Poslední aktualizace: 12.1.2016 , svátek má

Rock Point - Horská výzva míří do Krkonoš

Krkonoše patří Bystřickému s Kittelem

19.8.2014 | TZ

Do cíle doběhli naprosto suverénně. Tomáš Bystřický a Marek Kittel z týmu Rockpoint/Salomon se stali nejrychlejší dvojicí na dlouhé trati závodu Rock Point - Horská výzva v Krkonoších. Zlatá dvojka za sebou při závěrečném díle seriálu horských běhů a trekingu dvojic nechala i velké adepty na vítězství Strelku s Krajíčkem, kteří ovládli obě "Výzvy", kterých se letos zúčastnili.

Rock Point - Horská výzva

"Bylo to vydřené vítězství. Hlavně sběhy po asfaltu byly výživné. Chleba se lámal na závěrečném sedmnáctikilometrovém kolečku, při kterém jsme proběhli poprvé kolem cíle. To byla zkouška vůle - museli jsme se poprat s tím, co už máme za sebou a s tím, co nás ještě čeká. Naštěstí jsme měli velkou podporu a díky ní i přehled, takže jsme věděli, jak na tom jsou ostatní účastníci za námi. To nám dodalo velkou sílu a jsme rádi, že se nám tu podařilo takhle zvítězit," oddechl si v cíli vítězný Marek Kittel.

Nejrychlejší běžci Kittel/Bystřický zvládli nejdelší sedmašedesátikilometrovou trať za necelou sedm a půl hodinu. Na druhé v pořadí Martina Strelku s Vojtěchem Krajíčkem získali více než jedenáct minut. Strelka s Krajíčkem přitom stejně suverénně už dokázali ovládnout letošní "Výzvy" v Jeseníkách a na Šumavě. "Tentokrát se vlastně setřásli sami. Někde za Labskou boudou je potkala nějaká krize, od té doby zpomalovali a my šli přes ně ve stoupání na Luční Boudu, kde se nás už neudrželi a my náskok prakticky jen dál navyšovali," podotkl druhý z vítězného dua Tomáš Bystřický.

Závěrečné štace v Krkonoších se účastnilo přes osm stovek dobrodruhů, kteří mezi sebou poměřili síly na třech trasách (Long 67 km, Half 33km, Short 17 km) a vždy v kvartetu kategorií (muži, ženy, mix a dogtreking). Na nejprestižnější trati Long účastníci nastoupali téměř tři a půl tisíce výškových metrů.

Závod atlety zavedl do Špindlerova mlýna, přes Horní Mísečky na Labskou boudu, dále kolem Davidovy a Lužické na Luční Boudu, následovala Výrovka a smyčka kolem Pece pod Sněžkou - Růžohorky, Janovy Boudy, Zvonička, Thamovy Boudy, Javoří Mlýn ve Velké Úpě a cíl v Peci. "Právě ta závěrečná smyčka dala zabrat asi nejvíc. Člověk už doběhl do cílové Pece, ale před sebou měl ještě právě tenhle okruh. To bylo hodně na morál a dost to bolelo. Na druhou stranu to nebylo pro žádné padavky," mrknul jeden z účastníků Tomáš Lisec, který s parťákem Davidem Kopalem doběhl na nejprestižnější trase jen těsně za top ten - na jedenácté pozici.

Mezi ženami se s dlouhou tratí nejlépe porvala dvojka Pavlína Procházková s Pavlou Vildmonovou, mix týmům na Longu kralovala sestava Ondřej Kutiš s Hanou Krajníkovou. Na poloviční trati Half v kategorii mužů vítězství slavila Horská služba Špindlerův Mlýn - Michal Štantejský a Radoslav Groh, v ženách Marcela Mikulecká a Linda Beniačová a v mix týmech sestava Jizerskohorský výlet - Zuzana Kocumová a Dan Kvasnička. Na nejkratší vypsané trati Short pásku jako první protnuli ve třídě mužů Vojtěch Miklas s Honzou Štěpánem, mezi ženami naopak Martina Stehlíková se Zuzanou Rusínovou a v mixech Jiří a Jana Fixovi.

Na všech tratích soupeřili tradičně také milovníci psů v kategorii dogtreking. Dlouhou trať ovládl Jiří Švancara, střední Stanislav Štamber a krátkou Jan Krabec, který se v Krkonoších stal nejúspěšnějším účastníkem, když s fenkou Valley absolvoval a současně vyhrál všechny závody celé série Rock Point-Horská výzva. "Pro mě jsou hrdinové ti, kteří absolvují dlouhou trasu, já se během v přírodě jen bavím, navíc máme psa, který pohyb potřebuje stejně jako já, takže spojujeme příjemné s užitečným," uzavřel krkonošský díl zlatý "dogtrekař" Jan Krabec.

Rock Point - Horská výzva míří do Krkonoš

Do startu závodu zbývají dva týdny

26.7.2014 | TZ

Pouhé dva týdny zbývají do startu Rock Point - Horské výzvy v Krkonoších. Začátkem tohoto týdne byla uzavřena online registrace. Do poslední zastávky seriálu horských běhů a trekingu dvojic tak má odstartovat na osm set závodníků. Další se ale stále mohou přihlásit na místě v den konání akce.

