Poslední aktualizace: 14.4.2024 , svátek má
Treking > Chaty, ubytování > Turistická chata Barborka (1 300 m n.m.) na Ovčárně v Jeseníkách

Turistická chata Barborka (1 300 m n.m.) na Ovčárně v Jeseníkách

Chata Barborka, ubytování na Ovčárně pod Pradědem

29.10.2007 | Otakar Brandos

Chata Barborka je vyhledávaná horská chata. Barborka se nachází na jižním úbočí nejvyšší hory Jeseníků Praděd (1 492 m) ve výšce asi 1 300 metrů nad mořem. Barborka je horská chata, kterou lze využít během přechodu hlavního hřebene Hrubého Jeseníku či během letní a nebo zimní dovolené.

Chata Barborka, Jeseníky

Zejména v zimním období jsou chata Barborka, lyžařský areál Ovčárna a další sjezdovky v okolí Pradědu vyhledávány pro skvělé sněhové podmínky, které si dovolím hodnotit jako nejlepší v celé České republice. Barborku tak lze využít jako lyžařskou či turistickou základnu do bližších i vzdálenějších končin Jeseníků.

Z chaty Barborka (1 300 m) to máme kousek na Praděd, na nedalekou chatu Švýcárna, k vodopádům Bílé Opavy, na Petrovy kameny či na hlavní hřeben Jeseníků, který má dobré tyčové značení (v zimě pozor na lavinové nebezpečí). Horská chata Barborka nabízí v případě nepříznivého počasí saunu, tělocvičnu a další možnosti relaxace i sportovního vyžití. V objektu chaty je restaurace s možností celodenního stravování.

První útulna stála v místě Barborky již v roce 1883. Jednalo se však o provizorní dřevěnou chýši se střechou pokrytou drny. Dnešní Barborka byla postavena teprve v roce 1942 jako lazaret pro německé důstojníky. Po válce proběhly stavební úpravy a dnes slouží jako turistická chata.

Na Barborce hořelo!

4.12.2014: Na chatě Barborka hořelo. Naštěstí se podařilo požár včas lokalizovat, takže nedošlo k rozsáhlejším škodám a chatu nepotkal stejný osud jako Libušín s Maměnkou na beskydských Pustevnách. O požáru informoval deník Idnes.

