Poslední aktualizace: 1.2.2021 , svátek má
Treking > Turistické průvodce > Pod poloninami … jak plynul čas, kniha vzpomínek

Pod poloninami … jak plynul čas, kniha vzpomínek

…jak plynul čas, historická sonda

Autor: Miroslav Rychlík
ISBN: 978-80-86774-51-0

Zakarpatská Ukrajina je země neopakovatelných půvabů a lidských možností. Zůstává stále krásnou a podmanivou.

Pod poloninami Pod poloninami

"Jsou to především hory, které vystřelují do impozantních výšek, nebo nás konejší křivkami svých vrcholů a klesajících strání. Čteme v nich jako v otevřené knize od rána do večera, od jara do zimy, a vždy v nich nacházíme něco nového. Nezevšední. Nabízí půvab a uklidnění, vůni země, mlhu a jas a dokonalé souznění s přírodou…"

A lidé, kteří tu žijí?

"Jsou hrdi na svou řeč, zvyky, svou zem a přírodu. Je to národ, který vždy bojoval o své přežití, o lepší zítřky, národ, který po staletí zůstával ve stínu historických proměn a lepších příležitostí. Národ, který se nevzdává v hledání příznivějšího místa v Evropě, které mu právem, jako všem ostatním, patří…"

Nová publikace přibližující život v Podkarpatské Rusi od počátku 19. století do současnosti. Autor, rodák z Podkarpatské Rusi z obce Stavné svým osobitým perem přibližuje atmosféru života v této části Karpatského oblouku. Kniha popisuje období od skončení první světové války po začátek druhé války, ale neopomíjí ani současnost a možnou budoucnost. Kniha je doplněna množstvím dosud nikde nepublikovaných dobových fotografií, postřehů a zážitků.

Kniha je na skladě
192 stran + 16 stran b. přílohy, formát A5
pevná vazba V8
DPC 199,- Kč
Náhled stran 2 a 3 Náhled stran 16 a 17 Náhled stran 32 a 33 Náhled stran 82 a 83 Náhled stran 120 a 121 Náhled stran 134 a 135 Náhled - obrazová příloha Treking.cz - diskuze

STAVNÉ /Miro/ (Mirek. R., 18.12.2010, 14:51 )
Srdečně zdravím a děkuji za zprávu z 1.12.2010. Je zajímavá. Jsem rád, ľe je udrľován hřbitov na Dílku /uľ asi ne jen vojenský/. Byl jsem překvapen, ľe je tam pomník plk. Veytka. Jsem rovněľ rád, ľe jste naąli starý ľidovský hřbitov před Lubňou. Ten Cholopec je jeden z vrcholů na dlouhém hřebeni mezi Stavným a Viąkou. Hřbitovy na Cholopci a Čeremąe mám na fotkách. Po sdělení Vaąí adresy na můj e-mail /miroslavrychlik@seznam. cz/ Ván poąlu zvětąené repro těchto fotek i daląích z Čeremchy i Stavného, které nejsou v mé publikaci. Dloho jsem prohlíľel krásné fotky z Vaąí expedice.Odvedli jste skvělou práci téměř po sto letech. Díky Vám. Přeji Vám pěkné vánoční svátky, zdraví a úspěch v r. 2011.

Hory Putování grónskou pustinou
Hory Výstup na Velký Rozsutec, nejkrásnější horu Slovenska
Hory Hnilecké vrchy a Knola, přechod neznámého pohoří Slovenska
1. Ukrajinské Karpaty Huculské Alpy aneb po hřebeni Rachovských hor
2. Alpy Mont Blanc du Tacul (4 248 m) a Mont Maudit (4 465 m)
4. Karpattreky Trek z Malé Fatry do pohoří Žiar, Fatransko-turčanský Karpattrek (2)