Poslední aktualizace: 26.6.2018 , svátek má
Treking > Cykloturistika > Slovensko na kole, cyklotrek napříč Slovenskem

Slovensko na kole, cyklotrek napříč Slovenskem

Napříč Slovenskem na kole

22.8.2016 | Radek Husák

Někdy v lednu mě napadl šílený plán: Na kole přes Slovensko. Člověk si říká, uvidíš to jinak než autem a začne plánovat. Začne si vše malovat jaké to bude, ale 44 °C když jede vlakem 130 km/h cca 10 hod, začne si říkat, jestli to byl dobrý nápad. Všechny ty brašny vždy přehodit z vlaku do vlaku, pak kola atd.

A najednou člověk stojí na začátku prázdnin na nádraží, 500 km od domu a říká si, že stejně mu nic jiného už nezbývá. Tak se do toho teda dáme. Já (45), syn Štěpán (14) a neteř Karolína (18). Zemplínská Šírava je podle Kajky velký rybník, ale cesta trvá asi 10 km, než ho se od něj odpoutáme.

Čtěte také: Kros - Kras cez Slovenský kras na bicykli

Prvních 78 km je relativně po rovině, ale přesto na konci prvního dne, po příjezdu do Trnkova, padáme únavou do postele. Teploměr dnes na slunci ukazoval nějakých 44 °C. Super.

Druhý den jsme pro jistotu vodou chlazení, prší téměř celý den. Krompachy nás vítají vodou z nebe a dobrou večeří. Celkem dost se ochladilo a dnešních 58 km s nastoupanými 1 323 m, nám taky dalo dost zabrat.

Zeplínska Šírava

Do chladného pondělí jsme šli s tím, že dnes už budeme v Tatrách. A taky že jo. Jen asi 66 km pořád do kopce. Kdo dal ty hory mimo nížinu!!! Druhý den máme den volna, proto vyrážíme na Skalnaté pleso - lanovkou(!), žádné kolo. Trochu uklidnit určité partie.

V úterý už zase valíme na kole. Dnes nás čeká hodně dlouhá cesta (78 km), ale přesto si ještě uděláme fotku na Štrbském plese (připočti 6 km jenom kvůli fotce). Tak a teď dlouhý sjezd z kopce, na který se těšíme. 50 km ze Štrbského plesa (dobrý plán), ovšem větru neporučíš a tak šlapeme i z kopce.

Ruina Kaple

Liptovský Trnovec je jen skok od druhého velkého rybníku a tak Karolína smáčí nohy v teplé vodě Liptovské Mary. Dalších zhruba 72 km do Martina je už celkem "v pohodě", protože je jen po cestě a skoro pořád z kopce.

Asi nejzajímavější část celého výletu nás čekala cestou do Praznova u Považské Bystrice. Zkrátím to do dvou vět. Upozornění o týden starém napadení člověka medvědem, konec cyklostezky, kopec jak kráva, konečně vrchol a kopec jak kráva dolů.

Tatry Liptovský Trnovec

Karolína nám zopakovala vyjmenovaná slova (několikrát), Červenou karkulku jsem si poslechl i v angličtině, zvonek jí drnčel pořád a to vše, aby nás ochránila před útokem medvěda. Hrdinka. Vděčíme jí za své životy. Díky Káji.

Poslední den, cesta kolem Váhu, už ubíhala v klidu. Pouze místo 58 km jsme si to po lehkém bloudění protáhli na 72 km. Při euforii jízdy z kopce jsme přehlídli odbočku. A šlapat zpátky do kopce už fakt nikdo nechtěl. Nicméně cíl cesty jsme splnili a na kole jsme dali celé Slovensko. Celkem 508 km, nastoupaných 6 800 m a zhruba stejný počet metrů vyklesaných. A co bude dál? Už teď jsou plány, ale ty až zase za rok.

Hory Gran Sasso d´Italia a výstup na Pizzo Cefalone, 3denní…

Gran Sasso d´Italia. Nádherné vápencové pohoří, nejvyšší pohoří v Apeninách. Gran Sasso se zvedá nad známým městečkem…

Hory Cesta SNP: Devín - Dukla - Nová Sedlica (11)

Ráno vstávam spolu so slnkom. Rozlepujem oči a prvé čo uzriem je asi 30 slimákov nalezených medzi obe vrstvy…

Hory Corno Grande neboli Velký roh, túra na nejvyšší horu v Apeninách…

Hora Corno Grande (2 912 m, v některých mapách 2 914 m) je nejvyšší horou celých Apenin. Corno Grande…

Hory Góry Bialskie: Neznámé sudetské pohoří v sedle kola

Jezdit na dovolenou na přelomu května a června je skvělé. Počasí přiměřené, v horách ani živáčka. Dokonce…

Rozloha celků Alpy
Karpaty Přehled pohoří
Výběr tras a cílů podle pohoří
Beskydy Bukovské vrchy
Orlické hory Roháče, Z. Tatry
Rychlebské hory Velká Fatra
Šumava Vysoké Tatry
Zábřežská vrchov. Další pohoří…
Maroko Velká Fatra, ubytování Furkotka Domica Hazmburk Švýcárna Chata Terezka Lietava Hluboká Macocha Starý Jičín Vilcan Kadovský viklan Souhvězdí Lev Osoblažsko Bernina Bezděz Blesk Motýli Měsíc Mačky Viklany
1. Jeskyně Punkevní jeskyně, Moravský kras a veřejnosti přístupné jeskyně
2. Geologická památka Panská skála, čedičové varhany u Kamenického Šenova
3. Naše vrcholy Chopok, třetí nejvyšší hora Nízkých Tater
4. Chaty Chata pod Chlebom, ubytování na Chatě pod Chlebom, Malá Fatra
5. Vesmír Černá díra: Extrémně podivný objekt, z jehož osidel neunikne ani foton