Poprvé a naposledy (Xxx, 03.12.2018, 17:28 )
Ubytování- jestli chce někdo zažít super ledové spaní, tak si vyberte pokoj v tomto penzionu. Topení za stálého provozu by pokoj možná vytopilo za 3 dny, ale to by muselo být zapnuté před příchodem hostů-před rezervaci-která však nebyla potřebná, jak mi bylo řečeno. Na noc topení bylo vypnuté. Okny foukal studený vzduch. Klid- lidé obzvláště hluční, chápu, měli třeba oslavu, ale není přece potřeba řvát na chodbě v pozdní noci. Restaurace- personál slušný,cenovky dosti nadsazené v poměru s výslednou objednávkou jídla. Celkové na mě penzion působil spíš negativně. V okolí je to nejlevnější varianta přenocování, ale myslím si ,že to není důvod vypínat topení na noc.
Ubytování na Barborce (Yveta Valková, 08.05.2017, 09:17 )
Chtěla bych poděkovat za skvělé služby, pěkné a čisté ubytování a příjemnou atmosféru na chatě Barborka, kterou jsme s kamarádkou navštívily před Velikonocemi. Moc se nám líbilo. Yvet (Závada-Hlučín)
Pobyt na chatě Barborka (Antonín Malina, 16.03.2017, 17:15 )
Chtěli bychom poděkovat za příjemný pobyt na vaší chatě.Obsluha výborná, zvláště číšník Lukáš,bezchybný, kuchyně domácí vynikající... Pokoje čisté, personál vstřícný,ochotný... Určitě se rádi vrátíme.Děkujeme.Malinovi
Barborka (Jaroslava Kupcová, 04.03.2017, 21:37 )
Od 16.-22.2.2017 jsme byli ubytování na chaté a bylo to super.Pokoj čistý dobře se tam spinkalo toaleta sprcha uklizená personál naprosto úžasný a jídlo no to nemělo chybu cestujeme hodně ale tak dobré jídlo jsme dlouho neměly pan kuchař ten by měl dostat diplom za nejlepšího kuchaře na horách opravdu to bylo vyborné a hlavně toho bylo hodné moc se těšíme až zase k Vám přijedeme.Dékujeme za krásnou dovolenou Jaruš a Magduš
V polovině září (-OB-, 21.09.2016, 16:09 )
jsem se na Barborce během treku v Jeseníkách zastavil na brzký oběd. Záměrně, byl jsem zvědav, nakolik jsou příspěvky z diskuse objektivní. Obsluha, mladý číšník, rychlá a ochotná, jídlo slušné. Za mne tedy restauraci a kuchyni Barborky pochvala. Když čtu ta rozporuplná hodnocení v diskusi, tak mám pocit, že jde o hodnocení dvou směn - jedné solidní, a druhé, kterou tato práce obtěžuje. A že nejvypruzelejší jsou soudružky servírky jsem si již stihl všimnout (nejen v této diskusi). No jo, když do nich stále někdo hustí ty pohádky z růžové knihovny od Danky Stílové a podobných pipin, tak asi není divu. Místo aby byly hýčkány v bavlnce princem na bílém koni, tak je obtěžují hladoví a někdy i trochu smradlaví turisti :-))
Souhlas (B., 23.09.2016, 17:53 )
Jako servírku mě tato recenze pobavila. Nikoliv urazila. Krásně napsáno :-)
Ubytování Červenec 2016 (Anomym, 03.08.2016, 21:02 )
Zdravím, na chatě Barborka (Jeseníky, Praděd) jsem byli ubytování po dvě noci. No, nic moc za 280 Kč za noc. Pokoj trochu zastaralý, ale čistý. Ostatní věci horší. 1 WC a 1 sprcha (nezamykací dvěře, bez závěsu, bez věšáku, jen jedna stolička) na celé druhé půlpatro (cca 8 pokojů) není moc. Ještě, že bylo málo ubytovaných. Jako stravu jsme využili polopenze. A toho tedy litujeme. Večeře a snídaně za 170 Kč, kde večeře je jeden chod, ještě né největší, je trochu vysokohorská přirážka. Hlad se chvíli po večeři znovu dostavil. Snídaně celkem ucházející (6 rohlíků, 1l čaje, příloha). Obsluha zpomalená, jedna slečna extra nepříjemná. Jak by tam obsluhovali plnou restauraci, radši si nepředstavovat. Viděli jsme, že snad za 20 minut nebyli schopní pro jeden stůl přinést pití, to byla hrůza. Zkuste to radši o dům vedle. Ahoj
názor na ubytování (Libor Bartoněk, 05.03.2016, 17:34 )
dle info od syna,je na této chatě opravdu hnus,jídlo včetně oběda z konzerv,vůbec se netopí,voda vlažná-teče pár min.,k chatě dovezou pouze lyže ,těžké zavazadla a lyžáky si každý táhne na horu k chatě sám.nikdy tam nepojede, za ty prachy,co to stálo.Majitel má velké stěstí, že syn se vrátil bez zdrav. problémů,poznal by na vlastní kůži můj hněv.
Nesouhlasím (Karin, 11.03.2016, 15:53 )
Taky jsem byla na Barborce na Pradědu, ne poprvé a jsem spokojená. Jídlo výborné, pokoje utulné, teplo, někdy až horko. Občas problém s teplou vodou. Jinak krásná příroda. Nevěřte všemu co vám syn napovídal.
Chata Barborka (Pavel Františák, 02.04.2016, 16:47 )
Vᚠsyn bude patrně pěkný vůl a slečinka.Nevěřte všemu co vám napovídá. Já jsem tam nedávno strávil 4 dny a žádnou Chybu jsem tam nenašel.Jídlo super teplo jako prase a voda teče teplá. Pan provozní je borec na svém místě. Už se těším na další návštěvu.
Personál stále špatný (J., 30.09.2015, 23:18 )
Po zkušenosti s ubytováním na této chatě doporučuji všem se této ubytovně zdaleka vyhnout. Pokoje jsou sice hodně "low cost", ale to by se snad i dalo v této cenové kategorii čekat. Co se ale překousnout nedá, je stále špatný personál. Číšníci nezvládají a navíc i kradou ("omlouvám se, zapomněl jsem to naukat do pokladny, můžu dopsat tužkou?" apod.) a když nejsou arogantní, tak neschopní. Provozní sice ze začátku ochotný, ale potom už začnou problémy. Navíc nedodržuje zákaz kouření v budově (to ale ani číšníci a kuchaři, kteří kouří, kde je napadne...). A pokud si budete na něco stěžovat, asi víte, jak u nich pochodíte... Příště asi raději někam jinam. A upozorňuji všechny - nejsem od konkurence a stejně tak nejsem typ, který by se ubytovával v "lepších" ubytováních. Ale i ubytovna může být super, pokud ji obsluhuje dobrý personál...
zklamání z obsluhy a rychlosti. (Mirek, 10.09.2015, 20:55 )
Chci přidat dnešní zkušenost 10.9.2015 při zastavení v chatě "Barborce" pod Pradědem. Objednání v celku rychlé i když na dotaz číšníka co si dáme, jsme neznali odpověď protože nám nenabídl ani jídelní lístek. Po předložení lístku číšník něměl z nabídky tři teplé nápoje, že již není sezóna. Dále objednávka pokračovala tlačenkou s cibulí a specialitou borůvkovými knedlíky. Trošku mě opanovala pochybnost jak vše dopadne.Na jídlo jsme čekali cca 30min.A to cestou nabízel ještě naše jídlo u jiných stolů zákazníkům kteří přišli po nás. Po dotazu, že tlačenka by mohla být servírována dříve byla odpověď číšníka"vše je o poprvé" má odpověď byla "asi naposled".Borůvkové knedlíky přinesl ale byli studené, asi specialita? Po odnesení knedlíků k ohřátí přinesl opět vlažné. Asi unavený kuchař. V restauraci bylo cca 8.zákazníků. Hrůza!!! Číšník se neomluvil byl silně arogantní a splachovací. Můžu konstatovat a radit ostatním této chatě se zdaleka vyhněte!!!! Mirek z Loun
Pozor na stravování. (Zdenek Pech, 04.07.2015, 07:52 )
2.7.2015 jsme zde byli na obědě, bohužel v krásném prostředí podprůměrná kuchyně s ještě horší obsluhou. Pechovi
Pane jezděte jinam (Markéta, 29.07.2015, 15:06 )
