Poslední aktualizace: 18.6.2024

14.6.2024 / Servis
PR · Aktivní dovolená v Německu: Pěšky, na kole i po vodě

Německo

Německo je známé svou rozmanitou krajinou, bohatou historií a kvalitní infrastrukturou, což z něj činí ideální destinaci pro aktivní dovolenou. Ať už jste nadšený turista, cyklista, nebo milovník vodních sportů, Německo nabízí …

14.6.2024 / Petr Krčmář
Alpinismus · Castor (4 223 m), túra na čtyřtisícovku ve Walliských Alpách. Výstup z italské strany od chaty Quintino Sella

Alpy

Po dni stráveném v autě konečně kotvíme v Itálii v kempu Mombarone za 29 eur. Já a dcerky Maky s Terkou. Stavíme stan a jdeme na pivko. Volám Tomášovi, že máme příjemný a laciný místo na spaní, ale ten říká, že už to …

13.6.2024 / Lenka Mašová
Tipy na výlet · Do nitra pralesa i míst, kde před téměř staletím fungovala lesní železnice. Zajímavosti v okolí obce Cikháj ve Žďárských vrších

Žákova hora

Hluboké lesy, kopce, studánky i skály Žďárských vrchů můžete obdivovat při zhruba čtrnáct kilometrů dlouhé pěší túře se startem i cílem v malé obci Cikháj v okrese Žďár nad Sázavou. Vznik vysočinské vsi, jejíž katas …

12.6.2024 / David Pšenica
Treking · Forststeig Elbsandstein - Lesní stezka Labské pískovce u sousedů v Sasku. Pětidenní putování po asi 100kilometrové trase

Papstein

Na konci května 2024 se vydávám s kamarádem Honzou na pětidenní dálkový trek jen kousek za naše hranice, do německého Saska. Vedle národního parku Česko-saské Švýcarsko tu byla poměrně nedávno (v roce …

11.6.2024 / David Matulík
Hrady · Dívčí Kámen, hrad hrdě se tyčící nad údolím Vltavy. Tip na výlet v Blanském lese | Fotogalerie k článku

Dívčí Kámen

Dívčí Kámen - Maidstein, zřícenina hradu na soutoku Křemžského potoka a Vltavy, moje srdcová záležitost a romantická zřícenina, kterou jsem navštívil nesčíslněkrát. Vždy, když se sem chystám, tak dělám vše pro to, abych …

11.6.2024 / Boro Tomis
Blog · Ako sme držali bobríka hladu

Les

Raz, keď sme vandrovali kdesi v Rudohorí, večer, sediac u ohňa a oddychujúc po celodennom trmácaní, sme začali spomínať na naše krátke, ale o to nezabudnuteľnejšie členstvo v skautingu. Boli sme vtedy veľmi …

10.6.2024 / Jiří Smejkal
Cestování · Brusel, Paříž a Normandie - poznámky z 14denní návštěvy před olympiádou: Ceny ubytování, parkování, zelené zóny a ceny vstupného či restaurací

Asi málokdo plánuje na Olympijské hry vyrazit autem, ale pokud se někomu podaří mít neplánovaně s rodinou dva týdny volna je návštěva severní Francie a Paříže přijatelná volba. Díky youtube a www.airbnb.cz ubyto …

10.6.2024 / Lenka Mašová
Tipy na výlet · Pracovití cisterciáčtí mniši na drsné Vysočině založili i vinohrad. Výšlap přes unikátní Bukové arboretum u osady Buková po okolí obce Nížkov

Jezírko Vápenice

Unikátní Bukové arboretum u osady Buková, kde si můžete prohlédnout více než čtyři desítky kultivarů buku lesního, je první zastávkou na trase výšlapu se startem u železniční zastávky Nížkov v Kraji Vysočina …

8.6.2024 / Otakar Brandos
Příroda · Pěnice vlašská (Sylvia nissoria), neposedný pták z řádu pěvců (Passeriformes) a čeledi pěnicovití (Sylviidae)

Pěnice

Pěnice vlašská (Sylvia nissoria), slovensky penica jarabá, je neposedný pták z řádu pěvců (Passeriformes) a čeledi pěnicovití (Sylviidae). Pěnice vlašská se zbarvením odlišuje od ostatních druhů našich pěnic, zejména …

7.6.2024 / David Matulík
Památky · Zámek Dub byl v 19. století přestavěn v neogotickém slohu. Tip na výlet v jižních Čechách

Zámek Dub

Po tvrzi v Lipovicích jsme přejeli do městyse Dub. Zámek se nachází přímo na náměstí, kde jsem nechal zaparkované i auto. Měl jsem s sebou dámské osazenstvo a tomu jsem i přizpůsoboval i výlety, babičce je přes 80 …

4.6.2024 / Otakar Brandos
Příroda · Jiřička obecná (Delichon urbicum), zpěvný pták z čeledi vlaštovkovití (Hirundinidae)

Jiřička obecná

Jiřička obecná (Delichon urbicum), slovensky belorítka obyčajná, je zpěvný pták (Passeriformes) z čeledi vlaštovkovití (Hirundinidae), do které je zařazeno 83 druhů. Jiřička obecná je často zaměňována …

24.5.2024 / Otakar Brandos
Treking · Z Kápolna-hegy po ozubnicové železnici na Salgó vára a Šomošku. Dvoudenní trek po hradech a sopkách v Cerové vrchovině za vůně kvetoucích akátů (2) | Fotogalerie (1.) k článku | Fotogalerie (2.) k článku

Šomoška

I druhý den toulání Cerovou vrchovinou to bude docela pohodovka, přesto našlapeme asi 23 kilometrů při 600metrovém převýšení. V reálu to bylo ještě o fous více, protože trasy zakreslené v mapách tak úplně neodpo …

--- DALŠÍ ČLÁNKY ---

Poslední diskusní příspěvky

Castor (4 223 m), túra ve Walliských Alpách | Trek
 18.06.2024 2 příspěvky
Cisterciáčtí mniši na Vysočině založili i vinohrad
 16.06.2024 1 příspěvek
 20.03.2024 2 příspěvky
Rutheni, Karpaty, Huculovia | Treking.cz
 02.03.2024 2 příspěvky
Ledovcové Velké Javorské jezero (Grosser Arbersee)
 23.02.2024 3 příspěvky
Velký Roudný Úplněk Chata Horalka Strečno Beskydy, ubytování Soumrak Luční bouda Malá Fatra, ubytování Choustník Helfenburk Venušiny misky Hukvaldy Elbrus Afélium Zverovka Chalupská slať Šumava, ubytování Spacáky Mont Blanc Pluto Vosecká bouda Vysoký vodopád Cvilín Karlštejn Chata Šerlich Bouda Jelenka Pluto Jarní prázdniny Liška Matterhorn Hrad Lichnice Sirotčí hrádek Higgsův boson Opruzeniny Cumulonimbus Pohorky
Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podbeskydská pahorkatina | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Slezské Beskydy | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy