Poslední aktualizace: 5.10.2017 , svátek má
Treking > Aktuality > Horská výzva opět v Krkonoších, výsledky závodů

Horská výzva opět v Krkonoších, výsledky závodů

Závěrečný podnik v Krkonoších patřil novým dvojicím

5.10.2017 | Patrik Pátek

Roman Košťák a Ladislav Tuček ovládli pátý díl Rock Point - Horské výzvy. Dvojice, která spolu šla vůbec poprvé, v Krkonoších na nejprestižnější trase Long neměla konkurenci. Na závěrečnou štaci oblíbeného seriálu horských běhů a trekingu dorazilo přes šest stovek běžců, kteří silně pocítili přicházející podzim, a Horská výzva se opravdu stala horskou se vším všudy.

Horská výzva v Krkonoších

Poslední bodovaný závod pětidílné série tradičně zahájil půlnoční start hlavního závodu na 66,7 km. Přes sto padesát borců se ve dvojících ponořilo nejen do tmy, ale brzy i do husté mlhy. Na hřebeni foukal studený vítr a teploměr ukazoval hodnotu jen těsně nad nulou.

Nejrychlejší dvojice si s trasou Long poradila za rovných sedm hodin. Na celkově druhého dogtrekaře Vlastimila Vágnera naběhli dvacet minut a na druhé v kategorii, tedy třetí celkově, už téměř tři čtvrtě hodiny. Společně přitom závodili poprvé.

Čtěte také: Běžce na Božím Daru čekají tento týden nové trasy, 7. ročník seriálu…

Paradoxně podobný osud měly i další vítězné dvojice v Krkonoších. Mnohdy se soutěžní dvojky dávají dohromady úplnou náhodou. Rock Point - Horská výzva si dává za cíl účastníky motivovat a spojovat je. Závodní příběhy jen potvrzují, že se myšlenku pořadatelům daří naplňovat. Své o tom mohou vyprávět třeba i zlatí běžci v kategorii mix.

V součtu napsalo v Krkonoších svůj příběh přes šest stovek běžců, kteří se motivovali heslem závodu "Dej Výzvu". Pořadatelé tradičně připravili tři délky tras - Long (66,7 km), Half (35 km) a nejkratší Short (17,3 km). Ceny se pak rozdaly v téměř dvou desítkách kategorií, tedy nejen mezi dvojicemi, ale také mezi jednotlivci a dogtrekaři. Krkonošskou výzvu si za své vzal nový ambasador, ostřílený skyrunner Pavel Brýdl, který závodníky motivoval a předával jim své rady a zkušenosti.

Horská výzva v Krkonoších

Stejně jako v předchozích zastávkách i v Krkonoších měli účastníci možnost pomoci dobré věci. Ti, kteří si netroufli závodit, mohli absolvovat nesoutěžní Pochod s Mixitkou, ze kterého polovina startovného putovala na konto malého Kubíka Pecky, který od narození trpí svalovou dystrofií. Na konto mu nakonec putuje i díky příspěvku od firmy Synlab 14 871,- korun.

Na závěr závodu celou pětidílnou sérii uzavřel Pavel Zitta, ředitel Rock Point - Horské výzvy s tím, že všechny pozval 14. října do Mikulova, kde před samotným slavnostním vyhlášením celého ročníku proběhne ještě samostatně hodnocený šestý nadstavbový závod, který udělá definitivní tečku za letošním 7. ročníkem. Na programu budou jen dvě symbolické trasy - Short 14 km a Long 28 km.

Saturn Chalupská slať Vosecká bouda Hrad Sovinec Zámek Hluboká Šerák Šerlich Macocha Merkur Sluneční soustava Motýli Matterhorn Hukvaldy Zvířetník Konopiště Pluto Cumulus Velhartice Bouřky Černá díra Opruzeniny Jelení hřbet

1. Jeskyně Jeskyně Šipka, pravěké obydlí lovců mamutů ve Štramberku
2. Jeskyně Jeskyně Na Pomezí: Otevírací doba a cena vstupného jeskyně Na Pomezí, Rychlebské hory
3. Naše vrcholy Vozka, 5. nejvyšší hora Hrubého Jeseníku
4. Památky Dřevěný kostel v Kunčicích pod Ondřejníkem, tip na výlet v Beskydech
6. Horské chaty Chata na Čiháku, turistická chata KČT v Orlických horách
7. České hrady Karlštejn. jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších českých hradů