Pane Pech ,musím Vám oponovat.Na Barborce jsem byla s manželem,ten samý den co Vy A žádnou závadu na stravování jsme nezaregistrovali.Manžel je hodně vybíravý člověk,co se týče jídla,ale na Barborce si moc pochutnal(i já).Porce jídla byla velká a moc dobrá.Obsluha také příjemná.Dám Vám radu pokud jste zvyklí na luxusnější restaurace jezděte do Prahy.A tam Vám taky nezaručuji vždy perfektní jídlo i obsluhu.My jsme byli Na Barborce velice spokojeni.Matýsková Markéta
Děkujeme za názor (Milan, 24.08.2015, 07:14 )
zaměstnanců restaurace.
názor (Llibor Bartonek, 05.03.2016, 17:46 )
paní si asi popletla chatu,Barborka je po celé republice,nebyla jste v Beskydech.nebo jinde ,bavíme se o Pradědu.
strava (Jana Králová, 14.08.2015, 13:55 )
Ubytování je ucházející vzhledem k ceně. Měli jsme připlacenou večeři, zda-li se tomu dá tak říkat :-). Malá porce i pro mě jako ženu a jídlo jsme snědli velmi zklamaní..Příště rozhodně jídlo v jiné chatě.
Hruza (Iva, 21.08.2015, 18:28 )
Pred 10ti lety jsme na chate Barborce slavili matciny 60tiny, jidlo a obsluha byly opravdu strasne. Na snidani jsme vsichni dostali praskle parky a tvarili se, jako by to bylo v poradku.Smazenice z vajec se jist taky nedala. Ted v rijnu matka slavi 70tiny, doufala jsem, ze se to tam zmenilo k lepsimu - ubytovani, obslu�ha i kuchari, ale jak ctu vase prispevky, teto chate se z dalky vyhneme a narozeniny oslavime nekde jinde.
Barborka už nikdy (Jana, 20.09.2014, 19:10 )
Dne 20.9. 2014 jsme šli výšlap na Praděd a stavili jsme se cestou na Barborce jen na malé občerstvení, chtěli jsme jen nanuky, pivo, kávu. Stáli jsme asi 20 minut u baru a číšník nám řekl, že toho má moc, že musíme čekat. Tak jsem se zeptala jak dlouho a prý neví. Znovu jsem se zeptala, zdá nám nedá aspoň ty nanuky a on že ne, že fakt nemá čas. Jo holt nemluvíme německy, k těm se tam chovali jinak, jak jsem mohla vidět. Přiznám se, že se mi to snad ještě nikdy nikde nestalo, ale vím, že na Barborku se už nikdy nepodívám..................
KATASROFA (Plačková, 25.08.2014, 09:42 )
Dobrý den jela jsem se podívat po 12 letech na Barborku první dojem super hodné se změnilo tak jsem si sedla do restaurace a už to začlo bylo tam asi tak 15 lidí a já čekala na objednání přes 20 minut tak sem si zašla na záchod a všimla jsem si jak se ten čišník baví se svím kolegou a vykuřují si tam jak sem se vrátila z čistého podotikám čistého záchodu což mě překvapilo konečně příšel čišník mě objednat jak ten pán promluvil cítila jsem zněho alkohol a strašný zápach tak jsem si dala malí pivo a radějí jsem šla ven ale my to nedalo viděla jsem tam bufet který se právě nejspíše otevřel tak jsem se šla podívat usměvavý tmavší pán mě slušně pozdravil dala jsem si borůvkový koláč který my nabydnul byl výborny ten koláč pak jsem se zeptala na stesky bez jakekoliv problému my odpověděl tak z chaty barborky jsem byla spokojená jen s čistotou a venkovním občerstvením abych nezapoměla šla jsem za tím pánem do bufetu jestli mi nenalije čistou vodu do pet láhve řekl není problem pro vás vše ale bude to za hubičku velice mě to pobavilo to je vše co jsem chtěla k chatě barborka říct že to bylo super jen ten klučína v restauraci by neměl pít je to pak nepřijemné a odhání to lidi s pozdravem Plačková bruntál
Další katastrofa (Jarka, 25.08.2014, 17:39 )
je Vᚠpravopis
Panebože ,nauč se česky (Jirka, 15.02.2015, 20:53 )
Kdo chce psa bíti,tak si hůl vždy najde ,že?
víkend na Barborce (Lukáš, 30.06.2014, 08:37 )
Zdravím, když jsem plánoval výlet na Praděd pro skupinu studentů a četl si tuhle diskuzi, hodně jsem se bál.Oslovil jsem více hotelů a chat v okolí a jedině bBarborka nám nabídla nejlepší cenu (pro studenty) včetně polopenze. Tak jsem do toho šel. Dnes už jsem z výletu doma a moje poznatky? Po cestě nahoru jsme šíleně zmokly až na kost včetně věcí a batohů. Pan provozní (Roman) se nás sám zeptal, jestli jsme promokli,že si můžeme zapnout topení a věci sušit (v létě)za stejnou cenu. Domluvili jsme se na časech večeře a snídaně a šli se ubytovat. Ano není to hotel, je to CHATA, každopádně, pokoje čisté, postele čistě povlečené. My měli i pokoj s umyvadle a horkou vodou. Sprchy opravené, záchody taky, dole u restaurace jsou úplně nové. Překvapilo mě jídlo, které bylo naprosto skvělé a porce dosatčující. Borůvkový koláč za 28 Kč pře celý talíř, který nám čísník nabídnul jako zákusek byl úžasný. Personál byl ochotný, usměvavý a rád si s námi i zavtipkoval. Spokojenost.BAr se zavíral v určitou dobu a pár naších studentíku tak v klidu nechali dopít a až pak zavřeli bez řečí. K dispozici je konferenční místnost s WIFI, fotbálek. Pak provozní byl taky v pohodě a pokecali jsme. Po dobu ubytování na Barborce nebyl ani jedniný problém. Rádi se vrátíme :)
Jedině Barborka (Grelík, 23.01.2014, 11:16 )
Ja jsem naskutecne nadsen jak panem vedoucim, tak personalem. Velmi ochotny, usmevavy a hlavne se tady vzdy cclovek vzdy citi vitan. Takze pane, Barborka vivat, Barborka ole!!!
Musel se zmenit personal (Malous, 27.01.2014, 17:49 )
Jsem rad, ze je na Barborce vse v poradku. Jak nize popisuji, byla situace pri nasi navsteve naprosto treskuta naprosto ve vsech aspektech. Vas komentar si dokazu vysvetlit jen tak, ze se zmenil majitel, personal a chata prosla generalni rekontrukci.
Barborka NE !!! (Petr, 17.02.2014, 07:30 )
Včera jsem se vrátili z Barborky tj. 16.2.2014 a Celý pobyt byl katastrofální!! Od Recepce, přes obsluhu, zápach. Jediné co mohu vyzdvihnout je to krásné prostředí, ale na tom nemá zásluhu nikdo z Barborky!
na pana Grelicha (Llibor Bartonek, 05.03.2016, 17:56 )
pane Grelichu,nejste spolumajitel,že plácáte,že je na chatě vše OK.
Pane Bartoňek, měl byste si vychovat dítě (Lucie, 30.03.2016, 17:59 )
Měl byste si dítě spíše vychovat a tak jej nerozmazlovat. Moje dcera tam byla také. Těžké bagly, lyže se vezly, děti pajdaly pěšky. Je fakt, že jídlo podle malé nestálo za nic ale LK si užila, tak jako ostatní děti. Kromě toho vašeho, samozřejmě. Ve sprchách teplá voda tekla par minut, protože jak je jistě známo, když na chatu jede 150 dětí, bojler nezvládne ohřívat
Neskutecny vedouci (M. Polacek, 10.08.2013, 11:17 )
