 340 stran se čtyřiceti fotografiemi, převážně autora. Fotografický aparát má na toulkách horami své stálé místo v batohu. Se svou rodinou žije v Ostravě – Porubě.

Články autora

Beskydy Zverovka Praděd Babia hora České hrady Nízké Tatry Chata Borišov Krkonoše, hřebenovka Technické památky Hranická propast Rozhledny Králický Sněžník Krušné hory Chorvatsko, kempy Vihorlat Vodopády Chorvatsko Opruzeniny, prevence Matterhorn