Průvodce | Karpattreky | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Lyžování | Příroda | Soutěže | Aktuality | Zajímavosti | Kalendář | Napsat článek | Reklama | Více… |
Treking.cz
Poslední aktualizace: 9.2.2015 , svátek má
Treking > Aktuality > Teror na Luční boudě - dvě rozporuplné výpovědi

Teror na Luční boudě - dvě rozporuplné výpovědi

Z redakční pošty, aneb co nešlo nezveřejnit

21.10.2008 | Peter Kalafut

Pocas tohto vikendu som sa rozhodol absolvovat poslednu dvojdnovku tohto roka a konkretne v Krkonosiach. Trasa naplanovana - Svoboda - Janske Lazne - Modre kameny - Cerna hora - Pec - Snezka - Lucni bouda - Spindl - Labsky dul, pramen Labe - Zlate navrsi - Vrchlabi (nakoniec po uvedenom incidente som skratil z Navrsi do Spindlu na predcasny bus). Tolko len k ilustracii situacie.

Luční bouda

Dobry den, volam sa Peter Kalafut a som povodom zo Sp. N. Vsi. Momentalne uz niekolko rokov studujem na farmaceutickej fakulte v Hradci Kralove, v sucasnosti ako student doktorand. Mojim hlavnym konickom je turistika, cykloturistika, geocaching a vase stranky patria medzi moje oblubene na ceskej scene.

Stala sa mi neslychana vec na Lucni boude. Na najvacsej, najvyssej, najslavnejsej chate v Krkonosiach… Povazujem za vhodne takto oznamit sposob s akym sa tu pravoverny turista moze stretnut.

1. V sobotu vecer kratko po 19. hodine prichadzam vycerpany na Lucni boudu. Mam v umysle v nudzi prebivakovat vo vestibule tejto "turistickej chaty" pokial by to slo. Nemam chut, vek, vybavu a hlavne peniaze atd. na to, aby som za prehnane prachy (min. 230 Kc) stravil v spacaku a karimatke niekde v kose tych cca 5 - 6 hodin, ktore tu mozem pobudnut. Budicek totiz planujem cca na 3:45 h.

2. Par hodin sedim naobliekany na uzkych lavickach v prievane sposobenym neustalym pokurovanim regulernych t.j. platiacich navstevnikov, chapem to.

3. Okolo 21:00 h vyberam karimatku na ktoru si sadam, vyrazne to ulavi pocit chladu na zadne partie. Aj tak radsej po dalsej polhodke vyberam spacak a prikryvam si stehna, neustale sediac.

4. Okolo 21:30 mi dotycny clovek(?!) (nepredstavil sa co je zac) upozorni, ze tu spat bez platenia nesmiem. Argumentujem, ze je von necas, a v nudzovych podmienkach som cital ze by to vraj mohlo ist. Spominam, ze polezim iba do stvrtej, ked potrebujem odist. Nevidim nikde upozornenie, ze je tu zakaz nudzoveho spania, akurat zakaz varenia na varici a ohna… ani pred vstupom tu nie je zakaz. Jednam asertivne.

Uznavam, ze nie je koser preckat noc v niekoho vestibule (aj ked je tu kosa, prievan a bojove podmienky) bez zaplatenia. Mam 250 Kc, skusam sa dohodnut za 100 Kc (aby mi zostalo na cestu domov, kde kilo potrebujem). Pan kruti hlavou. Odkazuje ma na recepciu. Inak vraj musim ist spat niekam von. Alebo spomina este ze … pre mna za mna aj v polskych boudach…, to ma zaujalo pretoze som mal vyse 50 zlotych, ktore sa zvysili z cervnovych Bieszczad. Snazim sa este nieco vyzvedat, ale pan uz zjavne nema zaujem o zdelovani info. Odchadza hore.

5. Tak potom budem spat von, hovorim si. Pockam tu este asi do jedenastej, posediacky aby som neprovokoval a pojdem. Miesto uz mam vyhliadnute. Druhy vchod do vestibulu, ktory je teraz mimo provoz, pretoze sa prestavuje. Je tam prasna betonova podlaha, ochrana pred vetrom a dazdom. Do Polska je to dialka a ani neviem ci by som tam urcite dostal miesto, ved Poliaci su "vsade".

6. Prichadza host, sympat. 55 rocny chlapik, ktory je tiez dost turista. Ale vzhladom k veku uz radsej tie prachy da na to aby sa vyspal pohodlnejsie. Vraj 380 Kc na pude chaty v spacaku a karimatke… Lahko nachadzame rec, pozna ako to chodi po horach. Kvituje moj umysel, este ma doslova presviedca, ze nikto nema pravo ma odtial vyhnat, pokial je vonku tak ako je. Dodava, ze ak by nahodou bol problem, tak mam hned zajst za nim, ze to zariadi. V duchu s nim suhlasim ale neviem co dalej. Spacak mam dobry, nulu a do -10° vydrzi v pohode.

7. Kecame do 22:15, ked odchadza hore so slovami Dobrou noc a este mi hasi preventivne polovicu svetiel. A ze viem kde ho mam hladat… ci co. Premyslam, ale ved este do jedenastej mam cas.

8. Uz je klud. Partia Hradecakov oslavujucich narodky netradicne striedanim horucich sprch a naostro kupania vonku v jazierku uz tiez zaliezla nahor. Premyslam. Potom si laham a skoro usinam, ved prinajhorsom ma vykazu v noci von…

9. 0:15 h - som prebudeny slovom a vzapati ranou do tvare, ktoru strieda este jeden uder. To vsetko ked som bezmocne v spacaku. Je to dotycny pan aj ked uz nema na sebe bundu Mammut. Ze mi vravel, ze tu spat nebudem! Snazim sa povedat, ze dobre, prepacte, zaspal som… a chcem sa vysukat zo spacaku von. Tu mi energicky zhadzuje poukladane veci za hlavou a otvoreny batoh na zem a za okamih uz lezim na zemi aj ja.

Chcem sa obut, ale to sa mu nepaci. Tretia rana rukou (alebo pastou?) a mne sa zjavuju hviezdicky. Prichadzam k sebe, to ste nemal a v soku mu utekam hore na recepciu. Vybehnut na pudu chaty som nestihol, pretoze u recepcie su sklenene dvere, ci co… Za nimi traja svedkovia! Mlada pani a dvaja chlapici.

Sleduju cez sklo ako ma soti na zem a kruti nohou. Potom nejak zbehnem dole schodmi, kde sa na chvilu ukludnil. Pozberal som v soku par veci povediac slova: Co je este moje…: On na to ze co si povedal? Ty svine? a sup dalsi uder a snaha o kopanec, ale to som uz uhol a utekal von. Tam ma uz na zemi cakali pre istotu dalsie veci, ktore mi stihol nohami vykopnut von.

10. Celkova doba asi 5 min. Dotycny clovek bol triezvy, to je moj nazor. 180 cm, 75 kg, sportova postava, tmave kratsie vlasy, podobal sa na jedneho kamosa…

11. Prebdel som zbytok noci do 3:45 vo vedlajsom vchode zvonku a dufal, ze nepride skontrolovat situaciu. Nastastie nikto uz neprisiel a po inventarizovani strat a nalezov som okolo 4:30 h odisiel (vid webkamera Lucni bouda, humlnet.cz, svieti tam vonkajsie svetlo, zial nepozoval som do kamery, lebo som nevedel kam smeruje).

12. Policajt v Spindli mi povedal, ze s niecim takym sa za 15 rokov co robi este nestretol ani o tom nepocul. Skody su nastastie mizive (na obleceni, jedle), drahy fotak nastastie nemam, inac by bolo po nom. Sok ale obrovsky, nepopisatelny.

13. Riesim dilemu, ci podat trestne oznamenie za napadnutie alebo nie. Nie kvoli mne ale kvoli dalsim, ktori sa mozu vyskytnut za podobnej situacie. Par pohmozdenin na tele mam, strata krvi nepatrna ale zrejma, tvar sa uz zacina hojit, zuby su asi cele, nos snad nieje zlomeny, pod okom chvilku budem ziarit ako jesen, psychicky sok asi tiez je. Len ten cas uz zas rychlo leti… a uz si zacinam z toho vsetkeho robit srandu.

