Průvodce | Karpattreky | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Lyžování | Příroda | Soutěže | Aktuality | Zajímavosti | Kalendář akcí | Napsat článek | E-shop | Více…
Kontakty  Cookies  Ceník inzerce  RSS
Treking.cz Hledat
Poslední aktualizace: 7.7.2020 , svátek má

6.7.2020 / Otakar Brandos
Trek · Z Vernířovic na Františkovu myslivnu, Dlouhé stráně a Mravenečník, dvoudenní túra v Jeseníkách v Desenské hornatině / Fotogalerie k článku

Jeseníky

Ani ne po týdnu jsme v Jeseníkách opět. Tentokráte míříme do Pradědské hornatiny, resp. Desenské hornatiny (geomorf. okrsek) v jihozápadní části pohoří na Dlouhé Stráně a Mravenečník. Výchozím bodem nám je obec …

3.7.2020 / Otakar Brandos
Turistika · Lysá hora přes Čupel a Kobylanku - nejopuštěnější trasa na nejvyšší horu Moravskoslezských Beskyd / Fotogalerie k článku

Lysá hora

Lysá hora, královna Beskyd, láká dennodenně na svůj vrchol turisty či výletníky. Pro někoho je Lysá hora vrcholem, na který nedá dopustit, já Lysou horu spíše nemusím a vyrážím na ni jen tu a tam. Tak jednou, dvakrát do roka. A …

3.7.2020 / PR
PR · Slovenský ráj a Muránska planina, turistický a trekový průvodce

Slovenský ráj je jedním z trojice nejnavštěvovanějších přírodních celků Slovenska. A také jedním z celků nejatraktivnějších. O jeho popularitu se zasloužily především hluboké rokliny s vodopády a řada kovových žebříků a dalších umělých pomůcek, které pomáhají turistům zdolávat v minulosti prakticky neschůdné terény …

2.7.2020 / Marika Horáková
Servis · Ty nejkrásnější výlety v okolí Mariánských Lázní

Bečov nad Teplou

Cestování je pro letošek dost omezené, většina z nás se za hranice nevydá. Budeme raději prozkoumávat místa, která našim zrakům dosud unikala. Takovým místem jsou i Mariánské Lázně. Kam se v jejich okolí vydat …

2.7.2020 / Marika Horáková
Servis · Vydejte se letos na roadtrip po Česku. Co byste neměli minout?

Praha

Letošní dovolená nebude stejná jako v předchozích letech. K moři se sice může, ale žádnou exotiku nečekejte. Na druhou stranu se nám nabízí skvělá příležitost objevovat krásy naší domoviny. Vydejte se na roadtrip po …

1.7.2020 / Otakar Brandos
Trek · Červenohorské sedlo: 2denní okruh v Jeseníkách přes Vřesovou studánku, Vozku, Černou stráň, Poniklý vodopád a Údolí Hučivé Desné (2) / Fotogalerie k článku

Vodopád

Domeček na "muřích" nožičkách přes noc nespadl. Noc byla klidná a ráno docela teplé a vlídné. Asi proto, že je skoro zataženo, byť se sluníčko pokouší prodrat skrze mraky. Nakonec ale vítězí mraky a my měníme plán …

1.7.2020 / PR
PR · Považský Inovec, Strážovské vrchy a Súľovské vrchy, turistický průvodce

Považský Inovec je poměrně málo známým pohořím. Přesto pohořím velice zajímavým a turisticky nanejvýš atraktivním. Alespoň jeho část. Například zříceniny hradu Beckov, Tematín či Topolčanského hradu k nim patří. Podobné přívlastky si zaslouží i Strážovské vrchy. Většina turistů se spokojí s výstupem na Strážov či …

30.6.2020 / Otakar Brandos
Aktualita · Devastující povodně na západní Ukrajině. Zničeny stovky kilometrů silnic a desítky mostů

Povodeň

Poslední červnovou dekádu postihly západní Ukrajinu, podobně jako řadu oblastí v České republice a na Slovensku, devastující povodně. Povodněmi byly postiženy především Ivanofrankovská oblast, Lvovská oblast a …

30.6.2020 / ESO2010
Vesmír · Dalekohledy ESO řeší kosmickou záhadu zmizelé hmotné hvězdy

Vizualizace

Pomocí dalekohledu ESO/VLT astronomové zjistili, že v drobné trpasličí galaxii se ztratila nestabilní hmotná hvězda. Vědci se domnívají, že by se mohlo jednat o známku výrazného slábnutí spojeného s částečným stíněním …

26.6.2020 / Otakar Brandos
Příroda · Dlask tlustozobý, nebojácný pták s neobyčejně silným "louskáčkem"

