Poslední aktualizace: 16.1.2024 , svátek má
Treking > Rakouské Alpy > Pohoří Wetterstein, horská turistika a chaty

Pohoří Wetterstein, horská turistika a chaty

Wetterstein, hory patřící turistům a horolezcům

15.5.2017 | Otakar Brandos

Vápencové pohoří Wetterstein leží na pomezí Rakouska a Německa, přesněji na pomezí spolkových zemí Tyrolsko a Bavorsko. Wetterstein, který patří do Severních Vápencových Alp, dosahuje rozlohy asi 700 km2. Jeho sousedy jsou Ötztalské Alpy, Lechtalské Alpy, Ammergauské Alpy, Karwendel a Stubaiské Alpy.

Nejvyšší horou celého pohoří je německá Zugspitze (2 968 m). Dalšími významnými vrcholy jsou Schneefernerkopf (2 875 m), Zugspitzeck (2 820 m), Mittlere Wetterspitze (2 750 m), Nördliche Wetterspitze (2 746 m), Hochwanner (2 744 m), Mittlere Höllentalspitze (2 743 m), Innere Höllentalspitze (2 741 m), Äussere Höllenatlspitze (2 720 m), Hochblassen (2 706 m) a řada dalších.

Čtěte také: 10 nejkrásnější treků v rakouských Alpách, pár tipů na vícedenní treky…

Pohoří Wetterstein je tvořeno dvěma dvěma souběžnými hřebeny - německým Wetterstein a rakouským Mieminger Kette. Německý hřeben se pak dále dělí na podřazené jednotky Wettersteinkamm, Zugspitze-Platt, Riffelwandkamm a Arnstock.

Pohoří Wetterstein patří k velice navštěvovaným. Hory zpřístupňuje řada horských silnic a lanovek. Byla zde vybudována hustá síť značených turistických tras a horských chat. Jen německá sekce Alpenvereinu zde provozuje šest horských chat - Münchner Haus, Meilerhütte, Knorrhütte, Kreuzeckhaus, Höllentalangerhütte a Reintalangerhütte. Dvě chaty patří spolku Naturfreunde - Schachenhaus a Wiener Neustädter Hütte. Narazit můžete i na několik otevřených bivaků.

Na své si na Wettersteinu přijdou i horolezci a nebo vyznavači via ferrat. Z nich si uveďme např. velice obtížné Crazy Eddy I, Südensteig Ehrwalder Sonnenspitze, Grünbergwand, Alpspitze Mauerläufersteig, Alpspitze Nordwandsteig, Tajakante klettersteig a nebo naopak poměrně lehké Höllentalsteig, Zugspitze west weg, Alpspitz-Ferrata. Dálkoplazi si mohou vychutnat dálkové trasy Red Trail of Via Alpina a nebo především Kalkalpenweg.

Wetterstein, mapa

Zobrazit větší mapu

Wetterstein, další užitečné stránky

Merkur Venušiny misky Rýchorská bouda Hrad Sovinec Bludný balvan Barborka Šerlich Macocha Pluto Černá díra Motýli Grossglockner Burkvíz Zvířetník Karlštejn Slunce Cumulonimbus Bouzov Karimatky Kvasar Opruzeniny Hora Říp

1. Hrady Štramberská Trúba neboli Štramberský hrad, Štramberk
2. Jeskyně Zbrašovské aragonitové jeskyně: Hydrotermální jeskyně Hranického krasu, Teplice nad Bečvou
3. Naše vrcholy Praděd, nejvyšší hora Hrubého Jeseníku a pátá nejvyšší hora v ČR
4. Rozhledny Toulovcova rozhledna: Rozhledna na Jarošovském kopci, Toulovcovy maštale
5. Vesmír Neutronová hvězda: Miniaturní hvězda a nebo extrémní atomové jádro?