Na chate Barborka jsme se zastavili tento tyden 5.8.2013. Tesili jsme se na boruvkove knedliky, ktere byly na jidelnim listku, jako menu spolecne s polevkou. Objednali jsme si je. Jeden z nas, diabetik si je objednal bez cukru (sladi sladidlem). Obsluha byla usecna a neochotna. Personal reprezentoval vsechny bezne pristupy. Pan vycepni, velmi prijemny, usmivajici se, ochotny, jeden cisnik neochotny, dalsi ponekud odtazity, s chapajicim usmevem. Knedliky jsme dostali bez polevky, jejich kvalita odpovidala ohratemu polotovaru, nikoliv "domacim boruvkovym knedlikum". Problem vznikl pri placeni. Kdyz jsem reklamoval cenu, ktera odpovidala plne cene menu, byl jsem upozornen, ze na jidelnim listku maji i knedliky bez polevky, za stejnou cenu. Coz nebyla pravda. Kdyz jsem ho upozornil, ze takova polozka tam neni, odpovedel, ze ji tam tedy dopise. Pozadal jsem ho o zavolani vedouciho. Pan vedouci neprisel a vzkazal, ze me ocekava ve vstupni hale, kde je prodej pohledu, atd. a prodavajici je od zakaznika oddelen okenkem. Vysvetlil jsem mu svuj postoj a problem. Byl velmi rozcileny a sprosty. Kdyz jsem neustupoval, odpovedel "jdi do p..." a odbehl dat pokyn k odecteni polevek od celkove ceny. Nasledne se od vedlejsiho stolu ozvala starsi pani, ktere reklamovala to stejne. Ta vsak jiz nase stesti nemela a cena ji snizena nebyla. Nasi prvni navstevu na teto chate to zcela zkazilo a rad bych, aby zodpovedna osoba na tento prispevek reagovala.
Pane pozor neskutecny vedouci i perzonal (Grelík, 23.01.2014, 11:04 )
Bufet - dobrý koláč, mizerná obsluha (Markéta, 05.08.2013, 11:30 )
Na Barborku jsme se stavovali teď 3.srpna. Jen jsme procházeli a dali si odpočinek u místního bufetu. Nejsem si jistá, zda patří přímo k Barborce, ale asi ano. Velké překvapení - když jsem si přečetla, že nabízejí borůvkový koláč za 28 Kč, čekala jsem malý kulatý koláček ala Albert s "vysokohorskou" přirážkou. Omyl. Dostala jsem opravdu poctivý kus poctivého kynutého koláče s drobenkou, přesně to, co by se dalo označit za "pravý babiččin". Takže za tohle jednoznačne pochvala. Podstatně horší to ovšem bylo s obsluhou. Slečně v okýnku jsme jako zákazníci evidentně vadili a rušili ji při veledůležitém telefonickém rozhovoru, takže vždycky pouze odtáhla mobil od ucha a s otráveným výrazem se zeptala "co si dáte?".. řekla bych, že správná odpověď asi byla "nic, odcházím".. Zřejmě na Barborce mají nouzi o brigádníky nebo pracovníky, že byla slečna takto nucena pracovat tam, kde ji to ani trochu nebavilo a dokonce jí práce zdržovala od soukromých záležitostí. Takže za mě - příjemné prostředí, jídlo výborné, ovšem bylo by radno zapracovat na obsluze, a to pořádně. ;-)
Víkend na Báře (Jirka, 26.06.2013, 19:24 )
Máme v plánu prožít v srpnu víkend v Jeseníkách a chatě Barborce.Byli sme tam minulý rok.Je změna k lepšímu?
Ano, letos Barborku muzeme doporucit... (Andy, 08.07.2013, 15:40 )
Ahoj, stravili jsme letos v cervenci 4 dny na Barborce a navzdory recenzim z drivejsich let ji muzeme vsem doporucit. Je pravda, ze nejsme moc narocni, ale za tu cenu s vyhlidkou na Praded i na Petraky to bylo proste super. Pokoje ciste, vybaveni funkcni, na postelich nove povleceni a v jednom z pokoju byl i novy nabytek. Ve sprchach horka voda, spinave WC po detech jeste tentyz den uklizeno, topeni fungovalo i v lete (venku prselo a bylo 10st C), personal snazive a zadarmo resil nase pozadavky (povoleni k vjezdu, zapnuti spolecne televize, chybejici rucnik na pokoji, drivejsi prijezd a naopak o hodne pozdejsi odjezd). Okolo chaty je mnoho lavicek pro kazdeho, kdo vyslape udoli Bile Opavy (nejen pro platici hosty) a WC s koupelnou je taky stále zdarma (ne jako na Ovcarne, kde se plati a na zdech visi plno zakazu a narizeni, co nesmite). Pokoje maji predsinku a zdi jsou masivni, takze normalne chovajici se sousedy z vedlejsiho pokoje neslysite. Schody ani podlahy nijak nevrzou, takze slysite jen vyslovene dupajici deti. Urcite by ale slo s minimálními investicemi taky leccos vylepsit, treba zridit pujcovnu vybaveni pro indoor aktivity, kdyz cely den prsi, nejaky rad ci rozvrh pro spolecenskou mistnost, aby tam deti vecer tak neradily, prilisna tolerance k majitelum stekajicich popr. v okoli chaty vencenych psu aj. Jidlo bylo taky ok, meli vyborny rizek, hovezi s ryzi i svickovou, vse asi do stovky. V poledne bylo vzdy hodne preplneno, ale tri cisnici se snazili a vyslovene behali, takze jen jeden den bylo cekani delsi nez obvykle. Nekdo zde v prispevku doporucoval Kurzovku... tam jsme vsak v poledne narazili na vyssi ceny a prazdnou jidelnu se znudenym cisnikem, ctouciho noviny s cigaretou za vycepem + mladou servirku, ktera si nebyla schopna zapamatovat jednoduchou objednavku. Takze pristi rok jedeme zase :)
Opravdu nic moc (Štěpán, 23.06.2013, 23:26 )
Chata Barborka skutečně nemůže nikoho nadchnout. Opravdu nečekám 4 hvězdičkový hotel,ale některé dojmy jsou vyloženě odpuzující. Snídaně v neděli 23. 6. 2013: Chleba není, rohlíky jsou minimálně dva dny staré. Navíc si je ke každému jídlu musíte extra objednat, personál nenapadne, že párky bez pečiva jsou nesmysl. Na kávu čekáte cca tři čtvrtě hodiny, dostanete vlažnou, vodnatou břečku. Případným návštěvníkům doporučuji snídani z vlastních zásob, nebo hned po ránu popojít na nedalekou Ovčárnu a využít některé z tamních zařízení.
Lyžařský areál Ovčárna (Ivan, 31.03.2013, 22:48 )
"Zejména v zimním období jsou lyžařský areál Ovčárna a další sjezdovky v okolí Pradědu vyhledávány pro skvělé lyžařské podmínky, které si dovolím hodnotit jako nejlepší v celé České republice." Dovolím si nesouhlasit. Toto je asi nejhorší areál v ČR. Naprosto zastaralá přepravní zařízení, nepropojenost jednotlivých sjezdovek. Autor nejspíš jinde nebyl.
Ale byl, pouze (-OB-, 01.04.2013, 17:49 )
vy jste špatně pochopil text a autora (tedy mne) peskujete. Lyžařské, neboli sněhové podmínky. O vlecích či propojenosti / nepropojenosti tady v článku, jenž pojednává o chatě Barborka, není ani zmínka, to máme v úplně jiné sekci :-))
kvalita sněhu (Adam, 02.04.2013, 11:06 )
Se zastaralou přepravní technikou máte pravdu, ale kde v ČR si dnes zalyžujete na 100% přírodním sněhu?
hnus (Šárka, 25.06.2012, 10:08 )
22.6.2012 jsem se stavili na oběd na chatě Barborka . Ryzoto polévka. Zmražená zelenina, byla ještě ve 12hod v polévce narozmažena , stejná zelenina ,která byla studená v polévce , byla i v ryzotu. Ryzoto s nerozmr.růžičkovou kapustou je snad specialita mistra kuchaře na Barborce. Chatu Barborka nikomu nedoporučuji !!!
Souhlas (malous, 22.01.2013, 16:41 )
Zcela s vami souhlasim a nechapu komentare, ktere hovori zcela opacne. Samozrejme necekam 4-5 hvezdickovy hotel, ale ve srovnani s nedalekou Svycarnou (take neni dokonala) je tohle odporny, spinavy, zanedbany brloh s obsluhou, ktera si tak snad ani nemuze rikat.
poprvé a zas pojedem (Michal, 23.03.2012, 13:34 )
Musím se přidat tady k těm vzkazům.Po Vlastní zkušenosti, kdy jsem na Barborce trávili silvestra 2011-2012. Byli jsme velmi spokojeni s jídlem, nad míru porce a ceny vynikající,ubytování horší ,ale ozvali jsme se a bylo nám ihned vyhověno.Vyměnili pokoj a jedem příští rok zas.
Konečně změna (Miroslav Šimoník, 22.03.2012, 10:21 )
Ve dnech 13 - 17. února 2012 jsme po dvou letech opět uspořádali lyžařský kurz na horské chatě Barborka. Předchozí zkušenosti s ubytováním a stravováním nebyly zrovna nejlepší. Letos nás však, kromě tradičně výborných sněhových a cenových podmínek, překvapila výrazná změna v poskytovaných službách. Ubytování skromné, čisté a stravování velmi dobré. Za všechny žáky a pedagogické pracovníky Střední školy oděvní a služeb Vizovice bych chtěl poděkovat současnému personálu chaty. Těšíme se na příští lyžařský kurz a určitě rád Barborku příležitostně navštívím. Miroslav Šimoník, Vizovice
Nocleh i strava (Petr J., 05.02.2012, 11:39 )
Minulý týden jsme přenocovali s přáteli a se psem na Barborce a musím říct, že kvalita odpovídá ceně. Střídmé ale čisté pokoje a jídlo celkově velmi dobré. Pokud někdo očekává čtyřhvězdičkový pokoj, tak nemá lézt na horskou chatu. A pokud není něco v pořádku, má to říct obsluze. Na Barborce jsme byli ubytování již několikrát a příjde mi to, že je to pořád ta horská chata jako vždycky, dokonce bych řekl, že zejména jídlo je tam možná lepší než bylo. Rád se zase při toulkách Jeseníky zastavím. Petr
Des bes (Malous, 23.01.2012, 20:41 )
Na Barborku jsme se dostali v ramci prechodu Jeseniku na sneznicich v lednu 2012. Navzdory rozporuplnym recenzim jsem necekal takovou hruzu. 1.Personal: Cisnik, ktery driv delal na Jiriho chate na Seraku (straslive recenze). Je mi jasny, proc Serak dopadl, tak jak dopadl. Ackoliv jsme meli rezervaci, tak nas privital slovy "tady je dneska uzavrena spolecnost", byl tam lyzak a dalsi asi 4 skupiny lidi, takze pravdepodobne relikt z dob nedavno minulych vynutit si vdecnost za samozrejmost. 2.Jidlo: Nejhorsi za 3 dny pochodu. Proc jsme kurnik nezustali na Svycarne. 3. Ubytovani: Hory v Cesku mam celkem prolezle, ale tohle jsem jeste nevidel. Za 3luzko s celkovou cenou 1050Kc bez snidane bych preci jen cekal vic. Sprchy bez zavesu, spinave, zachody snad ten tyden jeste nemyte (byl patek) Celkove resume: Hruza. Pristup i kvalita nabizenych sluzeb za 350kc na osobu je podprumer. Doporucuji se obloukem chate vyhnout a zvolit treba Svycarnu, kde jim to bezi jako svycarske hodinky.
pes (Jirka, 04.01.2012, 21:15 )
Dobrý den,chci se zeptat,můžu se ubytovat na Barborce se psem, děkuji za odpověď.
Tak to v redakci (-OB-, 04.01.2012, 21:19 )
nevíme, dotaz raději směrujte přímo na chatu. Mail i telefony máte výše v článku.
Ubytování se psem je možné (Radovan, 21.01.2012, 17:37 )
Dobrý den, jelikož uvádějí v ceníku cenu za psa (viz. http://barborka-praded.cz), tak je to možné. Pěkný den Radovan
Chata Barborka (Elvíra, 02.12.2011, 13:49 )
No jestli se tam vratil Roman tak to tam je zase veselo..umí dobře vařit,ale taky umí být necitelný..jinak ubytování žadnej luxus,ale na hory se jezdí užívat si sněhu a přírody a chata je jen na přespání :o) a když někomu nechutí..má možnost se jít najíst i na okolní chaty
Opravdu konec krásných časů? (niklová jana, 24.11.2011, 00:32 )
Pocházím z Karlové Studánky, na Barborce jsem v 70 letech i bydlela a to byly opravdu krásné zlaté časy. Na Barborce bylo čisto, útulno, příjemný personál i zázemí, vedoucí dohlíželi na pořádek, provoz i chování personálu. Dnes je jiná doba a záleží na majiteli, jak podnik vede, jaký zaměstnává personál a v jakém stavu jsou ubytovací a stravovací prostory. Je mi líto, když čtu příspěvky od nespokojených návštěvníků, protože tam nahoře je opravdu krásně a stojí za to se tam vydat v létě i v zimě. :-)
Velikonoce (Romča, 25.08.2011, 08:34 )
Na Barborce jsme se stavili letos na Velikonoce při túrce na Praděd a zas tak strašné jak píší ostatní to tam rozhodně nebylo, spíš naopak. Restaurace byla plná, číšníci v pohodě stíhali, jídlo dobré.. My jsme byli spokojeni. Je to taková klasická horská chata co mám ráda, nějaký extra luxus do přírody ani nepatří..
Perfektni jidlo (silvie, 22.08.2011, 17:54 )
Byla jsem se podivat na Chate Barborka a muzu skutecne jenom doporucit, vari se tam perfektne, jidlo je velice dobre a obsluha prijemna. Protoze ten kontakt ktery je na teto strance uveden nesouhlasi, ptala jsem se na jine tf. cislo. A pro vsechny kteri maji zajem jak o ubytovani nebo dotazy davam tady tohle aktualni tf. cislo : +420 739 313 239 . Muzu skutecne jenom doporucit. Ahoj
Perfektní jídlo (Monly, 03.08.2011, 23:00 )
Dnes jsem při výšlapu na Praděd obědval na chatě Barborka a jídlo bylo skvělé a obsluha rychlá a to i přes to, že bylo kolem poledne a v restauraci bylo plno. Osobně mohu jen doporučit.
Kontakty (jiřina, 17.06.2011, 22:12 )
Může mi někdo uvést aktuální kontakty na chatu Barborka, její stránky nemůžu otevřít.Děkuji
Aktuální kontakty (-OB-, 19.06.2011, 14:48 )
na Barborku jsou na této stránce, webka kvůli změně provozovatele asi není stále dořešena.
kontakty (jřina, 20.06.2011, 18:21 )
na tento uvedený telefon jsem volala v době od 15h do 22h nikdo to nebral.Pak jsem zkoušela volat v sobotu dopoledne a opět neúspěšně.Ale dík
Tak to je špatná zpráva, (-OB-, 20.06.2011, 19:56 )
že na telefony nikdo nereaguje. Já kontakty upravil na základě mailu od nové nájemkyně. Tak zkuste použít mail, třeba to bude úspěšnější. Pokud ne, klidně připište kritiku do této diskuse, třeba to pak povede k lepší komunikaci.
??? (bohuš, 06.06.2011, 19:16 )
nevím,jestli si tu někteří turisté nepletou dojmy s pojmy,chata bude vždy chatou,jestli někdo chce přepych bude muset do čtyřhvězdičkového hotelu,ale to už není tak dobrodružné
Změna majitele (-OB-, 03.06.2011, 09:30 )
na chatě Barborka proběhla opravdu nedávno a ani jsme ji ezaregistrovali. Proto upozorňuji na změnu telefonu a dalších kontaktů na Barborku (na stránce již zaktualizováno).
tel.číslo (jiřina, 17.06.2011, 22:10 )
může mi někdo dá aktuální telefonní číslo na chatu Barborka? děkuji
kontakt na Barču (zdenka, 21.06.2011, 21:00 )
733 530 611
Nezlobte se, ale (-OB-, 21.06.2011, 21:13 )
tento příspěvek je skutečně "přínosem". Tento kontakt na stránce již je od 1.6.2011.
Provozní se vrátil :) (Eva Cicková, 16.05.2011, 13:49 )
Ahoj v pátek 13.5 jsem byla na barborce,a musím říct,že to tam bylo skvělé,hlavně JÍDLO.Vrátil se Roman,provozní a chata se opět vrací do starých kolejí :)
chata Barborka (ropek aleš, 12.04.2011, 17:11 )
strávil jsem tam s rodinou tři dny a pro toho kdo nehledá žádný velký luxus úplně ideální.,takže řeči o tom jak je to tam hrozný nejsou na místě.
problém barborky je restaurace (jirka novák, 19.11.2010, 20:57 )
z důvodu rekonstrukce oblíbené Švýcarny jsme s manželkou přespali při přechodu Jeseníků na Barborce. Když tedy tyto 2 chaty porovnám, tak hlavní rozdíl vidím v restauraci. Zatímco na Švýcárně je útulná, dobře osvětlená, teplá, obložená dřevem a dřevěnou podlahou s jednoduchým ale populární nabídkou jídel, tak na Barborce je to pravý opak. V restauraci byla zima, zakouřeno, tma, neútulno a nabídka na horskou chatu naprosto nevhodná (samé drahé mintuky, přičměž převládá roštěná asi na 10 způsobů, nabídka 3 druhů ryb, polévky večer žádné - takže výsledek všichni si dávají smažený sýr). Myslím, že právě restaurace by se dala investicí kolem 1 mil kč, změnou stylu obsluhy a hlavně nabídky jídel dát do podoby, že by přitahovala početné davy procházkářů z Ovčárny a umožnila by tak brzkou návrtnost vložených peněz. Změna ubytování by byla samozřejmě dražší a s velmi dlouhou dobou návratnosti.
