Poslední aktualizace: 6.5.2022 , svátek má
Treking > Testy > Evolve Predator, outdoor recenze (test) telefonu

Evolve Predator, outdoor recenze (test) telefonu

Outdoorový mobilní telefon Evolve Predator pro outdoor? Při koupi buďte raději ostražití!

12.5.2011 | Otakar Brandos

Dnešní outdoorový trh je plný různých hejblátek, šoupátek a elektronických hračiček, bez nichž prý v přírodě nepřežijete (pořád nechápu, jak naší předci bez těchto hračiček mohli přežít a zplodit naše pokolení). Své příležitosti se chopili i výrobci různých chytrých telefonů a dalších podobných přístrojů. Jednou z nich je i firma (značka?) Evolve, která pro outdoor nabízí mobilní telefon Evolve predator.

Reprodukce

Výrobce a řada eshopů nabízí mobilní telefon Evolve predator jako model určený pro outdoor. Má jít o odolný a téměř nezničitelný vodotěsný a nerozbitný přístroj s řadou skvělých technických parametrů. Alespoň podle výrobce. Dovolím si připojit nejdůležitější technické specifikace přístroje, které uvádí výrobce a hned je srovnáme se zkušenostmi jednoho z uživatelů:

• vodotěsný, certifikace IP57 - úplně odolný proti prachu + odolnost proti ponoření do vody (ponoření na 30 minut do hloubky 1 metr)
  • vnitřní rám je vyroben ze slitiny horčíku pro zvýšení odolnosti tlaku (až 300 kg)
  • odolný nárazu, vydrží pád z výšky 2 metrů na beton
  • provozuschopný v extrémních teplotách -20°C až +60°C
  • Dual SIM - podpora 2 aktivních SIM karet v jednom telefonu
  • 2.2" dotykový displej QVGA se světelným čidlem pro automatické přizpůsobení jasu displeje světelným podmínkám
  • rozlišení displeje 320 * 240 pix, 262 000 barev
  • Durable DualLayer - diplej je chráněn dvojitou ochrannou vrstvou pro zvýšenou odolnost proti poškrábání a nárazům
  • fotoaparát s rozlišením 2.0 Mpix
  • vestavěný GPS chip - zobrazení zeměpisných souřadnic a nadmořské výšky na displeji (neobsahuje navigační software ani mapy)
  • svítilna
  • klasická vysílačka v občanském pásmu (walkie-talkie), přednastaveno 8 frekvencí: PMR 446.006 MHz až 446.093 MHz

Další podrobnosti a specifikace přístroje naleznete například na adrese http://www.evolve.cz/d-vodotesny-dual-sim-gsm-mobilni-telefon-evolve-predator.html.

A nyní si dovolím citovat jednoho z našich čtenářů, jenž nám vylíčil svou zkušenost s tímto přístrojem:

"Mobilní telefon Evolve Predator GX800 je výrobcem určen pro outdoor a má skvělé reference, tak jsem si jej za 6 400 Kč koupil. Hned druhý den jsem si jej testoval v terénu a zjistil jsem překvapivou věc. Pod širou oblohou má naprosto nečitelný displej.

Evolve predátor má slušivou krabičku

Zjistil jsem ještě další podivné nepromyšlenosti (např. zamykání klávesnice). Telefon chci používat na běžkách, na trekovém kole, na vodě a na pěšárně, kde se zcela logicky předpokládá pohyb pod širou oblohou. Výrobce se snad zbláznil. Telefon jsem šel po třech dnech vrátit ale zpět jsem dostal jenom 3 000 (prý je to zpětný odkup a ne vrácení nefunkčního výrobku)". (Zpětný odkup a reklamace bude předmětem samostatného článku, jenž právě připravujeme, pozn. red.)

"Mám pocit, že konstruktér mobilního telefonu pro outdoor nikdy v životě nebyl na horách a tráví čas jenom v kanclu u počítače a pak se jde posadit do příjemné kavárny. Má totiž zcela zkreslené a nesmyslné představy o tom, jak by měl vypadat mobil pro outdoor. Díky těmto laickým představám se třeba domnívá, že mobil pro outdoor musí být v nějaké odolné ocelové krabičce a že to úplně stačí. A že čím ta krabička bude odolnější (třeba na přejetí tankem), tak tím lepší telefon pro outdoor to bude.

Přitom odolnost krabičky je ve srovnání s dalšími vlastnostmi mobilního telefonu pro outdoor skoro nepodstatná (pozor - ale taková vodotěsnost je velmi důležitá), takže kromě odolné krabičky již konstruktéra mobilních telefonů pro outdoor již nic jiného nenapadá což je docela průser.

