Počasí Počasí Satelitní snímky počasí Satelit Webkamery Kamery Kontakty Kontakty Eshop Eshop
Poslední aktualizace: 3.12.2015 , , svátek má
Treking > Treky, turistika > Kôprovský štít

Kôprovský štít

Výstup na vrchol, Vysoké Tatry

3.7.2006 | Otakar Brandos

Výstup na Kôprovský štít je fyzicky dosti náročnou túrou. Podstoupena námaha však bude odměněna jedněmi z nejkrásnějších výhledů ve Vysokých Tatrách, což dokazují i fotografie a rozhledová růžice na příslušném místě místopisného seznamu turistického průvodce Vysoké Tatry.

Hřeben Bášt, vpravo Kôprovský štít

Fantastické rozhledy z Kôprovského štítu se přitom otevírají nejen na Vysoké Tatry, ale i na Tatry Západní, do Polska a částečně i na hřeben Nízkých Tater. Nesmíme zapomenout na Mengusovskou dolinu s Veľkým Hincovým plesem, které je největším z tatranských ples slovenské strany Vysokých Tater.

Ze Štrbského plesa se vydáme po červeně značené magistrále k Popradskému plesu. Odsud sito již zamíříme přímo do nitra Mengusovské doliny po modře značeném turistickém chodníku (TCH). Nejprve lesem s množstvím borovice limby k rozcestí na Rysy (kousek pod ním přecházíme po dřevěném můstku), kde definitivně vstupujeme do pásma kosodřeviny.

Tatranska magistrála

Po cestě se objevuje větší množství borovice limby, která patří k ohroženým dřevinám. Od rozcestí pokračujeme vlevo podél Hincova potoka. Překonáme vysoký skalní práh Mengusovské doliny, ze kterého jsou krásné pohledy na Vysokú a okolní vrcholy jako jsou Rysy, Ťažký štít (dříve Český štít), Mengusovský Volovec (nejlépe je vidět z chodníku pod rozcestím na Rysy) a mnohé další vrcholy.

Stoupání turistického chodníku se zmírňuje a přes nevýrazné terénní muldy v ploché horní části Mengusovské doliny přicházíme k Velkému Hincovu plesu. Odsud TCH pokračuje k západu. Nejprve překoná ploché dno Hincovy kotliny, kde se nám po levé ruce otevírají neopakovatelné pohledy na Malé Hincovo pleso. Pak již cesta pokračuje ve strmých serpentinách do Vyšného Kôprovského sedla. Pohled západním směrem k hřebeni Západních Tater Samotné sedlo je vcelku dobrým rozhledovým bodem. Tady se chodník stáčí k severu a je značen červeně.

Část výstupové cesty je vydlážděna žulovými plotnami, část chodníku je ovšem zničena a značně suťová. Nejprve vystoupíme na předvrchol, odkud je teprve vidět skutečný vrchol Kôprovského štítu, který zůstal během výstupu skryt. Krátce sestoupíme a traverzem vystoupíme na vrchol Kôprovského štítu.

Vysoké Tatry a polské Tatry

V těchto místech je chodník pokryt množstvím suti. Vrchol tohoto štítu je skalnatý a mnoho místa neposkytuje. Výhledy ovšem stojí za to, proto túru volíme za dobré viditelnosti. V případě zledovatělého terénu výstup na Kôprovský štít v žádném případě nedoporučuji, neboť v některých úsecích je terén exponovaný a hladké skalní plotny neposkytují dostatečnou oporu.

K sestupu můžeme zvolit dvě varianty. Buď se vrátíme po stejné trase, kterou jsme vystupovali k vrcholu a nebo zvolíme sestup Hlinskou a Kôprovskou dolinou na Podbanské a nebo Tri studničky.

• Obtížnost: Středně těžká až těžká túra
  • Délka túry: 8 hodin
  • Celkové převýšení: Výstup 1 050 metrů, sestup 1 050 metrů
  • Základní trasa: Štrbské pleso - Popradské pleso - Mengusovská dolina - Veľké Hincovo pleso - Vyšné Kôprovské sedlo - Kôprovský štít a zpět.
Vysoká z cesty ze Štrbského plesa na Popradské pleso Velké Hincovo pleso, Mengusovské štíty, Rysy a Vysoká Temnosmrečinská dolina s plesy a hřebenem Červených vrchů z Koprovského štítu Treking.cz - diskuze

19.11.2011, 21:05 martin | znaceni
26.05.2009, 20:11 Marek | Jedna hnidopiąská poznámka :-)
26.05.2009, 20:33 -OB- | «aľký alias Český

+ Vysoké Tatry, nejvyšší karpatské pohoří; ubytování a horské chaty ve Vysokých Tatrách
+ Obecné informace o Vysokých Tatrách na Karpaty.net
Malé Karpaty Nízké Tatry Roháče
Šumava Velká Fatra Vysoké Tatry

Poslední diskusní příspěvky

Tapety na plochu PC zdarma, léto
 16.08.2017 1 příspěvek
Vrabec polní (Passer montanus)
 15.08.2017 1 příspěvek
 13.08.2017 23 příspěvků
Na kole podél Dunaje do rumunského Banátu
 12.08.2017 4 příspěvky
Kudlanka nábožná (Mantis religiosa)
 11.08.2017 9 příspěvků
 29.07.2017 1 příspěvek
Chata Lajoška na Predné holici
 28.07.2017 25 příspěvků
Je kosmická strava MANA vhodná pro trekaře?
 28.07.2017 1 příspěvek
Výstup na Gößeck, VHT v Ennstálských Alpách
 27.07.2017 1 příspěvek
Ausangate trek v Peru
 26.07.2017 1 příspěvek
Kilimandžáro, trek na nejvyšší horu Afriky
 26.07.2017 3 příspěvky
Jeskyně Baradla (Baradla-barlang)
 26.07.2017 2 příspěvky
Chata pod Bukovcem, Jizerka
 25.07.2017 14 příspěvků
Chata Jeskyňka, Javoříčko
 24.07.2017 13 příspěvků
Oblasti: Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy
Home Page | Časopis | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme