Poslední aktualizace: 8.11.2017 , svátek má
Treking > Aktuality > Cestovatelský festival Kolem světa 2017

Cestovatelský festival Kolem světa 2017

CK Livingstone a Karel Wolf zvou na 10. ročník festivalu Kolem světa (11. - 12.11.2017)

8.11.2017 | Michael Pokorný

Nabitý program tvoří přes 20 komentovaných projekcí zkušených cestovatelů. Užijeme země všech kontinentů, snímky i z nedostupných míst světa. Navíc zajímavé cestovatelská setkání a výjimečné osobnosti. Moderují cestovatelé Ruda Švaříček a Karel Wolf.

Cestovatelský festival Kolem světa

Rozjezdem je zajímavá akce v Brněnském podzemí 9.11. Hlavní festival proběhne 11. - 12. listopadu v Kongresovém centru BVV. V našlapaném bloku přednášek naživo vystoupí desítky známých osobností, skvělých fotografů i filmařů. Představí nejnovější zážitky z cest.

V sobotu do mrazivých pustin severního poláru, Antarktidy a Špicberků zavedou zkušení polárníci Vilém Rudolf, Oldřich Bubák a Jaroslav Pavlíček. Barevnými čelenkami z ptačích per, polonahými těly a divokými rytmy domorodých nástrojů hýří exotická Papua Nová Guinea Aleše Ondrovčíka. Nový Zéland představí přírodovědec Vladislav Jiroušek. Tajemné království Lo v nepálském Mustangu prozkoumáme s Rudou Švaříčkem a Karlem Wolfem.

Čtěte také: Festival Kolem světa v Praze, pozvánka na akci v prosinci

Výjimečné je putování "vozíčkáře" Pepy Hlakého, který náročný Himálaj severu Indie dokázal absolvovat na koni. Úctyhodný výkon motivuje. Čeká i dobrodružná Afrika - Uganda, Rwanda a Kongo. Kateřina Chauveau staví školu v Ugandě, projekt Bwindi Orphans adoptuje na dálku. Další silná inspirace. Jan Styblík ukáže proměny Barmy za 15 let.

Hvězdou nedělního programu je horolezec Mára Holeček, který letos konečně uspěl při dramatickém prvovýstupu na Gasherbrum I. (8 080 m). Vojta Wertich přiblíží partu 9 českých cestovatelů putujících půl roku v obytné dodávce napříč Jižní Amerikou. Fotograf Pavel Svoboda ohromí projekcí 46 denního treku napříč Himalájem. S dalšími hosty se vydáme do Tanzanie, Tibetu, Indien… i na Zanzibar a Island.

Vedle projekcí máte možnost degustovat exotická jídla Srí Lanky, Indonésie, Afriky a Indie. Ochutnáte pravou ugandskou kávu. Nakoupíte exotické šperky, cestopisné knihy i průvodce! Festival je doprovodný program veletrhu Life! Vstupenka na festival současně otevře i brány víkendového výstaviště.

Program festivalu a doprovodných akcí najdete na www.kolemsveta.cz.

Jupiter Borový vodopád Vosecká bouda Cvilín Zámek Hluboká Chata Horalka Chata Jelenka Macocha Pluto Sluneční soustava Motýli Matterhorn Hukvaldy Kvarky Konopiště Pluto Altocumulus Velhartice Bouřky Černá díra Opruzeniny Čertův mlýn

1. Hrady Hrad Děvičky, romantická zřícenina na severním okraji Pavlovských vrchů
2. Jeskyně Jeskyně Na Pomezí: Otevírací doba a cena vstupného jeskyně Na Pomezí, Rychlebské hory
3. Naše vrcholy Babia hora: Vrchol úžasných výhledů, nejvyšší hora Oravských Beskyd
4. Památky Dřevěný kostel v Kunčicích pod Ondřejníkem, tip na výlet v Beskydech
6. Horské chaty Chata Svatobor: Ubytování na Svatoboru, Svatoborská vrchovina
7. České hrady Karlštejn. jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších českých hradů