Průvodce | Karpattreky | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Lyžování | Příroda | Soutěže | Aktuality | Zajímavosti | Kalendář akcí | Napsat článek | E-shop | Více…
Kontakty  Cookies  Ceník inzerce  RSS 
Treking.cz Hledat
Poslední aktualizace: 30.11.2015 , svátek má
Reklama
Treking > Blog > Autem z Obřího dolu na Sněžku

Autem z Obřího dolu na Sněžku

aneb krkonošská rallye a digitální demence?

4.5.2015 | Otakar Brandos, foto autor a Aleš Kučera

Víkendová návštěva Krkonoš mě asi definitivně přesvědčila o tom, že na závěrech studií tzv. digitální demence asi něco bude. Ne, že by nové technologie nebyly fajn. Mobil, chytrý mobil, ještě chytřejší mobil či GPS určitě usnadňují život, ale (možná, nejspíš) vedou k tomu, že tzv. homo sapiens začíná spíše degenerovat neboli blbnout…

Autem až na Sněžku?…

Tu a tam proběhnou v médiích zprávy o tom, jak ten či onen řidič kamiónu vjel díky navigaci někomu na zahrádku. Jak se tu či onde díky navigaci někdo ztratil, zajel do jiného města či dokonce země. Králem všech těchto "dálkově řízených pilotů" slepě věřících technice je od tohoto víkendu maník, jenž se tuto neděli pokoušel dostat na (prý) Luční boudu z Obřího dolu…

Kdo znáte chodník z "Obřáku" na Sněžku asi tušíte, že tento nerovný "zápas" nemohl motorista vyhrát. Osobním autem by ke Slezské boudě po kamenitém a strmém horském chodníku nevyjel ani Niki Lauda. Ne tak ale "pilot" sportovního třídveřového Fordu. Ten to nechtěl za žádnou, ale opravdu za žádnou cenu vzdát… Až přírodní nástrahy v serpentině nad dolem Kovárna jej zastavily…

Čtěte také: České hory, smetiště aneb nepořádek jako nikde jinde v EU

V pokusu o výjezd na Sněžku drží zcela nepochybně výškový rekord. Rekord draze zaplacený proraženou gumou, pocuchaným podvozkem a bůhví čím ještě… Podle rozšířených "pilotových" zorniček ale tipuji, že vedle GPS sehrál svou nezastupitelnou roli nějaký ten šňupeček durmanu, koksu a nebo jiné obdobné zdraví "prospěšné" chemikálie dostupné zpravidla jen na nelegálním trhu. Toť ale jen na okraj…

Autem až na Sněžku?…

Kamarád Aleš, jenž v Obřím dole pobývá hodně často, byl z řidičova "výkonu" rovněž celý bez sebe. Natolik, že se pokoušel dovolat na KRNAP. Tam ale o víkendu mají myši rej, na KRNAPu nikdo nebyl. O víkendu, kdy je v Krkonoších mnohem více lidí, než přes týden… Hlášení nakonec přijal policejní dispečink v Hradci Králové a následně hasiči, kteří auto vyprostili… Dovolat se nápravy pomohl i kamarád z Horské služby Pec pod Sněžkou, který pomohl a kontaktoval i místní policii.

Proč se v KRNAPu nepracuje o víkendu? Proč pouze v pondělí až pátek? Nevím. Prostor k vyjádření tak dodatečně dostane v rámci objektivity i KRNAP. Přijde mi ale absurdní, že ochrana přírody má prim jen v pracovních dnech. No a vy si nyní užijte pár fotografií z nedělního neuvěřitelného motoristického "výkonu"…

Autem až na Sněžku?… Autem až na Sněžku?…

Dotaz zaslaný tiskovému mluvčímu KRNAPu

O pokusu o výjezd autem na Sněžku včera v ranních hodinách vás již jistě informoval nejen kolega A. Kučera či Policie ČR. Co mě ale včera zarazilo nejvíce, byla nemožnost dovolat se na Správu Krkonošského národního parku. Je sice fajn, že ochrana přírody je terénními pracovníky zajištěna v pondělí až v pátek, proč jsou ale Krkonoše o víkendech nechány na pospas svému osudu? Neměla by strážní služba být nejaktivnější o víkendech, kdy podle mého laického názoru je nápor turistů nejsilnější? Třeba na "úkor" pondělků a úterků…

Dobrý den, už jsem o tom s Alešem mluvil. Nevím, kam jste volali. Třeba můj telefon je veřejně dostupný na webu, stejně jako všech zaměstnanců, a nevolali jste mi :-), asi bych to uměl, mohl řešit. Nicméně po vašem podnětu zvažujeme zřízení nějaké non stop pohotovostní linky a její propagaci. Díky za podnět.

