Poslední aktualizace: 4.11.2022 , svátek má
Treking > Aktuality > Festival Kolem světa v Praze - všichni cestovatelé na jednom místě

Festival Kolem světa v Praze - všichni cestovatelé na jednom místě

26. - 27. 11. 2022 v Clarion Congress Hotelu Prague

4.11.2022 | Karel Wolf

O víkendu 26.11. - 27.11.2022 se uskuteční v Praze již tradičně Festival Kolem světa, největší cestovatelský festival v ČR. V rámci bohatého víkendového programu se představí více než 70 přednášejících z řad cestovatelů, dobrodruhů, fotografů, horolezců a dalších milovníků cestování. Přesný program naleznete na https://kolemsveta.cz.

Kolem světa

Festivalový program je rozdělen na 5 programových sálů s projekcemi mezi kterými se mohou návštěvníci festivalu volně pohybovat. Velký sál obsadí známí cestovatelé (Petr Horký, Petr Jan Juračka, Pavel Svoboda), horolezci (Jan Trávníček, Marek Holeček) a dálkoví trekaři (Jakub Šolc a nebo Nicolette Havlová).

Ostatní sály budou rezonovat zajímavými osobnostmi cestování a jejich inspirativními tématy. Co nás všechno čeká? Kolumbie, Island, Španělsko, Nový Zéland, Slovinsko, Grónsko, Pamír, národní parky USA, Kyrgyzstán, Kazachstán, Sibiř, Afrika a mnoho dalších destinací.

O svých zkušenostech na cestách přijdou pohovořit i fotografové a reportéři jako jsou Markéta Kutilová, Jan Šibík a nebo Garik Avenasian. Zastoupen bude i segment karavanů a obytných dodávek nebo autocestování, kde bude kralovat Pepa Vrtal, alias Fotr na tripu, karavanistka Klára Hájek Velinská nebo Tomáš Málek s rodinou.

Moderátory jednotlivých přednáškových sálů bude Ruda Švaříček (majitel CK Livingstone), Honza Čermák (šéfredaktor časopisu Lidé a země), Pavel Sladký (moderátor rádia Wave), Jarda Bouzek (cestovatel a fotograf) a Karel Wolf (zakladatel festivalu Kolem Světa).

Kolem světa

V předsálí na návštěvníky čeká bohatý cestovatelský veletrh a Exotic Food Court (ochutnávky jídla z blízkého východu, Afriky, Vietnamu, Indonésie, Indie, Mexika, Argentiny atd. Vstupenky jsou v předprodeji na: https://kolemsveta.cz.

13.10.2022 / Otakar Brandos
Treking · Babia hora po via ferratě - Perć Akademików. Třídenní trek v Oravských Beskydech (2) | Fotogalerie k článku

Noc byla hodně teplá a již brzy ráno bylo parno. To bude pořádně horký den. Dnes máme v plánu opětovný výstup na Babí horu a návrat na Slanou vodu. Na vrchol Babí hory se chceme dostat po via ferratě, aneb cestě …

10.10.2022 / Václav Vágenknecht
Cestování · Island - gejzíry a vodopády. Cesta do země věčného ohně a ledu (1)

Bez peněz do hospody nelez, zní dávné úsloví, pro Island toto neplatí. Uvedený stát lze navštívit bez jediné bankovky či mince v kapse. Stačí vlastnit platební kartu, jež se užívá v obchodech, restauracích i na toalet …

7.10.2022 / Ondřej Tomický
Tipy na výlet · Břidlicový Flascharův důl v Odrách. Rezervace, cena vstupného a délka prohlídky dolu

Nízký Jeseník, ležící ve stínu vyššího Hrubého Jeseníku, není příliš častým cílem turistů. Namísto davů lidí vás tady bude na výletech doprovázet jeden nepřehlédnutelný fenomén, pro Nízký Jeseník tak autentický. Těžba a …

1.10.2022 / Lukáš Mička
Treking · Madeira nadivoko - honba za krásami ostrova mimo davy. Týdenní přechod Madeiry z Porto Moniz do Machica přes poloostrov Sao Lourenço (2)

Mrholení neustává, a tak jsme se rozhodli, že k vodopádu Caldeirao do Inferno nepůjdeme. Potřebujeme podejít celý horský masív, a proto se vrháme do tmy. Procházka v 2,5kilometrovém tunelu je nemalou výzvou …

1.10.2022 / Roman Waldhauser
Turistika · Zentralalpenweg 02 od Breiteckkoppe po Seitnerzinken. Výprava v barvách babího léta do jedné z nejodlehlejších částí Rottenmannských Taur | Fotogalerie k článku

Dostat se na hřebenovku tohoto pohoří a zvládnout ještě jednodenní výlet po centrálním hřebeni celých Alp bývá často problémem pro nekonečně dlouhá údolí bez veřejné dopravy a časově náročné nástupy …

29.9.2022 / Petr Erban
Turistika · Túra na Torre (1 993 m) v Serra da Estrela, nejvyšší horu pevninského Portugalska

Po tříhodinovém letu z ostrova Pico do Lisabonu jsem se okamžitě vydal za druhým nejvyšším portugalským vrcholem. Let měl trochu zpoždění a navíc se cestou východním směrem zase ztrácí čas, takže než jsem vyfa …

21.9.2022 / Otakar Brandos
Treking · Letní výprava na severní pól Slovenska. Třídenní trek v Oravských Beskydech (1) | Fotogalerie k článku

V polovině srpna míříme k severnímu pólu Slovenska. Ten najdeme nedaleko Babí hory, nejvyšší hory Oravských Beskyd. Na Babí hoře jsem byl před měsícem sám, nyní se do oblasti vydáváme ve třech. Dcera Míša je …

15.9.2022 / Bohumil Háj
Vodácká turistika · Ivalojoki - vodácký průvodce. The Gold river aneb Zlatá řeka (1)

Řeka Ivalojoki se rodí hluboko nebo spíše vysoko v náhorních pláních Národního parku Lemmenjoki, přes 350 km severně za polárním kruhem, ve finském Laponsku. Protéká, až k městu Ivalo, divokou lapons …

14.9.2022 / Otakar Brandos
Turistika · Na druhý nejvyšší vodopád v Jeseníkách. Okružní túra přes Královský vodopád a chatu Švýcárna | Fotogalerie k článku

Na hezkou a poměrně nenáročnou asi 16kilometrovou túru s převýšením pouhých 600 metrů vyrážím z rozcestí Kóta (1 003 m). Tedy ze Sedla pod Lyrou mezi Ostrým vrchem (1 228 m) a Lyrou (1 092 m) neda …

Velký Roudný Úplněk Chata Horalka Strečno Beskydy, ubytování Soumrak Luční bouda Malá Fatra, ubytování Choustník Helfenburk Venušiny misky Hukvaldy Elbrus Afélium Zverovka Chalupská slať Šumava, ubytování Spacáky Mont Blanc Pluto Vosecká bouda Vysoký vodopád Cvilín Karlštejn Chata Šerlich Bouda Jelenka Pluto Jarní prázdniny Liška Matterhorn Hrad Lichnice Sirotčí hrádek Higgsův boson Opruzeniny Cumulonimbus Pohorky