Dlask

Dlask tlustozobý (Coccothraustes coccothraustes) je nebojácný pták z čeledi pěnkavovití (Fringilliidae). Dlask tlustozobý je největším představitelem této čeledi u nás. Však také rozpětí křídel dlaska tlustozobého …

26.6.2020 / PR
PR · Ukrajinské Karpaty, Zakarpatská Ukrajina a poloniny - turistický a trekový průvodce

Vedle velkého množství praktických informací naleznete v průvodci podrobné popisy túr a treků, všech významných hřebenových přechodů, kterých oproti předchozímu vydání rovněž znatelně přibylo. Kniha je opět doplněna velkým množstvím foto …

25.6.2020 / Otakar Brandos
Turistika · Nejvyšší hora a sopky Nízkého Jeseníku: dvoudenní entomologická výprava (2) / Fotogalerie k článku

Nízký Jeseník

Noc na vrcholu Velkého Roudného (780 m) byla jasná, avšak z nočního focení nebylo nic. Měsíc téměř v úplňku ve spolupráci s mlžným zákalem atmosféry svit hvězd jasně přezářil. Nevadí, vyjde to jindy. Rozbřesk však vše …

Starší články na Trekingu

úplněk
Aktuality, příroda, vesmír
  • 6.7.2020 / Příroda
    Kněžice kuželovitá: býložravá ploštice suchých luk, strání a obilných polí

• 30.6.2020 / Příroda
    Rusec laponský, šváb obývající okraje lesů a křoviny

• 29.6.2020 / Příroda
    Kněžice zelná, kontrastně zbarvená a mlsná ploštice

• 26.6.2020 / Příroda
    Chrobák velký - největší z našich chrobáků je rozšířen v celé palearktické oblasti

• 25.6.2020 / Vesmír
    Mapa souhvězdí Štír, Nejjasnější hvězdy v souhvězdí Štíra a hvězdy do 6. magnitudy

• 25.6.2020 / Příroda
    Klopuška velká, pestře zbarvená dravá ploštice vázaná na porosty dubu a hlohu

Kuloštítník temný, krásně zbarvený brouk z čeledi tesaříkovití (Cerambycidae)

• 18.6.2020 / Příroda
    Krasec čtyřtečný, drobný brouk vyvíjející se pod kůrou nemocných a nebo mrtvých jehličnanů

• 15.6.2020 / Příroda
    Lumek Lumek veliký, největší z lumků v České republice

Túry a výlety podle pohoří
Chaty, útulny, boudy
  • 9.6.2020 / Ubytování
    Vysoký kámen Vysoký kámen, turistický přístřešek pod Slunečnou v Nízkém Jeseníku

Červený kříž Červený kříž, turistický přístřešek a tip na bivak v Nízkém Jeseníku

• 26.5.2020 / Ubytování
    Lesní bouda Lesní bouda, horské ubytování v Krkonoších (aktualizace)

• 25.5.2020 / Ubytování
    Skalka Rýchorská bouda, turistické ubytování ve východních Krkonoších (aktualizace)

Poslední diskusní příspěvky

07.07.2020 53 příspěvků
Chata Barborka (Beskydy)
 01.07.2020 9 příspěvků
najde se nekdo kdo ma rad prirodu a cestovani jako
 30.06.2020 1 příspěvek
 23.06.2020 1 příspěvek
Rychlebské hory (hřebenovka)
 22.06.2020 2 příspěvky
Textilní roušky patří do koše
 22.06.2020 23 příspěvků
 22.05.2020 22 příspěvků
Špaček obecný
 20.05.2020 1 příspěvek
Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy
Služby Horská seznamka Outdoor bazar Ztráty a nálezy Archiv článků Spolupracujeme Počasí Satelitní snímky Fotogalerie Turistická mapa Kalendář turistických akcí Treky České hory Slovenské hory Alpy Karpattreky Rumunské hory Ukrajinské Karpaty Asijské hory Severské země Turistika s dětmi Balkánské a evropské hory Ubytování Horské chaty, české hory Slovenské chaty Penziony, hotely Ubytování online Alpské chaty České kempy Slovenské kempy Chorvatské kempy Kempy, Slovinsko Ukrajina, Rumunské hory Výlety Skalní města a skály Naše vrcholy Rozhledny České hrady Slovenské hrady Jeskyně Vodopády Sedla a doliny Členění Slovenska Geomorfologické členění ČR Výlety Přehled našich pohoří Sopky v ČR Karpaty Alpy Ledovcová jezera Památky a zámky Větrné mlýny Čedičové varhany Viklany Bludné (eratické) balvany Ostatní Cestování, cestopisy Horolezectví Cykloturistika Snow Soutěže Příroda, fauna a flóra Vesmír, astronomie E-shop Testujeme Outdoor vybavení, poradna