Přeji příjemný den a děkuji za vyjádření. Kam jsme volali? No nejspíše na tel. +420 499 456 111 jenž je uveden nejen v patičce, ale i pod kontakty…

Chápu, že jsou lidé naprosto neschopní, když neprohledají celý adresář a nevytáhnou si kontakt na tiskového mluvčího. Na mobilu a v terénu je to naprostá hračka. Podobně byste měl vyčinit i operačnímu důstojníkovi v Hradci Králové, jenž se také na KRNAP nedovolal.

Nicméně jste mně neodpověděl na jádro dotazu - proč není na území KRNAPu zajištěna strážní služba o víkendech? Víceméně stejný dotaz by se týkal otevírací doby informačního centra KRNAPu v Peci pod Sněžkou. To je otevřeno od pondělí do pátku. Není-li svátek, kdy je klidně zavřeno. Např. nyní v pátek 1.5.2015. Myslíte, že takováto otevírací doba odpovídá potřebám návštěvníků Krkonoš?

Další související články:

+ Quo vadis slovenská přírodo?
+ Tichá správa z Tichej doliny
+ Státní lesy TANAPu ohrožují Tichou dolinu!
+ Nízké Tatry dostávají další dávku toxických pesticidů…
+ Proč nejezdím TEŽ aneb dobrou chuť přeje Štrbské Pleso
+ Pozor! Salaše na Velké Fatře se zamykají!
+ Asi brzy vyrazím na golfové hřiště. Na čtyřkolce a nebo motorce!
+ TV Nova slibovala dobrý start aneb rallye na poloninách pokračuje
+ Kyjevští "bohatýři" alias džípisté pokořili Hoverlu
+ Proč jezdíte, sakra, po poloninách?!
Treking.cz - diskuze