14. Zaver. Ma pravo vyhodit majitel cloveka von za nudzovych podmienok? Asi ma… ked je to jeho majetok. Ale takto? Horsie ako zviera? To teda urcite nie…

Treking.cz - diskuze

Diskuse k tomuto článku

přidat názor    zobrazit celou diskusi
Luční - nevěřím (eva bartoňová, 08.03.2015, 19:13 )
Abych řekla pravdu, nevěřím tomu příběhu ani za mák - na Luční jsem několikrát do roka, nemám jedinou špatnou zkušenost. A pokud si opravdu myslíte, že spát někde zadarmo je košer, otevřete kolemjdoucím turistům svůj dům k přespání - ono je to totiž stejné.
názor (Věra Drbohlavová, 05.09.2014, 22:14 )
Nemám slov byla jsem tu několikrát,ale toto snad není možné.Jsem turistka od mládí je mi už 65 let,dělám Krkonoše každý rok a Luční boudu mám moc ráda. Bohužel peníze dnes vedou nad nade vším.
Luční bouda (eva bartoňová, 08.03.2015, 19:20 )
Dobrý den, také jsem turistka, a i proto si služeb poskytovaných na boudách vážím. Připadá mi absurdní se podivovat nad tím, že přespat nelze zadarmo...Jak by to za chvíli vypadalo- plný vestibul vyčůraných rádoby turistů, kteří neplatí nic a ti slušní by přesně z tohoto důvodu Luční míjeli.
věčná hanba magorovi z Luční boudy (Roman, 14.06.2014, 16:20 )
Jedinou chybu, kterou udělal autor článku je ta, že zvažoval zda podat trestní oznámení na toho útočníka ( z textu není zřejmé, jestli ho nakonec podal ). Rozhodně ho podat měl.
odpověď (Jaroslav Gerec, 30.06.2009, 19:28 )
Tvrzení že mé činy jsou účelové je účelové. Kdyby si dotyčný vybral méně zalidněné destinace( Teď nemám na mysli jen slovenské hory a souhlasím s vámi , že i u nás jsou tichá místa) nemuselo k takové situaci dojít. Když nemám peníze, tak bych měl cestovat ve stylu Miloslava Nevrlého a nevyhledávat zastavěné Krkonoše.Za ostřejší slova se neomlouvám, za výraz dojčedůchodce ano. Jeho použití bylo nešťastné. Před 2 týdny jsem absolvoval Krakonošovu stovku a musím souhlasit , že i v těchto horách jsou krásná místa, ale je jich málo. A zřejmě budou ubývat, což je škoda. Příště se aspoň představte, když už někomu nadáváte. Zdeněk je nicneříkající jméno. Až u mých dveří přespí bezdomovec, dám vám vědět.
nazor (Zdenek Herman, 01.07.2009, 09:51 )
Omlouvam se, ze jsem neuvedl cele jmeno. Uz jsem to doplnil. To ze jsou Krkonose dost zastavene, a ne jen ty!, to je naprosta pravda. Ale za zminku stoji kolik je toho zavreneho a zase nejen tam. Na druhou stranu projekty o kterych mluvi developeri na slovensku, to tem horam taky neprida. Musime se naucit chodit po horach mezi tim vsim, malo kdo z nas ma asi tolik dovolene, aby pokazde kdyz chce do hor jel se toulat na Ural. Bylo by to krasne, ale nejde to. A tak nam na vikend musi stacit nase a na prodlouzeny vikend Slovenske hory. Jedine co muzem delat je proti stavneni v horach podepisovat petice a ruzne to tem developerum komplikovat, to je asi tak vse. Na druhou stanu by slusny clovek mohl mit pravo si lehnout do mechu a nechat na sebe vecer padat rosu. Kdyz ma druhy pravo aby spal v xy * hotelu a pri stavbe toho hotelu se znici vic rostlin, nez kolik dovede stovky noclezniku pod sirakem za celej zivot. Proc by nemela byt moznost, aby mohl clovek byt i tulakem. To je to co me stve. Staci vymezit plac na bivak a obcas si tam rano pockat jak to bude po nocleznikach vypadat, pripadne to rovnou pokutovat. A bylo by.
Souhlas (Jaroslav Gerec, 01.07.2009, 17:32 )
Máš pravdu, to jsem rád , že jsme našli společnou notu. Z těmi Krkonošemi to bylo nešťastné, unávám. Už budu ticho:) Já utíkám nejradši a nejčastěji tam, kde nejsou lidé, z toho to vyplývalo. Ať si každý jezdí tam, kam uzná za vhodné, to je pravda. Jen jsem byl na té Krakonošové stovce hodně znechucen Sněžkou, Pecí a ostatníma profláknutýma místama. Na Sněžce rozestavěná ocelová hrůza na polské straně, maringotka nesoucí hrdý název poštovna a spousta důchodců ( nic proti nim, fakt ne), kteří se hodně divili , když se najednou trošku zatáhlo a začal pofukovat větřík. Inu lázeňská kolonáda to není ani na té naší Sněžce :) Hodně hezkých dnů v kopcích vinšuju.
des bes (Petr Bartonik aka Pitrs, 29.06.2009, 14:32 )
Ahoj, v prve rade je mi lito, co se Ti stalo a doufam, ze nebudes pohlizet diky tomuto neprijemnemu zazitku na vsechny Cechy a Moravaky stejne. Dale musim rict, ze v dnesni dobe bezohledneho kapitalismu se uz vubec nicemu nedivim. Tento "clovek", co na Tebe zautocit, je neomaleny vul, co nevidi dal nez na svuj zisk, paklize je to majitel, bo jestli je to provozni(chatar) tak termin horal pro je pro nej navzdy zapovezen. U pravych turistu, trekaru a vubečc lidi co maji radi hory aabsolutne tento typ lidi ztraci tvar... Zijeme v divne dobe. Mnoho hezkzch zazitku z hor a prirody... Pitrs
Chlapi, nebláznite (Borek, 27.06.2009, 20:03 )
veď to všetko je len kec nejakého ukrivdeného blbca. Ja som tam zažil oveľa lepšie a naozaj ludské konanie. Veď si prečítajte celú diskuziu a nehádžte blato popredu. Naozaj ma to serie, že ste hneď pi prečítaní prvého pokecu hotoví s rozsudkom.
souhlas (Martin, 27.06.2009, 23:45 )
Souhlasím s Borkem a překvapila mě reakce Jardy.Četl jsem celou diskusi a je to tvrzení proti tvrzení a nedá se takhle jednostranně přidat na jednu či druhou stranu,protože pravděpodobně jenom ti dva(hlavní aktéři) ví,jak to doopravdy bylo!A odepisovat hned Krkonoše... :-( či na ně rovnou Nas..t(jak píše Jarda) :-(,ten příspěvek mě docela zklamal.Znám i diskusi o tvém spaní na Muránskom hradě a jsem se jí i aktivně zúčastnil.....proto mě tvůj příspěvek překvapil,nejde se přece bránit a rozčilovat se,když o nás někdo mluví jako o čehúnech a na druhou stranu posměšně pojmenovávat jiné turisty(dojčedůchodce v prestižkách),jen proto,že to nejsou "kovaní" horalové jak ty....ale taky určitě mají rády hory...... Ale zpět k diskusi,nejsou důkazy a pravda bude asi někde mezi.....ale "proboha"neodepisujme Krkonoše!Přečti si celou diskusi.....!
dvoji souhlas (zdenek, 29.06.2009, 08:46 )
Naprosto souhlasim a jen jeste dodam, ze v krkonosich se daji prozit taky krasne toulky bez davu lidi, staci tam jen jet na jare nebo podzim, kdyz neni statni svatek. A jeste jednou pro uplnost, v jedne diskuzi se rozcilovat, nad nacionalismem a v druhe nekoho nazvat "dojceduchodce" to je opravdu ubohe!!! Puvodne sem si myslel, ze pan Jarda byl peskovan nepravem, ale ted se projevil. Je to sobec a je treba takove peskovat - protoze ted je jasne ze vsechny jeho ciny jsou provedeny ucelove. A ne ze "nahodou" nekde nekdo prespal. Ticho jako pena! To az k Vam pane prijde domu bezdomovec a bude spat ticho jako pena na chodbe- urcite nic nereknete co? Kazdy musi zacit u sebe.
ne (Martin, 29.06.2009, 23:40 )
S tvým "hodnocením" Jardy určitě nesouhlasím.....podle mě(i když ho osobně neznám) to je dobrej chlap a ne jak píšeš nějaký "vyčůránek". Na rozdíl od autora této diskuse p."autora".....Jít do hor,nebo kamkoliv na "výlet" s napnutým rozpočtem je mírně napsané hodně nezodpovědné.Pokud chtěl spát někde zadarmo,tak venku a pro případ,že by bylo špatné počasí,tak měl mít určitě finanční rezervu na to,aby si nocleh zaplatil.Argumentovat tím,že nebude mít na autobus je nesmysl!!!Já bych si určitě vzal sebou jako rezervu kartu a finanční rezervu(a to nejsem žádný boháč) pro případ krize(i když nevím jestli karty "brali".....)ale jít na delší trasu s tím,že nebudu mít možná na autobus zpět....pitomost!!!V čechách tomu říkáme "vychcanost"...jak se takovému jednání(třeba i u Čechů) říká na Slovensku?....podle mě prachy(rezervu) měl,ale chtěl ušetřit,ok,já to beru,ale ať šetří tím,že bude spát venku....Ale kdyby to takhle dělal každej,tak to tam můžou zavřít a nebo spoléhat,že to finančně zachrání dojčdůchodci....ale v žádném případě neobhajuji případné agresivní jednání některého z aktérů....ale to už tu bylo řečeno několikrát...
Sakra (Jaroslav Gerec, 27.06.2009, 18:29 )
Sakra, lidi, co se to děje???Slovenský turisto, čehúni...pořád dokola. To jsme za těch 15 let už zapoměli, že jsme byli spolu???Mě taky zdrbal ochranár Muránskej planiny, byla slovní výměna a stejně to k ničemu nevedlo. Taky padly narážky na nepatrný rozdíl občanství a taky jsem se naštval...LIDI, radši píchejte gumy na čtyřkolkách, když je uvidíte v NP. Uděláte tím větší užitek :) Zatahovat nacionalizmus do hor, luk a kopců je TRAPAS a HNUS. Čest práci
Tak to je mazec (Jaroslav Gerec, 27.06.2009, 16:32 )
Asi si to bude chtít vybrat jinou destinaci. To je neslýchané. Jakmile člověk nemá naditou prkenici a neutratí v báru po večerech tisíce, tak se k turistovi chovají jako k póvlu. Fuj, je to hnus. Mě bylo asi líp na Muránskom hradě, ale dostal jsem vyhubováno od ochranáře až posléze v diskuzi i když jsem ležel na prknech v rohu, potmě a ticho jako pěna. .. Nas..t na Krkonoše, stejně jsou všude dráty, parkoviště, atrakce, chaty a dojčedůchodci v prestižkách..Hoši, příště do Slánskych vrchov, na Vihorlat a do Rudohoří..Tam snad přes držku nedostanem a nikdo nás nebude peskovat, že někde složíme hlavu. Čusčus.....A nedejte se zviklat
Na Luční se časy asi nezměnily... (Miro, 19.06.2009, 14:15 )
Z Luční mám podobný zážitek z doby před asi 30 lety... Tedy ne že by mě někdo hned inzultoval a vyhazoval, ale zvláštní chování vůči "obyčejným hostům", rozuměj ne namistrovaným prachatým blbečkům, tam naše školní parta zažila. Že by se nic nezměnilo ani po 30 letech?!
Uff (Honza, 12.06.2009, 17:07 )
Na Luční boudu se chystám asi za týden. Tak snad tam také nedostanu přes hubu :-)).
Webkamera (-OB-, 30.10.2008, 14:45 )
Ahoj. Protože se objevily pochybnosti o pravdivosti článku autora, snažil jsem se nalézt zmíněný snímek webové kamery humlnet.cz z uvedeného dne a uvedené doby. Bohužel na snímcích archivovaných každých pět minut je černo černá tma. V uvedeném čase se sice v levém dolním rohu na snímcích objevuje nepatrný stín způsobený pravděpodobně rozsvícením venkovního osvětlení, ale to vše. Takže nevím, co si o tom všem myslet ?
ruku na srdce (godman, 27.10.2008, 11:24 )
Ktovie, kam by sme sa museli vratit, aby sme zistili, v com ten cely problem od pociatku naozaj tkvel... A pan OB, bez urazky, z vasich reakcii a clankov je tiez citit iste zazemie...a pomerne casta kritickost toho, kam tak rad a v hojnejsom pocte chodite a vyuzivate podruzne (nehovorim, ze vzdy najidealnejsie) sluzby. Preco asi tak radi?
Kvůli službám určitě ne (-OB-, 28.10.2008, 17:56 )
Ahoj. Pokud jsem ke službám v té či oné oblasti kritický, tak to určitě neni bezdůvodně. A již se jedná o čechy a nebo Slovensko. Před chvíli jsem se vrátil ze Slovenska. Na den jsem se zastavil ve Vysokých Tatrách. No a úroveň "služeb" skutečně stála za to. No však něco bude zítra na netu. Ale toto konstatování přece jen odbíhá od tématu ?
Dá sa aj inak (turistka, 26.10.2008, 06:57 )
Vlani som navštívila 1x český ráj.Boli sme ubytovaní na chate Homole ne?aleko Jičína, musím skonštatova, že s takým prístupom chatára k ubyt.hosom ako som sa tam stretla som bola milo prekvapená.Pán chatár ubobil mnoho vecí ktoré boli nad rámec jeho povinností.Rada som sa tam opä tento rok vrátila.Okrem iného sme si vymenili aj dobré tipy na pobyt v čsl. horách.
nechat sa bit?? (pietro, 25.10.2008, 18:53 )
Mal si mu zavalasit aj ty :)
:) (lucy, 25.10.2008, 16:02 )
je možno viac veci, za ktoré by si sa mal hanbi, ale za to že je Peter Slovák určite nie. Sú to silné slová. Nebudem tu obhajova žiadnu stranu, lebo obidvaja urobili čo sa nerobí. Jednocucho stalo sa. Možno práve tento príbeh bude poučením pre všetkých čo si myslia, že hory sú charita, alebo niečo podobné, aby na to zabudli. A tiež pre všetkých, ktorý volia násile ako riešenie problému, pod?a mňa sa nesprávajú ako ?udia, ale ako zveri. Odteraz si budem v horách dáva pozor na medvede,na náročný terén, ale možno aj na ?udí. Milujem hory, tak nech nás láska v horách spája!
drzost (matus, 25.10.2008, 02:17 )
to co si spravil je z mojho pohladu vrchol drzosti az sa hanbim ze si slovak, ja zijem v cechach 8 rokov ako student som tu bol od 19 rokov chodim do krkonos rad a pravidelne aj na lucnu budu, kde chodim rad, a ani by ma nenapadlo tam ist takto sockarsky ako si predviedol ty, a to som clovek drzy ktory pravidla respektuje nie vzdy (som skialpinista) neverim ti ze slo o nudzovku, si to proste ako nudzovku planoval, ceske hory su take male ze zbehnut odtial do pece ci spindlu ide kedykolvek, to ze si mal polske peniaze a ako tvrdis ze si nevedel cisa mozu pouzit ... to je uplne trapne, vsak si sa mal spytat ci ich mozes pouzit, hned ako si tam prisiel, ver tomu ze spravit toto na terine tak ta miro nakope tak do riti ze by ta zastavili az na hrebienku a ceny teda o vela lepsie nema, a nebol by si ani prvy ... si u mna v tej iste ubohej kategorii ako cesi (bez nacionalne kontextu iba osobna skusenost) ktori sa chvalia ze prespali v nudzovej chate pri vystupe na matterhorn (planovane) a ako super usetrili, a ja ti neverim ze na to nemas lebo ak mas na trekingovu vystroj musis mat aj ubohych 230 korun na spanie, co je podla mna paradna cena (draha je spindelrovka), iba ludom odchovanym na komunizme sa zda vysoka ... co sa ale tyka chatara ako ta vyhodil, ak teda mas pravdu comu ja moc neverim, ale ak je pravda co pises tak proste klesol ubohostou tak zhruba na tvoju uroven ... na hrube vrece hruba zaplata,obaja ste v takom pripade ludska spodina, ale ja ti aj tak moc neverim, zostan radsej doma a nerob hanbu ci uz slovakom alebo inym slusnym ludom, no keby si tam mna stretol tak ti veru stovku darujem len aby taka hanba nebola ako si predviedol. dufam ze ta ale nikdy nestretnem.
??? (peter, 25.10.2008, 10:10 )
A doma sú všetci zdravý Martuš???
Vsetko inak (Karol, 24.10.2008, 23:26 )
?Vo vrchoch vyzera vsetko inak? (Mallory). Aj clovek je iny ? dodavam. Len treba tam vyjst po vlastnych.
Niet čo riešit! (peter, 24.10.2008, 18:40 )
Vraciam sa teda k debate . Je predsa len arogantné obhajovat fyzický útok prevádzkara nejakej noclahárne ,na človeka ktorý je v spacáku . Aj v C.R máte niečo ako je polícia ! Je to bežný postup ako riešit problém s niekym kto robí niečo nezákonné . Dúfam že zareaguje OB! Ale inak reklama na túto destináciu je to dobrá .
reakce (Zdenek Herman, 24.10.2008, 16:10 )
Doufam, ze se z toho nebude mezinarodni konflikt? Jasne je, ze o nouzove prespani neslo a kdyz mi nekdo rekne "zaplat nebo jdi" tak je to snad dost jasne ne? Bud reaguji na prvni vyzvu nebo se pak nebudu divit kdyz ta druha bude jina! Hlavne je naprosto jasne co je a co neni nouzove prespani a toto to nebylo! Kazdy kdo byl alespon jednou pres noc v horach mi da za pravdu. Proto jste si mel pane, kdyz uz nemuzete jit, sednout dat si pivo a klobasu, nasadit celovku a jit do Vrchlabi. Kdyz, jak rikate jste byl bez penez. Ale jelikoz jste to evidentne planoval, mel jste alespon na chatu dorazit okolo 22hod, pak by Vam nekdo veril ze uz to proste dal nejde! A je ulne jedno jetli je to Rus, Polak nebo Madar!
??? (peter, 24.10.2008, 17:13 )
Celá debata bude o obhajobe a obžalobe dotyčného slovenského turistu ? Obhajovat útočníka je rovnako trápne ako tvrdit že je správne kopnút každého turistu spiaceho trebárs na hrebeni Národ..Parkov ! Priatelia možte hádat ktorá národnost bude mat prevahu v počte porušovaní poriadku N.P .
Nacionalismus (-OB-, 24.10.2008, 17:32 )
Kolego prosím tady nezatahovat národnostní otázky! Nejsme připitomělý bulvár!, který je takových hloupostí plný. Navíc tvé věty se již odvracejí od tématu. A k tvé otázce: převahu bude mít ta národnost, z níž se v těch a nebo makových horách pohybuje nejvíce turistů!
Ospravedlnujem sa . (peter, 24.10.2008, 17:57 )
ak som niekoho urazil. Určite nehádžem všetkých do jedného vreca, ale podla reakcie súdim že tušíte ktorá národnost vedie v porušovaní poriadku N.P . na Slovensku .Hore zdar priatelia !
Ne tuším, vím! (-OB-, 24.10.2008, 18:20 )
Ahoj. Tak to vím. Budou to češi. Ne proto, že by byli nejméně ukáznění, ale proto, že je jich tam nejvíce. V porušování zákazů jsou si všichni rovni. Až bude na Slovensku v horách více Slováků než čechů, pak zlatou medaili za porušování obdrží Slováci. To jsou jen kupecké počty. Vrame se ale k problému Luční boudy a tvrzení proti tvrzení ?
nazor (MD, 24.10.2008, 09:57 )
Jak byste reagoval na turistu, ktery i pres vas zakaz si stejne ustele v boude bez placeni? Podle meho nazoru mu to ma stacit rict jednou. Jak mohla obsluha chaty vedet, na kolikate upozorneni by jste skutecne uposlechl? Asi bylo potreba dat vam mensi "pruplesk" na probuzeni, abyste bral upozorneni vazne, protoze samotna slova vam evidentne nestacila.
len taky drobny nazor (godman, 24.10.2008, 09:16 )
Mam z toho zmiesane pocity a neviem, komu mam pridat aspon to percento navyse, aby som si myslel, ze ma vacsiu pravdu. Inak, co sa tyka sposobov a foriem prespavania zasa niektorych kolegov z Ciech na nasich horach (samozrejme nevynimajuc aj roznych domacich typkov), myslim, ze urcite by sa nasli reciprocne pripady ich noclaznych pokusov a predpokladam, ze by ich hadam zato nik neodsudzoval, nepouzil podobne sposoby, aj ked vzdy je to vec vysoko individualna. Povsimnutiahodne su najma narodnostne "obranne" odozvy. Ak vsak je cosi pravdou aj vyjadrenie druhej strany na reakciu autora a "poskodeneho", tiez to nezvladol, len je otazne v tomto pripade, kto viac.
Národnostní odezvy? (Ivan Zajíček, 24.10.2008, 12:36 )
Ač již nerad, musím opět reagovat. Národnostní odezvy v tom moc necítím. Myslím si, že horalé a turisti jsou na celém světě podobní, dělí se na majetnější a velkorysejší i na chudší a šetrnější. Taky na naprosto ukázněné a ty, kteří se řídí heslem: "Vyhrává ten, kdo nejméně platí!". Takoví jsou v čechách, na Moravě i na krásném Slovensku.Zažil jsem v Norsku Němce, kteří se chovali hůře než my po roce 1989 v Alpách po otevření hranic, jen proto, že marka byla slabší než norská koruna a bylo tam pro ně vše dražší. Měl jsem z toho škodolibou radost. A Holan?ané? Ti jsou snad nejlakomější na světe. Tak bychom mohli pokračovat. Myslím si, že kdyby útok nebyl veden na naprosto bezbranného člověka v zapnutém spacáku, kdy nemá vůbec žádnou šanci a možnost fyzické obrany, byla by většina horalů za jedno v tom, že borec byl vyhozen právem. Bez ohledu na to, zda jsou z čech či ze Slovenska. Nech toto slouží nám všem, kteří milujeme hory , jako poučení, jak se máme chovat v drsném tržním kapitalismu, který logicky dorazil i na hory. Vždy třeba již jen vytopit takový kolos jako Labská není žádná sranda. Te? nemám na mysli vytopit vodou, to jde dosti snadno! AHOJ!!
suhlas (godman, 24.10.2008, 13:55 )
Samozrejme, ze v tomto som nemienil, ani nechcem vyvolat polemiku. Horalov, turistov a putnikov nekategorizujem po tejto linii. Dokonca som sa nepriklonil viac-menej na ziadnu stranu, lebo cerpam nepriame informacie z dvoch taborov, pricom obe sa snazia o tu svoju objektivitu. Ak som sa mylil, som rad a ospravedlnujem sa, len niektore reakcie diskutujucich na clanok sa mi zdali a priori troska jednostranne, prudke a s takou skrytou nevrazivostou voci autorovi, ktoreho si nezastavam, resp. jeho poziadaviek. Ale urcite nebol, ani vzhladom na moznosti a predchadzajuce upozornenia, sposob vykazania adekvatny hoci aj nie prave v tom momente najvhodnejsim potrebam "hosta".
Drsny kapitalizmus (Karol, 24.10.2008, 20:47 )
Ahoj Ivan. Nadviazem na Tvoj prispevok. Ano, borec tam nemal pravo byt, ale tu treba rozlisovat na stupen porusenia prava. Bol mierumilovny (mozno ?vychcany?), majetok neohrozoval, verejny poriadok nenarusoval, lezal v ustrani a dufal, ze tam prenocuje. Pri trosku dobrej vole mohol byt tolerovany. Avsak (zrejme) bol zbity, co pozoruhodne nie je plosne odsudzovane, ale skor sa odsudzuje ten ubohy turista. To je velmi smutne.. A teraz k vete ?poučení, jak se máme chovat v drsném tržním kapitalismu, který logicky dorazil i na hory.? V tejto suvislosti si spominam na prechod hrebena Nizkych Tatier v roku 1977. Nocovali sme na Chate SNP pod Dumbierom (teraz Stefanikova chata). Chatar sa chvalil tym, ze je to jedina horska chata, kde neodoberaju povinnu komunisticku tlac (Pravdu). A potom poznamenal: ?Pozrite sa chlapci, ako je tu krasne a dole zuri socializmus!? Dnes zuri iny ?izmus dole a asi aj hore. Ale nie vsade - zavisi to od ludi, ako zareaguju na situaciu, ktora byva vzdy ina. Hory byvali utociskom, teraz sa stavaju trhoviskom..Winston Churchill povedal ze: rozdiel medzi kapitalizmom a socializmom je ten, ze kapitalizmus rozdeluje nerovnako bohatsvo a socializmus rozdeluje rovnako chudobu. V pripade tohto pribehu ma napada dalsia definicia, a to: Rozdiel medzi kapitalizmom a socializmom je ten, ze kapitalizmus zuri v dolinach aj na horach, kdezto socializmus zuri len v dolimach. Ale ze zurit nemusi vsade, toho prikladom moze byt napr. Norsko. Horam, lidem (obzvlast) a pivu zdar!
Srovnání nesrovnatelného (-OB-, 24.10.2008, 21:49 )
Ahoj. Opět musím reagovat, nebo směšuješ zcela rozdílné a nesrovnatelné věci. V Norsku můžeš nocovat zadarmo, nebo je tam sí udržovaných chat, kde se prostě spí zadarmo. Tedy jako například Andrejcová nebo Ramža v Nízkých Tatrách. Jen lépe vybavených. Luční boudu můžeme velikostí přirovnat k Sliezskému domu ve Vysokých Tatrách. Zajímalo by mě, zda-li by jsi se rozložil ve vstupním vestibulu tohoto horského hotelu, respektive zda-li by těm tam i v čase totální nepohody rozložit nechali ? Nesměšuj turistické útulny s horskými hotely a chatami ?
Iny kraj... (Karol, 24.10.2008, 22:04 )
Ahoj. Asi ide o ?hluboke nedorozumeni?. Myslel som to plosne. V Norsku by asi nedostal taky vyprask?
To určitě ne (-OB-, 24.10.2008, 22:40 )
Tak to určitě ne, ten výprask v žádném případě vpořádku nebyl, a již autor porušil zákaz a nebo ne. Tuto záležitost však musí autor řešit sám, k tomu nejsme nikdo z nás oprávnění. Na hory chodíme kvůli fajn zážitkům a ne téměř hospodským rvačkám, to je nad slunce jasné a na tom se tady určitě všichni shodneme.
Chaty - chaty (Jarmila, 25.10.2008, 06:36 )
Ahojte, sleduji, jak se vyvíjí diskuze. Musím zareagovat. S tímto názorem -OB- naprosto souhlasím. Z lidského hlediska vyhodit člověka do nepohody je strašné, ale jde-li o zařízení, kde se platí, je to diskutabilní. Myslím si, že kdyby šlo o krizovou situaci, např. kdyby turistu zaskočila náhlá změna počasí a byla opravdu velká slota, či kdyby měl nějaký zdravotní problém apod., domluvit by se možná nějak dalo. Jenže tady tato situace zřejmě nenastala. Samozřejmě se způsobem vyhazovu nelze souhlasit. Je ale otázka, jak to skutečně bylo... Přirovnání přenocování v příspěvku -OB-, tj. Andrejcová nebo Ramža versus Sliezsky dom je velmi výstižné.
šlo spíše o "odlehčení" situace s Luční.. (Ivan Zajíček, 24.10.2008, 07:21 )
Ahoj Oto! šlo spíše o "odlehčení" trapné situace s Luční boudou , aby se nad tím mnozí zamysleli reálně a bez zbytečných emocí. Ale bylo by to pikantní, možná by přijel i onen nešastník ze Slovenska. Určitě by v hospodě panovala dobrá nálada. Ale to jen tak, volba vrcholů jest zcela ve Tvé režii, zatím jsi měl vždy dobé tipy..ZDAR!
Horské vrcholy (-OB-, 24.10.2008, 08:30 )
Ahoj Ivane. Jsem rád, že se Ti na setkáních líbilo a že ani vrcholy naplánovanými na příští rok zklamán nebudeš. škoda, že Peter, autor jednoho z diskusních příspěvků neuvedl, na které chatě se správcem se dá zadarmo přespat. Já osobně dlouho pátral v paměti, ale na žádnou chatu jsem nepřišel. Ani v čR, ani na Slovensku či v Polsku, ale ani v Alpách. Například na tatranských chatách spíš za mnohem vyšší peníze na špinavé podlaze a bez snídaně. To ale nic nemění na tom, že způsob vyhození autora článku z Luční boudy nebyl, odehrál-li se tak jak je popsáno, adekvátní. Já nechci ale situaci posuzovat, nebo jsem nebyl svědkem popisované situace a jak si můžeš přečíst níže, obě zúčastněné strany popisují situaci zcela jinak ?
Setkání na vrcholech v roce 2009... (Ivan Zajíček, 23.10.2008, 20:43 )
Horští přátelé, jak to tak čtu, tak ani ruská matka neví, jak to bylo doopravdy. Bít někoho , který je ve spacáku, je něco odpudivého -ale bylo to tak skutečně? Pravda je asi někde uprostřed. Doporučuji Otíkovi, aby příští rok uspořádal Setkání čtenářů TREKINGU na vrcholech právě třeba na Sněžce s tím, že kdo chce, přespí na Luční, kdo chce , bude venku ve spacáku. V hospodě to společně proberem a určitě nebudeme závidět jedněm teplou sprchu a snídani a těm druhým čerstvý vzduch a hvězdy nad hlavou. A sami uvidíme, jaký ten personál vlastně je. Já jsem se tam vždy jen stavoval na pivo a polívku, ale nespal jsem tam, takže nový personál vůbec neznám. Takže -vzhůru na Luční boudu, možná to tam bude mít horský náboj!! Ale nezapomeňme si vzít dost peněz a ti, kteří chtějí spát venku spacák a karimatku. Aby nechtěli spát pak ve vestibulu..!Do hospody budou vpuštěni jistě bez problémů!! AHOJ!!!
Setkání na vrcholech (-OB-, 23.10.2008, 22:04 )
Ahoj Ivane. Díky za tip, ale s pořádáním setkání v čechách nemáme dobrou zkušenost. Účast slabá, rozhodně nesrovnatelná s účastí na moravských a slovenských vrcholech. Navíc místa a termíny pro příští rok jsou již určena, shodou okolností jsem je na net dával asi před třemi hodinami. Viz kalendář akcí ?
setkání (Ivan š, 24.10.2008, 13:27 )
Ahoj Oto. Jsem rád, že se podařilo zařadit do setrání na vrcholech právě Orlické hory - však jsme to na posledním setkání v chatě Návrší dlouze rozebírali. Já věřím v hojnou účast a tím i v povedenou akci. Při krásném počasí nezapomeň vzít dost pamětních lístků, aby se dostalo i na kolegu z pojizeří... I když te? to má zase o kousek blíže.
Orlické hory nejsou v čechách? (Venca, 25.10.2008, 08:52 )
Něpanimaju..Orlické hory nejsou v čechách?
Už není všechno všech (Ladous, 23.10.2008, 20:15 )
Připojuji se k velké části diskutujících. Turista, který chtěl gratis přežít noc, kde ostatní platí, nejspíš přišel z 50.let minulého století, kdy všechno bylo všech. Ta doba už naštěstí není. Když to přeženu, je to podobné, jako jít do kuchyně a tam sbaštit něčí řízek, protože mám hlad. Souhlasím s jednáním personálu Luční boudy a to se vším všudy. Osobně bych raději zvolil nátlak psychický, ale vydatnější.
Moja skúsenos s Luční boudou. (Borek, 23.10.2008, 19:35 )
Moja skúsenos s Luční boudou je velmi dobrá (vi? článok o Krkonošiach na www.hiking.sk). ke? som prišiel na recepciu, ani som nevedel o možnosti spa vo vlastnom spacáku, ale milá slečna na recepcii vidiac moju výbavu na chrbte , mi to ihne? navrhla a ja som prijal. Musím poveda, že to spanie na povale je "de luxe". Drevom obložená a vykobercovaná čistučká miestnos s kúrením, ve?ká predsieň s kreslami, stolom a stoličkami, a aj so zamykacími skrinkami pre uloženie cennejších vecí, perfektné toalety a sprchy s teplou vodou a mydlom.To je tá "noclaháreň". K tomu sú ešte v cene naozaj bohaté a chutné raňajky, tak bohaté, že som ich ani celé nemohol zjes a urobil som si z nich aj balíček na cestu. Ešte stále sa vám 230,-Kč zdá príliš ve?a? Mne teda nie. A o personále môžem napísa len to najlepšie. Uvediem príklad: Bol som tam počas ME vo futbale a turisti spiaci vonku v stanoch si prišli sažova (!!!) na recepciu, že reštaurácia zatvára o 22.hod. a futbal určite neskočí do tej doby. Recepčná sa len usmiala a všetkých ich pozvala do nejakej klubovne kde je (ako ona hovorila) aj tak lepší televízor s kvalitnejším obrazom. A bu?te si tam dokedy chcete- dodala. Takto poznám Luční boudu ja.
V Rumunsku Te nechaj za levnej peniz prespat na chodbe, na Lucni te (zmlatej a) vyhodej ven... (brhel, 23.10.2008, 18:28 )
230 korun za noc ve spacaku je trochu zlodejna. Kdyby management chaty nebyl blby, nabizi ubytovani bez snidane, bez teple sprchy a za 100. Pokud dotycny rekl, ze nama penize, melo mu byt nabidnuto prespat se slevou ve vestibulu. V civilizovanem Rumunsku jsem takto nekolikrat spal na drazsich chatach (kde jsem nemel penize na zaplaceni pokoje) po zaplaceni mensi castky na chodbe. Jde to jinde, proc to nejde u nas? Mozna by management lucni boudy nemel vymyslet kraviny, poradt na chate koncerty, nicit rolbou prirodu... ale uvazovat nad problemy bezneho turisty. vstup na pokoje, sprchy a vydej jidel zajistit pomoci karty. Lucni jsem, nemel nikdy rad, protoze obednat si nahore jidlo a nebyt Nemec, znamenalo driv umrit, nez byt obslouzen. Posledne uz ani dole nebyl kiosek, jen blbej automat, co okradal lidi. Pristup lidi z Lucni byl vzdy jeden z nejhorsi v Krkonosich, jak je videt tak asi stale je a pravdepodobne se asi na tom nic nezmeni. Vlastne, kdyby se ta bouda zbourala, nikomu chybet nebude.
Odpoved z Lucni boudy (Jiri Holecek, 23.10.2008, 09:46 )
Dobrý den, Na tento absurdní příběh může odpovědět jediné. Vymyšlený příběh /turisty/, který byl vykázán z prostoru Luční boudy, kde chtěl strávit noc v teple a suchu zadarmo.Vůbec nechápu drzost některých našich rádoby turistů, kteří chtějí přespat a nejlépe si ještě ráno dojít na snídani a osprchovat se zdarma na černo v hotelu. Ukažte mi jediný hotel, horskou boudu, kde to takto funguje. Samozřejmě, že Luční bouda poskytne v případe nouze a ohrožení života úkryt.Tu samou ochranu vašeho zdraví můžete vyhledat na Luční boudě u Horské služby, která zde slouží 24 hodin denně. Nejlevnější ubytování u nás stojí 230,-Kč se snídaní. Myslím si, že cena je přijatelná a akceptovatelná pro drtivou většinu lidiček. A nebo je to jenom vyčůranost některých, kteří se v podstatě chtějí vloupat do hotelu a zdarma a načerno v něm přebývat. Dalším takovým terčem hlouposti a drzosti jsou neustálé snahy o vyloupení, převracení a vykradení dvou automatů na sladkosti a nápoje umístěných ve vstupní hale do hotelu. Drzost některých z nás nezná meze. Zrovna pan pisatel a stěžovatel jak sám přiznává, dorazil na Luční boudu v 19.00 hodin a chtěl se na chvilku, tedy min.do 4té hodiny ranní , tedy vyspat ve vstupní hale. Chvilka 9 hodin? Pokud jsi vzpomínám , na vybaveni tohoto pána, tak spacák - jak tvrdil i v článku má do -10 stupňů, oblečení měl také velice dobré a značkové /není to zrovna nejlevnější záležitost se takto vybavit/ dokonce měl u sebe jak přiznává 250,-Kč a 50 PLN, což je taky nějakých 600,-Kč , mohl si tedy klidně zaplatit nocleh a ještě by mu 370,-Kč zůstalo na cestu autobusem.A to mu šlo vlastně celou dobu o život jaké bylo venku špatné počasí .A ani to nebyl důvod tady u nás legálně přespat! Pánovi jsem nabízel a velice slušně ho informoval o skutečnosti, že se hotel v jedenáct večer uzavírá a on určitě nemůže spát ve vstupní hale na lavičkách . Nabídl jsem mu možnost na recepci zaplatit nocleh a nebo vyrazit přenocovat do přírody. Ten večer bylo polojasno bez větru a deště. Při zamykání hotelu jsem pánovi tuto možnost dojít se ubytovat nabídl znovu. A on se slovy CESI ZODEJSKY a par dalších podobných urážek opustil hotel a na rozloučenou mí ještě slíbil, že nám udělá pěknou reklamu. Musím říct, že jak slíbil, tak udělal. Dovolím si vytáhnout pár bodů z článku pana Petra. Pan Petr si myslí, že spaní zdarma je zde zcela normální. Toto mu je ale včas někdy kolem osmé večer vysvětleno a je mu nabídnuto ubytovaní! Pan Petr peníze na nocleh má. Jen se mu je nechce utratit a drze zůstavá a zkouší co bude dál ! Pan Petr zná cestu dokonce i na půdu . Toto je fakt ze se pohyboval po celém objektu i v místech pouze pro ubytované hosty. Vstupní hala není zas a tak útulná, hosté chodí sem a tam, průvan a nemá tam klid na odpočinek. Stejně se neubytuje! Hrubé fyzické napadení? Tak si pan Petr popolezl do rozestaveného vchodu a spal dál. Já bych utíkal jak zajíc co nejdál. Proč pan Petr nezavolal okamžitě policii? Nebo horskou službu která má na Luční boudě služebnu. Neváhal bych ani minutu, od toho tady jsou. Luční bouda poskytne ubytovaní cca 7000 lidem za rok. Jsem rád, že takových jako je pan Petr je opravdu minimum. Smutné ale je, že se vůbec najdou.!! S pozdravem Jiří Holeček Luční bouda Pec pod Sněžkou 203 54221 česká republika
Reakcia zo vcera 16:07 (autor, 23.10.2008, 11:36 )
