Poslední aktualizace: 25.10.2021 , svátek má

Vyhlášení výsledků Fotosoutěže 2009 - XI. ročník fotografické soutěže

26.8.2010 | Otakar Brandos

Konečně zveřejňujeme výsledky loňské fotosoutěže. Omlouváme se za zpoždění, ale výsledky jsme nejdříve chtěli zveřejnit v tištěném Trekingu. Jelikož jsme ale museli pro letošní rok přistoupit k úpravám harmonogramu, zveřejňujeme výsledky nejprve na webovkách. V časopise se pak objeví až na přelomu října a listopadu.

Aleš Koudelný, Fatranský podzim, Malá Fatra

Do minulého ročníku jste nám, podobně jako v předchozích letech, zaslali velké množství fotografií, další fotografie doplníme během týdne. Objevila se řada nových autorů, své příspěvky ale zasílali i autoři, jejichž jména známe z předchozích ročníků. Celkem jste nám zaslali 578 soutěžních prací. Je to sice o něco méně než v minulosti, ale kvalita prací neustále narůstá. Což nám pak velice "znesnadňuje" výběr vítězných snímků. Zajímavým posunem je narůstající podíl fotografií z domácích luhů a hájů - z hor České republiky a Slovenska či blízkého příhraničí. Řada fotografů zjistila, že za exotikou a nádhernými panoramaty nemusí jezdit přes půl zeměkoule smajl - že stačí vystihnout správnou roční dobu, denní dobu a atmosféru i na nám tak důvěrně známých vrších a vršíčcích.

Níže uvádíme jména autorů vítězných prací v jednotlivých kategoriích a pod přehledem i některé z fotografií. Bohužel jsme z některých fotografií velkých rozměrů zhotovili pouze výřezy - nemáme tak velký skener a nemá jej ani kolega v grafickém studiu. Pokud se budete chtít seznámit s oceněnými fotografiemi in natura, pak přijeďte v příštím roce do Súlova na III. ročník Karpatfestu (termín bude teprve upřesněn).

Autorům oceněných fotografií blahopřejeme a ostatním zúčastněným děkujeme. Ocenění autoři obdrží v nejbližší době hodnotné ceny, které do tohoto ročníku věnovali partneři soutěže. Věříme, že se této soutěže zúčastníte i v tomto roce v XXII. ročníku Fotosoutěže, jenž bude vyhlášen v nejbližších dnech.

Hory a Krajina

• 1. místo: Aleš Koudelný za soubor fotografií Malá Fatra; cestovatelské kalhoty HUMI OUTDOOR, cyklobatoh AUTHOR
  • 2. místo: Lukáš Ondroušek za soubor fotografií; cestovatelské kalhoty HUMI OUTDOOR
  • 3. místo: Ladislav Renner za soubor fotografií NP Saské Švýcarsko; turistický batoh VAPE, 2 ks podsedáků JUREKS+R
  • Zvláštní ocenění: Šárka Svobodová; Stínohra, Jizerské hory; termotričko SENSOR

Hory a lidé

• 1. místo: Danica Púry; Quo vadis, Nepál; bunda PAMIR 7000
  • 2. místo: Tomáš Laburda; Horská koupel, Mercantour - Lac d´Allos; cestovatelské kalhoty HUMI OUTDOOR
  • 3. místo: Ladislav Renner; Horolezci, NP Saské Švýcarsko; termotričko SENSOR, soubor knih NAKLADATELSTVÍ SKY (včetně novinky "Pod poloninami")

Cestování

• 1. místo: Tomáš Hanuš; Mladý novic v klášteře Enechey, Indie, Sikkim; cestovatelské kalhoty HUMI OUTDOOR, cyklobatoh AUTHOR
  • 2. místo: Jiří Hrdina; Noční Goreme, střední Turecko; cyklobatoh AUTHOR, soubor knih NAKLADATELTVÍ SKY (včetně novinky " Pod poloninami")
  • 3. místo: Eva Lišková; Stromboli, Liparské ostrovy; turistický batoh VAPE, termotričko SENSOR
  • Zvláštní ocenění: Antonín Diviš; Větrné mlýny, Holandsko; termotričko SENSOR

Neúplný výběr oceněných fotografií

Šárka Svobodová, Stínohra; Jizerské hory

Fotosoutěž 2009 - XI. ročník fotografické soutěže

9.6.2009 | Otakar Brandos
Vysoké Tatry, Štrbské pleso

Redakce časopisu TREKING vyhlašuje již XI. ročník fotografické soutěže. Tentokráte pro rok 2009. Uzávěrka soutěže bude jako obvykle v lednu roku následujícího, tedy 31.1.2010, přičemž pro přijetí do soutěže rozhoduje datum poštovního razítka na obálce. Pro jedenáctý ročník fotosoutěže vyhlašujeme, podobně jako v předchozích letech, tři soutěžní kategorie:

