Poslední aktualizace: 7.2.2016 , svátek má

ČEZ City Cross Sprint 2016 - výsledky závodu

Vítěznou trofej si z Ostravy odváží Torjus Borsheim z Norska

7.2.2016 | TZ

Čtvrtý ročník lyžařského závodu ČEZ City Cross Sprint korunoval nového vítěze. Dosavadní trojnásobný šampion Dušan Kožíšek se tentokrát musel sklonit před sílou City Cross Sprint 2016 norského reprezentanta Torjuse Borsheima. Kožíšek nakonec získal bronz, nejlepších Čechem se stal těsně druhý Jan Bartoň.

Do Dolní oblasti Vítkovice v Ostravě se v sobotu 6. února sjelo na 150 závodníků v dětské i dospělé kategorii včetně zahraničních účastníků ze šesti zemí světa. Výbornou kulisu závodu dodalo 3 500 návštěvníků, kteří si užili i bohatý doprovodný program.

City Cross Sprint 2016

Na českého reprezentanta Dušana Kožíška, dosavadního absolutního vítěze závodu ČEZ City Cross Sprint, se letos pořádal doslova hon. Přesto se nikdo moc neodvažoval hovořit nahlas o možném triumfu někoho jiného. Sám Dušan Kožíšek však úvahy o jasném vítězství krotil. Po prodělané nemoci a omezeném trénování vnímal, že jeho forma není stoprocentní. "Na lyžích jsem stál před závodem asi jen dvakrát, takže to určitě nebude jednoduché," vyjádřil se obhájce titulu Dušan Kožíšek.

Čtěte také: RWE City Cross Sprint 2015, díky upravené trati se diváci dostanou…

Ještě v prvním semifinále nic nenasvědčovalo tomu, že by Kožíšek na čtvrtý titul nedosáhl. Přestože nejrychleji odstartoval Ital Emanuele Becchis, hned v prvním stoupání na most se Dušan Kožíšek dostal do vedení, které už nepustil. Do finále ho nakonec z druhého místa doprovodil Jan Bartoň, nejrychlejší muž kvalifikace. Druhé semifinále pro změnu ovládli dva Norové, Ragnar Bragvin Andresen a Torjus Borsheim.

Atraktivní a ryze česko-norský finálový souboj skvěle rozjeli Seveřané, kteří se hned dostali do čela. Dušan Kožíšek se marně snažil probít z průběžné čtvrté pozice z venkovní dráhy. Naopak Jan Bartoň v druhém kole tvrdě zaútočil na vedoucího Torjuse Borsheima a metr po metru stahoval jeho náskok. Nor však vydržel až do cíle a po třech letech se stal novým vítězem ČEZ City Cross Sprintu 2016.

City Cross Sprint 2016

Nejlepším Čechem se tentokrát stal těsně druhý Jan Bartoň. "Jelo se mi opravdu skvěle, z druhého místa mám obrovskou radost. Na druhou stranu mě i trochu mrzí, že jsem neměl pár metrů navíc. Na Nora jsem určitě měl a dalo se ho porazit. Ale Torjus skvěle odstartoval a já už musel jen dotahovat, což je vždycky těžší. Hrozně jsem vnímal i lidi okolo trati, k teří nás s Dušanem hnali dopředu, skandovali a hecovali. To bylo něco fantastického. Mám dojem, že to byla nejlepší divácká účast, co kdy na City Cross Sprintu byla," pochvaloval si stříbrný Jan Bartoň.

Velké drama však nabídl ještě souboj o třetí místo. Pódium nakonec přece jen vybojoval Dušan Kožíšek, když přímo na vrcholku mostu pár desítek metrů před cílem upadl druhý z Norů Ragnar Bragvin Andresen.

Oproti tomu zcela suverénně probíhal závod žen. Favoritka soutěže, česká reprezentantka Sandra Schützová, projížděla jednotlivými koly stylem start-cíl. Na druhém místě končila další Češka Jana Adámková, třetí místo urvala Eva Segečová ze Slovenska.

Martin Šonka padal z oblohy, Martin Koukal závodil s lopatou

Diváci si letos rozhodně přišli na své. A to hlavně díky skvělému počasí. Úderem 15. hodiny se tak oči všech návštěvníků mohly upnout k jasné obloze, kde svou fantastickou leteckou show předvedl Martin Šonka. Výkruty, volné pády, nízké přelety. To vše nabídl užaslým divákům ve své freestylové patnáctiminutové sestavě přímo nad vysokými pecemi. Odměnou pro čtvrtého nejlepšího letce závodu Red Bull Air Race 2015 byl dlouhotrvající aplaus a les mávajících rukou, na který Šonka zareagoval originálním vzdušným pozdravem.

+ ČEZ Šumavský skimaratón 2007
+ Skisprint - pozvánka na netradiční závody
+ Skialpfest v Žiarské dolině
+ Co je to skialpinismus?

Výběr tras a cílů podle pohoří
Beskydy Bukovské vrchy
Orlické hory Roháče, Z. Tatry
Rychlebské hory Velká Fatra
Šumava Vysoké Tatry
Zábřežská vrchov. Další pohoří…
Hory Dutá skala, utajený vápencový vrchol a jeskyně Malé Fatry
Hory Drbákov - Albertovy skály, parádní túra v Benešovské pahorkatině
Hory Do nitra jeskyní Plaveckého krasu, exkurze do podzemí v Malých Karpatech
Hory Toulání s kolem kolem českých řek, tip na zajímavý cyklovýlet
Helfštýn Beskydy, ubytování Furkotka Domica Helfenburk Chata Magurka Slaměnka Javorníky Hluboká Macocha Brekov Bjelašnica Svaté pole Býk Osoblažsko Ortler Vihorlat Blesk Roháč obecný Měsíc Spacáky Viklany
1. Jeskyně Punkevní jeskyně, Moravský kras a veřejnosti přístupné jeskyně
2. České hrady Karlštejn, jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších českých hradů
3. Tipy na výlet Dlouhé stráně, přečerpávací vodní elektrárna v CHKO Jeseníky
4. Naše vrcholy Říp, hora s nejasnou minulostí
5. Chaty Zamkovského chata, horská chata ve Vysokých Tatrách v ústí Malé Studené doliny