Průvodce | Karpattreky | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Lyžování | Příroda | Soutěže | Aktuality | Zajímavosti | Kalendář akcí | Napsat článek | E-shop | Více…
Kontakty  Cookies  Ceník inzerce  RSS
Treking.cz Hledat
Poslední aktualizace: 23.1.2021 , svátek má

23.1.2021 / Vít Pazderka
Cykloturistika · Gratzener Bergland, dřívější označení rakouského příhraničí Novohradských hor

Skály

Gratzener Bergland, dřívější označení rakouského příhraničí Novohradských hor, je jižním pokračováním naší české zalesněné plochy vlnitých hřebenů. Liduprázdná teritoria a jen místy ovlivněná přirozenost přírodních …

22.1.2021 / Miloslav Růžička
Turistika · Dvě tváře Hekly: výstup na divokou islandskou sopku na druhý pokus

Sopka

Celý den prší nebo pro změnu jemně mží. Letošní Island nám na konci srpna ukazuje svoji skutečnou tvář. I v tomto počasí má však tato ostrovní země své kouzlo a dnešní den nám v jižní části Islandu, kde se nyní …

22.1.2021 / PR
PR · Slovenský ráj a Muránska planina, turistický a trekový průvodce

Slovenský ráj je jedním z trojice nejnavštěvovanějších přírodních celků Slovenska. A také jedním z celků nejatraktivnějších. O jeho popularitu se zasloužily především hluboké rokliny s vodopády a řada kovových žebříků a dalších umělých pomůcek, které pomáhají turistům zdolávat v minulosti prakticky neschůdné terény …

22.1.2021 / Lubomír Linhart
Cestopis · Mezi kaktusy a zemními pyramidami, to nejzajímavější z jižní Bolívie

Bolívie

Jižní Bolívie překvapí i zkušeného cestovatele bohatostí tvarů se suchomilnou vegetací. Týká se to zejména provincie Sud Chichas s hlavním městem Tupiza, které sice leží v hlubokém údolí stejnojmenné řeky Río Tupiza, ale jeho …

21.1.2021 / Václav Vágenknecht
Cestopis · Filipínské střípky: ostrov Luzon a sopka Pinatubo, ostrov Marinduque

Pinatubo

Jak jistě každý ví, Filipíny leží v Asii a jedná se o souostroví v Tichém oceánu, jež se skládá z více jak sedmi tisíc sta ostrovů, ostrůvků a skalisek vystupujících z moře. My sice z onoho počtu navštívili jen dva ostrovy, Luzon a …

20.1.2021 / Otakar Brandos
Blog · Debilové všech zemí spojte se. Vzdali jsme se svobody kvůli čínské chřipce a nezískali výměnou vůbec nic

Beskydy

Regionální vláda Baleárských ostrovů zakázala hovory v autobusech a vlacích na Mallorce. O podobném zákazu mluvení v dopravních prostředcích uvažuje VDV, asociace německých dopravních společností. Do obchodů jen s …

19.1.2021 / PR
PR · Ukrajinské Karpaty, Zakarpatská Ukrajina a poloniny - turistický a trekový průvodce

Vedle velkého množství praktických informací naleznete v průvodci podrobné popisy túr a treků, všech významných hřebenových přechodů, kterých oproti předchozímu vydání rovněž znatelně přibylo. Kniha je opět doplněna velkým množstvím foto …

19.1.2021 / Martin Slíva
Trek · Kahurangi: Farewell Spit, Abel Tasman National Park a Leslie Karamea Track na Novém Zélandu

Kahurangi

Během putování po Novém Zélandě jedním z míst, které jsem si chtěl projít byl Kahurangi National Park a přilehlé oblasti. V neděli 29.7. jsem se stopem dopravil přes Westport, kde jsem dokoupil zásoby do Karamea - poslední …

14.1.2021 / Otakar Brandos
Turistika · Velký Javorník 17. listopadu; okruh přes pramen Jičínky, Malý Javorník a Kýčeru / Fotogalerie k článku

Jeseníky

Těsně před devátou parkujeme ve Veřovicích. Na posledním volném místě. To bude na Velkém Javorníku asi pořádná nátřesk. Naštěstí máme naplánovánu část trasy do míst, kde bude lidí minimum. Alespoň v prostoru …

11.1.2021 / ESO2101
Vesmír · ALMA zaznamenala vzdálenou kolidující galaxii ztrácející schopnost tvořit hvězdy: galaxie ID2299 je vzdálená 9 miliard světelných let

ID2299

Galaxie zakončují aktivní fázi svého života v okamžiku, kdy se v nich přestanou tvořit nové hvězdy. Až dosud se ale astronomům nedařilo spolehlivě zdokumentovat tento proces ve vzdáleném vesmíru. S použitím radioteles …

10.01.2020 / PR
PR · Karpattrek pas, Fatransko-tatranský Karpattrek

Fatransko-tatranský Karpattrek a pas vás zavede na hřebeny Malé Fatry, Chočských vrchů, Velké Fatry, Starohorských vrchů a Nízkých Tater. Fatransko-tatranský Karpattrek osobně považuji za vůbec nejkrásnější a nejvelkolepější hřebenový …