Diskuse k tomuto článku

přidat názor    zobrazit celou diskusi
upřesnění causy k výši pokuty (Aleš, 07.11.2015, 20:50 )
Po téměř půl roce jsme se ke cause motorového vozidla pod Sněžkou vrátili z důvodu našeho zájmu o výši pokuty při vjezdu automobilu do 1.zony NP. Náš dotaz na tiskového mluvčího a jeho odpověď, uvedené argumenty uvádím v plném znění bez komentáře (samostatný článek z pohledu skialpinismu vyjde po neděli na stránkách Snow.cz): Dne 2015-11-04 07:14, Drahný Radek napsal: Dobrý den, oba přestupky, o kterých píšete, jsou z pohledu zákona o ochraně přírody a krajiny závažné. Oba pachatelé se zcela vědomě, svévolně a lehkomyslně rozhodli k činnosti, která je v některých částech Krkonošského národního parku zakázaná, oba bez ohledu na chráněnou přírodu hledali „jen ten svůj“ adrenalin, na ostatní se neohlíželi. Motorista jel po komunikaci vedoucí ve třetí, zčásti i druhé zóně, nepohyboval se tedy ve volném terénu, a jen díky převýšení trasy jeho vozidlo naštěstí dojelo "jen" na hranici I. zóny, přičemž při nedobrovolném zastavení jeho vozidla nedošlo k úniku žádných pro přírodu nebezpečných kapalin a k poškození přírody podél komunikace. Skialpinista, ač mohl pro svou činnost využít místa v národním parku přímo k tomu vyhrazená, z pohledu ochrany přírody místa méně chráněná, se rozhodl zcela svévolně pro pohyb v oblasti zakázané, v oblasti nejpřísněji chráněné, po celou dobu se v ní nacházel a v této oblasti také probíhala náročná akce na záchranu jeho života. Horní sazba pokuty pro motoristu v daném případě činila 10 000 Kč, v případě skialpinisty 100 000 Kč, a přiměřeně k horní sazbě byla pachatelům uložena konkrétní výše pokuty. Pro přírodu Krkonošského národního parku by však bylo velmi žádoucí, aby všichni ti, kteří se rozhodnou pobývat na jeho území, si uvědomili, za jakým účelem byl tento národní park vyhlášen, a bez ohledu na to, zda patří k příznivcům motorismu, skialpinismu či příznivcům kterékoliv jiné činnosti, se v něm chovali zodpovědně a tak, aby krásná příroda na jeho území zůstala pro nás všechny zachovaná co nejdéle. Pěkný den Radek Drahný, tiskový mluvčí, vedoucí oddělení styku s veřejností Správa Krkonošského národního parku, Dobrovského 3, 543 01 Vrchlabí, ----- Původní zpráva ----- Odesilatel: "Aleš Kučera" Příjemce: Drahný Radek Datum: 22/10/2015 11:36 Předmět: prosba o vyjádření k incidentu s autem v Obřím dole Dobrý pane Drahný, v květnu jsme spolu komunikovali ohledně pokusu o výjezd motorového vozidla z Obřího dolu na Sněžku. Vzhledem k tomu, že jsem to byl já s kolegou Brandosem (Treking.cz), kdo jsme toto hrubé porušení hlásili na PČR, Hasiče a HS, a učinili jsme tak z toho důvodu, že ohrožení přírody bylo velmi aktuní (nebezpečí proražení olejové vany, palivové nádrže příp. převržení auta do údolí) při jeho opakovaných pokusech vyjet na štětovaný chodník. Navíc řidič byl velmi arogantní a častoval nás nepublikovatelnými nadávkami, takže jsme s kolegou radši zmizeli, aby nás nevzal po hlavě heverem při jeho snaze auto dostat na horskou stezku. Bohužel velmi nemile nás překvapila výše pokuty ve správním řízení a to 5000,- Kč, s ohledem na míru nebezpečnosti tohoto činu (který nebyl klukovina, ale promyšlený čin - sázka.., což dokládal i ve svých komentářích v médiích, kde navíc prohlásil že toho nelituje. Citace: "„Byl to adrenalin, ale také legrace, jsem s tím autem už sžitý. Kamarádi to ocenili, mám na to hezký vzpomínky. Zprvu jsem se při jízdě smál, až později jsem byl těmi kameny nepříjemně překvapený. Pokuty se mi snad podaří splácet,“ Zdroj: http://hradec.idnes.cz/ridic-z-horic-jel-autem-na-snezku-kvuli-sazce-s-kamarady-pio-/hradec-zpravy.aspx?c=A150512_164652_hradec-zpravy_pos ) Naopak jiný, výrazně méně nebezpečný přestupek s ohledem na ochranu přírody (pár set metrů od místa, kde jsme našli auto pod Sněžkou) učinil před 3 lety skialpinista, který sjížděl svaz Studničné hory, tzv. Čertův hřeben a dostal pokutu 10 000,- Kč. Prosím, o oficiální stanovisko, které bude zveřejněno v článku na portálu Snow.cz a Treking.cz na téma skialpinismus v NP ano či ne. Děkuji za odpověď, kde budou uvedeny argumenty proč arogantní a velmi nebezpečný čin (jízda autem po horské stezce v 1.zoně NP) a naopak velmi nízký stupeň nebezpečí v zimě (na sněhem pokrytém porostu v 1.zóně NP), který učinil skialpinista byl tak odlišně ohodnocen a na základě jakých argumentů (týkajících ochrany přírody, míry nebezpečnosti ap.). Děkuji S přáním hezkého dne Aleš Kučera
