Počasí Počasí Satelitní snímky počasí Satelit Webkamery Kamery Kontakty Kontakty Eshop Eshop
Poslední aktualizace: 25.10.2016 , , svátek má
Treking > Treky, turistika > Gerlachovský štít přes Tetmajerovo sedlo

Gerlachovský štít přes Tetmajerovo sedlo

Túra na Gerlach, Vysoké Tatry a vysokohorská turistika

22.5.2013 | Petr Krčmář

Už jsem se bál, že letos zase nic nevyjde. Ale na poslední chvíli jsme s Tomem začali plánovat Vysoké Tatry. On chtěl Gerlachovský štít a mně to bylo fuk, hlavně vypadnout. Termín 27. - 30.9. ještě se k nám přidal Venca, asi nechtěl slavit doma a Dan.

Gerlach

Házíme věci do tranzitu a mizíme směrem SK. Ubytování máme zajištěný v Tatranské Poliance. Slieszkým domem jsme pohrdli, protože byl předraženej a plnej.

Hned po vyložení věcí v hotelu, šlapeme okouknout nástup a dohodnout výstupovou trasu. Na vršcích doznívá vichřice a snaží se nás sfouknout z cesty Velickou dolinou. Z osobních důvodů navrhuji lézt Krčmárovým žlebem, ale úzkou vlhkou roklí se nikomu nechce - nakonec ani mě. A tak uvažujeme o Martince, jenže traverz přes všechny ty věže a štíty, to by bylo na dva dny.

Čtěte také: Gerlachovský štít jako nejvyšší hora Slovenska a Karpat

Nakonec je rozhodnuto, že vylezme do Tetmajerskýho sedla a hřebínkem na vršek. V Sliezském domě dáme pivko, dojednáme zítřejší odvoz na pátou hodinu (od parkoviště k hotelu 5 éček / os) a mizíme na hotel se vyspat.

Spodní část sedla Hřeben

I když počasí nám nikdo nechtěl zaručit, vypadá to, že vyjde. Ráno je kosa a my šlapeme Velickou dolinou, pak odbočujeme pod sedlo a s jištěním, které nebylo nutné, překonáváme lehkou zajištěnou cestu. Pak jednoduše serpentinami do sedla.

Dál výstup vede strmě hřebínkem nahoru - vypadá to hůř, než ve skutečnosti je. Uváděná "trojka" je nadsazená. Navázaný lehce postupujeme hřebínkem směrem k vrcholu. Expozice je úžasná, stejně jako výhled. Kolem krásný vršky a přede mnou hezká holka - co víc si přát.

Vrchol

Na vršku je téměř prázdno, ale hřebenem se blíží velká skupina lidí, takže pár fotek, vrcholový pivko a rychle dolů - Batizovskou próbou.

Sestup v pohodě, místy zajištěný a celkově dost oklouzaný. Dokážu si představit, že za mlhy a deště, by tu mohl být problém. Jsme dole, teď už jen nekonečná cesta dolů a zapít výstup.

Zbývá nám poslední den, lézt už nechceme a tak vyrážíme na Zbojnickou chatu, nalehko v sandálech. Počasí je ale úžasný a tak mě Tom ukecá k okružní túře, přes Priečné sedlo a Polský hřeben do Velické doliny. V sandálech se škrábeme přes sedla, kolemjdoucí si klepou na hlavu a já si nadávám, co jsem to za vola. Po setmění jsme v Poliance a jdeme na "jedno".

Ráno házíme věci do auta a mizíme domů. Ještě se stavíme na hradě Lednica. Tam se mi podaří uklouznout, rukou chráním objektiv foťáku a lámu si ruku - celý říjen budu doma.

