Poslední aktualizace: 19.2.2016 , svátek má

Chata Lux v plamenech, shořela chata na Oravicích

Na Oravicích pod Roháčema shořela oblíbená chata

19.2.2016 | Otakar Brandos

Známá a oblíbená chata Lux na Oravicích u stejnojmenného termálního koupaliště pod Roháčema již není. V neděli 14. února ráno podlehla plamenům, které pravděpodobně vyšlehly od komína.

Chata Lux

Během čtyř hodin shořel prakticky celý objekt. Ničivé plameny předčasně ukončily lyžařský výcvik desítek školáků z Pezinku, kteří nalezli dočasné útočiště na sousední chatě Oravice.

Hořet začalo krátce před sedmou ráno a teprve před polednem se hasičům z Tvrdošína podařilo plameny lokalizovat a v podvečer uhasit. Během pár hodin tak plameny zničily 20letou práci bratrů Richarda a Stana Bajů, kteří pro chatu doslova žili. Odhadovaná škoda je asi 8 mil. Kč.

Čtěte také: Chata Lux Oravice, levné ubytování Bajo

V minulém roce jsem na Luxu byl hned třikrát. Během Oravsko-kysuckého Karpattreku, při 20. ročníku Týdne VHT a pár dní před Vánoci. Ani ve snu by mne nenapadlo, že chatu ve své původní podobě vidím naposledy. Pevně věřím, že se chatu Lux podaří obnovit co nejdříve. V rámci našich možností se pokusíme být obnově nápomocni.

Použité zdroje

+ Chata pod Náružím, ubytování v Západních Tatrách
+ Bouda pod Babkami, Západní Tatry a bivaky
+ Schronisko Ornak, polské Západní Tatry a ubytování na horách

Přeji Luxu jakož (-OB-, 19.02.2016, 17:18 )
i chatařům, aby chata opět brzy stála a mohla dále sloužit turistům i návštěvníkům Oravic.
Lux (Lukáš Lenon, 20.02.2016, 12:01 )
Úplně je mi kluků líto! Co tak uspořádat nějakou sbírku? Myslím,že se bude hodit každá pomoc.

Výběr tras a cílů podle pohoří
Beskydy Bukovské vrchy
Orlické hory Roháče, Z. Tatry
Rychlebské hory Velká Fatra
Šumava Vysoké Tatry
Zábřežská vrchov. Další pohoří…
Hory Javorníky, trek ve stopách dávných dráteníků a portášů
Hory Dutá skala, utajený vápencový vrchol a jeskyně Malé Fatry
Hory Drbákov - Albertovy skály, parádní túra v Benešovské pahorkatině
Hory Do nitra jeskyní Plaveckého krasu, exkurze do podzemí v Malých Karpatech
Volubilis Krkonoše, ubytování Furkotka Domica Bezděz Chata Plesnivec Slaměnka Javorníky Hluboká Macocha Cvilín Apuseni Svaté pole Perseus Osoblažsko Bernina Vihorlat Blesk Roháč obecný Slunce Spacáky Viklany
1. Jeskyně Jeskyně Na Turoldu, kras a jeskyně Pavlovských vrchů
2. České hrady Karlštejn, jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších českých hradů