nesprávná argumentace k přestupku (Aleš, 07.11.2015, 21:10 )
Doplňuji upřesnění k odpovědi z KRNAPu - tiskový mluvčí nemá pravdu v argumentaci "motorista jel po komunikaci vedoucí ve třetí, zčásti i druhé zóně, nepohyboval se tedy ve volném terénu, a jen díky převýšení trasy jeho vozidlo naštěstí dojelo "jen" na hranici I. zóny, přičemž při nedobrovolném zastavení jeho vozidla nedošlo k úniku žádných pro přírodu nebezpečných kapalin a k poškození přírody podél komunikace". Z našeho pohledu (ze znalosti terénu ale i mapy KRNAP s uvedením zón - http://gis.krnap.cz/map/ ) se řidič pohyboval od Kapličky turistickém chodníku, který tvoří hranici 1. a 2.zóny a v místě zvaném Kovárna se několik set metrů pohyboval v 1.zóně (zde je navíc nejpřísnější bezzásahová zóna KRNAP). Mimo jiné řidič nejel cca 2 km po "komunikaci", ale po turistickém chodníku...
polemika skialpinista versus auto v 1.zóně KRNAPu (Aleš, 20.11.2015, 19:47 )
Zde vyšla polemika k přestupkům - skialpinista a motorista v 1.zóně KRNAPu http://snow.cz/clanek/3780-polemika-skialpinista-jako-zivel
hot-line KRNAP funguje (aleš, 11.07.2015, 13:09 )
Velmi mě potěšilo, jak rychle KRNAP zřídil hot-line pro případné hlášení přestupků, které ohrožují přírodu... Správci Krkonošského národního parku zřídili zřejmě jako první ve střední Evropě pohotovostní telefonní linku. Ochranáři reagují na nedávný pokus mladého řidiče vyjet autem na Sněžku. Krkonoše totiž patří mezi nejvytíženější chráněná místa na kontinentě. „Když návštěvník uvidí, že se v přírodě děje něco špatného, může využít naši novou pohotovostní telefonní linku 737 211 113. Tato služba je od června v provozu non-stop,“ sdělil mluvčí Správy KRNAP Radek Drahný. Více http://hradec.idnes.cz/spravci-krnapu-jako-prvni-v-evrope-spustili-tisnovou-linku-pla-/hradec-zpravy.aspx?c=A150709_2175879_hradec-zpravy_pos
Objektivita ?! vs. emoce a snaha hledat viníka (Radek Drahný, 07.05.2015, 09:43 )
Dobrý den Oto, bylo by fajn, psát pravdu. Ve vašem článku píšete, že jste nejdříve volali k nám na Správu KRNAP a myjete nám hlavu, že se nedovolal. Pak, že jste volali na Policii. Aleš níže v komentu uvádí, že to vlastně bylo přesně naopak, že nejsříve volal 158. Takže váš článek až tak moc pravdivý není? Moc Oto nechápu, proč cítím z vašeho článku i z naší mailové korespondence takou zášť a negativitu. Možná byste měl dodat, že jste se místnímu strážci nedovolal, protože měl volno, na což má nárok. Možná byste také měl dodat, že naše informační centrum bylo zavřené, protože je mimosezóna. Ale o tom jsme si už dlouho poklábosili v našich mnohých mailech. Možná, když nás tak kritizujete, že neexistuje žádná jednotná linka, kam volat, mohl uvést nějaký příklad jiného národního parku, který to má. Co mé zkušenosti sahají, tak žádný z NP, které znám, takovou "SOS" linku nemá. Ano, pravda je, že zvažujeme, že ji zřídíme. Možná budeme prvním národním parkem, který ji mít bude. A Aleši, vy opravdu nevíte, kam volat, když uvidíte někoho si v Obřáku opékat buřty? Od čeho pak máme od dětství vštěpované telefonní čísla 158/155/150/112. Ti jsou tu od toho, aby řešili problém nouze telefonujícího.
k ohníčkům - kam volat (Aleš, 07.05.2015, 10:08 )
Já jen k otázce kam volat (a vašemu doporučení na moji adresu na konci), když bude dělat někdo oheň v 1.zoně NP? Pane Drahný, pokud bude dělat někdo oheň na louce u kapličky v Obřáku - tzn. v 1.zoně NP, to opravdu hasiče zajímat nebude... Pokud tedy nechytne celý les... (co jim řeknete? dělají ohníček, lámou větve ze stromů, a fouká vítr, ale les zatím nehoří). Já se jen zamyslel nad tím, pokud se už najde nějaký všímavý turista, kterému bude vadit to, že nějaký "nepřítel přírody" bude porušovat pravidla NP a poškozovat přírodu, kam má zavolat (tzn. bude něco pálit, vysypávat odpadky, nebo házet nečistoty do potoka)? Jak jsme si všimli u auta pod Sněžkou, tak dnes je však lidem všechno úplně jedno - a nikdo nikam nevolá a do ničeho se neplete. A to je škoda. Buďte vděčni, že občas někdo má chuť na KRNAP zavolat a nahlásit poškozování přírody. Proto Váš nápad "help line" velmi vítám. P.S. a to že jsme s Otou každý volali "někam" byla jen snaha rychle zabránit tomu klukovi, aby při pokusu vyjet, neprorazil olejovou vanu, nepoškodil přírodu více. Zkuste se zamyslet, kdyby jste byl "jen" turista, co by jste dělal? kam volal? Myslím si, že jsme toho udělali opravdu nad rámec. Po neúspěšném pokusu se dovolat na KRNAP jsme se na obvolávání policie mohli vykašlat, jako desítky turistů, kteří toto auto v 1.zoně NP míjeli...
