Poslední aktualizace: 13.6.2016 , svátek má
Treking > Aktuality > Horská výzva v Beskydech - vítězové a selfíčka

Horská výzva v Beskydech - vítězové a selfíčka

13.6.2016 | Patrik Pátek

Stanislav Najvert s Markem Causidisem ovládli druhý závod seriálu Rock Point - Horská výzva. Vítězná dvojice doběhla do Trojanovic v Beskydech jako jediná na královské trase Long v čase pod sedm hodin. Beskydské štace byla velkou novinkou letošního roku, ale stejně jako ostatní zastávky této série horských běhů a trekingu také pomáhala mladému vybranému člověku, tentokrát zraněné lyžařce.

Do Beskyd se účastníci seriálu Rock Point - Horská výzva podívali poprvé po šesti letech, tedy v rámci 6. ročníku. Tehdy zde závod začínal, nicméně ještě pod názvem Mountain Challenge. "Trochu jsme tudíž nevěděli, co od toho čekat, ale mnoho běžců je z Moravy, a tak jsme chtěli připravit závod také v tomto koutu Česka a Beskydy jsou velmi atraktivní, což potvrdily i první ohlasy. Víme už, co bychom chtěli pro další ročník vylepšit, a to především snížit počet asfaltových úseků. Pro tento rok ale bylo zásadní hlavně začít a jsem opravdu rád za pěknou atmosféru, která tu vládla," byl spokojený Pavel Zitta, ředitel závodu Rock Point - Horská Výzva.

Čtěte také: Horská výzva. Druhý díl Rock Point - Horské výzvy má vítěze

Do Trojanovi ke skokanskému můstku Jiřího Rašky se sjelo výrazně přes pět stovek atletů, na které čekaly obligátní trasy Long (66 km), Half (43 km) a Short (13 km). První vybíhala, jak už je zvykem, pět minut před půlnocí. "Bude to běhavé, takže nás určitě čekejte před sedmou ranní," prohlásil nebojácně Marek Causidis, vědom si skutečnosti, že se s parťákem Stanislavem Najvertem řadí mezi papírové lídry závodu.

Ti nejrychlejší na královské trati skutečně dobíhají časně nad ránem a Causidis s Najvertem svoji roli potvrdili. Cílem totiž proběhli přesně s obíjením sedmé hodiny. "Trochu víckrát jsme stavěli na záchod a dělali jsme na trati také nějaké vylomeniny, jako selfíčka," smál se v cíli vítězný Stanislav Najvert. Jeho slova potvrdil parťák Marek Causidis: "Jo nějaké fotky z východu slunce máme. Užili jsme si to, ale přiznávám, že jsme nevěděli, že druhá dvojice je za námi tak blízko, to by bylo asi jiné."

A opravdu, druhá dvojice na Longu Martin Maniš s Radkem Chrobákem zaostala jen o tři minuty. "Ke konci se mi zdálo, že jsem kluky zahlédl, ale šli jsme s tím, že budeme za Márou se Standou a ten poslední úsek z Pusteven už byl hodně na krev. Nejvíce jsem si to užíval po startu, to byla dobrá nálada a člověk nebyl unavený, ale jsme spokojení, krásný závod, super druhé místo, paráda," byli viditelně spokojení druzí na Longu Maniš s Chrobákem. Pódium pak doplnila třetí dvojice Jan Neuwirth s Martin Macíčkem.

Rock Point - Horská výzva v Beskydech

Mezi ženami se s převýšením téměř tři tisíc metrů nejlépe popraly Miroslava Deimová s Lucií Tomečkovou, které přiběhly s luxusním náskokem půl druhé hodiny před druhou dvojicí Blankou Šafránkovou a Lenkou Havlíkovou. Nejrychlejší trojici uzavřela Anna Balážová s Janou Glozovou. "Vůbec jsme to nečekaly, ale ta radost z vítězství překonává tu šílenou bolest v těle. Největším soupeřem jsme byly samy pro sebe, ale na trati jsme potkávaly úžasné lidi, kteří nám fandili a pomáhali, takže paráda. Teď budeme muset jít další Výzvu a snažit zase o bednu," mění své plány Mirka Deimová s parťačkou Lucií Tomečkovou.

Nejdelší trať umožňuje také start kombinovaných týmů, kde si pro druhé prvenství v řadě přiběhla Lucie Samcová s Vaškem Pelcem. Ze stříbra měla radost Kristýna Skalická s Petrem Bolhou a z bronzu Zuzana Skálová s Mirkem Skálou. "Trať byla o nějaké ty výškové metry náročnější než v Krušných horách. Ty kopce jsou cítit v nohách a bylo to o morálce. Byl to partnerský boj. U Radhoště jsme si chtěli udělat selfíčko, ale zrovna jsme dobíhali nějakou dvojici, takže jsme to nestihli. Musíme běžet příště," slíbila další účast usměvavá Lucie Samcová.

Zbývající dvě kratší trasy už startovaly se sobotním ránem. Nejpočetnější kategorii Half ovládl mezi muži Tomáš Bystřický, mezi ženami Petra Ševčíková. Naopak na nejkratší trase Short zvítězil Michal Balcar a Jitka Kramolišová.

Na každé trati šli také dogtrekaři rozděleni na muže a ženy. Na Longu nenašel přemožitele David Vičar a Kateřina Paulíny, na Halfu zase Jiří Švancera s Janou Kakáčovou a na Shortu byl suverénní Jan Havran a Zdeňka Dušková. "Bylo to hodně vyčerpávající, určitě by mi pejsek teď řekl, že už nikdy nepoběží, ale on to má rád. Husky toho nikdy nemá dost, kdyby se tu teď objevila kočka, je v tu ráno pryč," usmál se vyčerpaný vítěz Longu David Vičar.

