Poslední aktualizace: 18.11.2019 , svátek má

Ubytování, penzion Sklárna v Jizerských horách

Ubytování v osadě Jizerka, penzion Sklárna

14.12.2007 | Otakar Brandos, foto Jitka Šuláková

Pěkný horský penzion Sklárna vznikl přestavbou původní Riedlovy sklářské huti z roku 1866. Sklárna se nachází v nejvýše položené osadě Jizerských hor – Jizerce. Kolem penzionu prochází červená a zelená turistická značka, které dále vedou na Rašeliniště Jizerky a k chatě Smědava, resp. na vrchol Jelení stráň (1 018 m) a Pytlácké kameny (975 m) v případě zelené TZ.

Penzion Sklárna, Jizerské hory

K penzionu je možný příjezd automobilem z Kořenova. Penzion Sklárna nabízí poměrně levné, ale solidní ubytování. Stravování je zajištěno v místní restauraci s krbem, kuchyni si naprostá většina turistů chválí. Po dohodě možnost ubytování i se psy. V penzionu je k dispozici úschovna lyží a kol.

• Penzion Sklárna, Jizerka 16, 468 50 pošta Horní Polubný
  • Cena: 300 Kč
  • Otevřeno celoročně

Penzion Sklárna, turistická mapa

Velká spokojenost (Dana, 12.06.2015, 13:00 )
zařizovala jsem pobyt pro 25 osob a všichni byli ndašení. Paní majitelka nám vyšla ve všem vstříc, nic nebyl problém. Veškeré služby bez problémů. Jídlo velmi chutné a bylo toho hodně. Všem doporučuji!
Pešákovna (Iveta, 14.08.2014, 19:38 )
Podle mě je ostudou Jizerky Pešákovna . Obsluha a chování číšnice je příšerná , nikdy více !!! zadedbaná jinak hezká chalupa
spokojenost (Iva, 14.08.2014, 19:32 )
V penzionu se nám moc líbilo , hezké čisté prostředí , útulné pokoje . Paní majitelka příjemná paní . Krásné místo , doporučuji . To se nedá říct o Pešákovně , tam to byla katastrofa, nepříjemná , spíš příšerná číšnice, nikdy více .
Trapny pristup majitelu (honza, 19.08.2013, 13:05 )
V penzionu Sklarna me nastvala jedina vec, zato poradne. Zaplatili jsme si pobyt se snidani a po jejim prineseni nabehla pani s uctenkou a snazila se nam doprodat k snidani caj asi za 30 Kc. Uz jsem projel hezkych par ubytovacich mist u nas i v cizine, ale NIKDY NIKDE jsem nevidel, ze by soucasti snidane nebylo nic k piti. Kdyz jsem se zeptal pani majitelky, proc k snidani neni nic k piti, dozvedel jsem se, ze nekdo chce k snidani pivo, nekdo vodku, nekdo caj, nekdo kavu, nekdo dzus a jak by to pry mela delat. Pani majitelka zrejme nikdy v zivote nevytahla zadek z Jizerky, protoze kdyby ho vytahla, zjistila by, jak to delaji jinde. Proste je k snidani nachystana v konvici kava, horka voda a sacky caje. K tomu obvykle pomerancovy nebo jablecny dzus. Pokud snidani dela mene, muze se vecer predtim zeptat, co si dotycny preje. V mem pripade tahle trapna snaha majitelu privydelat si nenapadne par desetikorun povede zrejme k tomu, ze do Sklarny nikdy vice.
Nestačím se divit.... (-aa-, 31.03.2010, 19:17 )
Dnes jsem naprostou náhodou zjistil, že na zdejších stránkách se nabízí také recenze mého oblíbeného autora průvodců Otakara Brandose na penzion Sklárna na Jizerce. Autor bohužel zřejmě toto zařízení nerekognoskoval dostatečně důkladně nebo až příliš dal na diskusní příspěvky objevující se v diskuzi k článku. Na Sklárně jsem strávil již několik pobytů a na začátku května mě čeká další. Naposledy jsem tam byl loni v listopadu. A když zde tak čtu příspěvky, nestačím se divit a skoro se začínám obávat, kam to vlastně jedu. Nebo je to jinak? Pane Brandosi, vyzývám Vás na společný kontrolní pobyt, abyste článek příště neupravoval poznatků anonymních diskutujících, ale podle vlastních poznatků... Tak a nyní k vlastní Sklárně. Tu je potřeba rozdělit na dvě části. Při pohledu na fotografii největší část (nejvyšší a vzdálenější) a k ní vlevo náležející snížená přestavba nemá s penzionem Sklárna nic společného. Tato bývalá hala sklářské huti náleží k blízkému komplexu Panského domu, jehož majitel z haly udělal sportovní tělocvičnu s horolezeckou stěnou. V přístavku je restaurace, která je ale pro Panský dům až třetí restaurací (po velkokapacitní chatě Pyramida a po restauraci v Panském domě), proto je otevírána pouze výjimečně v absolutních špičkách nebo slouží při sportovních akcích v hale. Dále na fotografii vidíme dvě křídla v popředí fotografie se spojovací střední částí (obložena dřevem). Levé křídlo slouží k ubytování