Poslední aktualizace: 29.2.2016 , svátek má

Moje vertikální kilo, 3. ročník celoročního závodu

V roce 2016 odstartoval celkově již třetí ročník jedinečného závodu

27.2.2016 | Martin Nadymáček

Moje vertikální kilo je celoroční závod, během kterého mají závodníci za úkol nastoupat co nejvíce výškových metrů na předem dané vrcholy, které najdou na internetových stránkách závodu - www.m100.cz. Pomyslnou metou a cílem všech závodníků je pokoření vertikálního kila, tedy sta tisíc výškových metrů. Pro závodníky máme také doplňkovou soutěž Souboj Čechy vs. Morava, kdy sčítáme nastoupané metry všech závodníků, kteří se rozhodli reprezentovat Čechy a těch, jejichž srdce bije pro Moravu.

Moje vertikální kilo

Závod je jedinečný v tom, že nejde o rychlost a je určen pro širokou veřejnost bez rozdílu věku. Ať už je závodník fanda běhu, cyklistiky nebo vášnivý turista, může se závodu účastnit. Nemusí být vrcholový sportovec, protože nám jde o smysluplné trávení volného času a pokusit se překonat sama sebe. Jedinou podmínkou je zdolat vrchol vlastní silou a zaslat nám GPS záznam z trasy výstupu.

Čtěte také: Moravská 100 se mění na M100, Moje vertikální kilo

Poslední lednovou neděli roku 2016 proběhlo v komplexu hotelu Sepetná vyhlášení a předání cen těm nejlepším v roce 2015. Absolutním vítězem se stejně jako v roce 2014 stal Tomáš Peter, který nastoupal 183 095 výškových metrů. Během tohoto stoupání urazil vzdálenost 2 740,6 km, za 342 hodin s průměrným stoupáním 6,68 %. Kategorii žen ovládla Veronika Tuhovčáková se 160 261 výškovými metry.

Moje vertikální kilo

Mezi závodníky, kteří se dostali přes 40 000 výškových metrů, ušel nejdelší vzdálenost Adam Kajánek (2 929,3 km), nejdéle se na horách zdržela Veronika Tuhovčáková (451 hodin) a nejvyšší průměr stoupání měl Lukáš Podolák (11,41 %). Umístěným závodníků jsme předali ceny, které jsme pro ně připravili díky pořádajícímu občanskému sdružení SK-JIMM a partnerů závodu, mezi kterými byl i webový portál treking.cz.

Jedinou změnou v ročníku 2016, oproti předcházejícím, je pevně dané startovné 250 Kč, které použijeme na provoz a drobné ceny do závodu.

Pro letošní třetí ročník jsme připravili pro řadu závodníků potěšující novinku - Bonusové vrcholy. Jde o zahraniční vrcholy, které nejsou předem dány. Záleží čistě na závodníkovi, který zahraniční vrchol si pro svůj výstup vybere. Dalším důvodem zařazení Bonusových vrcholů do závodu byla možnost započítání metrů ze zahraničních závodů nebo z dovolenkových výšlapů. Samozřejmě zařazení vrcholu do závodu se řídí určitými pravidly.

Proto, pokud máte rádi hory a smysluplně strávený čas, neváhejte a zaregistrujte se do tohoto jedinečného projektu. Do konce března uznáváme i lednové výstupy!

Hory Velká Fatra v mlze a dešti aneb jak kolegu překabátilo Pendolino

Před svatým Václavem obvykle vyrážíme na hory. Nejinak tomu bylo minulého roku, kdy volba padla na Velkou Fatru a útulnu…

Hory Javorníky, trek ve stopách dávných dráteníků a portášů

V Liptovském Jánu a blízkém okolí se nachází několik zajímavých cílů vhodných pro krátký oddechový výlet. Namátkou: nová…

Hory Dutá skala, utajený vápencový vrchol a jeskyně Malé Fatry

Dutá skala (1 054 m) je nádherný skalnatý vápencový vrchol, který leží mimo hlavní hřeben Lúčanské Malé Fatry vysoko…

Hory Drbákov - Albertovy skály, parádní túra v Benešovské pahorkatině

V jihozápadní části Benešovské pahorkatiny se nad pravým břehem řeky Vltavy nachází jedno z nejzajímavějších míst…

Výběr tras a cílů podle pohoří
Beskydy Bukovské vrchy
Orlické hory Roháče, Z. Tatry
Rychlebské hory Velká Fatra
Šumava Vysoké Tatry
Zábřežská vrchov. Další pohoří…
Volubilis Krkonoše, ubytování Furkotka Domica Bezděz Chata Plesnivec Slaměnka Javorníky Hluboká Macocha Cvilín Apuseni Svaté pole Perseus Osoblažsko Bernina Vihorlat Blesk Roháč obecný Slunce Spacáky Viklany
1. Jeskyně Jeskyně Na Turoldu, kras a jeskyně Pavlovských vrchů
2. České hrady Karlštejn, jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších českých hradů