Průvodce | Karpattreky | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Lyžování | Příroda | Soutěže | Aktuality | Zajímavosti | Kalendář akcí | Napsat článek | E-shop | Více…
Kontakty  Cookies  Ceník inzerce  RSS
Treking.cz Hledat
Poslední aktualizace: 25.9.2020 , svátek má

25.9.2020 / PR
PR · Slovenský ráj a Muránska planina, turistický a trekový průvodce

Slovenský ráj je jedním z trojice nejnavštěvovanějších přírodních celků Slovenska. A také jedním z celků nejatraktivnějších. O jeho popularitu se zasloužily především hluboké rokliny s vodopády a řada kovových žebříků a dalších umělých pomůcek, které pomáhají turistům zdolávat v minulosti prakticky neschůdné terény …

25.9.2020 / Markéta Zigáčková
Trek · Východní Nízké Tatry, Oravská Magura a Oravské Beskydy aneb nad Tatrou sa blýská… a nejen tam (1) / Fotogalerie k článku

Nízké Tatry

Vloni nám vyšlo přesně 9 dní volna bez dětí. "Nedáme si Nízký Tatry?" navrhuji svému partnerovi. To by totiž vycházelo tak akorát i s cestou tam a zpět. Neřekl NE hned, takže to chvíli vypadalo nadějně. Jenže Luděk nerad …

24.9.2020 / Radomír Hruška
Trek · Severními úbočími Nízkých Tater: trek pro opravdové tuláky (2)

Nízké Tatry

Po téměř dvouhodinové rekonvalescenci se vydáváme pokořit první z případných bodů pro postavení tábora a vhodný nocleh. Již mnoho čundráků pocítilo tu bezmoc při výstupu ze sedla do extrémně strmého svahu Lajštroch …

23.9.2020 / Radomír Hruška
Trek · Severními úbočími Nízkých Tater: trek pro opravdové tuláky (1)

Nízké Tatry

Koronavirová krize a nekonečné změny destinace se nám podepisují na plánování už od jara. Mnohokrát se tak mění obsazení (od původně dvojice aut po finální trojici nejschopnějších - tedy já, Petr a Barča) i …

23.9.2020 / PR
PR · Ukrajinské Karpaty, Zakarpatská Ukrajina a poloniny - turistický a trekový průvodce

Vedle velkého množství praktických informací naleznete v průvodci podrobné popisy túr a treků, všech významných hřebenových přechodů, kterých oproti předchozímu vydání rovněž znatelně přibylo. Kniha je opět doplněna velkým množstvím foto …

23.9.2020 / Lea Vargovčíková
Trek · Kalottireitti - k nejvyšší hoře Finska Halti: Cesta Severní Kalotou (2)

Finsko

Každopádně dosažením vodopádu Pihtsusköngäs, přezdívaného též Finská Niagara, se mi prudce zlepšila nálada. Konečně jsem měla možnost něco fotografovat, použít šedý neutrální filtr, a taky se trošku …

20.9.2020 / Lea Vargovčíková
Trek · Kalottireitti - k nejvyšší hoře Finska Halti: Cesta Severní Kalotou (1)

Finsko

Kalottireitti - Nordkalottleden (švédsky), česky Cesta Severní Kalotou, norsky Nordkalottruta, finsky Kalottireitti je značená turistická stezka v polární oblasti v severských zemích, v oblasti Severní Kalota. Cesta má délku 800 km a …

17.9.2020 / Ondřej Havelka a Čmelák
Příroda · Návrat tisu červeného do Jizerských hor

Tis

Krásné kopce Jizerských hor v minulosti běžně obýval nestor mezi našimi stromy tis červený (Taxus baccata), který roste velmi pomalu a dožívá se úctyhodného věku dosahující či dokonce přesahující 1 000 let. Tis červený je …

15.9.2020 / PR
PR · Čistý spacák a batoh jsou základem úspěšné výpravy

Vrátili jste se ze své poslední letní výpravy za dobrodružstvím a chystáte se treckový batoh a spacák uložit k zimnímu spánku? Než to uděláte, měli byste je oba pořádně vyčistit. Po letošním létě si to jistě zaslouží. Outdoorové vybavení potřebuje …

15.9.2020 / Dorek Čermák
Trek · Českomoravská vrchovina, projekt 13/2 - Kraj Vysočina: 4denní trek z Kostelce do Kostelce / Fotogalerie k článku

