Poslední aktualizace: 21.11.2017 , svátek má
Treking > Aktuality > Stop stavbě vodního díla Belo Monte v Amazonii

Stop stavbě vodního díla Belo Monte v Amazonii

Plány na zatopení brazilského pralesa

14.2.2012 | Peter Rybár

Brazilská prezidentka definitivně povolila stavu projektu Belo Monte v původním kraji amazonského kmene Xingu.

Web

Elektrárna Belo Monte bude větší než Panamský kanál a zaplaví skoro milion akrů půdy pralesa a země Xingů. 40 000 domorodců a místních obyvatel bude nuceno opustit svou rodnou půdu (stejně jako mnoho neznámých druhů zvířat a rostlin) ve jménu "pokroku"…

Petice proti kácení amazonského pralesa kvůli stavbě vodní elektrárny Belo Monte: http://amazonwatch.org.

Neváhejte a jednejte, alespoň tímto způsobem.

Redakce Trekingu (-OB-, 15.02.2012, 11:45 )
se již k petici připojila. Chápeme sice, že stále sílící brazilská ekonomika potřebuje energii, ale není pro nás přijatelné, aby při tom byly zničeny další rozlohy již tak devastovaného deštného pralesa.
Já to říkám pořád - (O., 19.02.2012, 23:43 )
- jednou budeme muset všichni hodně trpět, abychom odčinili to, co jsme Zemi udělali (a ještě uděláme). Bohužel.

+ Projekt na ochranu přírody - Green Life
Hory Ortleské toulání (3), Monte Cevedale
Hory Orla Perć, chodník pro orly aneb tatranská via ferrata (1) - polské Tatry
Hory Ihlara Valley a výstup na Hasan Dag, centrální Anatolie
1. Slovenské hory Přechod hřebene Malé Fatry na sněžnicích
2. Slovenské hory Přechod hlavního hřebene Západních Tater - Roháčů, nejnáročnější hřebenovka Slovenska
3. České hory Dvoudenní přechod hřebene Krkonoš, hřebenovka nejvyšších českých hor
4. Divoký Balkán Což takhle hřebenovka přes Korab a Deshat?