Radku, když si (-OB-, 07.05.2015, 10:22 )
již tedy dopisujeme tady v diskusi… Sice jsem vám chtěl odpovědět mailem, ale budiž. Zášť k národnímu parku rozhodně necítím. Jen se divím, že stráž přírody o víkendech nepracuje. Výmluvy na to, že jste příspěvková organizace, že má nárok na volno atd. také neberu. České dráhy jsou také "státní" a jezdí i o víkendech. Jak by to vypadalo, kdyby podle stejného časového klíče pracovali hasiči, lékaři, policie. Že by smělo hořet jen od pondělí do pátku? Jaký si mám tedy udělat závěr?… Příště se na přírodu vykašlat?… Fajn, klidně ať si po Krkonoších jezdí kdo chce jak chce a ať si ničí co chce, vyváží odpadky…?
kontakty (Aleš, 07.05.2015, 11:03 )
Pane Drahný, souhlasím s Vámi, že "hot line" by byl přínosný, neboť na webu na Vás a nebo na vedení, jak uvádíte, mobily uvedeny nejsou... (pouze pevné linky) http://www.krnap.cz/vedeni/ - takže opravdu není kam volat. Mylím, že myšlenku na zřízení "hot line" ocení více lidí...
upřesnění (Aleš, 07.05.2015, 09:32 )
Ještě upřesnění, neboť v médiích (jak jeden opisuje od druhého) už některé skutečnosti unikly: - ten týpek tam s autem už vyjel a zaparkoval v noci (když jsme k němu došli, říkal že potřebuje pomoct vyměnit kolo nebo zavolat odtahovku) - ten týpek se k autu vracel okolo 9.hodiny, od někoho z Obřáku kde spal (a jen nechápu proč nevzal nějaké kamarády na pomoc - sám nebyl schopen nandat ani hever - otázkou je, zda to auto vůbec bylo jeho? a v jakém stavu tam večer dojel / dojeli?) - ten týpek říkal, tedy zmateně tvrdil, že jede ze Sněžky dolů - říkal jsem, že to asi těžko, pak že chtěl jet nahoru na Luční (a že jel v noci podle GPS) - takže žádné focení slunce, žádný pokus kam auto vyjede, jak píší média... - a vytočilo ho, že voláme PČR, když chtěl odtahovku... / tak jsme radši šli dál.
reakce (Aleš, 07.05.2015, 09:21 )
Já jen doplním, že jsem s Otou nejdřív volal na PČR na č.158, zde telefon vzal operační důstojník v Hradci Králové (cca 70 km od Pece) a velmi ochotně podle map si nechal vysvětlit, kde se auto nachází (je pravda, že i pro něho bylo k něuvěření, kde jsme to auto objevili - a přepnul si silniční mapu na turistickou a velmi přesně místo uvedl do hlášení), pak předal hlášení kolegům na Trutnovsku. Též jsem volal kamarádovi z HS ČR v Peci, ten volal na místní policii přímo, aby upřesnil lokalizaci, s dalším kamarádem z Pece jsme vse snažilo dovolat na terénního pracovníka KRNAPu, bohužel se to nepodařilo. V Obřím dole jsme jiná čísla na KRNAP neměli a v neděli ráno v 9 hodin jsem neměl chuť obvolávat kamarády, kteří náhodou sedí u PC a prosit je o shánění kontaktů na KRNAP. Potěšil mě vsřícný přístup pana Drahného z KRNAPu s myšlenkou zřídit "help line" KRNAPu, která může být přesměrována na někoho, kdo bude mít službu. Nedokážu si představit, jak by KRNAP nyní řešil, kdyby si někdo začal opékat v Obřáku buřty nebo tomuto řidiči unikal z auta benzín - kam bych volal, fakt nevím. Takže poděkování patří operačnímu důstojníkovi PČR, kamarádům z HS ČR Pec a iniciativě na zřízení "help line KRNAP" (snad to vyjde).
Odebrat (Helča, 06.05.2015, 07:52 )
řidičák a volební právo. A ovšem zbroják, kdyby ho snad týpek náhodou měl.
odebráno (Aleš, 13.05.2015, 15:06 )
škoda jen, že nenapsali, proč mu ten řidičák den před jízdou na Sněžku sebrali... http://hradec.idnes.cz/ridic-z-horic-jel-autem-na-snezku-kvuli-sazce-s-kamarady-pio-/hradec-zpravy.aspx?c=A150512_164652_hradec-zpravy_pos (žeby opilost? rychlost? špatné parkování to asi nebude)
nechápu.... (Václav Hrdina, 05.05.2015, 16:48 )
To člověk žasne, čeho je někdo schopnej.....
Chápu, (Lukáš Lenon, 05.05.2015, 17:26 )
Byl to úplný debil..