5.1.2021 / Otakar Brandos
Příroda · Příliv a odliv - nejviditelnější důsledek působení slapových sil soustavy Země, Měsíc a Slunce

Země

Za přílivem a odlivem stojí gravitace. Přesněji slapové síly vznikající v důsledku pohybu Měsíce a Země kolem společného těžiště, tzv. barycentra ležícího asi 1 800 km pod zemským povrchem. V důsledku vzájemného působení …

Starší články na Trekingu

1. čtvrť
Aktuality, příroda, vesmír
  • 14.1.2021 / Vesmír
    Mapování slunečního dvorku, astronomové vytvářejí nejúplnější 3D mapu chladných hnědých trpaslíků v okolí Slunce

• 12.1.2021 / Jeskyně
    Jeskyně Punkevní jeskyně, Moravský kras a veřejnosti přístupné jeskyně, vstupné a otevírací doba (aktualizace)

• 14.12.2020 / Slovenské hrady
    Hrad Vajkovce, neznámy hrad 20 km juhovýchodne od Prešova

• 7.12.2020 / Hrady
    Hrad Brezovica, zaniknutý hrad na styku Levočských vrchov a Bachurne

• 6.12.2020 / Vesmír
    Mlhovina Mlhovina Stigray, Hubble zobrazil blednutí mlhoviny Hen 3-1357

• 6.12.2020 / Příroda
    Křepelka polní, ohrožený polní kur slibující pět peněz

• 4.12.2020 / Příroda
    Koroptev polní, hrabavý pták z čeledi bažantovití

• 2.12.2020 / Vesmír
    Mapa Mapa souhvězdí Ryby, nejjasnější hvězdy v souhvězdí Ryb a hvězdy do 6. magnitudy

Túry a výlety podle pohoří
Chaty, útulny, boudy
  • 10.1.2021 / Ubytování
    Chata Horalka Chata Horalka, Ubytování v Orlických horách - Sněžné v Orlických horách (aktualizace)

Chata Šerák Chata Šerák (1 351 m), Jiřího chata na Šeráku v Hrubém Jeseníku, kontakt a cena ubytování (aktualizace)

• 12.11.2020 / Ubytování
    Chata Pronájem chat a chalup, chaty a chalupy podle pohoří a turistických oblastí - přímo od majitele

• 5.11.2020 / Ubytování
    Charbulák Charbulák / Beskydy. Horský hotel na Gruni, ubytování Staré Hamry v Beskydech (aktualizace)

• 3.11.2020 / Ubytování
    Čihák Chata na Čiháku, turistická chata KČT v Orlických horách (aktualizace)

Poslední diskusní příspěvky

Debilové všech zemí spojte se – outdoor web Trekin
 23.01.2021 7 příspěvků
Prý je v pořádku, když do restaurace budou smět je
 20.01.2021 8 příspěvků
Textilní roušky patří do koše – outdoor web Trekin
 20.01.2021 48 příspěvků
První jarní den 2021 – outdoor web Treking.cz
 18.01.2021 11 příspěvků
Příliv a odliv – outdoor web Treking.cz
 12.01.2021 1 příspěvek
"Sbalila jsem se a jela si udělat názor na tuhle š
Tvrz Smolkov – outdoor web Treking.cz
 21.12.2020 15 příspěvků
Ennstalské Alpy, Hochschwab, Schneealpe a Raxalpe
 17.12.2020 2 příspěvky
Hledám někoho na vážný vztah.Rád si popovídá spole
 15.12.2020 1 příspěvek
 11.12.2020 2 příspěvky
Ještě 15× nikam nepůjdeme a budou Vánoce – outdoor
 10.12.2020 3 příspěvky
Vakcinační pas má usnadnit cestování – outdoor web
 09.12.2020 13 příspěvků
Malé turistické batohy – outdoor web Treking.cz
 29.11.2020 1 příspěvek
Cykloturistika ve Vizovické vrchovině – outdoor we
 26.11.2020 2 příspěvky
Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy
Služby Horská seznamka Outdoor bazar Ztráty a nálezy Archiv článků Spolupracujeme Počasí Satelitní snímky Fotogalerie Turistická mapa Kalendář turistických akcí Treky České hory Slovenské hory Alpy Karpattreky Rumunské hory Ukrajinské Karpaty Asijské hory Severské země Turistika s dětmi Balkánské a evropské hory Ubytování Horské chaty, české hory Slovenské chaty Penziony, hotely Ubytování online Alpské chaty České kempy Slovenské kempy Chorvatské kempy Kempy, Slovinsko Ukrajina, Rumunské hory Výlety Skalní města a skály Naše vrcholy Rozhledny České hrady Slovenské hrady Jeskyně Vodopády Sedla a doliny Členění Slovenska Geomorfologické členění ČR Výlety Přehled našich pohoří Sopky v ČR Karpaty Alpy Ledovcová jezera Památky a zámky Větrné mlýny Čedičové varhany Viklany Bludné (eratické) balvany Ostatní Cestování, cestopisy Horolezectví Cykloturistika Snow Soutěže Příroda, fauna a flóra Vesmír, astronomie E-shop Testujeme Outdoor vybavení, poradna