Kdyby konstruktér mobilního telefonu pro outdoor alespoň jednou v životě vyjel třeba na běžky a potřeboval v mraze a vichřici odeslat důležitou zprávu tak by jej již nikdy v životě nenapadlo dělat ty čačky jak je nyní dělá. Například by na ploše displeje nebyly žádné zbytečné šumové obrázky v nichž se ztrácí důležitý text. To, že by displej byl čitelný, by považoval za naprostou samozřejmost.

Také by vypustil automatické zamykání klávesnice poněvadž nevyžádané automatizmy dokáží být pěkně kontraproduktivní a dokáží přivést k šílenství i naprosto klidné a vyrovnané lidi. Navíc když jste v extrémních podmínkách (ale tohle konstruktér bohužel nechápe)".

Pokus o kontakt

Samozřejmě, že jsem hned probrouzdal web a hledal recenze tohoto přístroje. Zajímalo mě, zda-li se jedná o ojedinělou zkušenost a nejde o naštvanou reakci jednoho nespokojeného uživatele. Asi za vše mluví nespokojené komentáře na Heurece, viz http://mobilni-telefony.heureka.cz/evolve-gx800-predator/recenze/?s=3#ru756054. Recenze uživatelů nevyznívají nijak dobře.

Kontaktuji proto okamžitě i výrobce(?). Víte jak to je dnes s napadáním pro poškozování "dobrého" jména… Ať hledám jak hledám, nacházím jen následující stránku www.evolve.cz. Pod kontakty je pouze nějaký formulář, ani mail, ani adresa, ani telefon na který bych zavolal, ani IČO či DIČ. Takže mi příliš nepomůže ani portál Justice.cz, kde nacházím dvě firmy pod jménem Evolve. Stejně jsem dopadl i v adresáři firem na Seznamu.cz. Přestože z formuláře se dozvídám, že "Dotaz byl zaznamenán a bude zodpovězen v nejbližší době", jsem zatím odpověď nedostal. Pokud se firma Evolve k problému svého výrobku vyjádří, bude její reakce k tomuto článku dodatečně připojena.

Vyjádření výrobce mobilního telefonu Evolve Predator

Reaguji na váš dotaz položený prostřednictvím kontaktního formuláře na webu Evolve.cz a na článek zveřejněný na Treking.cz. Reakce je na článek samotný a na v něm uvedené odkazy.

Evolve je obchodní značkou společnosti Abacus Electric, s.r.o., která je na trhu již od roku 1992. Tyto informace jsou uvedeny na webu Evolve v sekci O nás: www.evolve.cz/a-o-nas.

Telefon byl konstruován pro širší využití než jak se mu věnuje server Treking.cz. Cílovou skupinou uživatelů jsou rekreační sportovci, drobní řemeslníci, zahrádkáři, rybáři, myslivci, záchranné služby, stavebníci, atd. Zájmy těchto zákazníků mohou být v některých bodech protichůdné, proto je telefon výsledkem řady kompromisů. Veškeré funkce a schopnosti telefonu si ostatně můžete vyzkoušet sami. Rádi vám zašleme Evolve Predator na otestování.

Ke konkrétním zmiňovaným nedostatkům:

Nečitelný displej ve venkovním prostředí

Intenzita jasu (podsvícení) je funkcí v menu přístroje. Lze vybrat uživatelské nebo automatické nastavení. Posouzení dostatečné čitelnosti necháme na redakci a jednotlivých zákaznících.

Zamykání klávesnice

Klávesnici lze zamykat následujícími způsoby:

• jen ručně
  • jen automaticky po předem nastaveném čase
  • ručně nebo automaticky po předem nastaveném čase

Záleží na preferencích konkrétního uživatele.

Nedostatečná hlasitost reproduktoru

Telefon obsahuje pokročilou funkci, která za využití druhého mikrofonu instalovaného na zadní části telefonu filtruje okolní hluk a mírně potlačuje i hlasitost hovoru. Funkci si může uživatel vypnout a získat tak běžnou hlasitost hovoru.

Vrácení telefonu/zpětný odkup

Telefony EVOLVE jsou nabízeny koncovým uživatelům prostřednictvím sítě nezávislých prodejců. Nechceme a ani neumíme komentovat dohodu uzavřenou mezi nezávislým prodejcem a konkrétním uživatelem.

Tapeta telefonu

Tapetu lze změnit a/nebo použít vlastní, upravit lze i zobrazování data a času.