Reklama
Reklama
Reklama
Výběr článků
Hory Velká Fatra na sněžnicích: Staré Hory, Krížna, Borišov, Čierny kameň, Rakytov, Teplá dolina
Hory Julské Alpy (2), přechod Julských Alp
Hory Výstup na Dom, aklimatizace na Allalinhorn a Weissmies
Hory Přední skála; skály, skalky a kameny Českomoravské vrchoviny (3)
Témata našich článků…
Prášilské jezero Vysoké Tatry, ubytování Majláthova chata Hrad Helfštýn Krušné hory Zbojnícka chata Lesní bouda Kvarky Bouzov Balcarka Beckov Maroko Punkevní jeskyně Polárka Vartovka Wildspitze Štiavnické vrchy Cirrus Hrad Gýmeš Slunce Batohy Praděd
Regiony
Beskydy | Bílé Karpaty | Blatenská pahorkatina | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Děčínská vrchovina | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Džbán | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Ještědsko-kozákovský hřbet | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křemešnická vrchovina | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podbeskydská pahorkatina | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Slezské Beskydy | Smrčiny | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Belianské Tatry | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Myjavská pahorkatina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Ostrôžky | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Beskydy | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Starohorské vrchy | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Východoslovenská rovina | Zemplínské vrchy | Žiar
Reklama
Reklama
Reklama
Vybíráme z obsahu…
1. Turistika Železné hory křížem krážem. Lichnice, Vildštejn, Kočičí hrádek…
2. Turistická poradna Jídlo a pití na treku. Horský jídelníček a speciality z vaší kuchyně (2)
3. Rumunské Karpaty Apuseni je vhodné pre každého, Rumunsko a turistika
4. Naše vrcholy Komorní hůrka, jedna z nejmladších sopek v České republice
5. Chaty Bezručova chata. Chata KČT na Lysé hoře v Beskydech
6. Vesmír Hnědý trpaslík, záhadný objekt na pomezí planet a hvězd
7. Rozhledny Kurzova věž, rozhledna na Čerchově v Českém lese
Služby Horská seznamka Outdoor bazar Ztráty a nálezy Archiv článků Spolupracujeme Počasí Satelitní snímky Fotogalerie Turistická mapa Kalendář turistických akcí Treky České hory Slovenské hory Alpy Karpattreky Rumunské hory Ukrajinské Karpaty Asijské hory Severské země Turistika s dětmi Balkánské a evropské hory Ubytování Horské chaty, české hory Slovenské chaty Penziony, hotely Ubytování online Alpské chaty České kempy Slovenské kempy Chorvatské kempy Kempy, Slovinsko Ukrajina, Rumunské hory Výlety Skalní města a skály Naše vrcholy Rozhledny České hrady Slovenské hrady Jeskyně Vodopády Sedla a doliny Členění Slovenska Geomorfologické členění ČR Výlety Přehled našich pohoří Sopky v ČR Karpaty Alpy Ledovcová jezera Památky a zámky Větrné mlýny Čedičové varhany Viklany Bludné (eratické) balvany Ostatní Cestování, cestopisy Horolezectví Cykloturistika Snow Soutěže Příroda, fauna a flóra Vesmír, astronomie E-shop Testujeme Outdoor vybavení, poradna
TOPlist