Poslední aktualizace: 1.12.2022 , svátek má
Treking > Tipy na výlet > 16 nejvyšších pohoří v ČR, hory nad 1 000 metrů

16 nejvyšších pohoří v ČR, hory nad 1 000 metrů

Pohoří přesahujících výškovou hranici jednoho kilometru

13.3.2017 | Otakar Brandos

Na otázku, které pohoří České republiky je nejvyšší odpoví každý turista určitě správně. Velká část turistu jistě vyjmenuje i první tři či prvních pět nejvyšších pohoří ČR. Dokážete ale bez dlouhého přemýšlení vyjmenovat 10 nejvyšších pohoří České republiky? A nebo dokonce vyjmenovat všechna pohoří, která svou výškou překračují "magickou" hranici 1 000 metrů?

Krkonoše

Bez mučení se přiznám, že jsem se zasekl u čísla 7. Tady se mi již míchaly Rychlebské hory s Jizerkami a musel jsem kouknout do tabulky na výšky nejvyšších vrcholů jednotlivých pohoří. Ne všechna čísla nosím v hlavě. A ve výčtu 1000metrových pohoří jsem úplně zapomněl na Šumavské podhůří s horou Libín. Ostuda, zvláště, když jsem Libín i s jeho rozhlednou před časem navštívil.

Čtěte také: Nejvyšší vrcholy jednotlivých českých pohoří

Tato má neznalost mě tak trochu namíchla a vlastně "vyplivla" i fajn námět na krátký článeček. Či spíše námět na přehled, tabulku, nejvyšších pohoří České republiky. Ten připojuji níže. Přehled však není "objevením Ameriky", pouze, možná užitečným, přehledem pro krátké připomenutí.

Beskydy

V ČR tak máme celkem 16 pohoří, jejichž výška překračuje hranici 1 000 metrů. Čelu této společnosti hor vévodí Krkonoše se Sněžkou (1 603 m), na samém chvostu pak skončila Hanušovická vrchovina s horou Jeřáb (1 003 m). Menší dilema může nastat v případě Javorníků, kdy vrchol Velkého Javorníku (1 019 m) leží na území Slovenska. Byť jen malý kousek za "čárou".

Nejvyšší pohoří ČR, přehled 16 pohoří

15. Ještědsko-kozákovský hřbet 1 012 m Ještěd
16. Hanušovická vrchovina 1 003 m Jeřáb

Krkonoše Jeseníky Treking.cz - diskuze
Merkur Velký Blaník Petrova bouda Hrad Divín Tematín Prašivá Šerlich Macocha Soumrak Světelný rok Ježek Heukuppe Blansek Leptony Velikonoce Saturn Bouzov Květen, počasí Opruzeniny Piony Fotoaparáty Praděd

1. Hrady Štramberská Trúba neboli Štramberský hrad, Štramberk
2. Přírodní zajímavosti Soos, rezervace a rašeliniště u Františkových Lázní
3. Naše vrcholy Velký Kosíř neboli hanácký Mont Blanc, hanácké Piešťany a Čechy na Moravě