S pozdravem Martin Hurtik, Marketing Manager

Doporučení nespokojeného zákazníka:

Autor negativní recenze na Evolve predator zároveň přidává v bodech požadavky, které by outdoorový mobil měl splňovat. Určitě stojí za to se nad nimi před koupí podobného přístroje alespoň zamyslet!

• Do mobilu pro outdoor by mělo být možné vložit obyčejné tužkové baterie - důležité.
  • Odemykání a zamykání klávesnice by mělo být přešoupávacím přepínačem s aretací.
  • Na displeji v klidovém stavu musí být jenom naprosto užitečné údaje (čas, datum, čas budíku, teplota, způsob jak odemknu).
  • Při zamčené klávesnici nesmí existovat způsob jak rozsvítit podsvětlení displeje.
  • Mobil pro outdoor MUSÍ obsahovat konektor pro připojení externí antény (za domácí úkol konstruktérovi Evolve Predator nechť přijde na to proč).
  • Mobil musí obsahovat LED diodu jako pomocnou svítilnu a samozřejmě se tato svítilna NESMÍ sama zapnout tlakem materiálu v ruksaku apod.
  • Mobil pro outdoor musí přednostně pracovat s frekvencemi na dolních pásmech poněvadž tyto se v horách šíří 1000× snáz (úspora energie baterie).
  • Když přijde SMS tak mobil musí zavýt jako šakal aby turista nic nepřeslechl. Něžné pípnutí ponechme slečnám ve městě. Samozřejmě musí mít turista možnost tento veledůležitý parametr ovládání mobilu mít snadno přístupný na změny hlasitosti.
  • V paměti musí zůstat kdo mi volal a kdo mi poslal SMS (a text SMS). Totéž tak musí zůstat vše ode mne.
  • Čísla a písmena MUSÍ být graficky navržena tak aby nemohlo dojít k záměně (známá 8 a 9 a další) a musí být velká a kontrastní. Měl bych mít možnost si přepínat podle potřeby velikost písmen (někteří z nás mohou ztratit brejle).
  • Ideální by bylo diktování SMS hlasem (Android to již umí od verze 2.5).
  • Přepínání mezi sítěmi musí být naprosto jasné a srozumitelné.
  • Adresář musí být efektivně rozčlenitelný na zájmové skupiny.
  • Tlačítka na klávesnici NESMÍ mít "bílý text na tmavém tlačítku" ale OBRÁCENĚ - černý text na bílém průhledném tlačítku - takové tlačítko lze zespodu podsvětlit a písmena na tlačítku jsou vidět i v noci a nemusí se na klávesnici svítit baterkou.
  • Tlačítka na klávesnici musí vyčnívat alespoň o 1 mm aby se dala hledat hmatem.
  • Mobilní telefon pro outdoor MUSÍ mít konektor pro připojení externí baterie (v mraze ji lze mít na těle).
  • Při psaní SMS používat jenom velká písmena, nabídka písmen nesmí obsahovat čačky které dokonce někdy ani nepoužívá český jazyk. Díky tomu se SMS budou psát snadno a rychle a o to jde.
  • Mobilní telefon by měl být schopen přijímat signýly GPS a měl by mít schopnost snadno odvysílat moji polohu v GPS na libovolné mobilní číslo.
  • Mobilní telefon NESMÍ na displeji používat inverzní písmo (černý podklad a bílé znaky) - možná se to konstruktérovi mobilních telefonů pro outdoor jeví jako elegantní ale čitelnost něčeho takového je nesmírně nízká a v terénu to může způsobit problém.
  • Jedno vyzvánění musí být zcela jasné a hlasité, tedy žádné postupné zesilování a podobné pitomosti - to nechť konstruktér ponechá pro městské uživatele.
  • Když se z mobilu vytáhne baterie tak se NESMÍ ztratit údaj o hodinách, datumu a podobně. Tedy mobil musí obsahovat ještě jednu malou vnitřní baterii na udržení těchto superdůležitých údajů.

23.05.2012, 10:00 Luděk | outdoor telefon
23.05.2012, 10:09 Luděk | outdoor telefon
09.10.2012, 21:54 Lájoš | Evolve Predator
26.04.2012, 17:42 Michal | Ještě něco
31.10.2011, 17:35 Jan Schmidt | Připojení k výtkám
17.05.2011, 11:29 David | Hmm
12.05.2011, 10:06 ProąelTudy | Jaký tedy?

+ Turistická mapa Garmin
+ Mobil pro cykloturisty, Siemens M65
+ Multifunkční cyklocomputer
+ Navigace trochu jinak
+ Vliv počasí na plánování horských túr, počasí na horách