Poslední aktualizace: 18.1.2010 , svátek má

TREKING č. 5/2009 je již v prodeji

Treking 5/2009

Nové číslo časopisu Treking (5/2009) je již v prodeji. Do Trekingu č. 5/2009 jsme i tentokráte připravili velké množství zajímavých článků a reportáží, testů outdoorového vybavení a několik novinek. Níže uvádíme přehled článků.

4   Hrebeňovka Vtáčnika v zime

Na Slovensku máme zopár vychytených hrebeňoviek, ktoré stoja v centre pozornosti, pričom občas sa neprávom zabúda na menej populárne, napriek tomu však čarovné horstvá, v ktorých sa dá zažiť kopec dobrodružných príhod a ktoré krásou a divokou prírodou prekvapia i scestovaných horalov. Takým pohorím je i Váčnik, do ktorého sme sa vo dvojici rozhodli vypravit po prvýkrát práve v zime. Vzišla z toho snežnicová túra, na ktorú len tak ľahko nezabudneme …

8   Skialp v okolí chaty Westfalenhaus

Nabídka na lyžování ve Stubaiských Alpách přichází zcela nečekaně a my ji s nadšením přijímáme. Jen trošku upravujeme program. Místo lyžování na sjezdovkách raději volíme skialpy. V narychlo koupené mapě nacházíme skialpinistickou oblast v okolí chaty Westfalenhaus (2 273 m). Zjišťujeme podmínky i lavinové nebezpečí a pak už nezbývá než opět zabalit batoh a vyrazit …

15   Naturfreundesteig a Traunsee Klettersteig na Traunstein

Ferata Naturfreundesteig vedoucí na Traunstein (1 691 m) je považována za jednu z nejkrásnějších ferrat v Rakousku. Traunstein, nebo-li Strážce Solné komory, se nachází na východním břehu jezera Traunsee a na jeho vrchol vede hned několik zajištěných cest. Naturfreundesteig je docela jednoduchá zajištěná cesta. Je klasifikována maximálně obtížností B. Během výstupu se ale zdolává poměrně velké převýšení - cca 1 100 metrů. Až na samotný vrchol Traunsteinu je to ještě o dalších sto výškových metrů výše. Ferata totiž končí u chaty Traunstainhaus (1 575 m) …

22   Na Visoki Kanin v Julských Alpách

Julské Alpy patří geologicky i geomorfologicky k Jižním vápencovým Alpám a jsou skutečným horským bonbónkem na území dnešního Slovinska. Stejně tak, jako byly ozdobou v dřívější Jugoslávii (od roku 1918 do roku 1929 oficielně nazývané Království Srbů, Chorvatů a Slovinců - SHS) a před tím v Rakousko - Uhersku (1867 - 1918). Část Julských Alp na severu náleží Itálii a to po posunutí hranic po porážce Rakouska - Uherska v 1. světové válce (1914 - 1918). Pramení zde dvě velké řeky - Sáva a Soča, které odvodňují pohoří do Černého a Jaderského moře. "Julky" jsou bohaté na jezera, vodopády a v zimě na sníh. Ozdobou je alpská květena i velmi pestré rostlinstvo. Na území Julských Alp se stýkají důležité národnostní skupiny - Slované, Románi a Germáni …

28   Malofatranský Kľak, biele peklo

Aj napriek neúprosne blížiacej sa jari, zima sa ešte ani zďaleka nechystala uvoľniť nás zo svojho snehového zovretia. Pri našich pravidelných cestách z Handlovej do Žiliny a späť sme vždy pri prejazde cez Fačkovské sedlo (802 m n.m.) obdivovali monumentálny skalnatý vrchol Kľaku. Už samotná cesta autom do tohto horského sedla, ktoré tvorí prirodzenú hranicu medzi pohoriami Malá Fatra na severovýchode a Strážovské vrchy na juhozápade, stojí za to, lebo z obidvoch strán cesta poteší hlavne skúsenejších vodičov prudkými serpentínami, v zime o to ťažšie prejazdnými vďaka každoročnej bohatej snehovej nádielke. Priamo pri ceste na juhovýchodnom úpätí sedla pramení rieka Nitra a severné stráne sú pramennou oblasťou Rajčanky …