Vysočina

Než se rozepíšu o tomto krásném a kouzelném kraji, ve kterém jsem se v roce 1947 narodil, tak pro představu uvedu pár informací. Když řeknu "jedu na Vysočinu", tak většina lidí má představu, že je to oblast kolem Nového …

14.9.2020 / Otakar Brandos
Trek · Dva dny Keprnickou hornatinou s širákem na Šeráku: Červená hora, Rudohorské vodopády, Keprník a Vozka (2) / Fotogalerie k článku

Jeseníky

Budíme se do slunečného, ale velice chladného rána. Teplota je jen pár stupňů nad nulou. Snažím se Míšu vyhnat ze spacáku. Ven se jí vůbec, ale vůbec nechce. Až po delším přemlouvání a příslibu, že se na hřebeni na …

14.9.2020 / ESO2015
Vesmír · V atmosféře Venuše byly nalezeny možné stopy života: objev fosfanu v oblacích planety

Venuše

Mezinárodní tým astronomů oznámil objev vzácné molekuly - fosfanu - v oblacích planety Venuše. Na Zemi tento plyn vzniká ve větším množství pouze průmyslově nebo činností mikroorganismů žijících v prostředí bez …

Starší články na Trekingu

1. čtvrť
Aktuality, příroda, vesmír
  • 11.8.2020 / Příroda
    Nesytka Nesytka sršňová: největší z našich nesytek, která připomíná spíše vosu než motýla

Túry a výlety podle pohoří
Chaty, útulny, boudy
  • 10.8.2020 / Ubytování
    Obrubovanec Salaš Obrubovanec, bivaky ve Veporských vrších (aktualizace)

Poslední diskusní příspěvky

Severními úbočími Nízkých Tater (trek)
 25.09.2020 4 příspěvky
Severními úbočími Nízkých Tater
 25.09.2020 2 příspěvky
Tři pomníky v Chřibech a osud jednoho muže
Textilní roušky patří do koše
 24.09.2020 32 příspěvků
Slovensko v roce 2020 (2)
 23.09.2020 3 příspěvky
Hostýnské vrchy, třídenní přechod pohoří
 17.09.2020 2 příspěvky
Českomoravská vrchovina, projekt 13/2 (Vysočina)
 15.09.2020 1 příspěvek
Vodopády Islandu
 09.09.2020 1 příspěvek
Slovensko v roce 2020 (1)
 09.09.2020 4 příspěvky
Kamenná chata pod Chopkom (2 000 m)
 08.09.2020 6 příspěvků
Útulňa Ďurková (1 623 m)
 08.09.2020 26 příspěvků
Salaš Obrubovanec
 07.09.2020 4 příspěvky
Usměvavá turistka hledá milého bezproblémového par
 06.09.2020 1 příspěvek
Holub doupňák
 04.09.2020 1 příspěvek
Klima v holocénu
 01.09.2020 1 příspěvek
Les Ecrins
 27.08.2020 1 příspěvek
Chata na Kotaři (chata Kotař)
 27.08.2020 56 příspěvků
Zámek Hradec nad Moravicí
 27.08.2020 2 příspěvky
Velký a Malý Kriváň, Malá Fatra
 26.08.2020 4 příspěvky
Lysá hora přes Čupel a Kobylanku
 18.08.2020 2 příspěvky
Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy
Služby Horská seznamka Outdoor bazar Ztráty a nálezy Archiv článků Spolupracujeme Počasí Satelitní snímky Fotogalerie Turistická mapa Kalendář turistických akcí Treky České hory Slovenské hory Alpy Karpattreky Rumunské hory Ukrajinské Karpaty Asijské hory Severské země Turistika s dětmi Balkánské a evropské hory Ubytování Horské chaty, české hory Slovenské chaty Penziony, hotely Ubytování online Alpské chaty České kempy Slovenské kempy Chorvatské kempy Kempy, Slovinsko Ukrajina, Rumunské hory Výlety Skalní města a skály Naše vrcholy Rozhledny České hrady Slovenské hrady Jeskyně Vodopády Sedla a doliny Členění Slovenska Geomorfologické členění ČR Výlety Přehled našich pohoří Sopky v ČR Karpaty Alpy Ledovcová jezera Památky a zámky Větrné mlýny Čedičové varhany Viklany Bludné (eratické) balvany Ostatní Cestování, cestopisy Horolezectví Cykloturistika Snow Soutěže Příroda, fauna a flóra Vesmír, astronomie E-shop Testujeme Outdoor vybavení, poradna