Poslední aktualizace: 10.2.2015 , svátek má

Ohlédnutí za rokem 2009 - novinky a připravujeme

a plány Treking.cz pro rok 2010

30.12.2009 | Otakar Brandos

Rok s rokem se sešel a portál Treking.cz vstupuje do 7. roku své existence. Sedm let se na Trekingu.cz objevují články a aktuality, do poloviny roku 2006 však jen nepravidelně. Za rok 2003 se na Trekingu objevilo pouho pouhých 18 článků, v roce 2004 jen 55 článků a počet se zvyšoval jen zvolna. Tedy nic moc.

Turistická mapa ČR

Naštěstí jsme stačili na poslední chvíli naskočit do stále rychleji jedoucího vlaku na konci roku 2006, kdy se na Trekingu začaly nové články objevovat téměř denně a v roce 2009 jsme na naše konto připsali několik stovek nových článků. Že svou práci neděláme úplně špatně ukazuje skutečnost, že se nám daří zachovávat přibližně 30% meziroční nárůst návštěvnosti, což dokladuje tabulka návštěvnosti podle google analytics.

Podívejme se tedy, co se nám v roce 2009 povedlo a co se nám z plánovaných novinek a inovací udělat nezdařilo. Asi největší novinkou bylo nasazení turistické mapy České republiky formou API aplikace map Atlasu.cz před prázdninami. Na turistické mapě ČR již nyní naleznete velké množství bodů zájmu, přes které si můžete rozkliknout jednotlivé články. Všechny články týkající se turistiky v ČR jsou pro lepší přehlednost doplněny interaktivní mapou a nebo alespoň aktivním odkazem na turistickou mapu (v případě turistických chat) pro snadné nalezení popisovaného objektu.

Turistická mapa ČR Turistická mapa ČR v článcích

Stejnou službu již dva roky plánujeme nasadit i pro území Slovenska. S bývalou firmou Shocart (dnes defacto rakouský Freytag) se nepodařilo jednání dotáhnout do konce a s další firmou nabízející aplikace pro web jednání vždy ustrnula. Při tak časté "rotaci kádrů", jakou vykazuje tato firma, ani není divu. Nasazení turistické mapy Slovenska tak zůstává hlavním úkolem pro rok 2010. Zatím tak alespoň jako dopňkovou informaci využíváme mapy od pana Gúgla.

Seznamka

Pěkně se na Trekingu.cz rozjela seznamka. Již řada lidí jejím prostřednictvím nalezla partnery na cesty a několik dokonce i pro život. Podobné obliby se dočkala i naše neustále se rozšiřující databáze turistických chat a útulen, na které jsme začali pracovat teprve před necelými třemi lety. Tady bychom si vás dovolili poprosit o spolupráci. Víte-li o nějaké zajímavé turistické chatě, turistické útulně či bivakovací boudě v českých a nebo slovenských horách v naší databázi dosud nedoplněné, napište o ní, přiložte foto a zašlete na redakční e-mail. Pokud si na psaní netroufáte, pošlete nám alespoň tip, pokusíme se navrhovaný objekt co nejdříve navštívit a na náš web doplnit.

Databáze horských chat a útulen Treky a túry

Stejně tak nezapomínáme na treky, túry a vysokohorské výstupy, které jsou nosným prvkem a ústředním tématem Trekingu.cz. V roce 2009 přibyla na našem webu zhruba stovka treků a túr ve slovenských horách, v českých horách, ale i v Alpách a dalších oblastech celého světa. Nezapomínáme ani na zajímavé tipy na výlet jako jsou turistické rozhledny, hrady a hradní zříceniny, jeskyně a další přírodní zajímavosti.

Články řadíme podle pohoří

Tipy na výlet, túry, přírodní zajímavosti i tipy na ubytování dnes také řadíme podle pohoří. Stačí si v rubrice Naše hory, tipy na výlet rozkliknout pohoří, o které máte zájem a vyjede vám vedle základních informací a mapky pohoří rovněž (dole pod článkem a diskusí) seznam všech článků, túr či tipů na ubytování. Pro nejvýznamnější pohoří ČR a Slovenska jako jsou Roháče, Vysoké Tatry, Beskydy, Jeseníky či Krkonoše navíc doplňujeme informace o počasí, lyžařských terénech a řadu dalších.

Určitý prostor věnujeme i přírodě, ochraně přírody, ale také astronomii a redakčním testům. V tomto trendu budeme pokračovat i v roce 2010. V neposlední řadě musím zmínit i skutečnost, že se Treking.cz stal členem sítě Outdoornet. Pro příští rok ale připravujeme i několik úplných novinek, které si ponecháváme jako překvapení a o kterých vás budeme informovat v průběhu nadcházejícího roku.

Hory Lezenie v údolí Höllental
Hrad Uhrovec aneb Uhrovský hrad - strážca Nitrických vrchov
Hory Grossvenediger (3 667 m n.m.), druhý pokus
1. Slovenské hory Přechod hřebene Malé Fatry na sněžnicích
2. Slovenské hory Přechod hlavního hřebene Západních Tater - Roháčů, nejnáročnější hřebenovka Slovenska
3. České hory Dvoudenní přechod hřebene Krkonoš, hřebenovka nejvyšších českých hor
4. Divoký Balkán Což takhle hřebenovka přes Korab a Deshat?