Největším hrdinou závodu byla ale paní Marie Dokladalová. Ta se ve svých sedmdesáti devíti letech rozhodla startovat na trase Short a zaslouženě sklidila největší aplaus za předvedený výkon. "Vždyť je to výzva a já jsem pro každou srandu. Hlavně neznám slovo nejde. Vnuk to běhá a se synem mě vzali mě s sebou. Ten mi pak řekl, ať se jdu projít, no a tak jsem šla. Kopečky mi dělají trochu problémy, protože se mi špatně dýchá, ale já jsem pro každou špatnost," vysvětlila mimořádně inspirativní a především velmi sympatická účastnice Marie Dokladalová, která jak sama říká, nikdy moc nesportovala.

Beskydská výzva i tentokrát pomáhala díky benefičnímu Pochodu s Mixitkou. Každý závod je polovina výtěžku ze startovného na pochodu věnována na dobročinné účely a především ve prospěch mladého člověka. V Beskydech účastníci tentokrát šli pro Verunku Fojtíkovou, která jako nadějná sportovkyně měla ve dvanácti letech pád při tréninku na lyžích a po poranění míchy nemůže chodit. Druhý závod seriálu ji na účet připsal 2 581 korun jako podporu pro její léčbu.

Rock Point - Horská výzva v Beskydech

Třetí zastávka je na programu příští měsíc. Sportovci zůstávají na Moravě, kdy se v termínu 15. a 16. července poběží v Jeseníkách s novým startem na Červenohorském sedle.

Výsledky

Long (66 km) - muži: 1. Marek Causidis/Stanislav Najvert (Adidas Running Team) 7:05:12, 2. Martin Maniš/Radek Chrobák 7:08:50, 3. Jan Neuwirth/Martin Macíček (Mujfyzioterapeut.cz) 7:15:01. Ženy: 1. Miroslava Deimová/Lucie Tomečková (SPSVD Jistebnice) 9:45:30, 2. Blanka Šafránková/Lenka Havlíková (Tempíčko v Beskydech) 11:13:16, 3. Anna Balážová/Jana Glozová (Holky z Moravy) 12:30:51. Mix: 1. Vašek Pelc/Lucka Samcová (Dudáci) 7:33:31, 2. Petr Bolha/Kristýna Skalická (Fénix multisport) 9:12:20, 3. Zuzana Skálová/Miroslav Skála (Viklani) 9:37:39. Dogtreking muži: 1. David Vičar 10:08:26, 2. Lukáš Kozák 11:50:46, 3. Pavel Kantor 12:03:56, Dogtreking ženy: 1. Kateřina Paulíny 10:32:46, 2. Martina Víšová 13:08:23.

Half (43 km) - muži: 1. Tomáš Bystřický 4:00:41, 2. Adam Ondruch 4:04:55, 3. Tomáš Kotek 4:28:56. Ženy: 1. Petra Ševčíková 4:52:14, 2. Jana Žuffová 5:15:19, 3. Dana Vodičková 5:22:46. Dogtreking muži: 1. Jiří Švancara 4:33:12, 2. Stanislav Šrámek 4:44:07, 3. Milan Provazník 5:39:48. Dogtreking ženy: 1. Jana Kakáčová 5:03:13.

Short (13 km) - muži: 1. Michal Balcar 1:09:48, 2. Miroslav Bětík 1:12:50, 3. Michal Pozdenkov 1:15:13. Ženy: 1. Jitka Kramolišová 1:20:31, 2. Tamara Kawiková 1:31:54, 3. Tereza Kručinská 1:31:57 Dogtreking muži: 1. Jan Havran 1:15:50, 2. Šimon Cipro 1:16:03, 3. Jaroslav Navrátil 1:18:25. Dogtreking ženy: 1. Zdenka Dušková 1:27:17, 2. Hana Štípalová 1:28:31, 3. Pavla Holíková 1:35:11.

Hory Klima v době ledové v České republice, vrcholná fáze…

Poslední doba ledová (tzv. würmský či viselský glaciál, podle toho hovoříme-li o alpínském a nebo…

Hory Toulání v Bílých Karpatech, trojdenní putování částí…

Bílé Karpaty jsou pohoří táhnoucí se podél česko - slovenské hranice, konkrétně od měst Púchov či…

Hory Trek dolinou Irik: Přes ledovcové plato Džikiugankez a…

Kavkaz… Téměř magické to slovo. Pro mnohé synonymum rozlehlosti, tajemna, nedostupna, pro některé životní…

Hory Povedená túra v Turzovské vrchovině: Přes Bobek na ropný…

Turzovská vrchovina nepatří k příliš známým a ani turisty vyhledávaným pohořím. Stojí si tiše ve stínu…

Maroko Vysoké Tatry, ubytování Furkotka Domica Hazmburk Švýcárna Chata Terezka Lietava Hluboká Macocha Cvilín Vilcan Kadovský viklan Souhvězdí Labuť Osoblažsko Bernina Karlštejn Blesk Motýli Měsíc Batohy Viklany
1. Skály Pravčická brána - největší skalní brána Evropy, Jetřichovické stěny
2. Tipy na výlet Pančavský vodopád, nejvyšší vodopád v ČR
3. Naše vrcholy Velká Javořina, nejvyšší hora Bílých Karpat
4. Chaty Chata Barborka: ubytování na chatě Barborka na Ovčárně pod Pradědem, Jeseníky
5. Vesmír Planckova konstanta, univerzální fyzikální konstanta
6. České hrady Hrad Bouzov, perla Moravy a střední Evropy, patřil řádu německých rytířů