Poslední aktualizace: 29.1.2015 , svátek má
Treking > Aktuality > Aktivní dovolená, přehled outdorových CK v Česku

Aktivní dovolená, přehled outdorových CK v Česku

Stručný přehled outdorových cestovních kanceláří a novinek v nabídce pro tuto sezónu

29.6.2013 | Kamil Balaj

Na českém trhu je v současné době okolo dvaceti známějších "outdoorových" cestovních kanceláří, které nabízejí aktivní trávení volného času (samozřejmě ještě tady je spousta cestovních agentur a také provizních prodejců).

Čas prázdnin a dovolených se blíží a těm kteří ještě nemají vybráno, bychom chtěli nabídnout několik možností kde a s kým letos vyrazit. Položili jsme za vás zástupcům jednotlivých CK (v rámci objektivity seřazených v abecedním pořadí) několik jednoduchých otázek. Oslovili jsme celkem 19 cestovních kanceláří a tady předkládáme odpovědi těch, kteří se rozhodli do ankety zapojit:

Čtěte také: Pro co žijeme? aneb co mi dávají hory

• Jaké aktivity nabízíte a do jakých končin se s vámi dostaneme?
  • Máte pro sezónu 2013 nějakou novinku?
  • Které zájezdy jsou u vašich zákazníků dlouhodobě nejoblíbenější?
  • Myslíte si, že se i v cestování projevila ekonomická krize?

Andrea Vlková za CK Adventura

1. Nabízíme aktivní a poznávací zájezdy do celého světa. Vždy se snažíme, aby naše programy umožnily našim klientům příslušnou zemi opravdu poznat, dostat se jí pod kůži.

2. Letos je to Paříž na kole a pro velký úspěch tohoto neobvyklého zájezdu zvažujeme, že uděláme celý seriál "městské cykloturistiky" po světových metropolích, které k tomu mají předpoklady. Z trekových zájezdů je letos úspěšnou novinkou výstup na Ararat v Turecku.

3. Nejúspěšnější zájezdy jsou cyklistická putování po Evropě a cyklovýpravy do dalekých zemí, oblíbené jsou i světové treky v Himálajích, Patagonii, Africe apod.

4. Samozřejmě, udržet se na pozici největší české aktivní CK je těžké, ale zatím se nám to daří. Letos očekáváme meziroční nárůst 5-10 %.

Aleš Paděra za CK Alpina

1. Aktivity: horská turistika, vícedenní přechody hor, cykloturistika, MTB, ferraty, lyžování a snowboarding. Nejdůležitější země a oblasti: Korsika, Provence, Norsko, Podkarpatská Rus, Černá Hora, Rumunsko, Rakouské Alpy, Albánie, Bulharsko, Slovinsko, Indie atd.

2. Největší novinkou je několik zájezdů do Bulharska - jedná se o turistické, cyklistické a MTB zájezdy s ubytováním v hotelech. V jednom autobuse jede vždy více programů. Kromě toho expedice do Gruzie, přechod Karavanek, 12denní přechod GR 20 na Korsice…

3. Provence na kole - cykloturistika, Korsika - horská a nenáročná turistika, Norské hory a krásy přírody - horská turistika, Rakouské Alpy - zajištěné cesty (ferraty), Černá Hora - cyklistika, turistika, MTB, Ukrajina - cyklistika a turistika.

4. Nevíme, my jsem poslední velký nárůst klientů zaznamenali v sezóně 2009 (oproti roku 2008 budeme mít k letošku asi o 45 % více klientů), další roky už jen mírný růst (oproti roku 2009 do letoška asi 10 % za 4 zájezdové sezóny). Průměrná cena zájezdu ale dlouhodobě pravidelně roste, rozhodně nedošlo k žádnému snížení.

Markéta Lomská za Extrem Tour

1. Treking - Nepál, Irán, Venezuela, Aconcagua, Peru, Bosna a Hercegovina… Cyklo - Francie, Holandsko, Itálie, Kréta, Skotsko, Rakousko… Poznání - Ekvádor, Hawaii, USA, Mexiko, Patagonie…

2. Irán - trek + poznání, Kréta na kole.

3. Cyklo, letecky do hotelu - Kréta, Sardinie, Sicílie.

4. Absolutně - snížením počtu zákazníků. Naopak, když už se prodává, tak kvalita a služby i za lehce vyšší ceny. Celkový objem je ale mnohem menší.

Petr Modráček za CK Karavela

1. Zájezdy za exotikou a do hor prakticky do celého světa.

2. Pákistán - trek pod K2, poznávací Ladakh a Kašmír.

3. Exotika JV Asie, Jižní Amerika.

4. Levné zájezdy moc neprodáváme, exotika zatím jde s minimálním poklesem.

Evženie Loudová za CK Loudatour

1. Cykloturistika, turistika, lyžování, expedice.

2. Dolomity v pohodě s ubytováním v hotelu s polopenzí a wellness + kartou na všechny lanovky v rámci programu.

3. Cykloturistika spojená s koupáním u moře - Korsika, Sardinie, řecké ostrovy, dvoudenní víkendová cykloturistika podél řek v Rakousku a Německu.

4. Zvýšil se počet zájemců o kratší zájezdy, zmiňované víkendovky.

Hanka Dekojová za CK Mundo

1. Poznávací zájezdy s turistikou, ferraty, cyklozájezdy, exotika a netradiční destinace (Tanzanie, Srí Lanka, Írán, Gruzie a Arménie, Albánie, Východní Turecko), horské zájezdy (Nepál, Kilimandžáro), kratší zájezdy (Benelux, Paříž).

2. Írán, Srí Lanka.

3. Návštěva měst a poznání kultury v kombinaci s turistickým programem, mezi naše nejoblíbenější patří Albánie, Tanzanie, Maroko, Gruzie a Arménie, Island.

4. Sice jsme u našich klientů zaznamenali zvažování zájezdů na základně jejich ekonomické situace, na druhé straně stoupá obliba netradičních a exotických destinací. Nedá se tedy říci, že by jednoznačně stoupl prodej dostupnějších zájezdů. Naši klienti spíše vyhledávají kvalitu a vysokou úroveň služeb a pokud je destinace láká, není překážkou ani dražší exotická dovolená.

Michal Šidelář za CK Nomád

1. Poznávací a exotické zájezdy a cyklozájezdy na hory, za poznáním, k vodě i pohodové s pobytem. Nabízíme ubytování v kempech, chatkách i hotelech. V zájezdech bývá polopenze, průvodce a veškeré zajištění. Jezdíme téměř do všech zemí světa, na kole pak spíše po Evropě.

2. Výstup na Kilimandžáro, Treky v Nepálu. Na kole Novinky: Alsasko s veletrhem vína, Gargáno na Michalské slavnosti a další.

3. Zájezdy za exotikou, poznáním a cyklistikou. Například Turistika a poznávání Tibetu, Číny a Nepálu. Z cyklistik například Ženevské jezero a Matterhorn na kole, Holandsko na kole.

4. Ne, v poznávacích zájezdech a cyklistických zájezdech ne.

Zuzana Vondrášková za CK SEN

1. Poznávací zájezdy, expedice, cykloturistika. Více než 150 destinací.

2. Cesta na Severní pól (http://www.cksen.cz/poznavaci-zajezdy/severni-pol/).

3. Poznávací: Thajsko,Malajsie, Singapur, Kuba, Keňa, Tanzánie, Zanzibar, Indie, Nepál. Expedice: Čína, Tibet, Nepál, Indie, Chile, Peru, Bolívie, Komodo, Lombok, Flores, Sumbawa, Rinca, Gili, Bali, Kyrgyzstán, Kazachstán, Uzbekistán, Turkmenistán, Tádžikistán, Írán, Sumatra, Jáva, Bali, Vietnam, Laos, Kambodža.

4. Co se týče ekonomické krize a jejího vlivu na cestování: lidé budou asi více opatrní co se výdajů na cestování týče. A s tím bude samozřejmě souviset i výběr destinace. Ale obecně se objem cest do zahraničí nijak radikálně nesníží.

+ Jak to všechno začalo …
+ Chata pod Borišovom, jak se chataří na horách
+ Říkám vám, jde to III! aneb turistika s mrňaty
+ Co se děje zvířatům, stane se i lidem…
+ Fridtjof Nansen (1861 - 1930), polární badatel a diplomat
+ Rozhovor s manžely Hartlovými, nejúspěšnějším MTB maratónským párem v ČR
+ Ve Finsku již dávno platí "hiking without littering", tak proč by to nemohlo jít i u nás!
+ Baumgartner překonal rychlost zvuku při stratosférickém skoku z výšky 39 km!

Hory Strážovské vrchy s odskočením si na Kľak
Hory Podkarpatská Rus - Hoverla (2) - turistika, poloniny, města, kultura
Hory Týden dovolené na horách? Proč ne? Projděte si… Kysucké a Oravské Beskydy (2)
Volovec Veporské vrchy Šumava, ubytování Radegast Strejčkův lom Kvarky Chata Smědava Javorový Javorníky, ubytování Boubín Šútovský vodopád Maroko Jeřáb Merkur Strečno Slunce Vihorlat Soos Železné hory Helfštýn Fáze Měsíce Obrovský vodopád

S medvědy v zádech (2), jak se chovat při setkání s medvědem

Medvěd

Existuje celá řada rad a doporučení, co dělat a jak se chovat při pohybu v oblastech, kde nelze setkání s medvědem vyloučit. Zhruba by se daly…

Outdoorové bundy - bundy v outdooru, používané materiály

Bunda, neboli svrchní vrstva při cestě ven (na hory, na kolo, do města) je velmi důležitou součástí oblečení, zvláště v případě, kdy nám povětrnostní podmínky tolik nepřejí. Správný výběr nás může ochránit od nepříjemných…

1. Slovenské hory Strážovské vrchy, trek Strážovskými vrchy na sklonku léta
2. České hory Přírodní rezervací Račí údolí přes Čertovy kazatelny a zříceninu hradu Rychleby
3. Rumunské Karpaty Capatini, přechod dvou zapomenutých národních parků v Rumunsku
4. Ukrajinské Karpaty Přechod pohoří Hriňavy a Čivčiny, trek s bonusovým výstupem na Pětroš
5. České hory Hřebenovka Jeseníků na sněžnicích trochu jinak, trek z Červenohorského sedla na Rejvíz