personálu Panského domu. Pravé křídlo je ubytovací část majitelů Pensionu Sklárna a je zde také kuchyň penzionu. Vlastní penzion je pouze spojovací část mezi těmito dvěma křídly vykukující na fotografii velmi nesměle (obložena dřevem). Podle mého názoru podloženého několika pobyty (nadto předtím bylo pár pobytů na Pešákovně, kde se dalo diskuzí s majiteli a personálem důkladně proniknout do poměrů na Jizerce) se přitom jedná o velmi příjemné zařízení pro lidi hledající genius loci Jizerky a zároveň lidi slušné. Mastňáci a nároční prudiči neschopní akceptovat "o čem to je" asi nebudou u personálu Sklárny příliš oblíbeni. A jelikož bych očekával, že čtenáři Trekkingu jsou spíše lidé z první skupiny, domnívám se že na Sklárně by mohli být spokojeni. Tak jako já a moji kamarádi a známí, které jsem s sebou bral na další pobyty na Sklárnu. Ani jeden si nikdy nestěžoval na personál, čistotu, klid či jídlo. Většina z nich se tam ochotně vracela. Jak to tedy je doopravdy? Je třeba si uvědomit, že Sklárna není klasický hotel. Je to spíš kategorie rodinného penzionu částečně v kombinaci s agroturistikou, něco podobného jako jste mohli vidět třeba v kriminálce Big Ben z bavorského Bad Tölzu. Majitelé jsou horalé (byť si myslím původem z Prahy), kteří se zabývají chovem hospodářských zvířat (zejména ovcí) a k tomu mají penzionek. Proto Sklárna neslouží jako restaurace pro neubytované hosty! Restaurace je pouze pro ubytované a docházejí sem i přátelé majitelů (týká se to i těch, kdo vědí, tj. těch kdo na Sklárně již vícekrát byli a majitelé je znají, Ti se samozřejmě můžou na pivko zastavit také kdykoli). Nikdy jsem ovšem nezaznamenal, že by tito pořádali nějaké nezřízené hlučné pitky dlouho do noci. Je pravda, že kdysi dávno jsem s číšníkem Mírou z Pešákovny v hluboké zasněžené noci závějemi šel na Sklárnu, protože v neděli večer, když většina hostů odjela, se tam scházeli číšníci a kuchaři ze zařízení na Jizerce a hodnotili tam týden. Jak říkal Míra - paní Vondráčková (majitelka) je nejlepší ženská na Jizerce. Ale i ta v první řadě myslí na své hosty. Příklad: Penzion je nekuřácký až na prostor u výčepu. Ovšem když jsme naposledy byli na Sklárně s malým děckem, tak během naší přítomnosti na chatě museli všichni kuřáci chodit za dveře do nevytápěné předsíně. Celý večer, protože co kdyby byl kouř cítit v pokoji. Ohledně jídla je tedy zřejmé, že jídelníček není luxusní. Prakticky ale vždy to fungovalo tak, že si dohodneme s majitelkou ráno jídlo na večer (první den si večeři dohadujeme telefonicky předem) a je to jídlo vždy vynikající! Jasně, volba je třeba jen ze dvou, tří jídel. Ale nenáročnému člověku nepožadujícímu jídelní lístek na 5 stran (ten má příležitost o dům vedle na Panském domě, avšak za poněkud jiné ceny) je to jedno, dobré bylo vždycky všechno. Vynikající je vždycky hotovka, protože to je jídlo, které si dělají k večeři sami majitelé, a tak ho udělají trošku víc. Snídaně jsou z lístku, ale taky vždy je toho hodně a opravdu to stojí za to. A k večeři je občas bonus. V listopadu se po domácím štrůdlu mohla naše výprava umlátit o poslední kousek. Ochota... Míra měl asi pravdu, paní Vondráčková je extrémně ochotná. Dovedu si představit, že na lidi slušné, dovedu si představit, že blbce pošle do patřičných míst. Vždy byla k dispozici, večer do půlnoci a ráno zase od sedmi. Když nebyla na výčepu, stačilo kdykoli zazvonit a za chvilku přiběhla. Každou chvíli se ptala, jestli něco nepotřebujeme. Čistota pokojů vynikající, naposledy v listopadu až moc, protože bylo krátce po komplexním úklidu koberců, a tak jsme měli problém ten charakteristický puch čistícího stroje vyvětrat. Podotýkám, že Sklárna je jedno z mála mých často používaných ubytovacích zařízení, kam přítelkyně je bez obav ochotna jet s našim miminem, proto jak říká "paní Vondráčková tam má pořádek". Zkrátka a dobře, moje zkušenosti jsou zcela odlišné se zde uvedeným. Myslím že vím dobře o čem mluvím a pokud se za poslední 4 měsíce něco tak radikálně změnilo, dočkáte se zde již 9. května večer mojí kajícné omluvy s výčtem "nepravostí" páchaných na Sklárně aktuálně. Osobně si ale troufnu tipovat, že žádné nebudou....
Pokud je situace na chatě Sklárna (-OB-, 01.04.2010, 11:06 )
jak líčíte, rád provedu úpravu textu k chatě, jenž je více než dva roky stár. Hodnocení chaty nevycházelo z jednotlivé negativní zkušenosti a určitě není naším cílem někoho poškodit. Je jen dobře, pokud je další z chat k turistům vstřícná.
Snad ano... (-aa-, 01.04.2010, 22:42 )
Provedu aktuální kontrolu situace v druhý květnový víkend a podám hlášení :-)
Škoda Sklárny (Jirka, 06.01.2010, 19:22 )
Byl jsem tam minulou zimu.Hodinu jsme čekali na jídlo a pak nám oznámili, že už vlastně nic nemají.Obsluha byla viditelně zmatená.Na takovém místě v Jiz. horách bych očekával něco jiného.O kousek dál ležící Pešákovna naprosto super-jídlo. atmosféra!!!
Proboha tam nikdy! (pepa, 17.08.2009, 20:41 )
Do Sklárny opravdu nikdy; je to ostuda celé jizerky! Projděte se raději kousek dál, třeba do Pešákovny...
Já vás naprosto nechápu (ZUZU, 22.04.2010, 16:10 )
Penzion Sklárna - tažírna považuji za jeden z nejlepších na Jizerce. Pokuje slušné, jídlo dobré, personál ochotný. Komu se tam nelíbí, nepatří do hor. Ať si zůstane někde v interhotelu!
Sklárna-tažírna nepůsobí jako penzion (Iv, 03.08.2009, 23:01 )
Příjemné prostředí krajiny Jizerských hor mě kazily dojmy z místa ubytování: Sklárna-tažírna. Mimo jiné mě znechutilo hulvátské chování majitele (nebo provozovatele) ke klientům. Partě v "penzionu" neubytovaných dovolil první dva dny holdovat alkoholu, ponocovat a hlučet pod pokoji a nechal rušit klienty. Výtku k tomuto problému také řešil výhrůžkou "ať odjedeme". Přesto, že pro své ?kamarády? používají recepci jako nálevnu, jako turisté obslouženi nebudete, ?jsou zavřeni?. Dodatečně jsme také zjistili, že je jen jeden klíč k pokojům, ostatní se údajně ztratily! Klíč od přístřešku s nářadím sloužící jako uložení kol jsou zcela volně přístupné na pultu recepce - nálevny. Zda něco potřebujeme, jsme uslyšeli jen 1x, a až předposlední den při snídani. Předtím jsme však uslyšeli od místních "kamarádů" posedávajících kolem "penzionu" posměšné narážky na námi dříve vznesené skromné požadavky. Zažil jsem velmi mnoho ubytování, někdy u velmi nuzných lidí, ale takto "nuzné" chování jsem zažil jen 1x. Jinak podobné dojmy jako Josef.
Korektura (-OB-, 04.08.2009, 08:49 )
Díky za připomínky. Na jejich základě jsem upravil původní text a přizpůsobil jej současným reáliím. Uvidíme, co na to pan majitel, jemuž zasílám link mailem.
ZASTARALÁ INFORMACE (Petr, 06.02.2009, 12:06 )
Nevím jak starý tento příspěvěk, ale Sklárnu jsem viděl v zimě otevřenou naposledy před 2-3 lety. Naposledy jsem jel okolo na běžkách minulou sobotu (31. 1. 2009) a jako obykle již na dálku zářila cedule "ZAVřENO". Jako obvykle. Nevím jak je tomu v létě, ale v zimě tento podnik nefunguje. Je to škoda, protože Sklárna byla v minulosti příjemným podnikem, kde se dalo za rozumné peníze najíst, ale to již je dávnou minulostí.
Září 2007 (-OB-, 06.02.2009, 12:56 )
Ahoj. Datum zveřejnění je u článku - hned pod nadpisem, návštěva proběhla v září 2007. Každopádně díky za informaci, pokusím se ověřit a upravit na netu.
červen 2008 (Radek, 13.03.2009, 01:51 )
Koncem června fungovala.
Otřesný zážitek ze Sklárny (Josef, 29.07.2009, 19:58 )
Informace z července 2009 Dle informací z webu penzion nabízí příjemné ubytování, úschovnu na kola, dobrou kuchyni. Nic z toho není pravda. Přes den kolemjdoucím žádné občerstvení není poskytováno. Večer penzion funguje jako nálevna pro turisty i neturisty z okolí, kteří zde dělají hluk až do půl jedné v noci. Hosté penzionu nemají kam jít. Pokoje jsou mizerně vybavené - nejsou k dispozici ručníky, mýdlo, toaletní papír, záclony na oknech. Přes den teče ve sprchách studená voda. Snídaně jsou účtovány zvlášť (míchaná vajíčka za 70 Kč, rozpustná káva za 20, pečivo (rohlíky a chleba) je za dalších 30. Nepříliš dobrá večeře stála 150 Kč (nedovařené brambory a pár kousků jater), vše další účtováno zvlášť. Inzerovaná místnost pro úschovnu kol je k domu přilepená bouda plná různých krámů, bez možnosti solidního uzamčení, klíče se povalují na stole na recepci, kde většinou nikdo není. Úporná snaha hosty co nejvíce okrádat je kombinovaná s hulvátskou reakcí provozovatele na kritiku.
Ty bláho... (Jarinek, 30.07.2009, 17:52 )
Tak tam nejedu, to je mazec.....:)

