Poslední aktualizace: 25.3.2021 , svátek má
Treking > Blog > Koronavirus na chodníku chytiti a UFO na zápraží spatřiti…

Koronavirus na chodníku chytiti a UFO na zápraží spatřiti…

Experti s Lockdownovým syndromem, již jste dostali času dost!

25.3.2021 | Otakar Brandos

"Vydržme to. A v létě dovolená, hlásí Babiš", zveřejnily dnes Novinky.cz. Hm, před měsícem Babiš hlásil "Vydržme to tři týdny". Nevím, už to nestíhám sledovat, ale ono už má týden 35 dní? Nebo dokonce snad 40 či 55?… Tahle vláda národní katastrofy svými opatřeními zabíjí více lidí, než kolik by měla na svědomí samotná čínská chřipka bez vládního přičinění.

Šance

Při míjení se s kolemjdoucími na chodníku koronavirus chytiti je stejně pravděpodobné jako UFO na zápraží spatřiti. Koronavirus v parku chytiti je stejně pravděpodobné jako že do nás bací kulový blesk. A přestože, naprosto zbytečné a naopak zdraví škodlivé, respirátory či roušky mít musíme, přenosný hromosvod s sebou nenosí nikdo. Nebo vy snad ano?

Mnoho lidí tráví v respirátorech velkou část dne. Někteří možná dokonce celý den. Není divu, že je na JIPkách stále kolem 2 000 lidí. Respirátory a psychikou (neustálým strašením) pochroumaná imunita přináší své "ovoce". Spousta lidí, když toho čínského prevíta chytne, je tou mediální strašící masírkou natolik vyděšená, že se cítí jako před popravou. A předem to vzdávají. Organismus pak boj s virem skutečně prohraje. I u lidí, kteří by v normálním stavu psychiky (a imunity) měli šanci onemocnění přečkat živí. Mnozí lidé tak už dnes umírají na epidemii všeobjímajícího strachu.

Vrátím se ale ještě k začátku článku a "vydržme to". Dovolenou si mohou plánovat leda tak Bába s Mončou, očkovaní senioři a nebo státní zaměstnanci či zaměstnanci nadnárodních montoven, kteří, krom krátké přestávky, jedou stále. Naopak velká část lidí, kteří nejsou placeni korporátem a nebo státní pokladnou, bude mít zcela jiné starosti. Ne nějakou dovolenou "kajsik" v Chorvatsku, Řecku, Turecku a nebo v Egyptě či na "Zanziho Baru". Zaplatit dluhy, rozhýbat, pokud to ještě vůbec bude možné, druhým rokem vládními nařízeními umrtvené firmy. To si fakt soudruh Babiš dělá nemístnou srandu.

A do toho přijde soudruh Hamáček, že uzávěry okresů fungují. Tak to je ještě větší "plukovník" než jsem doufal, naprostý unikát. A že nejlepší situace je v okresech, které byly uzavřeny nejdříve. No, ehm. Ty okresy ale nebyly zavřeny proto, aby nemohla čínská chřipka dovnitř. Ony ty okresy byly zavřeny proto, aby naopak nemohla ven! Za to, že je v takovýchto okresech situace nyní relativně dobrá může nikoliv uzávěra, ale přirozená imunizace neboli, fakt nerad používám to nehezké slovo, promoření.

Soudruh Hamáček, jedinec zřejmě ducha mdlého, není schopen odlišit korelaci a kauzalitu. Pokud nechápe, jaký je rozdíl mezi kauzalitou a korelací tak těžko může dojít k nějakým rozumným závěrům. Dalším příkladem, že to nefunguje podle Hamáčka, je třeba Zlínský kraj. Na začátku roku na tom byl nejhůř, nyní již po mnoho týdnů naopak nejlépe. Byl na tom dobře ještě před poslední uzávěru a tedy bez uzávěrů! Virus populací proletěl a nyní již nemá tolik kde brát a podmínky k šíření má ztíženy. Kamarád z Valašska mě upozornil, že Zlínský kraj je na stupni 3 již dlouho. Ale že je stejně vše zavřeno. A pak vládě věřte… Opravdu chcípl jakýsi pes…

A nebo taková Praha. Málem milión lidí je "zavřen" doslova na malém kousíčku republiky. Při takovéto koncentraci lidí by Praha měla být po "kovidové stránce" jedna velká katastrofa oproti okresům, ve kterých žije "pár lidí" na podstatně větší ploše. Jenže opak je pravdou. Šance Praha je na tom podobně (relativně) dobře jako již zmíněný Zlínský kraj a naopak nejhůře řada okresů s nejnižší hustotou osídlení. Jedinou cestou ven ze slepého tunelu se tak jeví buď přirozená imunizace (prodělání nemoci) a nebo imunizace umělá, tedy očkování. Tedy pokud dříve někdo nepřijde s účinným lékem.

