Poslední aktualizace: 11.1.2016 , svátek má
Treking > Aktuality > Čeká vás bezelstná náruč přírody, adaptace románu

Čeká vás bezelstná náruč přírody, adaptace románu

Adaptace úspěšného románu

26.1.2013 | TZ

Co si takhle ochočit losa a živit se už jenom borůvkami? Vyměnit hektický život v civilizaci, za idylický svět přírody?

Studenti katedry alternativního divadla DAMU uvedou v pražském Rock Café adaptaci úspěšného románu DOPPLER, norského spisovatele Erlenda Loea.

Hlavní hrdina příběhu se dostává do hluboké osobní krize. Rozhodnutí vzdát se pohodlného způsobu života a přestěhovat se do lesa, odstartuje jedna banální událost - pád z kola. Doppler se uzavře do sebe. Opustí svůj dům, práci, rodinu a postaví si v lese stan. Společnost mu dělá losí mládě, jehož matku zastřelil kvůli masu.

Čtěte také: Yungchen Lhamo – Můj život v exilu

Potřebu inscenovat zrovna tento text lze vysvětlit všudypřítomnou lidskou touhou po návratu k přírodě, poptávkou po bio výrobcích, chovu koz, čistotě a boji proti konzumu.

Adaptace románu

Režisérka a autorka adaptace románu Linda Dušková o tématu říká: "Revolta bez pochyby začíná u jednotlivce. Proti čemu však chceme revoltovat? Podnětem těchto úvah a nespokojenosti se současnou společností jsou velmi často mylné iluze. "Bylo by lepší, kdyby…", "Nejradši bych žil na venkově, není tam takový stres…".

Inscenací Doppler chceme nejen upozornit na významného norského autora a jeho bravurně sarkastickou poetiku, ale především chceme diváky nechat spolu s Dopplerem prožít takový normální útěk do lesa. Takový ten všemi opěvovaný návrat k přírodě. Někdy totiž k útěku stačí i slibný plácek trávy sotva kilometr od domova. Ačkoli dnešní konzumní systém společnosti rozhodně není ideální, tato inscenace si neklade za cíl ho jakkoli hodnotit, chceme jenom převyprávět příběh o jednom sobeckém útěku, dalším z našich malých revolt."

Inscenátoři se snaží v nově vzniklém textu zachovat půvab a vtip původní předlohy, tedy příběh antihrdiny Dopplera, který realizuje svojí malou ideovou revoltu. Místo, aby se stal samostatnou jednotkou: lovcem-sběračem, jak o tom rád a zcela přesvědčeně mluví, stane se spíše příživníkem na systému, který tolik kritizuje.

"Tohle je válečné tažení. Jdeme do války. Už nestačí šaškovat v bezpečném norském lese. Za touto zemí leží celý svět, který neznám. A ten potřebuje pomoc. Potřebuje pomoc lovce a sběrače jako jsem já. Pomoc Dopplera s čurákem, řečeno na plnou hubu. A pomoc losa jako je Bongo." (Doppler)

Premiéra: 24.2.2013 v Rock Café Praha ve 20:00.

1. repríza: 25.2.2013 v Rock Café Praha ve 20:00

Vstupenky: 155/105 studenti a senioři, je možné rezervovat na: http://www.rockcafe.cz/program/, nebo rovnou zakoupit v předprodeji Rock Café: pondělí středa čtvrtek 15:00-19:00.

• adaptace: Linda Dušková
  • režie: Linda Dušková (režie KALD DAMU)
  • scénografie a kostým: Jan Nečas (scénografie KALD DAMU)
  • produkce: Zuzana Hájková (produkce DAMU), Kristýna Kamenická (produkce DAMU)
  • hrají: Pavel Blažek (herectví KALD DAMU), Filip Šebšajevič (herectví KALD DAMU)
  • Inscenace vzniká za podpory a pod záštitou Norského velvyslanectví v Praze.

Linda Dušková (*1988 v Praze) je studentkou posledního ročníku magisterského studia režie na katedře alternativního a loutkového divadla pražské DAMU. V divadle DISK absolvovala uvedením současné francouzské hry Absint, kterou pro tento účel přeložila.

Během studií režírovala několik dalších inscenací, mezi nimi autorský klauzurní projekt NESLADIM, pohádku Uloupená vánoční hvězda pro divadlo Puls a v poslední době komiksovou inscenaci Poslední promazání pro divadlo Alfred a Doris. Kromě autorského divadla a současného dramatu se zajímá o rozhlasovou tvorbu.

Během studia absolvovala stáž na pařížské Sorbonně a na varšavské Akademii Teatralne.

+ Pozvánka na výstavu "Banát – krajina a lidé"
+ Co se děje zvířatům, stane se i lidem…
+ Altaj, velehory v srdci Sibiře
+ Mezipřistání, festival

Hory Přes dominanty Tišnovské kotliny, v kraji mezi Květnicí a Čebínkou
Hory Kojšovská hoľa - princezná hôľ
Hory Bloudím dobře, bloudím (ne)rád aneb podařilo se i vám zakufrovat?
Sněžka Slovenský ráj Šumava, ubytování Zverovka Jeseníky, ubytování Kvarky Téryho chata Říp Propast Macocha Praděd Králický Sněžník Čičmany Lysá hora Měsíc Slunce Černé jezero Tribeč Pieniny Železné hory Hukvaldy Zimní hvězdná obloha Štrbské pleso Lomnický štít

Opruzeniny, nepříjemný společník na letních trecích - prevence a léčba

Vzniku opruzenin můžete částečně předcházet vhodnou volbou spodního prádla. Volné trenýrky či boxerky, vlněné triko či nealergenní termotriko jsou jednou z podmínek. Ty budou vaší kůži zbavovat přebytečné vlhkosti a potu a umožňují snadné větrání. Prostě platí, že…

Turistická obuv, jak si vybrat vhodné turistické boty

Pohory

Pro VHT a pobyt v exponovaném terénu se používají pohorky. Ač dnes už tento název plně nevyjadřuje všechny možnosti použití. Jsou…

1. Trek na sněžnicích Velká Fatra na sněžnicích, přes Lysec a Javorinu na Borišov aneb trek kolem Belianské doliny
2. Slovenské hory Přechod hřebene Malé Fatry na sněžnicích
3. Slovenské hory Přechod hlavního hřebene Západních Tater - Roháčů, nejnáročnější hřebenovka Slovenska
4. České hory Dvoudenní přechod hřebene Krkonoš, hřebenovka nejvyšších českých hor
5. Divoký Balkán Což takhle hřebenovka přes Korab a Deshat?