Poslední aktualizace: 21..2024 , svátek má
Treking > Chaty, ubytování > Západní Tatry, Chata pod Náružím (1 420 m)

Západní Tatry, Chata pod Náružím (1 420 m)

Chata pod Náružím se dříve jmenovala Chata na Červenci

24.8.2008 | Otakar Brandos

Turistická Chata pod Náružím (1 420 m n. m.) často zvaná také Chata na Červenci se nachází na západním okraji Západních Tater pod severovýchodním úbočím vyhlídkového vrcholu Babky s leteckými pohledy na Liptovskou Maru, Nízké Tatry s Chočskými vrchy i na velkou část Západních Tater.

Chata pod Náružím alias Chata na Červenci

Chata pod Náružím leží přímo na hranicích přírodní rezervace Sokol a Mních ve vápencové části Západních Tater na krasové planině Červenec, v jejímž okolí se před několika málo léty ještě pásl dobytek. Předchůdkyně této chaty byla na tomto místě postavena již v roce 1970, avšak do generální rekonstrukce chaty před několika léty byla pro procházející turisty uzavřena.

Dnes je chata otevřena o víkendech celoročně, během prázdnin nonstop a poskytuje přístřeší i občerstvení turistům, kteří do této poměrně klidné části Západních Tater zavítají. Chatu lze pronajmout i mimo uvedenou otevírací dobu, to je však nutné předem telefonicky objednat. Předchůdkyně chaty - Chata v Medvedzom a Chata pod Mníchom stály na jiném místě - v boční dolince Medvedzie nad Jaloveckou dolinou.

Chata pod Náružím

V mapách i na turistických rozcestnících se objevuje obvykle název Chata na Červenci či Chata Červenec. Chata leží v nadmořské výšce okolo 1 380 metrů. Alespoň podle našich měření prostřednictvím GPS. Webové stránky chaty však uvádějí výšku 1 420 m, s čímž si ale dovolím trochu polemizovat. Chata je opravdu velice útulná, musím pochválit i velice ochotnou a příjemnou obsluhu, což bohužel v Tatrách nebývá až tolik obvyklým jevem.

Chata pod Náružím je nejlépe přístupná od Bobrovecké Vápenice v ústí Jalovecké doliny po zelené turistické značce. Na chatu je to zhruba 1 a 1/2 hodiny. Další přístupy sem vedou od vrcholu Babky (1 566 m) či Malá kopa (1 637 m) resp. od sedla Predúvratie (1 590 m) v jižní rozsoše Sivého vrchu (1 805 m).

Bufet chaty nabízí pouze základní občerstvení (pivo, limo aj.), stravování chata nenabízí. Ubytovaní turisté si však mohou jídlo připravit z vlastních zdrojů v dobře zařízené kuchyni. Na chatě je vodovod napájený z nedalekého pramene. Chata má velkou jídelnu s krbovými kamny a kapacitou asi 40 míst, před chatou je k jihu otočená terasa nabízející rovněž dostatek místa.

Ceny jsou příznivé. Láhvové pivo stojí 1,5 EUR, podobně příjemná je cena noclehu. Spací pytle nejsou potřeba, na chatě jsou k dispozici deky. Proud pro noční osvětlení dodávají solární panely.

Chata pod Náružím

Chata pod Náružím je vhodným nástupním místem na řadu túr v okolí Sivého vrchu či na přechod hlavního hřebene Západních Tater. A nebo například na prodloužený víkend či jiné společenské nebo sportovní akce.

• Chata pod Náružím, Ivan Ogáry, Bobrovec 513
  • Tel.: +421 (0)44 559 66 01
  • Mobil: +421 902 622 611
  • E-mail: info@bobrovec.eu
  • Web: www.bobrovec.eu
  • Kapacita 35 l
  • Cena 5 EUR
  • Otevřeno o víkendech celoročně, červenec a srpen nonstop. Mimo uvedené období nutná objednávka.
  • Poloha: 49° 10,641´ N, 19° 38,065´ E, 1 380 m

Chata pod Náružím na turistické mapě

Chata pod Náružím Treking.cz - diskuze

Krásné místo! (Ivan Zajíček, 01.09.2008, 19:37 )
V chatě jsem spal naposled v roce 1984, jiľ tehdy to bylo milé, u ohně venku jsme seděli velmi dlouho. Pak jsme ąli daląího dne přes Sivý vrch na Baníkov a dolů k chatě. Byl to jeden z nejprudąích sestupů, který jsem zaľil. Nedivím se , ľe tady padají laviny. Jsem moc rád , ľe chata prosperuje, jen ať nevyhoří..! Chata pod Mnichem v Bernských Alpách mi tak sympatická nebyla.

+ Salaš pod Suchým hrádkom, Západní Tatry
+ Salaš v Bystré dolině, Západní Tatry
+ Koliba pod Klinom, Západní Tatry, Ráčkova dolina
+ Koliba pod Klinovatým, Západní Tatry – Roháče
+ Útulna v Jamnícké dolině, Západní Tatry
Aktuální počasí Praděd Babia hora Macocha Karlštejn Žiarska chata Roháče, ubytování Macocha Hranická propast Rozhledny Zámek Hluboká Sluneční soustava Kráľova studňa Červená Lhota Vodopády Beskydy, ubytování Spacáky Gran Paradiso
1. Karpattreky Trek z Malé Fatry do pohoří Žiar, Fatransko-turčanský Karpattrek (2)
3. Ukrajinské Karpaty Dvoudenní trek na Černou horu a Stoh dolinou Černého Čeremoše na pomezí Ukrajiny a Rumunska