Poslední aktualizace: 28.1.2016 , svátek má
Treking > Aktuality > Anketa - hora s nejkrásnějším výhledem v ČR

Anketa - hora s nejkrásnějším výhledem v ČR

Horou s nejkrásnějším výhledem v ČR je Lysá hora!

1.7.2011 | Otakar Brandos

Včera úderem půlnoci byla uzavřena anketa o horu s nejkrásnějším výhledem v České republice. Do uzávěrky ankety bylo odevzdáno celkem 2 056 platných hlasů, takže anketu tak můžeme hodnotit jako opravdu úspěšnou.

Lysá hora

V konečné fázi hlasování mezi sebou soupeřily dva vrcholy. Lysá hora v Beskydech a Stolová hora v Pavlovských vrších na jižní Moravě. V době uzávěrky měly oba vrcholy shodně po 31% hlasů, nakonec ale byla "o fous" úspěšnější Lysá hora, která obdržela o 10 hlasů více než hora Stolová.

Lysá hora tak vyhrála již druhou anketu poté, když loni byla zvolena za nejkrásnější horu ČR. Potvrdily se tak závěry článku Ivana Zajíčka (viz odkaz níže).

Pořadí vrcholů s nejkrásnějším výhledem v ČR

• Lysá hora - 31% (638 hlasů)
  • Stolová hora - 31% (628 hlasů)
  • Králický Sněžník - 12% (246 hlasů)

Hora s nejkrásnějším výhledem v ČR, hlasování

13.3.2011 | Otakar Brandos

Dnes konečně startuje veřejné hlasování o horu s nejkrásnějším výhledem v ČR. Do uzávěrky nominací jste nám zaslali velkou řadu tipů, z nichž jsme vybrali deset nejčastěji nominovaných vrcholů a zařadili je do ankety, v níž můžete hlasovat pro vrchol, o němž se domníváte, že poskytuje nejkrásnější výhledy.

Dnes, 24.3.2011, anketa překročila tisícovku platných hlasů. S malým náskokem vede Lysá hora následována, pro mne poměrně překvapivě Stolovou horou na Pálavě a Milešovkou s Králickým Sněžníkem.

Uzávěrka ankety se blíží, bude 30.6.2011!

Veřejné hlasování poběží do konce června tohoto roku, kdy anketu uzavřeme a v průběhu července pak vyhlásíme veřejně nejvyhlídkovější vrchol, jenž od vás obdrží nejvyšší počet hlasů. Povoleno je vícenásobné hlasování, můžete tak zahlasovat i pro více vrcholů. To pokud se nebudete moci rozhodnout.

Protože jsem musel reagovat již na tři podobné maily, tak píši poznámku pro další případné pisatele. Galerii výhledů z jednotlivých vrcholů tady nenaleznete a ani jsme o ní neuvažovali. Pořídit fotografie z jednotlivých vrcholů za stejných světelných podmínek by bylo velice obtížné a my žádný z nominovaných vrcholů nechtěli "hendikepovat". Hlasování pro ten či onen vrchol tak předpokládáme pouze na základě vašich osobních zážitků.

Hora s nejkrásnějším výhledem v ČR, anketa

14.12.2010 | Otakar Brandos

Po anketě o nejkrásnější výhled na Slovensku je na řadě stejná anketa i pro hory v České republice. Navazujeme tak na sledovanou anketu o nejkrásnější horu ČR, kterou jsme vyhlásili již před více než rokem (6.11.2009). Nyní ale nebudeme hodnotit krásu hor při pohledu z dáli, nýbrž krásu výhledu z jednotlivých vrcholů.

Chápeme, že hodnotit krásu nějak objektivně nelze, jde vždy o subjektivní hodnocení. Podobně jako je tomu v některých sportech. Množinu stejných či podobných subjektivních hodnocení můžeme ale vydávat za vjem relativně objektivní.

Krásu výhledu bychom mohli hodnotit třeba podle toho, kolik přehlédneme pohoří, kolik vrcholů takové či onaké výšky a nebo třeba podle nejnižšího počtu lidských sídel či dalších rušivých a činností člověka vytvořených prvků v krajině. To ale nechceme, vlastně by nebylo o čem později hlasovat. Proto vyhlašujeme tuto anketu o horu s nejkrásnějším výhledem na Moravě, ve Slezsku a v Čechách.

Kašperk

Oproti předchozí anketě naše redakce nenominuje žádnou z hor, to ponecháváme pouze na vás, čtenářích Trekingu. Své tipy na vrcholy, hory, pahorky či hůrky s nejkrásnějším výhledem nám můžete zasílat do 28.2.2011 prostřednictvím našeho formuláře a nebo můžete své tipy vepsat dolu do diskuse pod článkem.

Po uzávěrce nominací bude 13.3.2011 spuštěna anketa, do níž vybereme 20 nejčastěji nominovaných vrcholů. Avšak ani tuto dvacítku neberte jako definitivní, počet vrcholů do ankety zařazených můžeme klidně na základě diskuse a vašich připomínek zvýšit a nebo naopak snížit. Do konce února příštího roku máme přece času dosti. Za pár dni odstartujeme ještě jednu anketu, která z této trojice o "nej horu" bude možná nejzajímavější.

Šumava Moře lesů a hor Treking.cz - diskuze

Můj výběr (Honza, 14.12.2010, 14:25 )
Samozřejmě nelze opominout Lysou horu v Beskydech. Pak hodně hezký výhled je v Beskydech jeątě z Bílého kříľe, v Jesenících jednoznačně ©erák a Praděd, na ©umavě Poledník a v Krkonoąích Vysoké kolo.

+ Nejkrásnější horou České republiky je Lysá hora
+ Nejkrásnější horou Slovenska je Velký Rozsutec
+ Hora s nejkrásnějším výhledem na Slovensku, anketa
Hory Hora s nejkrásnějším výhledem na Slovensku, anketa
Hory Putování Slovenským rudohořím III., přes Sihlianskou planinu, Klenovské, Balocké a …
Hory Vzhůru na Vysoké Skalky, nejvyšší vrchol Pienin
1. Slovenské hory Přechod hřebene Malé Fatry na sněžnicích
2. Slovenské hory Přechod hlavního hřebene Západních Tater - Roháčů, nejnáročnější hřebenovka Slovenska
3. České hory Dvoudenní přechod hřebene Krkonoš, hřebenovka nejvyšších českých hor
4. Divoký Balkán Což takhle hřebenovka přes Korab a Deshat?