spokojenost (Petr, 06.10.2010, 12:53 )
Na Barborce jsme byli ubytování celý týden a musím říct, že jsme byli v zásadě spokojeni. Ubytování odpovídá ceně...220 Kč za noc je na tomto místě opravdu velmi levné. Vybavení je pravda postarší, ale funkční a není to zase taková hrůza jak píší jiní. Jediné co mi moc nevyhovovalo byli večeře. měli jsme polopenzi. Na večeři byla vždy nějaká minutka (výběr ze dvou jídel) ale po třech dnech už jsem se na večeři netěšil, pořád na jedno brdo. Kdyby nám dávali to menu, co každý den připravují, byl bych mnohem spokojenější. Ale to byla jen taková drobná vadička. Obsluha byla celkem příjemná a ochotná. Možná tam bylo ještě trochu chladno... Celkově se nám tam líbilo.
Velká spokojenost (Iva Roháčková, 27.09.2010, 09:57 )
Když čtu články zde, nemohu ani uvěřit, zda se jedná o stejnou chatu. Přijela jsem sem už podruhé se skupinou dětí a pokaždé jsme byli velmi spokojeni (krásné místo, velmi uspokojivá cena, příjemná obsluha, chutné jídlo). Děkuji a určitě zajedu opět.
Konec nejen zlatých časů (Petra, 26.08.2010, 10:20 )
Začátkem července 2010 jsme vyrazili z Karlovy Studánky turistickou trasou kolem Bílé Opavy s tím, že se ubytujeme na chatě Barborce, kterou od dětství jednou za čas navštěvuji. Moje zklamání bylo veliké. Chata nikdy nebyla žádným luxusem, ale nenáročným turistům vyhovovala. Teď se však i nenároční turisté pravděpodobně zděsí - ne ani tak vzhledu a zchátralosti jako naprotého úpadku aktivity a snahy. Strašně málo ubytovaných hostů, nulová ochota personálu - spíše nezájem, prázdná restaurace, hřbitovní atmosféra. Z túry jsme dorazili k večeru, chtěli jsme si dát večeři a znuděný číšník v prázdné jídelně křiknul směrem ke kuchyni "Jiřino, vaříš?"... Přešla nás chuť, ale hlad jsme bohužel měli. Dočkali jsme se jen jídelního lístku s minutkami, kde do 100,- nebylo nic. Pokoje pouze s nejnutnějším vybavením, každá postel jiná, spala jsem na nějaké dřevě pokrytém matrací s vylézajícmi péry... Ráno jsme raději pojedli skromné zásoby z batohu a v restauraci si dali jen kávu a čaj. Bylo slunečné ráno, chtěli jsme si je vypít na lavicích před chatou. Když jsem od výčepního pultu nesla 2 vařící kávy, číšník se na mě jen díval, jak s nimi balancuji ve snaze projít lítacími dveřmi, aniž by našel ve své každodenní nudě alespoň malou příležitost projevit trochu ochoty. Závěr: 220,- za noc není na dnešní poměry sice moc, ale na služby nabízené Barborkou až příliš. Pokud bych tam měla jet znovu, už dopředu z toho mám zkaženou náladu. Doporučuji Švýcárnu, kde jsme sice nespali (300,- Kč/noc), takže nemůžu posoudit útulnost pokojů, ale zato jsme si v tamnější restauraci dali jídlo (hustá polévka, pro dítě borůvkové knedlíky) a bylo to výborné + navrch milá a čilá obsluha, čisto, krásný výhled, spousta turistů... prostě to tam žilo.
:-( (Petr Čelka, 21.08.2010, 22:28 )
Tak vám řeknu,že asi před deserti rokama jsem pracoval na Barborce jako číšník,mám spoustu zážitků,ale to co tady popisujete se mi vůbec nelíbí,asi se tam pojedu podívat jak se věci mají!Moc mě mrzí tyhle komentáře,bo za mě tam bylo super a do dnes vzpomínám na kolegy které se marně snažím najít (přes net-facebook atd)Přesto věřím,že pokud stále velí pan Jan F. tak to má nějakou úroveň,pokud ne tak bohužel a to jsem ateista!!!
Posezení na Barborce (Ivan Zajíček, 22.07.2010, 18:26 )
Ve dnech 20.-21.7.2010 jsme provedli s přítelm Chřestýšem tradiční letní dvoudenní přechod Hrubého Jeseníku ze Skřítku na Ramzovou s noclehem na Švýcárně. na Barborku jsme se stavili z piety na pivo, byla téměř prázdná, obsluha tudíž zvládala.Ve 13 hodin už neměli žádné polévky, tak jsme obědvali na Pradědu, kde zavalitý číšník, kterého jsem překřtil na Mamuta , rovněž aktivitou nesršel. Holt -ty vedra! Takže Barborka ani nezklamala, ani nenadchla..Na Šýcárně jsme spali celkem 4 lidé, na Červenohorském sedle bylo jen pár aut a ani na Šeráku nebylo moc lidí. Obsluha a jídlo na Šeráku bez problémů (3 mladé děvenky). Nocleh na Švýcce stojí již v dvoulůžáku bez příslušenství 300 Kč za noc, ubytovna přímo na Pradědu je už tudíž levnější.
Bystřice (Tacud, 20.07.2010, 00:42 )
Levné ubytovaní na vysočině na http://www.chatajanovicky.wz.cz
zastavil se cas (jaroslav beseda, 17.04.2010, 21:43 )
opravdu na barborce se zastavil cas.jezdili jsme tam s kamaradama za bolsevika.je to tam porad stejne,jen ty zachody se zmenily.le to asi tim,ze hygiena je pritlacila ke zdi.ja spal na pokoji,kde smrdely fekalie.obsluha strasna.na to,ze je to na tak krasnem miste je to ostuda.proste v jesenikach se zastavil cas.to nemluvim o obsluze na sjezdovkach.nejake Vip karty,kdy nejaci mafiani se predbihali,to je ostuda.o ochranarich ani nemluvim,delaji vice zla jak dobra.potrebovali by pristrihnout kridla.kdyz jsta v Rakousku,Italii,Francii tak lyzujete v narodnim parku a vsechno jde skloubit,jenze u nas to nejde.Do Jeseniku jedine na bezky a to se jeste rozmyslim.
lyžák (Bohuslava, 08.04.2010, 08:40 )
V březnu jsme měli na Barborce s dětmi ve věku 9 - 12 let lyžařský výcvik a moc se nám tam líbilo. Ubytování bylo slušné, personál byl ochotný a jídlo bylo skvělé. Všem doporučuji a děkuji zaměstnancům Barborky za příjemný pobyt
lyžák (Libuše, 05.03.2010, 11:06 )
Se školou jsme v únoru 2010 prožili skvělý lyžák na chatě Barborka. Doporučuji všem - báječná atmosféra, bezva jídlo, super perzonál, ochota, snaha vyhovět.
To jsme chtěli..!! (Ivan Zajíček, 05.03.2010, 19:26 )
Tak jsme se opět po čase dočkali. to jsme chtěli! Hurá! Snad to vydrží. Možná i TREKING má na tom kus zásluhy...
v pohodě (Aleš, 04.03.2010, 09:12 )
Ted jsem byl na Barborce lyžovat a všechno bylo ok. Slyšel jsem nějaké zvěsti, že to teď měl pronajmuté někdo jiný, ale od září to vzal zpět majitel. Na přístup personálu si nemůžu ztěžovat, byli ochotni a jídlo bylo dobré.
Smutné (Luděk, 21.02.2010, 21:45 )
Sedím a pročítám si tyhle diskuze o Barborce a je mi z toho dost smutno,protože jsme tam v roce 2007 strávili s rodinou týden letní dovolené a můžu říct,že docela příjemné.Je fakt,že už tehdy obsluha a výběr v restauraci nestála za nic a večerní posezení u sklenky a něco na zub jsme si museli nechat dopřát u sousedů na chatě Kurzovní.Jinak samotné bydlení a místo se nám líbilo.Píšu to jen proto že tato horská chata byla v celku útulná,a tak by se měl majitel nad těmito diskuzemi zamyslet a změnit přístup a péči v poskytovaných službách,aby měl pobyt nějakou úroveň a hosté kladně hodnotili. Luděk