Horská výzva

"Krkonoše jsou velmi atraktivní lokalitou. Ideální jsou také z logistického pohledu pro celou řadu běžců. Jde navíc o závěrečný podnik celého seriálu, takže kdo váhal, tady má letos poslední šanci. Díky tomu věřím, že letos poprvé překročíme tisícovku běžců. Sám jsem zvědavý, zda se tato magická hranice prolomí," očekává zvýšený zájem běžců hlavní pořadatel seriálu Rock Point - Horská výzva Pavel Zitta.

Závěrečný díl celého seriálu odstartuje v Peci pod Sněžkou v pátek 8. srpna tradičně pět minut před půlnocí, kdy se na nejdelší čtyřiašedesátikilometrovou trať (Long) vydají první atleti. Před nimi je náročná "štreka" do Špindlerova mlýna, přes Dvoračky na Labskou boudu, Mužské kameny, Luční boudu, na Sněžku a oklikou přes Janovy boudy a Na křižovatce zpět přes Velkou Úpu do cílové Pece pod Sněžkou. Na trase čeká kvartet občerstvovacích stanic ve Špindlerově mlýně, na Špindlerově a Luční boudě a na Růžohorkách.

Čtěte také: Horská výzva, Causidis s Blablou ovládli Krušné hory

Další vlny na střední a krátké trase odstartují se sobotním dopolednem. Half hromadně vybíhá v devět, Short o hodinu později. Poloviční trasa se se svými čtyřiatřiceti kilometry vyhýbá smyčce na Dvoračky. Běžci ze "Špindlu" zamíří rovnou k Luční boudě. V závěru chybí i oklika přes Velkou Úpu. Nejkratší sedmnáctikilometrová cesta to vezme v protisměru a z Luční boudy jde rovnou k Výrovce.

"Všechny závodní tratě mají společný jeden důležitý bod. Každý musí vystoupat na Sněžku. Právě nejvyšší vrchol Česka je velkým lákadlem a jsem rád, že přes něj můžeme jít. Vždyť pro mnohé je Sněžka velkou motivací a také důvodem, proč se Rock Point - Horské výzvy účastní. Podle naší webové ankety se právě na přechod Sněžky těší více než tři čtvrtiny účastníků," připomněl jeden z nejatraktivnějších bodů celého seriálu Pavel Zitta.

Závodní dvojice na všech tratích startují v už klasických čtyřech kategoriích - muži, ženy, mix a dogtreking. Na místě, tedy u startovní brány na parkovišti Kaplička, během soboty nebude chybět ani občerstvení, doprovodný program a zábavné hry pro děti. Hudební produkce se rozjede ve 13:30 hodin a návštěvníci si v průběhu celého odpoledne mohou užít vystoupení kapel Jo!Ska, 2h5-ka nebo Too Late.

Se závěrečným podnikem seriálu Rock Point - Horská výzva se také nejvyšší pohoří České republiky dočká očistné fáze. Stejně jako v Jeseníkách, na Šumavě a Krušných horách, kde měl seriál své běžecké zastávky, i Krkonošemi projde projekt Greenway. Cílem tohoto projektu, který vznikl spojením pořadatelů seriálu s občanským sdružením Progressum, je upozornit nejen účastníky závodu, ale i širokou veřejnost na problematiku znečišťování přírody. Na celé trase a ve vytipovaných lokalitách pak proběhne rozsáhlý sběr odpadků. "Svým rozsahem se jedná o jednu z největších akcí na našem území," dodal Zdeněk Suchý ze sdružení Progressum.

+ 3. závod Rock Point - Horské výzvy v Krkonoších ukončil celý ročník 2013!
+ Zimní spacáky. Víte jak si vybrat vhodný spací pytel na zimu?
+ Turistická obuv, jak si vybrat vhodné turistické boty
+ Aby se vám dobře šlapalo…, jak vybírat a ošetřovat turistickou obuv
+ Sněžnice - typy, konstrukce a použití
+ Turistické batohy, typy batohů a jak si vybrat batoh

Hory Krivánska Malá Fatra, trek kolem Vrátne doliny
Hory Tuláky mezi buky (2), treking v Bukovských vrších a Bieszczadech
Hory Besedické skály, jedno ze skalních měst Českého ráje
Český ráj Malá Fatra, ubytování Chata na Šerlichu Hajnáčka Hukvaldy Zbojnícka chata Krížna Jeseníky, ubytování Poľana Praděd Sovinec Maroko Králický Sněžník Komety Sivá brada Piz Bernina Tribeč Blesk Veporské vrchy Jeskyně Na Pomezí Turistické boty Hrad Frýdštejn

Vliv větru na pocitovou teplotu, tabulka pro přepočet

Vítr patří k základním meteorologickým jevům. Vánek či slabý vítr je v letních parnech vítaným společníkem. Silnější vítr může být vítaným společníkem při chůzi nebo drápání se do kopce za předpokladu, že fouká po…

Solární nabíječky pro turistiku a treking - luxus nebo nezbytnost?

Solární nabíječky se v outdooru objevily poměrně nedávno. Se stále častějším používáním GPS, digitálních fotoaparátů…

1. Slovenské hory Baraniarky a Kraviarske, podzimní balada modré hřebenovky
2. České hory Ledopády v Pulčínských skalách; návštěva Pulčínských skal a ledopádů aneb úskalí turistiky na Valašsku
3. Rumunské Karpaty Maramureš, Suhard, Rodna a Sapinta, Sighet (1) - trek po hřebenech rumunských Karpat
4. České hory Králický Sněžník, procházka nad mraky - z Dolní Moravy k vrcholu Králického Sněžníku