Hřeben Tetmajerovo sedlo Batizovské pleso

+ Cesta na Gerlachovský štít
+ Gerlachovský štít, Vysoké Tatry
+ Gerlach s vodcom, Vysoké Tatry
+ Gerlachovský štít aneb jak si v horách raději nepočínat!
+ Vysoké Tatry - výstup na Baranie rohy a Širokou vežu
+ Lomnický štít turisticky, Vysoké Tatry a vysokohorská turistika
+ Volia veža, na laně ve Vysokých Tatrách
+ Orla Perč, chodník pro orly aneb tatranská via ferrata (1)

20.08.2013, 12:25 Petr | omluva:-)
22.05.2013, 18:20 JanoP | Zbytočné chyby
22.05.2013, 20:40 rado | ?
31.05.2013, 14:54 -OB- | Chápu připomínky,

Hory Dvoudenní túra v Beskydech, přes Lysou horu na Travný a Kykulku
Hory Podzim v údolí Lahaul, šestidenní trek v Indickém Himálaji
Hory Švédsko, Královská cesta Kungsleden (1) aneb spanilá jízda do Laponska
Baranec Sluneční skvrny Jeseníky, ubytování Radegast Pravčická brána Pajštún Chata Kotař Klíč Beskydy, ubytování Poledník Závojový vodopád Maroko Jeřáb Venuše Sovinec Jupiter Karlštejn Soos Neutron Starý Jičín Fáze Měsíce Šútovský vodopád

S medvědy v zádech (2), jak se chovat při setkání s medvědem

Medvěd

Existuje celá řada rad a doporučení, co dělat a jak se chovat při pohybu v oblastech, kde nelze setkání s medvědem vyloučit. Zhruba by se daly…

Outdoorové bundy - bundy v outdooru, používané materiály

Bunda, neboli svrchní vrstva při cestě ven (na hory, na kolo, do města) je velmi důležitou součástí oblečení, zvláště v případě, kdy nám povětrnostní podmínky tolik nepřejí. Správný výběr nás může ochránit od nepříjemných…

1. Rumunské Karpaty Capatini, přechod dvou zapomenutých národních parků v Rumunsku
2. Ukrajinské Karpaty Přechod pohoří Hriňavy a Čivčiny, trek s bonusovým výstupem na Pětroš
3. České hory Hřebenovka Jeseníků na sněžnicích trochu jinak, trek z Červenohorského sedla na Rejvíz
4. České hory Kolem vodopádů Stříbrného potoka na nejvyšší vrchol Rychlebských hor - Smrk (1 125 m)
5. Slovenské hory Přechod přes Skriniarky, vysokohorská turistika v Západních Tatrách

Poslední diskusní příspěvky

Bačovská Chyža, Gruň
 23.05.2017 8 příspěvků
Standardizace geografických názvů
 22.05.2017 42 příspěvků
Brhlík lesní (Sitta europaea)
 22.05.2017 1 příspěvek
Přechod v Bukovských vrších a Bieszczadech
 21.05.2017 1 příspěvek
Granit (Smrekovica), Velká Fatra
 19.05.2017 14 příspěvků
Roháč obecný (Lucanus cervus)
 14.05.2017 12 příspěvků
Túra kolem Smradlavy a Čurabky na Bobek, Beskydy
 13.05.2017 1 příspěvek
Zakarpatská Ukrajina, turistický průvodce
 13.05.2017 47 příspěvků
Ahoj,tak zde jsou věci které mam rad a co jsem, po
 11.05.2017 1 příspěvek
Ahoj, zkousim, zda by se touto cestou nedal "najit
 11.05.2017 2 příspěvky
 03.05.2017 1 příspěvek
Útulna Žľab, Bílé Karpaty
 02.05.2017 1 příspěvek
Turistické batohy, jak vybrat batoh
 02.05.2017 6 příspěvků
 25.04.2017 1 příspěvek
Libín, rozhledna v Šumavském podhůří
 25.04.2017 3 příspěvky
Ahoj všem. Najde se někdo,kdo by chtěl podniknout
 24.04.2017 1 příspěvek
Kysuce Krušné hory Malá Fatra
Malé Karpaty Nízké Tatry Roháče
Šumava Velká Fatra Vysoké Tatry
Oblasti: Beskydy | Bílé Karpaty | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | Ľubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Súlovské skály | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Záhorie | Zemplínské vrchy
Home Page | Časopis | Průvodce | Ceník inzerce | Soutěže | Seznamka | Kalendář akcí | Outdoor testy | Horské chaty | Fotogalerie | Archiv
Treky, turistika | Horolezectví | Cykloturistika | Cestování | Vesmír, astronomie | Turistická mapa online | Spolupracujeme