Prosim, aby ste si precital moju reakciu zo vcera, kde reagujem na nazor Jana. Tam cast veci vysvetlujem. Druha reakcia pride co nevidiet.
Reakcia k Vasmu scenaru (autor, 23.10.2008, 14:11 )
Dobry den pan Holecek. Som rad, ze sa vyjadril aj zastupca chaty a pokial som to pochopil dobre, tak to Vy ste ma najprv upozornil a potom zmlatil. Po pozornom precitani Vaseho listu sa rozhodnem reagovat len na par veci, ktore sa mi od Vas zdaju nefer. 1.Suhlasim s tym, ze Vase prvotne vystupenie bolo slusne. Ubytovanie mi nabidnute bolo za 230kc ako pisem v clanku. Aj ste zdoraznil, ze tu bez zaplatenia prenocovat nesmiem. Hotel potrebuje peniaze. Na moj navrh, ze ci by to neslo nejak dohodnut, pretoze mam 250Kc (papierove 150 + mince, ale tych aspon 70kc v nich myslim bolo), ste povedal ze nie. Ked nemam, tak mam prenocovat von. Alebo odist na polske boudy. V clanku pisem, ze som potom bol rozhodnuty spat von. Zial neodvetil ste mi na dotaz ohladne polskych boud. Mojou chybou bolo, ze som sa neinformoval na recepcii o tom, ze sa da platit aj zlotymi. To keby som bol vedel... To ma vtedy nenapadlo. Tie peniaze som fakt nepotreboval. 2.Bohuzial si nespominam na to, ze by ste mi nutnost ubytovania sa pripomenul este raz. Som si isty, ze amneziu z bitky na to nemam. Bol ste u mna niekedy po deviatej a potom som Vas zoci-voci videl az po polnoci. Ani si nespominam ze by ste mi oznamil fakt, ze hotel o jedenastej zamykate, ale tuto jedine si nie som uplne isty, mozno ste to spominal v rozhovore o cca 21:30. Ak by ste za mnou prisiel druhykrat, tak to by som uz na 100% bol za chvilku prec. Ani by som necakal. Mal by som uz poriadny respekt. 3.Pocasie vonku-ked som prichadzal v sere na chatu, tak bolo polojasno, ale fukal studeny juzny vietor. Ked sa uplne zotmelo, tak sadla vonku hmla s neviem akou viditelnostou. Ale o polnoci bola dost husta hmla, vietor bol tiez taky cerstvy. O piatej rano uz ale svietili hviezdy. S odstupom casu mozem povedat, ze uplne nudzove podmienky to neboli. Ale vzhladom na to, ze som povodne chcel zalahnut aj niekde na Krakonosi a zistil som, ze kvoli neustalemu vetru a chladu mam toho uz nadnes akurat, tak som zostal v chate s tym ze sa ukaze ako sa situacia vyvinie. 4.Citujem: ?A on se slovy CESI ZODEJSKY a par dalších podobných urážek opustil hotel a na rozloučenou mí ještě slíbil, že nám udělá pěknou reklamu.? Toto ste poriadne prekreslil. Za prve, slova Cesi zlodejsky nepoznam, neprichadza v uvahu aby som nieco hovoril zle na Cechov. Pokial ste mal pocit, ze som povedal nejake dalsie podobne urazky, tak ja si toho nie som vedomy. Prave z Vasej strany si pametam, ze ste mi nepochopitelne odvetil: Co si povedal? Ty svine? A ste ma za to zase udrel. Na poslednu vec ohladne toho, ze Vam udajne slubujem aku peknu reklamu Vam urobim si tiez nespominam. Ale je zrejme, ze sa tak stalo. No celkovo som presvedceny, ze tato citovana pasaz je vymyslena. 5.Nikde neuvadzam a fakt netusim ako sa dostanem na pudu,(len logicky, hore po schodoch...). Jedine co som vedel, ze tam noc prespal ten pan v strednych rokoch. Od prichodu na hotel po 19hodine som 98% casu stravil sediac na lavickach ako bezny clovek. Fakt hodinu som jedol veci pripravene este doma, dalej hladel do mapy co dalej, co zajtra. Asi 3-4krat som bol vykuknut von oknom na to, ako sa vonku bavia ubytovani Hradecaci. Skusal som aj teplotu topenia, ale moc sa tam nekurilo. Hore schodmi som vybehol iba raz a aj to az po polnoci. 6.To, ze sa vo vestibule vyskytovalo mnoho ludi mi nevadilo! Ved dodavam v texte, ze to chapem. S niektorymi som aj trochu nadviazal rec a bolo to celkom prijemne. Ale bolo treba byt dobre obleceny, ked som tam sedel. Co som aj bol. Len som pre neznalych popisal, ze podmienky vo vestibule sa nerovnaju podmienkam na recepcii a v lozkovej casti. Ze zostat tam zase nie je taka vyhra (ale v dazdi by to napr. bolo velmi prijemne, to ano). 7.V soku som sa zmohol len na to, ze som zaliezol za roh a tam som prebdel tie 3hodiny. Ak by som nebol zbity tak by som mozno odisiel prec. Ale pre istotu v hmle a miernom vetre som to neskusal. Uvedomte si, ze som poriadne nevedel o sebe, co mi je, aku ujmu som utrpel. Nehladiac na to, ze som v case vyhodenia bol obleceny v tenkych elastakoch a tenkom termotricku. Len som automaticky zaliezol za roh a az tam si zacal vsetko uvedomovat. 8.Policiu som nezavolal, len som sa s nou poradil. O stanici HS na Lucni boude som opravdu netusil. Pokial sa pytate preco, tak odpoved nepoznam. Aby som este doplnil, tak prvotnu ideu ist s tym na policiu som nechal tak. Nepoznam kto boli ti svedkovia (hostia alebo personal), nemam na nich kontakt, teda bolo by to tvrdenie proti tvrdeniu a na to nemam chut a hlavne cas. Potvrdenie od lekara mam, ale nastastie nie som na PN. V clanku nevravim, ze som sa zachoval spravne, ale poukazujem na sposob vykazania, ktory bol spolocensky omnoho nebezpecnejsi. Je zaujimave, ze sa o tom vobec nezminujete. Reagovat na pani Holubovu nebudem. Ale dakujem jej za info o polskych boudach. S konstatovanim, ze kazdy (!) sa uci najlepsie na vlastnych chybach, Vam dakujem za nehynucu spomienku na Lucni boudu.
??? (peter, 23.10.2008, 17:28 )
Pán Holeček ja niesom autor , a práve preto ma strašne zaujíma či autor bol napadnutý alebo nie ! To čo píšete je síce dost obšírne ,dokonca aj pravdivé ale nedozvedel som sa to podstatné.
bol napadnuty (pet, 24.10.2008, 15:42 )
jasne ze bol napadnuty, v tej reakcii sa pekne vyhol priamej odpovedi na to ci ho zbil alebo nie. Uz nech su naklady na prevadzkovanie chaty akekolvek a z toho nasledne vyplyvajuci poplatok za nudzove prespanie, riesenie situacie bitkou svedci o velkej ubohosti dotycneho prevadzkovatela na chate. Ono vravi sa ze na kazdeho chlapa je chlap. Tak ked bude takto spominana osoba pokracovat dalej, tak jedneho dna mozno narazi na INEHo chlapa v spacaku:-) Kazdopadne po tejto skusenosti asi uz nikto nebude bez platenia spat na Lucni boude. Co danemu ¨bitkarovi¨ len prospeje. Dalsi zaver je ze do hor a do hospody bez penez nelez:-) Dalej, urcite sa treba poistit do hor a chodit aspon v dvojici, aby v pripade napadnutia jednej osoby druha mohla zasiahnut. A este urcite kopu dalsich poucnych zaverov... Ale je dost zle ze nemame uctu jeden voci druhemu, a asi to aj suvisi s celkovou spokojnostou a vyrovnanostou vo vlastnom zivote, kde stale cesi a slovaci poriadne zaostavaju za napr. takymi francuzmi.
TURISTO (Eva Holubová, 23.10.2008, 09:41 )
Milý slovenský turisto, jestli Vy trošku nepřeháníte?! V Krkonoších i na Vámi zmíněné Luční boudě někdy přespávám a určitě vím, že zde nevyhazují vyčerpané, pozdě příchozí turisty. Pokud jste byl nějakým pracovníkem této boudy upozorněn na to, že tam spát nemůžete a nabídl Vám ubytování za 230,-Kč (které mimochodem využívám občas taky a v ceně je i snídaně a když potřebujeme vyrazit z boudy dříve na východ slunce, dostaneme snídaňový balíček), nechápu, proč jste se neubytoval anebo se nesbalil a nešel dál po Vaší trase. Nebo ten spacák a karimatku nosíte jen na ozdobu a doufáte, že každou noc se přifaříte k někomu na boudu? Když jedete na vícedenní výlet do města, spáváte v odemklých vchodech paneláků??? Uvedl jste 19:00 až 03:45? To je téměř 9 hodin, které jste tam chtěl strávit, průměrně člověk spí 6 hodin denně a Vám nestačí doba 9 hodin na ubytování a vyspání se?? Myslím si, že vestibul Luční boudy je každou noc otevřen pro opravdu vyčerpané lidi v nouzi v jakémkoliv ročním období a počasí a ne pro povaleče, jako jste Vy! V zimě, když je OPRAVDU špatné počasí hodně lidí pozdě v noci zachrání právě to, že ho nechává majitel(ka) otevřený ? jsou mu(jí) za to vděční. Na polskou boudu, kterou Vám pán doporučil, byste musel ale vyjít hned po příchodu na Luční, protože ta se večer zavírá a zamyká a rozhodně žádný vestibul pro ty, co chtějí přespat zadarmo, nemají?ale bohužel ani pro ty, co se opravdu potřebují schovat před nepřízní počasí?asi už mají v Polsku zkušenosti s Vám podobnými turisty. A jak vidím na kamerách a z počasí se taky dá vyčíst, že tuto sobotu to počasí nebylo vůbec tak špatné, abyste byl zoufalý a vyčerpaný, Vy TURISTO! Z Vašeho článku lze rozpoznat, že jste měl v úmyslu tam přespat od počátku a nechápu, jak jste vůbec mohl na boudě v právě rekonstruované části i po Vámi udávaném ?incidentu? spát dál?????!!!! A pokud u sebe nemáte určitou finanční hotovost(samozřejmě by šlo o úplně jiný případ, kdyby jste byl např. zrovna oloupen) tak jak můžete vyrazit na dvoudenní výlet do Krkonoš?! To je přístup nezodpovědného člověka, vyrazit do hor nedostatečně vybaven (a už finančně, či oblečením, nebo jakkoliv jinak). A pokud mi chcete říct, že na Slovensku to funguje jinak, tak si koupím jízdenku, peněženku nechám doma a jedu na dovolenou!!! Pokud Vás každý nechá v Tatrách u sebe na chodbě přespat(doufám, že nebudou chodit ven kouřit, aby mě nechali v klidu spát a nevětrali mi). Vaše dilema, zda podat žalobu je naprosto zbytečné?myslím, jestli to chcete udělat kvůli ?těm ostatním?, protože už nikdo jiný ( z těch ostatních 10,2 mil. obyvatel čR) - kromě Vás takový problém neměl-neslyšela a ani jsem nic podobného nečetla! Děkuji za možnost vyjádření se k dané záležitosti. Eva Holubová
Pani Holubová (hojná, 24.10.2008, 13:37 )
Vážená pani Holubová, prečítajte si ešte raz pozorne pôvodný text autora. Zistíte že v texte je používaných ve?a čechizmov.Autor tiež píše že potrebuje 100.-Kč na cestu domov.Myslíte že je to možné? Ja si myslím že nie.Takže v budúcnosti si to milý slovenský turisto radšej odpustite
Protistrana (-OB-, 23.10.2008, 09:27 )
Z důvodu objektivity jsem včera dopoledne požádal o vyjádření i druhého z účastníku "sporu", tedy zástupce ze samotné Luční boudy. Mail byl přečten v 19.55, vyjádření se bohužel zatím v diskusi neobjevilo.
Souhlas (Larry, 23.10.2008, 08:57 )
Musím plně souhlasit s názory Jana i Jarka. Nevím nakolik byl tvůj nocleh nouzový a kde byl tedy plánovaný??? Na chatu jsi neměl, na hřebeni se spát nesmí ..... Samozřejmě to ani v nejmenším neospravedlňuje chování chataře nebo kdo to byl!!! Všechno je o lidech, při troše dobré vůle se dá domluvit vše. Zdá se, že pravidlo, že k... na horách nejsou už přestává platit. Snad se ti tím nezprotiví hory.
Tak to je život !!! (peter, 22.10.2008, 19:11 )
Svedčí to len o tom že svine žijú skoro všade ! Ale že sú aj na horách to som nevedel . V každom prípade bolo na mieste podat to trestné oznámenie . Bude dobré poinformovat o tejto destinácii aj na HIKING.SK , VED REKLAMA JE REKLAMA !!!
Slovník (-OB-, 23.10.2008, 10:32 )
Kolego, prosím krotit slovník, takovéto výrazy na tyto stránky nepatří. Pokud tě to tolik rozčílilo, mohl jsi alespoň uvést nějakou chatu, kde tě nechají přespat zadarmo. Na zemi ve spacáku to ano, ale také to bude něco stát. Například na Rysech 350 Sk (při mé poslední návštěvě), na jiných chatách v Tatrách, Fatrách, Bieszczadech atd. v podobných relacích ?
Obaja nemate pravdu (jano, 22.10.2008, 14:27 )
TY - nemas tam co spat bez platenia. Podla mna viac menej planovane ON - sposob vyhodenia uplne neakceptovatelny. Prva vec - vyhodil by som ta tiez. Ak by ta nechal prespat, tak to mozno tiez sem napises, ze sa da dohodnut a prespat vo vestibule, a coskoro by tam spalo bez platenia mnozstvo ludi. Z clanku mi nie je jasne, ci si viac menej pocital s tym, ze tam prespis. Podla mna ist tam bez nejakej hotovosti rovnako nezmyselne, ako ist bez vybavy typu turisticka obuv alebo spacak. Poslat ta mal prec rovno, tak aby si to pochopil ze sa tam spat neda. Ak ta chcel vyhodit v noci, tak keby ta zobudil a dal ti na vyber ist prec alebo zaplatit a ist spat klasicky dnu, tak je to tvrde, ale korektne. Ak teda vonku nebolo fakt na neprezitie alebo ublizenie si. Napriklad na to zaplatenie zlotymi ked si mal malo korun by sa urcite dohodnut dalo. Ak si chcel podat trestne oznamenie, tak si sa mal hned po cine nechat vysetrit od lekara, zrejme by sa ale jednalo iba o priestupok, kedze ti nesposobil dlhsiu praceneschopnost(aspon tyzden ak sa nemylim, to by bol trestny cin) a potom to ist nahlasit na policiu.
reakcia (autor, 22.10.2008, 16:07 )
V prvom rade v clanku neobhajujem svoje chovanie, ktore pravda nebolo uplne spravne. Uz predtym nez som to poslal som si uvedomil, ze idem s vlastnou kozou na trh... Ani som nepoznal podrobne situaciu, ktora na chate vladne, len som co-to pocul (cital) o zmene majitelov a ze nie kazdemu sa to pozdavalo. Nijak ma to vsak nezaujimalo. Preco Lucni? Na vikend znova hlasili navrat babieho leta a ja som bol este pred odchodom na tom, ze niekam vecer dojdem (zvazoval som vrsok Krakonos), zalahnem, par hodin si oddychnem a velmi skoro pred svitanim vyrazim dalej (mal som pred sebou cestu az do Vrchlabi, co je dost cez 40km a potreboval som tam dojst ako-tak za svetla). No lenze pocasie sa znova nevydarilo, bol zmrznuty sneh a pocas dna som si uvedomoval, ze by bolo dobre pre istotu zostat blizko nejakej chaty, ak by sa podmienky ukazali byt zle. Lucni bouda bola zhruby v polovici cesty. Vedel som ze je tam prazdny vestibul, docital som sa, ze v pripade zleho pocasia by malo byt mozne tam nudzovo preckat tych par hodin. Boli sme tam partia v dubnu pocas nocneho vystupu na Snezku, vyse hodinu sme tam poniektori podriemali, pokecali a po vyckani na vhodnu dobu vyrazili nahor. Nikde nebolo ani nohy, hrobove ticho...netusil som, ze sa na chate kontroluje prisny rezim za asistencie ?vyhadzovaca? (tento termin som pre horske chaty objavil az na dnes na konk.webe). Potom, co ma pan upozornil na to, ze tu spat nesmiem, som bol na tom ze pojdem von. Lenze po rozhovore so sympat.hostom som citil vyzarovanie jeho skusenosti , empatiu ba dokonca mi ponukol pomocnu ruku, ak by bol nejaky problem. Este i potom som prelieval svoj nazor z jednej na druhu stranu a nakoniec som teda ostal... Pokial by ma o polnoci dotycny pan velmi dorazne vyzval, ze nech sa okamzite rozhodnem a ked nezaplatim za noc tak nech do minuty vypadnem (trebars aj tvrdymi slovami), bol som pripraveny to pochopit ? ako pises tvrdo ale korektne. Ale sposob akym som bol bezlutostne vykazany von, bol ludsky ponizujuci a nechutny. A s tym, ze sa to moze stat na horskej chate za uvedenych podmienok som nemal sancu pocitat. Aj z toho dovodu, ze som nepovedal za dobu, co som tam bol, ziadne krive slovo, nebol som drzy ani arogantny k dotycnemu panovi. Ani potom co ma odtial vykopol, hladel som si sveho... Mozem si za to sam, ze som skoncil von, ale poukazat na sposob akym k tomu doslo som povazoval za vhodne, aby sa to dostalo na siroku turisticku verejnost. Aby sa to uz hlavne nikomu znova nestalo...pretoze urcite nie som sam, komu sa situacia moze podobne zvrtnut.
??? (peter, 22.10.2008, 19:36 )
Neriešme prečo a načo ale hlavne za čo ! Tú P.N može predlžovat aj na mesiac , bolesti hlavy , nespavost , stres , a trauma . V každom prípade toho parchanta treba stíhat . Mnoho trekáčov prespáva na čierno na hrebeni alebo na salašoch , a bežne sa o tom na webe píše , neviem o tom že bi to nejak znižovalo tržby na chatách.
nocování (helča, 22.10.2008, 10:37 )
souhlasím s názorem jarka.
Se nediv ? (Jarek, 22.10.2008, 08:53 )
Se nediv, že jsi dostal nášup na holou. Na zákaz spaní jsi byl upozorněn a přesto jsi jej porušil. Nakolik bylo počasí nouzové, že nešlo přespat někde venku? Se způsobem vyhazovu ale souhlasit nemohu ?
nezlahcovat - neakceptovatelne chovanie (pet, 22.10.2008, 11:41 )
Nudzove prespanie na horach v zlom pocasi by malo byt samozrejme a nie je mi dost jasne ako moze byt niekto za to zbity!!! Tu sa neda zlahcovat a hovorit o nejakom nasupe na holou. Cloveka je mozne zobudit normale. Toto svedci o ubohosti toho kto to tam vedie na tej chate. Nezlucuje sa to so spravanim sa v horach a ludskym pristupom.
So sad, so bad (Karol, 22.10.2008, 20:23 )
Autor napisal, ze ho prekvapilo pocasie a chcel platit, ale nemal plnu sumu?V menej civilizovanych ?zaostalych? oblastiach este plati: ?Host do domu, Boh do domu?. Quo vadis, homo?!


Další související články:

+ Krkonoše
+ "Turista" na lavičce
Reklama
Témata našich článků…
Jupiter Borový vodopád Vosecká bouda Cvilín Zámek Hluboká Chata Horalka Chata Jelenka Macocha Pluto Sluneční soustava Motýli Matterhorn Hukvaldy Kvarky Konopiště Pluto Altocumulus Velhartice Bouřky Černá díra Opruzeniny Čertův mlýn
Reklama
Populární treky
1. Slovenské hory Přechod hřebene Malé Fatry na sněžnicích
2. Slovenské hory Přechod hlavního hřebene Západních Tater - Roháčů, nejnáročnější hřebenovka Slovenska
3. České hory Dvoudenní přechod hřebene Krkonoš, hřebenovka nejvyšších českých hor
4. Divoký Balkán Což takhle hřebenovka přes Korab a Deshat?
5. Bulharské hory Divokou stopou Rodop (3), ke skalním mostům rodopského krasu
Reklama
Regiony
Beskydy | Bílé Karpaty | Blatenská pahorkatina | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Děčínská vrchovina | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Džbán | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Ještědsko-kozákovský hřbet | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křemešnická vrchovina | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podbeskydská pahorkatina | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Slezské Beskydy | Smrčiny | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Belianské Tatry | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | źubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Myjavská pahorkatina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Ostrôžky | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Beskydy | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Starohorské vrchy | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Východoslovenská rovina | Zemplínské vrchy | Žiar
Služby Horská seznamka Outdoor bazar Ztráty a nálezy Archiv článků Spolupracujeme Počasí Satelitní snímky Fotogalerie Turistická mapa Kalendář turistických akcí Treky České hory Slovenské hory Alpy Karpattreky Rumunské hory Ukrajinské Karpaty Asijské hory Severské země Turistika s dětmi Balkánské a evropské hory Ubytování Horské chaty, české hory Slovenské chaty Penziony, hotely Ubytování online Alpské chaty České kempy Slovenské kempy Chorvatské kempy Kempy, Slovinsko Ukrajina, Rumunské hory Výlety Skalní města a skály Naše vrcholy Rozhledny České hrady Slovenské hrady Jeskyně Vodopády Sedla a doliny Členění Slovenska Geomorfologické členění ČR Výlety Přehled našich pohoří Sopky v ČR Karpaty Alpy Ledovcová jezera Památky a zámky Větrné mlýny Čedičové varhany Viklany Bludné (eratické) balvany Ostatní Cestování, cestopisy Horolezectví Cykloturistika Snow Soutěže Příroda, fauna a flóra Vesmír, astronomie Produkty Testujeme Outdoor vybavení, poradna
TOPlist