názor (rado, 14.02.2010, 22:07 )
Se zájmem jsem si pročetl horory o Barborce. Taky mám smíšené pocity. někdy v půlce srpna jsme podnikali přechod Jeseníků a k Barborce dorazili v neděli asi v 5 hodin odpolende. Pršelo a tak jsme se chtěli schovat. Personál byl od počátku dost nepříjemný, ale pustili nás a dokonce natočili i pivní pěnu (velký podmírák). číšnice začaly nahlas vykřikovat, že chtělí domů, že je zdržujeme a podobně. Rychle jsme zaplatili a šli. Příště jdu jinam, Barborka stačila na 15 minut (PS: dnes jsem byl na švýcárně a SPOKOJENOST)
tak a co teď (adéla, 14.02.2010, 17:08 )
mám se bát hrůzy nebo je to jinak? syn odjel se školou na Barborku na týden, nemám od něj zprávy, nesmí mít telefon, tak doufám...doufám že má kde spát, má co jíst, nohu si nezlomí,nechte mě věřít,že přijede nadšený,vždyť tam ta škola jezdí už několikátý rok,posílám pozdrav nejen všem lyžařům na Barborku
příjemná Barborka z 80.let dnes fikcí (Pet, 12.02.2010, 16:02 )
Mám spostu příjemných vzpomínek z 80.let na Barborku. ALE: asi je to minulost. Loni na jaře tam byla sestra s dětmi a líčila šílený, znuděný a neochotný personál a příšerné služby - neměli ve 2 odp. už žádné jídlo (ani polívku), max. rozmražené hranolky, provozní pro reklamaci nebyl k zastižení. Byli velmi zklamaní a už tam nepojedou. Má to prý nového majitele - a tomu je asi leccos fuk..
super (Karel, 12.02.2010, 13:56 )
Letos jsem byl na této chatě poprvé. Bál jsem se že to bude hrůza, když jsem si četl nějaké názory. Ale opak byl pravdou. Před několika roky to mohlo být hrozný, ale teď je to boží. Mohu ji doporučit každému.
ano (JuRa_Cz, 13.02.2010, 17:30 )
přesně tak. Sice to není žádnej luxus ale stačí to.
Bylo super! (kokyš, 29.11.2009, 21:52 )
Byl jsem teď na Barborce a bylo super! Než jsem tam jel tak jsem si přečetl tuhle diskuzi a měl jsem strach,ale skutečnost je jiná.Slečna provozní je v pohodě,jídlo bylo super a ti co tady píšou že je na pokojích zima tak by si měli příště zapnout topení,protože já jsem měl teplo. Asi už nebudu věřit všemu co je psané dokud se nepřesvědčím.
Hurá! (Ivan Zajíček, 30.11.2009, 19:03 )
Tak to je návrat ke starým dobrým časům, rád se tam zase zastavím. Díky za zprávu! Kdysi byla Barborka nejlepší..., ale?
Potřebujete skromnost. (Jenda, 10.11.2009, 23:26 )
Byli jsme s lyžákem na Barboře 2x s odstupem 2 roků. Ačkoliv z počátku se zdála situace pro skromná děcka únosná, personál zřejmě usnul na vavřínech a situace se záporně zlepšila. Naštěstí se dá s provozním lecos slušně domluvit. Takže příště raděj někam jinam.
mám se bát?? (adéla, 05.11.2009, 21:22 )
Moje dítě jede na týdení lyžařský výcvik na hory, ubytování v Barborce. Mám se bát?? Opravdu je to tak hrozné? Zmrzne mi tam? Nedostane najíst?Bude mít zážitek z lyžování nebo ubytování? Paní učitelka říkala že to není hotel, ale jezdí tam každý rok. Mám se ozvat?? Děkuji za odpovědi Adéla
.. (Olina, 10.11.2009, 20:46 )
Já na lyžařském kurzu na Barborce byla minulý rok, rozhodně dítěti přibalte spacák. Jídlo bylo dost odporné, vařil nám chlapík, který ani nebyl kuchař, samotná rýže byla asi to nejlepší. Lyžování bylo perfektní, škoda toho ubytování..
prostě hrozné (ALENA, 05.11.2009, 11:16 )
ahojte, v létě jsem so objednala dovolenou na Barborce, mělo mě varovat už to že jsme se nemohli dostat nahoru protože slíbená karta k výjezdu nebyla vyřízená, vůbec jsme nebyli nahlášení ale kdyby bylo jen to bylo by dobře. Na Barborce je jako jediné zajímalo to aby jsme hned po příjezdu vše zaplatili asi věděli proč, ubytování strašné, smrad, neútulno, rozbité lampičky nad postelí, netekoucí voda na pokoji, přitom bojler chrčel jak kdyby měl explodovat, máme toho hodně poježděno ale toto jsem fakt už dlouho nezažila tam se zastavil čas někdy před 30 lety naprostý nezájem o zákazníka, tatže jsme odešli a omlouvám se všem co psali příspěvky že jsem nevěřila a říkala si že v podstatě tam budeme jen spát a že to vydržím, nešlo to, je mi to líto chata zvenku vypadá pěkně a snad někdy fungovala jinak než teď. Opravdu věřte a nebrat.
Čo bolo , to bolo...! (Ivan Zajíček, 03.10.2009, 21:58 )
Před 20 roky bývala Barborka jedna z nejhezčích a nejpohostinnějších chat, co v Jeseníkách stály . Jako by kapitalismus dokázal zničit to, co za socialismu fungovalo.. Zničit tržní podstatu . založenou na spokojenosti turistů - bohužel. Tedy základ společenského systému. Je to tak, taky se ji za polsedních 5 let vyhýbám - i na běžkách. Naštěstí je okolo chat dostatek a tam je to slušné - i když Barborka právě v útulnosti vždy novou Kursovku předčila. Snad bude líp!!
Zážitky z Barborky (Iva, 20.06.2009, 10:40 )
Co na to říct- hrůza a děs!!! Už před lety jsme tam nocovaly a žádná změna.Teda jedna ano- je to ještě horší než předtím.Jak říkáte,jídlo odporné a v podstatě žádný výběr,a co se týče personálu, kdyby tam nebyl,nic se nestane.Barborky je škoda, je na krásném místě a dala by se z ní udělat pohodová horská chata.
nikdy více (martin, 03.10.2009, 20:48 )
26.9.09 jsme na barborce dostali 1 dcl čaje za 28kč a polévka v10.30 no to jsme chtěli moc.Obsluha strašná,číšnikneuměl ani pozdravit.Nedoporučuji.
Škoda, přeškoda (jitka ditrichová, 10.09.2013, 13:49 )
Před 10 lety jsme 3 roky po sobě strávily vánoční svátky na Barborce. Bylo tam sice jednoduché,ale čisté ubytování,dobré jídlo, Štědrý den u krbu s výbornou večeří. Bylo nás přes 30 sobě cizích lidí s malými dětmi. Báječná atmosféra.Změna majitele byla katastrofa, špína, jídlo když se poštěstilo i když jsme měli polopenzi, personál se většinou nevyskytoval. Vydrželi jsme, doufajíc další 3 roky, už jen my. Jsme na Kurzovce, je trochu velká, ale příjemný personál, dobré jídlo, čisto,je samozřejmě dražší. Stojí to za to.K Barboře ani nejdeme, konečně to nevypadá, že by tam někdo chodil... Škoda, přeškoda J.D.
ubytování+jídlo (petra, 01.06.2009, 13:52 )
ahoj, na barborce jsme přespaly 30.5.09 a musím vám říct, že větší hrůzu jsem nezažila. personál, kuchyň, ubytování= TRAGEDIE. zvenčí malebná chata, zevnitř komunistická rujna, ve které vymrznete. kuchyň doporučuji vedle - kurzák.
chata Barborak - Jeseníky (Iveta, 01.05.2009, 23:25 )
Lidi, do batohu VELKOU SVAČINU a Barborce se velkým obloukem vyhnout, jinak si zkazíte celý dojem z výpravy. Jako my! V celém svém životě jsem nezažila tak neschopný personál a hrozné jídlo jako tam. A jak tak čtu níže, tuto zkušenost nemáme jediní. Fakt tam nechoďte. Zachovejte si hezký zážitek z výletu. Protože projít se po stezce Bílé Opavy opravdu stojí za to!!! Ale znovu opakuji BEZ OBČERSTVENÍ NA BARBORCE!

