Poslední aktualizace: 12.12.2019 , svátek má

Bežecké tenisky Inov-8 Trailroc 255, recenzia topánok

Outdoor recenzia, tenisky Inov-8 Trailroc 255

10.8.2015 | Petrík Janura, zdroj http://tyger.sk

Po skúsenostiach s Inov-8 Mudclaw 300 som hľadal topánky, ktoré by boli trochu univerzálnejšie a hlavne vhodné na tatranskú žulu - aj kvôli Tatranským šelmám či Sky&clouds run. Ja aj Katka máme so značkou Inov-8 vynikajúce skúsenosti, preto som sa nakoniec rozhodol pre ďalší model z ich dielne - Trailroc 255.

Bežecké tenisky Inov-8 Trailroc 255

K dnešnému dňu som v nich odbehol cca 120 km s 6200 výškovými metrami, vyskúšali Považský Inovec, Malú Fatru i Nízke Tatry. Stihli už dokonca aj 2 preteky - Beh na Sinú a Endorfun trail. Ako by som ich zatiaľ zhodnotil?

Jeden zo znakov dobrej obuvi je to, že ju obujete a môžete ísť bez obáv bežať, hodinu, dve, tri… Toto o trailroc-och určite platí, pri doterajších behoch (do 30 km) som nemal žiadny problém s otlakmi či odrením. Zatiaľ som však neprišiel na to, ako ich správne zaviazať - keď ich dám slabo, pri zbehoch z kopca sa mi prsty oprú o predok, keď silno, mám pocit prílišného tlaku na priehlavok. Výrazne však pomohlo, keď som si pozrel toto video a konečne pochopil, na čo je tam tá druhá dvojica dierok.

Čtěte také: Běžecká strava, jídelníček před a po běžeckém výkonu

Podrážka je zložená z troch častí, každá je z gumy inej tvrdosti. Najtvrdšia je tá čierna, potom sivá a najmäkšia je modrá. Malo by to poskytovať optimálny kompromis medzi gripom a opotrebovaním, uvidíme. Zatiaľ môžem povedať, že na suchých povrchoch sú topánky super, veľmi dobre držia na štrku či veľkých kameňoch. Na mokrých lúkach či lesných cestách takisto výborne, v hlbšom blate sa už trochu kĺžu - hĺbka dezénu je asi len 5 mm, tak nič nečakané.

Na mokrej žule pri behu na Sinú som mal celkom problém udržať stabilitu - tam však boli fungl nové. Možno keď sa trochu vyderú, tak to bude lepšie. S tým, čo píše výrobca - tvrdý povrch 4/5, voľný povrch 5/5, mäkký povrch 3/5 - sa dá úplne súhlasiť.

Detail drapákov – ich výška je asi 5 mm

Z pohľadu minimalistického či barefoot behania sú trailroc 255 vhodnou prechodnou obuvou. Predná časť je dostatočne ohybná, poskytuje kopec miesta na prsty a dovoľuje im pracovať. Päta však stále poskytuje dosť tlmenia pre prípadné došľapy na pätu pri dlhších behoch či náročných terénoch.

Tlmenie je dostatočné aj vpredu, ani veľmi ostré kamene prakticky necítiť. Na druhej strane to uberá spätnú väzbu od terénu. Sklon päta-špička má tento model 6 mm, ja by som kľudne ocenil aj nulový drop. Vyrába sa aj verzia s dropom 3 mm a 0 mm, ale podľa mňa má menej trvanlivý zvršok (naživo som ich ešte nevidel, ale súdim podľa obrázkov a skúseností s inými modelmi).

Zatiaľ sa mi Inov-8 Trailroc 255 javí ako vynikajúca univerzálna obuv vhodná do najrôznejších terénov. Chystám sa ich využívať hlavne na dlhšie tréningy a preteky, kde už kvôli únave nebudem mať došľap úplne pod kontrolou. Vinšujem im aj sebe v nich veľa príjemných kilometrov.

Hory Kakanui Mountains, dvoudenní trek na Novém Zélandu
Hory Přechod Krkonoš a Jizerských hor, Králicko-krkonošský sudetský trek
Hory Jaro na Považí, turistika na Považském Inovci a v Strážovských vrších (1)
Hory New Horizons se blíží k Plutu, žně objevů roku 2015 pokračují
Pulčínské skály Krkonoše, ubytování Chata pod Chlebom Starý Jičín Jeskyně Chata Borišov Vosecká bouda Tribeč Tematín Macocha Beckov Maroko Jeskyně Na Pomezí Kasiopeja Vartovna Strahlhorn Malé Karpaty Cirrus Otakárek fenyklový Měsíc Pohorky Helfštýn