+ Jizerské hory, levné ubytování a turistické chaty
+ Bouda v sedle Předěl, bivak v Jizerských horách
+ Penzion chata Světlá, Jizerské hory
+ Chata Lučanka, levné ubytování v Jizerských horách
+ Chata Pešákovna, Jizerské hory, levné ubytování
+ Chata pod Bukovcem, osada Jizerka, Jizerské hory
+ Horská chata Smědava, levné ubytování v Jizerských horách
+ Chata Stará Pila, Jizerka a levné ubytování
1. Karpattreky Trek z Malé Fatry do pohoří Žiar, Fatransko-turčanský Karpattrek (2)
3. Ukrajinské Karpaty Dvoudenní trek na Černou horu a Stoh dolinou Černého Čeremoše na pomezí Ukrajiny a Rumunska
4. České hory Dvoudenní přechod hlavního hřebene Hrubého Jeseníku
Beskydy | Bílé Karpaty | Blatenská pahorkatina | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Děčínská vrchovina | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Džbán | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Ještědsko-kozákovský hřbet | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křemešnická vrchovina | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podbeskydská pahorkatina | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Slezské Beskydy | Smrčiny | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Belianské Tatry | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | źubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Myjavská pahorkatina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Ostrôžky | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Beskydy | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Starohorské vrchy | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Východoslovenská rovina | Zemplínské vrchy | Žiar