33   V Tatrách vzhůru pod zem

Titulek článku není tak protismyslný, jak se na první dojem možná zdá. Horské vycházky a túry v Tatrách - Vysokých, Belianských a Západních - sice většinou směřují vzhůru k vrcholkům a nezřídka představují vydatnou porci převýšení, ale na slovenské a polské straně Tater najdeme též místa, kde se naopak můžeme ponořit do tajemného podzemí - do útrob krasových a nekrasových jeskyní …

37   Poohří a Krušné hory aneb od hradů v Poohří vzhůru na Klínovec

Jak jistě každý dobře ví, teče řeka Ohře pěkných pár kilometrů podél Krušných hor. Proto jsem se rozhodl spojit návštěvu obou oblastí v jeden celek. Začínám u Kadaně, ačkoliv by měl úvod správně patřit Klášterci nad Ohří, kam jsem dojel vlakem. Jelikož však uvedené město ještě znovu navštívím, ponechám si ho na později. Pěšmo přecházím mezi oběma místy po nefunkční turistické značce, jež je v mapách stále vyznačena, a cestou se zastavuji na zalesněném Svatém kopci …

44   Putování liduprázdným Mafate

Mafate je nejmenší, nejdivočejší a nejodlehlejší ze tří skalních amfiteátrů (cirques) ve vnitrozemí Réunionu. Jeho jméno odvozeno z malgašského výrazu Mahafaty, jenž by se dal do češtiny přeložit jako smrtící, osudný, tak přesně vystihuje povahu tohoto místa. Tento, místy až kilometr a půl hluboký kotel je totiž svým charakterem naprosto unikátní. Drsný ráz a nepřístupnost této oblasti zapříčinily, že se tu zachovala panenská příroda s minimálním zásahem člověka. Jediným způsobem jak se dostat do toho nádherného kouta ostrova je buď vrtulník, kterým se obstarává většina místních služeb (nákupy, pošta, lékař apod.) a nebo pěšky. Tento způsob jsme zvolili i my …

50   Adyr Su, Centrální Kavkaz

Dolina Adyr su je jednou z hlavních dolin oblasti Centrálního Kavkazu. Někdy bývá přiřazována k oblasti Elbrusu (Prielbrusie), někdy bývá jmenována spolu se sousedním Čegemem jako samostatný dělící prvek mezi Prielbrusiem a Benezgami (Adyr su - Čegem). Je plošně zdaleka nejrozsáhlejší a zahrnuje minimálně polovinu významných vrcholů oblasti Elbrusu. Na všechny ostatní doliny (Adyl su, Šcheldu, Jusengi a Donguz Orun) toho popravdě moc nezbylo …

57   Znáte Vratíkovský kras?

Že jste o něm nikdy neslyšeli? Nevadí. Každý se nemusel narodit zrovna speleologem. Tedy: pod tímto neznámým pojmem se maskuje titěrný vápencový ostrůvek u Vratíkova na Drahanské vrchovině. A jste plně v obraze …

61   Testovali jsme Gruber Assist

Když jsem na letošním Eurobike uviděl na stánku rakouské firmy Gruber kolo s pomocným motorkem, umístěným v sedlové trubce rámu, měl jsem velké pochybnosti o účinnosti a možnostech tohoto systému. Když jsem firmu požádal o bližší informace, nabídli mi možnost si kolo vybavené tímto systémem prakticky vyzkoušet. Po krátkém váhání jsem nabídku přijal a tak jsme i s manželkou přicestovali do Ellmau v rakouských Alpách …

59, 64   Redakce informuje, nové soutěže, informace o předplatném, outdoorové novinky aj.

A další…

Díky (-OB-, 03.01.2010, 18:27 )
Ahoj a díky za pozvání, ce Nitru určitě pojedu v máji, dáme vědět :-)). Také díky za přání, podle náhledu na věc asi pracujeme ve stejném a nebo příbuzném oboru? :-)).