Žádné lockdowny a nebo respirátory, jak ukazuje řada zemí na světě, Švédskem počínaje a Ruskem nebo Mexikem konče, nejsou řešením. Na EU se nekoukejme, z té je již spíše jeden velký pracovní lágr. Do práce a napapat. A do práce a napapat - třeba pudink, jako to má jediný pacient LDNky na Pražském hradě. Ten to má ovšem bez práce.

Experti svatého Lockdownova syndromu již s "lokdounováním" dostali času dost. Jejich předpovědi připomínají věštění fotbalových expertů. A ono ejhle, utkání se vyvíjí úplně jinak, v naprostém rozporu s jejich předpověďmi. Kterákoliv z politických stran zítra zvedne ruku pro další prodloužení nouzového stavu se u mne stává nevolitelnou. Absolutně a bez jakýchkoliv výjimek nevolitelnou. A z internetových diskusí vidím, že podobně to má mnoho dalších lidí.

Jistě se najdou i hysteričtí zavírači ala Kubek, Hořejší, Konvalinka, Blatný a spol., kteří budou ječet, že po skončení nouzového stavu budou statisíce, co statisíce, milióny mrtvých - tak k čemu máme "pandemický zákon"? Většina omezení tak či tak zůstane, "jen" padnou naprosto hloupá omezení pohybu mezi okresy a nočního vycházení. A, což bude jedině dobře, nákupy nefunkčních respirátorů za sedm stovek…

Ať už tahle vláda nemehel nechá lidi dýchat, chodit do přírody, jezdit na hory. Čerstvý vzduch, pohyb a sluníčko imunitě (a těžce zkoušené psychice) jen a jen prospějí. Ubudou lidi, kteří to už psychicky nedávají. Příště by se mohlo stát, že se bude střílet přímo na ministerstvu zdravotnictví a ne před vchodem této rozbujelé instituce, kde si nedávno jeden nešťastník prostřelil hlavu. A pokud se lockdownisté bojí, nemusí přece vůbec nikam chodit ani nyní, ani potom. Již vůbec nikdy a nikam. Mohou zůstat zavření a izolováni doma, sedět na prdeli i nadále. Lidem, kteří chtějí alespoň trochu normálně žít, chybět rozhodně nebudou.

pěkné čtení co se Hořejšímu líbit nebude (Aleš, 29.03.2021, 06:59 )

Další související články, mohlo by vás zajímat

22.3.2021 / Gerhard Streubel
Turistika · Na 4 nejvyšší vrcholy skandinávských zemí: Kebnekaise, Galdhopiggen, Yding Skovhoj a Halti-Haldi

Každý člověk má mnoho přání a snů. V minulém roce se mi podařilo realizovat jedno menší přání z mnoha větších a sportovně hodnotnějších, na jejichž splnění z nejrůznějších důvodů nedošlo a již s ohledem na můj věk …

21.3.2021 / ESO2104
Vesmír · Vědci poprvé přímo změřili rychlost proudění ve stratosféře planety Jupiter: extrémně silné proudění dosahuje až 1 450 km/h!