• Hory a krajina
  • Hory a lidé
  • Cestování

Fotosoutěže se mohou zúčastnit všichni autoři bez omezení. Do každé ze soutěžních kategorií můžete zaslat maximálně pět fotografií, minimální formát fotografií zůstává i pro tento rok 13 × 18 centimetrů. Fotografie nemusí být samozřejmě jen barevné, ale do soutěže přijímáme i fotografie černobílé. Snímky pořízené digitálními fotoaparáty musejí být vytištěny na kvalitní tiskárně a nebo zhotoveny na klasickém fotomateriálu, protože snímky v digitální podobě se do soutěže nepřijímají. Rozměry diapozitivů z pochopitelných důvodů omezeny nejsou.

Každá soutěžní práce musí obsahovat jméno a adresu autora, název snímku a jméno oblasti, kde byl záběr pořízen. Vhodné je doplnit rovněž informace o použitém objektivu, fotoaparátu a fotomateriálu, to jsou ale již nepovinné údaje. Fotografie popisujte na rubu měkkou tužkou a nebo je opatřete štítky s vypsanými údaji.

Budete-li používat k popisu fotografií fix apod., proložte fotografie volnými listy papíru, ať nedojde k obtištění textu na líc fotografií a tím k jejich znehodnocení. Diapozitivy očíslujte na rámečcích a popište na volném listu papíru. Soutěžní práce můžete zasílat na adresu redakce časopisu Treking.

Výherci jednotlivých kategorií obdrží hodnotné ceny, které do soutěže poskytují naši partneři. Jejich loga budou fotosoutěž neustále provázet. Výsledky této soutěže budou vyhlášeny v čísle 2/2010 a na našich internetových stránkách.

Fotografie zůstávají majetkem redakce (při zachování autorských práv) a nevracejí se (vyjma výstavních paspartovaných snímků). Nežádejte nás, prosím, o jejich vrácení! Není v našich silách vám vyhovět. Diapozitivy tomuto pravidlu nepodléhají a po skončení soutěže budou autorům vráceny.

Výherci jednotlivých kategorií obdrží hodnotné ceny, které do fotosoutěže poskytují partneři XI. ročníku fotografické soutěže.

18.12.2010, 10:57 Eva M. | Fotosoutěľ 2010
18.12.2010, 11:31 -OB- | XII. ročník fotosoutěľe
09.12.2010, 15:01 laren | cena konecne dorazila:)
24.11.2010, 18:58 laren | ceny
25.11.2010, 08:17 -OB- | Ahoj, nezapomněli,
23.11.2010, 15:46 Ladislav Renner | ceny, opet..:-((
18.10.2010, 13:53 laren | stejny dotaz
17.10.2010, 09:00 Tomáą Hanuą | Rozeslání cen
20.10.2010, 13:47 Kamil Balaj | Rozesílaní cen
29.09.2010, 17:39 laren | hura:)
21.09.2010, 22:29 Laren | Ceny
23.09.2010, 17:35 -OB- | Ne, neshání
14.09.2010, 11:24 Ladislav Renner | Vyhry
15.09.2010, 15:26 -OB- | Přeji příjemný den,
15.09.2010, 22:32 Ladislav Renner | Dobrý den
21.09.2010, 12:38 Tomáą H. | Ceny z Fotosoutěľe 2009
27.08.2010, 06:30 Gregory | Právě upravuji skeny ?
27.08.2010, 07:54 -OB- | Máte pravdu, některé skeny
08.08.2010, 11:06 -OB- | Vítězné fotografie
25.08.2010, 20:53 Eva M. | Soutěľ
25.08.2010, 21:00 -OB- | Právě upravuji skeny
17.06.2009, 23:21 Lukas | Kam zaslat snimky?
22.06.2009, 17:21 -OB- | Adresa

+ Výsledky X. ročníku Fotosoutěže
+ IX. ročník Fotosoutěže časopisu Treking - 2007; podmínky soutěže
+ Fotosoutěž 2006, VIII. ročník
+ Fotosoutěž 2005, VII. ročník
+ Fotosoutěž 2004, VI. ročník
+ Fotosoutěž 2004, VI. ročník, podmínky soutěže
+ Fotosoutěž 2003, V. ročník
Aktuální počasí Praděd Babia hora Macocha Karlštejn Žiarska chata Roháče, ubytování Macocha Hranická propast Rozhledny Zámek Hluboká Sluneční soustava Kráľova studňa Červená Lhota Vodopády Beskydy, ubytování Spacáky Gran Paradiso