Poslední aktualizace: 7.12.2015 , svátek má
Treking > Lyžování > Český pohár v skialpinismu, výsledky poháru

Český pohár v skialpinismu, výsledky poháru

Český pohár ve skialpinismus 2009

2.2.2009 | Jan Doubek

V polovině ledna byl zahájen další ročník Českého poháru ve skialpinismu, jehož generálním partnerem se pro letošní rok stala značka outdoorového vybavení se sídlem v kolébce lyžování - Bergans of Norway. I v letošním roce zavítal pohárový závod do Rokytnice nad Jizerou v západních Krkonoších. Uskutečnil se v sobotu 17. ledna. Pořadatelem byl TJ Spartak Alpin club Rokytnice n.J. Významně se na závodě podílí též Skiareál Spartak Rokytnice n.J. a.s. a Horská služba Rokytnice n. J.

Občerstvovačka

Po letech, kdy nám nepřálo počasí, jsme se dočkali přímo ideálního počasí pro pořádání skialpinistických závodů. Na hřebenech Krkonoš bylo -8,1 °C, zataženo vysokou oblačností a foukal mírný severní vítr do 3 m/s. V lyžařském středisku Horní Domky bylo -5 °C, polojasno a téměř bezvětří. Více jsme si přát nemohli! V prostoru u dolní stanice lanové dráhy Horní Domky se nacházel start a cíl, místnost pro prezentaci, místnost pro úschovu věcí a občerstvení pro závodníky. Pro závodníky bylo připraveno 9 kategorií, včetně té pro příchozí, tzv. open.

Tratě byly připraveny dvě : pro kategorie open muži, open ženy, kadeti a kadetky byla zkrácená trať na 15 km. Pro hlavní závodní kategorie: junioři, juniorky, ženy, muži, veteráni, byla určena náročná, přes 23 km dlouhá, trať s převýšením 1 900 m. Popis tratě je složitý, proto ve stručnosti : pro kategorie open - 4× výstup a 4× sjezd. Pro závodní kategorie: 8× výstup a 7× sjezd. Závodníci se dostali na Vlčí hřeben, Kozelský hřeben a na nejvyšší místo na trati, Lysou horu. Tam byla vypsána i vrcholová prémie.

Závod v Rokytnici n.J. je specifický především tím, že se závodí systémem rally. Tento systém je momentálně jediný v českém poháru. Rally znamená, že povinnou součástí závodu je časovka, obří slalom a u nás též slanění. A z těchto disciplín se složitým výpočtem sestavují výsledky.

Cíl

Na start se postavilo celkem 87 závodníků z České republiky a Polska. V první fázi závodu na skialpinisty čekala časovka. Byla o několik desítek metrů delší než minulý rok, měřila necelých 1 300 m a uskutečnila se na Jablonecké cestě. Nejrychleji zvládl trať časovky Míra Duch (AKLVK Alpine Pro Ski Trab team), za 8:48 min a rázem se tak stal favoritem na vítězství. Poté se závodníci přesunuli do Skiareálu Spartak, kde na ně čekal obří slalom.

Díky mrazivému počasí, technickému sněhu a výborně upravené sjezdovce, měli všichni závodníci téměř stejné podmínky na trati. Obří slalom byl postaven v pravé části slalomového svahu při pohledu shora. Nejrychleji projel trať obřího slalomu domácí skialpinista Zdeněk Hák z Alpin clubu, časem 44,2 s. Teď záleželo na tom, jakým časem prošel trať časovky. Následoval výstup na Lysou horu.

Vrcholovou prémii na nejvyšším bodě závodu vyhrál Pavel Stöhr (SG Kooperativa Jablonec n. Nis.). Pak se tratě rozdělily podle kategorií. Na hlavní závodní kategorie čekal ještě výstup na Kozelský hřeben a 2× výstup na Vlčí hřeben. Zpestřením na závěr etapy bylo pro závodníky slanění z 20 m skály.

Po náročném výpočtu jsme dospěli k výsledkům. Celkovým vítězem závodu se stal Miroslav Duch (AKLVK Alpine Pro Ski Trab team) - kategorie muži. V kategorii žen byla nejlepší Petra Bánská (SAC Špindlerův Mlýn). Výsledky dalších pozic a kategorií naleznete na www.alpin-rokytnice.wz.cz.

Závěrem bychom chtěli upřímně poděkovat sponzorům našeho závodu! Věříme, že jsme je nezklamali a že nám zůstanou věrní i nadále. Další neméně důležité poděkování míří k našim kamarádům, bez jejichž pomoci bychom se neobešli! Děkujeme a zveme již nyní příznivce skialpinismu na další ročník závodu O dřevěného Krakonoše 2010.

+ Skialpinismus krok za krokem očima začátečníka
+ Co je to skialpinismus?
Aktuální počasí Zverovka Praděd Krkonoše, ubytování Soumrak Karlštejn Žiarska chata Roháče, ubytování Macocha Hranická propast Letní obloha Zámek Hluboká Elbrus, Kavkaz Kráľova studňa Loket Porubský bludný balvan Beskydy, ubytování Spacáky Gran Paradiso
1. Ukrajinské Karpaty Huculské Alpy aneb po hřebeni Rachovských hor
2. Alpy Mont Blanc du Tacul (4 248 m) a Mont Maudit (4 465 m)
4. Karpattreky Trek z Malé Fatry do pohoří Žiar, Fatransko-turčanský Karpattrek (2)