Pomocí radioteleskopu ALMA, jehož evropským partnerem je ESO, se týmu astronomů podařilo poprvé přímo změřit rychlost větru ve středních vrstvách atmosféry planety Jupiter. Na základě studia chemic …

17.3.2021 / Martin Szwejda
Trek · Pochod Michálkovice - Tatry 2020: túra napříč částí Západních Karpat (1)

Je to už pár let, co jsem někde v rádiu slyšel, anebo někde na internetu četl zajímavý rozhovor. Opravdu už si nepamatuji, kde a kdy to bylo, ale obsah toho rozhovoru mi utkvěl v paměti. A o čem vlastně ten rozhovor byl? …

16.3.2021 / Martin Zapletal
Trek · Z Javorníku na Island a ještě dál (2): 14denní vandr Polskem, směřující stále na západ. Přes Klodsko, Landeck, Nowou Rudu, Lubavku, Sněžku, Szklarskou Porebu, Jizerské hory, Liberec, Lužické hory / Fotogalerie k článku

Z města jsme vyšli směrem západním ke vsi Rožana a zase jsme se přiblížili k české hranici. Šlapali jsme ve vedru dlouho po silnici. Za Lacznou jsme šli kus po zelené značce loukami, než se zase napojila na silnici. Vystoupali …

15.3.2021 / Otakar Brandos
Příroda · Bažant obecný (Phasianus colchicus): jeden z nejpestřeji zbarvených ptáků naší krajiny je původně asijský druh

Bažant obecný (Phasianus colchicus), doslova nepřehlédnutelná okrasa naší krajiny, je domovem v Asii. Přestože jej bereme jako typickou součást naší přírody, je bažant obecný jejím obyvatelem "teprve" posledních asi …

10.3.2021 / Ondřej Havelka
Cestování · Cesta za fascinujícími náboženstvími podél řeky Eufrat (2). Sumerská sexuální bohyně Inanna, akkadský bůh Šamaš, řecký bůh Zeus, Trojjediný Bůh křesťanů nebo Alláh muslimů

V sumerském klínopisném literárním dědictví je velmi důrazně diferencováno období před potopou a po potopě; tabulky uvádí i města, která existovala před potopou - Eridu, Badtibiru, Larak, Sippar a Šuruppak …

8.3.2021 / Otakar Brandos
Aktualita · Lavina v Kulichovej dolině pohřbila 16 lesních dělníků. Největší lavinové neštěstí v Nízkých Tatrách

Je 8. března. Ráno okolo 9.30. Ve výškách 1 750 až 1 800 metrů nad mořem na svazích Žiarské hole (1 841 m) se do pohybu dává přes 1 650 000 kubických metrů prachového sněhu s úhrnnou hmotností nejméně 380 000 tun …

7.3.2021 / Martin Zapletal
Trek · Z Javorníku na Island a ještě dál (1): 14denní vandr Polskem, směřující stále na západ. Přes Klodsko, Landeck, Nowou Rudu, Lubavku, Sněžku, Szklarskou Porebu, Jizerské hory, Liberec, Lužické hory / Fotogalerie k článku

Tuto cestu jsme původně chtěli podniknout v červnu. Jenže Polsko mělo zavřené hranice. V září jsme zase chtěli jet do našich zamilovaných Ukrajinských Karpat. Jenže Ukrajina byla stále nepřístupná, takže jsme se vydali do Polska …

6.3.2021 / Petr Erban
Trek · Hory v době covidové: Šumava, Jeseníky, Beskydy, pražské a ostravské kopce

Tak jsme právě oslavili první výročí příchodu koronaviru do Česka, což mě přimělo si tu dobu trochu zrekapitulovat z pohledu Ostraváka trávícího veškerý volný čas lozením po kopcích a horách. V únoru loňského roku jsem ještě …

4.3.2021 / Michal Harnušek
Turistika · Ötzi, ledový muž z Ötztalských Alp. Nález starší než první egyptské pyramidy

Vyrazili jsme v sedm hodin ráno. Od chaty Martin Busch na vrchol Similaun (3 606 m) to trvá 3,5 hodiny. Stoupáme. Ubývá horských potoků, trávy i polodivokých ovcí. Nad kótou 3 000 metrů se plahočíme už jen sutí, skálami …

Velký Roudný Úplňky Chata Horalka Strečno Beskydy, ubytování Soumrak Luční bouda Malá Fatra, ubytování Choustník Helfenburk Venušiny misky Hukvaldy Elbrus Afélium Zverovka Chalupská slať Šumava, ubytování Spacáky Mont Blanc Pluto Vosecká bouda Vysoký vodopád Cvilín Karlštejn Chata Šerlich Bouda Jelenka Pluto Jarní prázdniny Liška Matterhorn Hrad Lichnice Sirotčí hrádek Higgsův boson Opruzeniny Cumulonimbus Pohorky