Praděd Mléčná dráha Zverovka Zámek Hluboká Beskydy, ubytování Soumrak Kamenná chata Roháče, ubytování Macocha Bezděz Hranická propast Hukvaldy Elbrus, Kavkaz Polární záře Chata Borišov Porubský bludný balvan Javorníky, ubytování Spacáky Gran Paradiso Pluto Velický vodopád Vosecká bouda Helfštýn Cvilín Chata Šerlich Bouda Jelenka Ceres Babí léto Motýli Matterhorn Konopiště Drahotuš Proton Čelovky Cirrus Turistické batohy

Ubytování a horské chaty v Jeseníkách

OBŘÍ SKÁLY, TURISTICKÝ PŘÍSTŘEŠEK JELENÍ STUDÁNKA, turistická útulna

Jeseníky

Detail ubytování …
Pod Vápennou Pod Vápennou

Beskydy | Bílé Karpaty | Blatenská pahorkatina | Brdy | Broumovská vrchovina | Česká Kanada | České středohoří | České Švýcarsko | Český les | Český ráj | Děčínská vrchovina | Doupovské hory | Drahanská vrchovina | Džbán | Hanušovická vrchovina | Hornosvratecká vrchovina | Hostýnské vrchy | Chřiby | Javorníky | Jeseníky | Ještědsko-kozákovský hřbet | Jevišovická pahorkatina | Jizerské hory | Králický Sněžník | Krkonoše | Krušné hory | Křemešnická vrchovina | Křivoklátská vrchovina | Litenčická pahorkatina | Lužické hory | Nízký Jeseník | Novohradské hory | Orlické hory | Pálava | Podbeskydská pahorkatina | Podyjí | Rakovnická pahorkatina | Ralsko | Rychlebské hory | Slavkovský les | Slezské Beskydy | Smrčiny | Svitavská pahorkatina | Šluknovská pahorkatina | Šumava | Švihovská vrchovina | Vizovická vrchovina | Vlašimská pahorkatina | Vsetínské vrchy | Východolabská tabule | Zábřežská vrchovina | Zlatohorská vrchovina | Ždánický les | Železné hory | Žulovská pahorkatina | Belianské Tatry | Branisko | Bukovské vrchy | Burda | Cerová vrchovina | Čergov | Čierna hora | Chočské vrchy | Kremnické vrchy | Krupinská planina | Kysucké Beskydy | Laborecká vrchovina | Levočské vrchy | źubovnianska vrchovina | Malá Fatra | Malé Karpaty | Muránska planina | Myjavská pahorkatina | Nízké Tatry | Ondavská vrchovina | Oravská Magura | Oravské Beskydy | Ostrôžky | Pieniny | Podunajská pahorkatina | Pohronský Inovec | Polana | Považský Inovec | Revúcka vrchovina | Roháče | Slanské vrchy | Slovenský kras | Slovenský ráj | Spišská Magura | Beskydy | Stolické vrchy | Strážovské vrchy | Starohorské vrchy | Šarišská vrchovina | Štiavnické vrchy | Tribeč | Velká Fatra | Veporské vrchy | Vihorlat | Volovské vrchy | Vtáčnik | Vysoké Tatry | Východoslovenská rovina | Zemplínské vrchy | Žiar