Poslední aktualizace: 28.1.2016 , svátek má
Treking > Aktuality > Offroad aneb rallye na poloninách v TV Nova

Offroad aneb rallye na poloninách v TV Nova

TV Nova slibovala dobrý start aneb rallye na poloninách pokračuje

16.10.2007 | Otakar Brandos

V úterý 16.6.2007 slibovala TV Nova dobrý start. V pořadu nazvaném "Přes Karpaty na motorkách" opěvovali "hrdinství" účastníků "extrémní" pseudoexpedice, která měla za cíl devastaci dalšího kusu karpatské přírody. Z tiskového sdělení TV Nova doslovně cituji:

Čtyřkolky v Německé Mokré, Ukrajina

"Máte rádi motorky, hory a neobvyklé zážitky? Pak vás jistě zaujme náš poslední dnešní rozhovor. Naši hosté nám totiž budou vyprávět o své cestě, kterou před nedávnem podnikli přes vrcholky ukrajinských Karpat. Přesunovali se po nich na motorkách jen s minimem věcí a v oblasti, kterou tímto způsobem ještě nikdo nepřekonal.

Malé expedice se zúčastnilo pět členů s doprovodným autem, ale snažili se přitom co nejvíce spoléhat jen sami na sebe. Dnes si s námi budou povídat nejen o tom, jaké to je svištět přes ledové pole na motorce, ale i o kráse míst, kterými projížděli."

Celý "mimořádný" počin naleznete na www.nova.cz. Propagace různých nešvarů a ne zcela seriózních podniků je ale u bulváru poměrně častá a obzvláště u TV Nova, která ani díky novému studiu se k serióznímu zpravodajství asi nikdy nedopracuje, mě to nepřekvapuje. Kritické články o motorizovaných "turistech" na hřebenech polonin, kteří obtěžují jak pěší turisty tak i domorodé obyvatele, jsme již několikrát uvedli i na našich stránkách a i v budoucnu se na potírání "mototuristiky" na hřebenech hor, byť je to téměř sisyfovská práce, podílet budeme.

A aktérům této "úžasné" rádobyexpedice doporučuji, ať si podobné podniky podnikají na svých zahrádkách mezi záhony růží a pažitky. Určitě jim to prospěje… A abyste si nemysleli, že tento problém vadí jenom nám, tak tady máte další článek z idnes.cz o motorkářích v pohoří Čergov. Motorkáři na Zakarpatí ale začínají silně obtěžovat i místní obyvatele, kteří žádají vlastní samosprávy, aby svévolnému řádění motorizovaných "band", které dělají zejména České republice ne zrovna dobré jméno, zabránily.

Ne všechny příznivce motorek lze ale házet do jednoho pytle. Někteří se pohybují sice po poloninách, ale nevybočují z cest, které vyjely nákladní auta, neprohánějí se po vesnicích 80 kilometrovou rychlostí ohrožujíc hrající si děti… Motorky jsou obecnějším problémem, který se netýká jen ukrajinských Karpat, ale i Slovenska a ČR, Strážovských vrchů, Javorníků, Kysuc, Malé i Velké Fatry a řady dalších, zvláště cenných oblastí.

Projet vesnicí osmdesátkou umí opravdu jen Treking.cz - diskuze

zkusenost (Jara, 06.12.2007, 14:05 )
Jednou na podzim jsem přecházel pohoří Cernei a Godeanu v Rumunsku, Dva dny kromě pastevců se stády a krveľíznivých psích bestií ani noha...třetí den dva motorkáři,kteří mi zde v opuątěných horách připadali jako dva přízraky. Naątěstí je stihl menąí trest,to kdyľ jejich stroje do prudkého kopce nestíhali tempu běsnících psích potvor. Dost jsem se nasmál při pohledu na psy trhající nohavice motorkářských kalhot,zvláątě proto, ľe ti stejní psy mě prohnali o chvíli předtím.
Motorky na Ukrajině a jinde (Karel Urban, 04.12.2007, 13:53 )
Dobrý den, pane Brandosi, plně s vámi souhlasím, ľe problém motorky není jen na Ukrajině ale vąude ale neházejte vąechny motorkáře do jednoho pytle. Byl jsem na Ukrajině v roce 2005 a proąel jsem pěąky celý hřeben poloniny Borľava s výstupen ve Volovci aľ do Miľgirje a poté na Siněvirské jezero a samozřejmě Koločavu a zpět a z Volovce domů. V roce 2007 jsem byl na Ukrajině opět ale na motorce se třemi přáteli a myslím ľe jsme krajině a přírodě nijak neublíľili. Jezdili jsme jen po vyznačených cestách a nebo po vyjetých cestách od nákla?áků, které podle naąeho soudu dávají přírodě pořádně zabrat. A to nejem vyjetými kolejemi ale i tím co spalují jejich motory. Ekologie na Ukrajině je něco jako v česku let na měsíc. Ve vesnicích jsme jezdili pomalu a v přírodě jsme se chovali sluąně. Spousta pěąích turistů nechává hromady odpadků na poloninách a diskutovat o odpadovém hospodářství na Ukrajině je také dost zajímavé. Tak jako jsou neukáznění pěąí turisté tak jsou i blázni na motorkách kteří jedou na Ukrajinu naątvávat (vyjadřuji se sluąně) místní obyvatele a kazit dobré jméno českým sluąným turistům. Já bych chtěl aby příroda na Ukrajině, tedy v Karpatech, byla zachvána v současném stavu co nejdéle a aby vąichni turisté jak pěąky tak na motorkách si vľdy umědomili, ľe co si zničí dnes nikdy nepůjde nahradit. Mne osobně Zakarpatí tak uchvátilo, ľe přes svůj věk 50 roků bych chtěl jeątě několikrát proľít nádherné výhledy na nekonečnou krajinu Karpat. Přeji hezký den a hodně příjemného počasí a krásných záľitků na cestách. (O vaąem setkání s medvědem nám vyprávěl Valerij v hospodě v Koločavě.) Karel Urban
Vodní skútry (Josef Ticha, 19.10.2007, 05:54 )
Nejen majitelé čtyřkolek Vám dovedou otrávit ľivot v přírodě (do slova a do písmene), ale i majitelé vodních skútrů ví jak na to. Není nic lepąího, neľ kdyľ se jdete vykoupat někam do přírody a za chvíli přijede nějaký borec, zajede s dľípem do vody, spustí skútr. Vyndá kanystry s benzínem, doplní nádrľ a pak Vám zběsile krouľí kolem hlavy (asi si myslí, ľe máte rádi vlny a ľe tak dělá dobrý skutek).

+ Kyjevští "bohatýři" alias džípisté pokořili Hoverlu
+ Sněžné skútry na babí hoře
+ Arogance a zlomyslnost motorkářů?
Jupiter Borový vodopád Vosecká bouda Cvilín Zámek Hluboká Chata Horalka Chata Jelenka Macocha Pluto Sluneční soustava Motýli Matterhorn Hukvaldy Kvarky Konopiště Pluto Altocumulus Velhartice Bouřky Černá díra Opruzeniny Čertův mlýn
1. Slovenské hory Přechod hřebene Malé Fatry na sněžnicích
2. Slovenské hory Přechod hlavního hřebene Západních Tater - Roháčů, nejnáročnější hřebenovka Slovenska
3. České hory Dvoudenní přechod hřebene Krkonoš, hřebenovka nejvyšších českých hor
4. Divoký Balkán Což takhle hřebenovka přes Korab a Deshat?